مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ امنادرن
4

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ امنادرن

  • استروئیدها
  • 19 نوامبر 18
  • حسام رضائی
  • 4,118 بازدید
  • بدون دیدگاه

امنادرن یک استروئید آنابولیک است که ترکیب ۴ نوع تستوسترون استر می‌باشد. همانند تمام فرم‌های تستوسترون، امنادرن نیز به دلیل خواص آندروژنیک و آنابولیک زیاد شناخته میشود و میتواند باعث ایجاد یک افزایش حجم عظیم در فرد مصرف کننده شود. این استرویید اغلب توسط بدن سازان و وزنه برداران برای افزایش قدرت فیزیکی‌ استفاده میشود. ۴ تستوسترون استر موجود در این استرویید عبارتند از فنیل پروپیونات (۶۰ میلی‌ گرم)، پروپیونات (۳۰ میلی‌ گرم)، کاپروات (۱۰۰ میلی‌ گرم) و ایزوکاپروات (۶۰ میلی‌ گرم). ترکیب این استر‌ها با هم باعث ایجاد تغییری در هورمون تستوسترون نمی‌شود و تستوسترون میتواند عملکرد نرمال خود را صرف از نظر از اینکه چه استری به آن متصل است انجام دهد.

یکی‌ دیگر از ویژگی‌‌های امنادرن تاثیر پذیری از آنزیم آروماتاز می‌باشد، به این معنی‌ که میتواند به تبدیل تستوسترون به استروژن در بدن کمک کند. استروژن یک هورمون جنسی‌ می‌باشد که سطح آن در زنان بالا و در مردان نیز میزان اندکی‌ از آن یافت میشود. استروژن برای تنظیم برخی‌ فعالیت‌های خاص بدن نظیر تنظیم چرخه قاعدگی در زنان مورد نیاز است. بعد از رسیدن به دوره یائسگی ، سطح استروژن در زنان به سرعت کاهش پیدا می‌کند که نتیجه آن بروز بیشتر صفات مردانه نظیر رویش مو در صورت می‌باشد.

استروژن برای بدن سازان و وزنه برداران نیز مهم است زیرا این هورمون میتواند به ذخیره و جذب چربی‌‌های اضافه و همچنین آب در بدن کمک کند. این هورمون نقش بسیار مهمی‌ در افزایش قدرت ماهیچه‌ها و همچنین افزایش حجم کلی‌ عضلات بدن دارد. از آنجایی که استروژن مسول تنظیم توزیع و حفظ چربی‌‌ها و آب می‌باشد، میتواند باعث شود تا ماهیچه‌ها ظاهری نرم و شل داشته باشند. این امر برای حفاظت از بدن مورد نیاز است زیرا میتواند به روانی‌ مفاصل و استخوان‌ها هنگام کار با وزنه کمک کند.

امنادرن همچنین به دی هیدرو تستوسترون نیز تبدیل میشود که میتواند باعث تحریک سنتز پروتئین در بدن انسان شود. سنتز پروتئین باعث ایجاد تعادل مثبت نیتروژن در بدن میشود و همین امر خود باعث افزایش تولید نیتروژن میشود. تولید نیتروژن در بدن ضروری می‌باشد زیرا میتواند پروتئین را در ماهیچه‌ها ذخیره کند. نیتروژن همانند یک ماده خام در جهت ساخت بافت‌های ماهیچه ای جدید عمل می‌کند و همچنین میتواند به تحریک چند فرایند آنابولیک دیگر نیز کمک کند. به همین دلیل است که امنادرن در جهت افزایش قدرت و حجم یک استرویید کارامد در نظر گرفته میشود.

 

مزایای امنادرن

امنادرن برای مصرف کنندگان آن مفید است زیرا دارای تاثیرات مثبتی در بدن می‌باشد. این مزایا را همچنین می‌توان در یک ترکیب تک استری همانند تستوسترون انانتات یا یک ترکیب چند استری همانند تستوویرون یا سوستانون ۲۵۰ نیز مشاهده کرد. بسیاری از مردم این تفکر غلط را دارند که برخی‌ از تستوسترون‌ها دارای قدرت بیشتری نسبت به انواع دیگر میباشند. تنها تفاوت انواع مختلف تستوسترون در نوع استر متصل به آنها می‌باشد که این موضوع تعیین کننده زمان فعالیت استرویید و تاثیر اولیه آن روی بدن می‌باشد.

یکی‌ از مزیت‌های اصلی‌ امنادرن این است که میتواند به شکل پایداری در طولانی مدت باعث آزاد سازی تستوسترون در بدن تنها با تزریق یک دوز شود. در تولید و نوع عملکرد امنادرن برای اولین بار از سوستانون ۲۵۰ الگو برداری شده است. ایده ساخت چنین استروییدی این بوده است که اگر امنادرن حداقل یک بار در ماه تزریق شود میتواند مزایای بیشتری را داشته باشد.

در طول فرایند تستوسترون درمانی، فرد مصرف کننده امنادرن برای تعداد دفعات تزریق میتواند کمتر به پزشک مراجعه کند. این موضوع برای مصرف کننده سودمند است زیرا تعداد تزریق کمتر هیچ مشکلی‌ را نمی‌تواند برای بدن ایجاد کند. از آنجایی که امنادرن دارای تاثیر دراز مدت می‌باشد، فرد مصرف کننده همچنین درمان سالمی را پشت سر خواهد گذاشت. استر‌ها در سه فرم مختلف هستند، استر کوتاه، استر متوسط و استر بلند. فرایند تستوسترون درمانی میتواند موفقیت بیشتری داشته باشد اگر که در فرایند درمان از هر سه فرم این استر‌ها به صورت ترکیبی‌ استفاده شود. البته ورزشکان نمی‌تواند با این فراوانی‌ اندک تزریقات برای امنادرن به هیچ بهبودی در عملکرد خود دست یابند.

ورزشکاران میبایست به منظور افزایش قدرت و استقامت، در هر سه روز از یک دوز امنادرن استفاده کنند. تزریق این استرویید با این فاصله زمانی‌ این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که سطح امنادرن در جریان خون ثابت باقی‌ خواهد ماند. تاثیر بلند مدت امنادرن به دلیل وجود استر پروپیونات در آن می‌باشد که بخشی ضروری از این ترکیب است. به دلیل خواص آندروژنیک و آنابولیک موجود در امنادرن، این استر یک ترکیب مهم در افزایش قابل توجه حجم عضلات و قدرت آنها می‌باشد.

امنادرن میتواند باعث ذخیره سازی بیشتر نیتروژن در ماهیچه‌ها شود که این امر میتواند به سنتز پروتئین در عضلات کمک کند. همچنین میتواند باعث تقویت توانایی تستوسترون در افزایش تولید فاکتور رشد شبه انسولین ۱ (یک هورمون آنابولیک) شود. امنادرن یک فرم خالص از استرویید در نظر گرفته میشود که میتواند به میزان زیادی به افزایش حجم و قدرت عضلات بدن کمک کند. این استرویید میتواند باعث کاهش سطح و بلاک کردن هورمون‌های تجزیه کننده عضلات شود و همچنین میتواند به کاهش ذخایر چربی‌ بدن نیز کمک کند که همین امر این استرویید را برای افرادی که خواهان رژیم گرفتن هستند بسیار عالی‌ کرده است.

 

عوارض جانبی استروئید امنادرن

امنادرن دارای عوارض جانبی استروژنیک می‌باشد زیرا این استرویید توانایی تبدیل تستوسترون به استروژن در بدن را دارد. افزایش سطح استروژن در بدن فرد مصرف کننده را مستعد بروز عوارض جانبی نظیر احتباس آب، افزایش فشار خون و بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه می‌کند.

به منظور اجتناب از بروز این عوارض جانبی، مصرف کنندگان میبایست از تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن (SERM) یا یک مهار کننده آروماتاز (AI) استفاده کند. عملکرد (SERM) به اینگونه است که با اتصال به گیرنده‌های سینه از اتصال استروژن به آنها جلوگیری می‌کند. مهار کننده‌های آروماتاز نیز میتوانند از تبدیل تستوسترون به استروژن جلوگیری کنند و حتی ممکن است قادر باشند سطح استروژن بدن را در مجموع کاهش دهند. مهار کننده‌های آروماتاز در جلوگیری از بزرگ شدن بافت سینه و احتباس آب در بدن کارایی بیشتری دارند. کنترل کردن سطح احتباس آب در بدن با یک مهار کننده آروماتاز میتواند باعث حفظ سطح نرمال فشار خون در بدن شود.

امنادرن همچنین دارای سه عارضه جانبی مربوط به دی هیدرو تستوسترون می‌باشد. اولین مورد که زیاد هم دیده میشود افزایش تولید آکنه در بدن می‌باشد. اگر مردان استفاده کننده از امنادرن پوست خود را همیشه خشک و تمیز نگه دارند احتمال بروز چنین عارضه ای میتواند بسیار کاهش یابد. اگر فرد مصرف کننده به آکنه حساس می‌باشد، پس توصیه میشود که برای درمان آن به یک متخصص پوست مراجعه شود. عارضه جانبی بعدی ریزش مو می‌باشد، زیرا مصرف امنادرن باعث افزایش دی هیدرو تستوسترون در بدن میشود. دی هیدرو تستوسترون در بدن دارای یک اثر منفی‌ می‌باشد و آن هم نابود کردن فولیکول‌های مو می‌باشد. اگر فرد مصرف کننده از لحاظ ژنتیکی‌ دارای الگوی ریزش موی مردانه می‌باشد توصیه میشود برای جلوگیری از بروز این عارضه جانبی از فیناستراید استفاده شود. یک عارضه جانبی دیگر امنادرن بزرگی‌ پروستات می‌باشد. به منظور جلوگیری از بروز این عارضه جانبی، فرد مصرف کننده باید با مسئولیت پذیری و بدون مصرف بیش از حد، از امنادرن استفاده کند.

 

شما میتوانید با انتشار پستر این مطلب در شبکه های اجتماعی سایت بدنسازی مکملها را یاری بفرمایید

امنادرن

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (8 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات