مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ بولدنون
4.5

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ بولدنون

  • استروئیدها
  • 28 سپتامبر 18
  • حسام رضائی
  • 115,439 بازدید
  • 11 دیدگاه

بولدنون (Equipoise) نام رایج تر استرویید قابل تزریق دامپزشکی یعنی‌ بولدنون آندسیلنیت (Boldenone Undecylenate) میباشد. بولدنون یکی‌ از مشتقات تستوسترون می‌باشد و به همین دلیل دارای خواص آنابولیک قدرتمند و خواص آندروژنیک خفیف می‌باشد. این استرویید در بین بدن سازان محبوب می‌باشد زیرا که میتواند بهبود در افزایش حجم عضلانی خالص و افزایش قدرت را به شکل مستمر تسهیل کند.

بولدنون در صورت ترکیب با دیگر استرویید‌های مناسب دارای نتایج بسیار فوق‌العاده ای می‌باشد. این دارو در بین ورزشکاران نیز این روز‌ها بسیار محبوب شده است به طوری که بسیاری از آنها بولدنون را جایگزین مناسبی برای دکا دورابولین میدانند.

 

نحوه استفاده از بولدنون

 

بولدنون نمی‌تواند به سرعت عضله سازی کند اما میتواند به شکل آهسته و پیوسته باعث بهبود قدرت و حجم خالص عضلانی شما شود. بسیاری از اثرات مثبت این دارو به احتمال زیاد زمانی‌ بروز می‌کند که شما از آن در دوره‌های بلند مدت استفاده کنید، به شکلی‌ که حداقل طول دوره شما از ۱۰ هفته کمتر نباشد.

 

با مصرف این دارو نمیتوانید انتظار یک افزایش حجم نرم (به واسطه احتباس آب در بدن) را داشته باشید. در عوض مصرف کنندگان بولدنون میتوانند به عضلاتی خالص و تفکیک مناسبی دست یابند. از آنجایی که افزایش حجم حاصل از مصرف بولدنون به دلیل احتباس آب در بدن نمیباشد، بیشتر حجم به دست آمده حاصل از مصرف این دارو پس از پایان دوره میتواند حفظ شود. یک نکته جالب این است که ساختار شیمیایی داروی کلاسیک افزایش حجم یعنی‌ دیانابول نیز به شدت مشابه ساختار شیمیایی بولدنون می‌باشد.

 

بولدنون همچنین یک داروی به شدت همه کاره در نظر گرفته میشود. هنگامی که شما خواهان نتایج دلخواه خود هستید، میتوانید از بولدنون به صورت ترکیبی‌ با چندین استرویید دیگر نیز استفاده کنید. برای افرادی که خواهان افزایش حجم هستند، استفاده بولدنون با آنادرول یا دیگر فرم‌های قابل تزریق تستوسترون یک ترکیب مناسب می‌باشد.

 

بولدنون

 

اگر آندروژن مورد استفاده به شکل اختصاصی دارای دوز بالاتری باشد، پس باید شاهد یک افزایش حجم و قدرت قابل توجه با عوارض جانبی حداقلی باشید. کسانی‌ که میخواهند از بولدنون در دوره کات استفاده کنند میتوانند با ترکیب آن با یک استرویید غیر قابل تبدیل به استروژن نظیر هالوتستین یا وینسترول به شکل قابل توجهی‌ حجم عضلانی خود را بهبود دهند.

 

قدرت آنابولیکی و آندروژن استروئید بولدنون

استروئید بولدنون یک ترکیب آنابولیک است که به عنوان تستوسترون مصنوعی تغییر یافته است. این ترکیب به نام تجاری “Equipoise” هم شناخته می‌شود و در پزشکی برای مواردی مانند افزایش وزن در افراد کم وزن یا تقویت عضلات پس از صرع استفاده می‌شود.

 

به عنوان یک استروئید آنابولیک، بولدنون دارای همزمان دو خصوصیت مهم است که به صورت دو عدد مجزا بیان می‌شوند:

 

  1. قدرت آنابولیکی (Anabolic Strength): این مقیاس نشان می‌دهد که چقدر ترکیب به افزایش تولید پروتئین‌ها در عضلات و در نتیجه افزایش توده عضلی کمک می‌کند. این معیار بر اساس توانایی ترکیب در افزایش تولید پروتئین‌های مختلف در سلول‌های عضلات تعیین می‌شود.
  2. قدرت آندروژنی (Androgenic Strength): این مقیاس نشان می‌دهد که ترکیب به چه میزان خصوصیت‌های مرتبط با تکامل و توسعه ویژگی‌های مردانه مانند رشد مو، عمق صدا و افزایش رشد پوست کمک می‌کند.

 

قدرت آنابولیکی و آندروژنی به صورت اعداد نسبی اعلام می‌شوند. در مورد بولدنون، قدرت آنابولیکی آن 100 و قدرت آندروژنی آن 50 است. این به این معناست که تاثیرات آنابولیکی بیشتر و قوی‌تر از تاثیرات آندروژنی آن است.

 

لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام نسبی هستند و تأثیرات واقعی ترکیب در افراد ممکن است متفاوت باشد و بسته به عوامل مختلف مانند دوز، زمان مصرف، و واکنش بدن فرد متغیر باشد. همچنین، استفاده از ترکیبات آنابولیک بدون مشورت با پزشک تخصصی و تحت نظر نادرست و خطرناک است.

 
نام شیمیایی Boldenone
نام علمی RU-18761 Equipoise
نام‌های تجاری Boldenone Undecylenate BOL    
 نوع مصرف خوراکی / دهانی/تزریقی داخل عضله
قدرت آنابولیکی قدرت آندروژنی
100 50
فرمول
C19H26O2
نیمه عمر 14 روز
 قدرت 🟢🟢🟢🟢🟢
عضله سازی 🟢🟢🟢🔘🔘
چربی سوزی 🟢🔘🔘🔘🔘
حفظ عضله 🟢🟢🟢🟢🔘
عوارض 🟢🟢🔘🔘🔘

دوز‌های مناسب

برای اینکه میزان بولدنون در سطح خون ثابت باقی‌ بماند، این دارو میبایست حداقل یک بار در هفته تزریق شود. در مردان میزان دوز رایج بین ۴۰۰-۶۰۰ میلی‌ گرم می‌باشد، در حالی‌ که در زنان این میزان حدود ۵۰-۱۵۰ میلی‌ گرم در هفته می‌باشد. مصرف ترکیبی‌ بولدنون با آنادرول دیانابول یا دیگر فرم‌های قابل تزریق تستوسترون نظیر سوستانون یا تستوویرون دیپات میتواند منجر به افزایش حجم عضلانی مناسبی شود.

بولدنون برای کسانی‌ که خود را آماده یک رقابت بدن سازی میکنند بسیار خوب می‌باشد زیرا این استرویید قابلیت ضعیفی در تبدیل به استروژن را دارد. به همین دلیل ترکیب بولدنون با وینسترول یا پارابولان میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث افزایش سختی و تراکم عضلات شود.

 

بولدنون زمانی‌ بیشترین کارایی را دارد که به صورت ترکیبی‌ با دیگر بهبود دهنده‌های عملکرد استفاده شود. این دارو نباید بیش از ۱۶ هفته مورد استفاده قرار بگیرد. همچنان که دوره شما پیش میرود، میتوانید شاهد افزایش جریان خون و افزایش حجم خون باشید. چند هفته پس از مصرف بولدنون، اثرات آن کم کم بروز خواهد کرد.

 

بولدنون

 

عوارض جانبی ثبت شده

 

برخی‌ از عوارض رایج ثبت شده برای بولدنون به قرار زیر است :

  • جنسی‌ : برخی‌ عوارض جانبی جنسی‌ ممکن است در مصرف کنندگان بولدنون با دوز‌های متوسط رخ دهد. این افراد ممکن است شاهد افزایش سطح استروژن باشند که میتواند باعث اختلال در عملکرد جنسی‌ مردان شود. بولدنون میتواند هورمون‌های بدن را سرکوب کند بنابراین برای اثر گذاری بیشتر میتواند با تستوسترون استفاده شود.
  • ظاهری : مصرف بولدنون نشان داده است که میتواند دارای چندین عارضه جانبی روی ظاهر فرد باشد که عبارتند از :

 

آکنه : بروز نقاط قرمز کوچک دور گردن، پشت و سرشانه که تشکیل آکنه را خواهند داد.

 

بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه : یکی‌ دیگر از عوارض جانبی رایج مصرف بولدنون بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه در مردان می‌باشد. البته این عارضه جانبی بیشتر در کسانی‌ دیده میشود که از دوره‌های طولانی مدت بولدنون استفاده میکنند.

 

در این پدیده بافت سینه زنانه در قسمت سینه مردان کم کم گسترش میابد که به دنبال آن زیر نوک سینه نیز توده ای غده مانند ایجاد میشود. به منظور خارج کردن این توده جراحی به موقع باید انجام شود وگرنه ممکن است در آینده این توده سرطانی شود. در زنان نیز بافت سینه آنها نشانه هایی از کوچک شدن را نشان خواهد داد.

 

ریزش مو : تزریق بولدنون ممکن است باعث تسهیل تولید دی هیدرو تستوسترون شود که مسول ضعیف سازی و کوچک کردن شدید فولیکول‌های مو می‌باشد. در نتیجه، این فولیکول‌ها تنها قادر به تولید مو‌های نازکی هستند. به تدریج، با استمرار مصرف استرویید ها، فرد احتمالا با مرگ فولیکول‌های موهای خود دچار ریزش موی دائمی خواهد شد.

 

پوست چرب : یکی‌ دیگر از عوارض جانبی بسیار رایج مصرف بولدنون ایجاد پوست چرب می‌باشد.

 

افزایش پرخاشگری : گزارشاتی مبنی بر افزایش پرخاشگری افراد مصرف کننده بولدنون داده شده است.

 

ایجاد صفات مردانه در زنان : از آنجایی که بولدنون یک آندروژن ضعیف می‌باشد، زنان بسیاری از عوارض جانبی مربوط به آن را با این استرویید تجربه نخواهند کرد. اما استفاده از دوز‌های بالای بولدنون در زنان میتواند عوارضی نظیر ریزش مو، بزرگی‌ کلیتوریس و کلفتی‌ صدا را در پی داشته باشد.

 

  • فشار خون : بولدنون ترکیبی‌ می‌باشد که دارای پتانسیل بالائی در تبدیل شدن به یک آندروژن قدرتمند می‌باشد. اما دارای قابلیت آشکار سازی آن در بدن نمیباشد. بولدنون میتواند به افزایش تعداد سلول‌های قرمز خون کمک کند. سلول‌های قرمز خون وظیفه انتقال اکسیژن پاک را در بدن بر عهده دارند و در نتیجه باعث بهبود فرایند تنفسی میشوند. افزایش جریان اکسیژن همچنین باعث افزایش سطح انرژی فرد مصرف کننده میشود و همین قابلیت باعث شده است تا بولدنون یک داروی کارامد در افزایش قدرت باشد. اما به هر حال، مصرف دوز‌های بالاتر از حد توصیه شده، میتواند باعث افزایش فشار خون نیز شود.
  • اشتها : مصرف بولدنون میتواند منجر به افزایش اشتها شود که همین امر رژیم گرفتن برای فرد را میتواند بسیار دشوار کند. در دوره مصرف این دارو با طراحی یک رژیم غذایی منعطف از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری کنید. برخی‌ ورزشکاران بولدنون را در دوره حجم خود مصرف میکنند تا باعث افزایش اشتهای آنها شود و برخی‌ دیگر نیز از آن در دوره کات خود استفاده میکنند تا بتواند عضلات خود را حفظ و باعث بهبود بیشتر آنها شوند.

 

هنگام شروع مصرف بولدنون، توصیه میشود با دوز‌های کوچک شروع کنید. همچنان که بدن شما می‌آموزد چگونه خود را با این دارو هماهنگ کند، میتوانید دوز‌های خود را افزایش دهید. افزایش تدریجی‌ حجم عضلانی تقریبا دارای هیچگونه عارضه جانبی نمیباشد و میتواند باعث بهبود دراز مدت وضعیت شما شود.

 

مزایا و عوارض بولدنون

 

 

سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بولدنون در لیگ برتر بیس بال و دیگر رقابت‌های ورزشی را ممنوع کرده است اما ورزشکاران و بدن سازان به هر حال از آن استفاده میکنند. بولدنون برای ورزشکاران حرفه ای یک گزینه ایده آل نمیباشد. زیرا این استرویید میتواند متابولیت هایی در ادرار تولید کند که چندین ماه پس از مصرف نیز قابل شناسایی هستند. این پیچیدگی‌ همچنین در مصرف دکا دورابولین نیز وجود دارد.

این امر به دلیل حلالیت بالای این استرویید در چربی‌ می‌باشد که همین ویژگی‌ باعث میشود بخشی از دارو در بافت‌های چربی‌ بدن باقی‌ بماند و به جریان خون وارد نشود. همین موضوع باعث میشود حتی پس از زمان‌های طولانی از تزریق اولیه نیز بخشی از این دارو در بدن قابل شناسایی باشد.

 

در طول فصل مسابقات، ورزشکار ناگزیر به دنبال کاهش توده چربی‌ باقیمانده خود می‌باشد تا در تست دوپینگ مردود نشود. با تمام این تلاش ها، این فرد باز هم ممکن است از آب کردن تمام این چربی‌‌ها ناتوان بماند و باز هم مقادیر اندکی‌ از دارو در بدن باقی‌ بماند حتی اگر تزریق دارو چندین ماه قبل تر در طول فصل خارج از مسابقات صورت گرفته باشد.

 

اما به هر حال، بولدنون یکی‌ از ایمن‌ ترین استرویید‌های موجود برای بدن سازان و ورزشکاران می‌باشد. هنگامی که از آن به درستی‌ استفاده کنید، بعید است که شاهد عوارض جانبی لیست شده در بالا باشید. بولدنون مخصوصا برای بانوان نیز بسیار مناسب است زیرا کمترین عارضه جانبی را برای آنها خواهد داشت. به دلیل محدودیت‌های سازمان غذا و دارو یافتن این دارو کاری چالش برانگیز است. داروخانه‌ها آن را نمیفروشند و تنها راه شما این است که از فردی مطمئن در باشگاه که نحوه خرید از بازار سیاه را میدانید کمک بگیرید.

 

در بازار سیاه میتوانید انواع استرویید‌ها را یافت کنید اما همیشه باید مراقب باشید زیرا که این عوامل زیر زمینی‌ به فروش دارو‌های تقلبی و اعتیاد آور بدنام هستند. همچنین باید انتظار این را نیز داشته باشید که این دارو‌ها را با قیمت بسیار بالا به شما ارائه کنند. مقامات دایما به دنبال سرکوب این بازار‌های سیاه و عوامل آنها هستند اما یافتن مکان‌های فعالیت‌ آنها به شدت دشوار بوده و سرکوب کردن فعالیت‌های غیر قانونی‌ آنها بسیار سخت است. زیرا این عوامل اغلب تحت شبکه‌های گمنام با پوشش‌های مناسب فعالیت میکنند که همین امر شناسایی آنها را بسیار سخت می‌کند.

 

 

 

هنگامی که بحث دارو هایی نظیر بولدنون در میان باشد، مقامات باید استثنا قائل شوند و آن را جز دارو‌های تجویزی قرار دهند. اثرات مثبت این استرویید خاص بیش از عوارض منفی‌ آن در طولانی مدت است و بسیاری از مصرف کنندگان آن رضایت کامل را دارند. اکنون مشخص شده است که منع مصرف این دارو به شکل کارامدی باعث نابودی آن نشده است. افرادی که خواهان این دارو‌ها هستند به جستجوی خود در بازار‌های سیاه ادامه میدهند و دقیقا به همین دلیل است که مقامات باید عرضه مجدد آن را مد نظر قرار دهند. انجام این کار به کاهش فعالیت‌های بازار سیاه منجر خواهد شد زیرا یکی‌ از دارو‌های پر هوادار در بازار سیاه بولدنون می‌باشد.

 

سوال های پرتکرار راجب بولدنون

بولدنون برای چیست؟

استروئید بولدنون یک ترکیب آنابولیک است که به عنوان تستوسترون مصنوعی تغییر یافته است. این ترکیب به نام تجاری “Equipoise” هم شناخته می‌شود و در پزشکی برای مواردی مانند افزایش وزن در افراد کم وزن یا تقویت عضلات پس از صرع استفاده می‌شود.

قیمت بولدنون چقدر است؟

قیمت بولدنون با توجه به برند و کشور سازنده آن متفاوت میباشد. در حال حاضر درسال 1402 قیمت هر بسته 10 میل حدود 1,500,000 الی 2,500,000 تومان میباشد.

بهترین زمان مصرف بولدنون چه موقع میباشد؟

بهترین زمان مصرف استروئیددبولدنون صبح ها میباشد.

آیا استروئید بولدنون برای عضله سازی سریع مفید است؟

بولدنون نمی‌تواند به سرعت عضله سازی کند اما میتواند به شکل آهسته و پیوسته باعث بهبود قدرت و حجم خالص عضلانی شما شود. بسیاری از اثرات مثبت این دارو به احتمال زیاد زمانی‌ بروز می‌کند که شما از آن در دوره‌های بلند مدت استفاده کنید، به شکلی‌ که حداقل طول دوره شما از ۱۰ هفته کمتر نباشد.

خرید بولدنون

خرید بولدنون

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.5/5 - (42 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

11 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات