مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ دکا دورابولین
3.8

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ دکا دورابولین

  • استروئیدها
  • 25 سپتامبر 18
  • حسام رضائی
  • 128,396 بازدید
  • 18 دیدگاه

دکا دورابولین :هنگامی که شما خواهان افزایش حجم و افزودن حجم خالص عضلانی مورد نیاز خود هستید، دکا دورابولین باید انتخاب اتوماتیک شما باشد. دکا دورابولین یا ناندرولون دکانوات اولویت بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و عاشقان فیتنس می‌باشد. این موضوع احتمالا به دلیل اثر فوق‌العاده این دارو و همچنین قابلیت ترکیبی‌ آن با دیگر استرویید‌ها می‌باشد. دکا دورابولین در دسته استرویید‌های آنابولیک‌-آندروژنیک قرار دارد و عمر فعال آن ۱۴-۱۶ روز و حداکثر تا ۱۶-۱۸ ماه قابل شناسایی در خون می‌باشد.

دکا دورابولین دارای وزن مولکول ۴۲۸.۶۵ گرم/مول می‌باشد و فرمول مولکولی آن نیز (C28H4403) می‌باشد. نسبت قدرت آنابولیک/آندروژنیک آن به صورت ۱۲۵ : ۳۷ می‌باشد. مصرف این استرویید به زنان مبتلا به سرطان سینه توصیه میشود و همچنین مردانی که از پوکی استخوان رنج میبرند نیز از این استرویید استفاده میکنند زیرا کمبود آندروژن ممکن است وضعیت آنها را وخیم تر کند. دکا دورابولین در دسته استرویید‌های آنابولیک ۲.۱۶ طبقه بندی میشود و از آن در برخی‌ بیماری‌های خونی خاص به عنوان درمان مکمل استفاده میشود.

همچنین این استرویید در تسکین افراد مبتلا به اچ آ وی نیز به وفور تجویز میشود زیرا که استفاده از آن میتواند باعث بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن شود. همچنین این استرویید برای افزایش حجم خشک عضلانی نیز تجویز میشود. دکا یکی‌ از مطلوب‌ ترین استرویید‌های موجود بهبود دهنده عملکرد برای افزایش حجم عضلانی و سایز می‌باشد. این دارو همچنین میتواند باعث افزایش استقامت و کمک به عملکرد مناسب عضلات نیز شود که همین امر این دارو را بین ورزشکاران حرفه ای و بدن سازان بسیار محبوب کرده است.

مزایای دکا دورابولین

دکا دورابولین دارای مزایای زیادی برای بدن انسان می‌باشد از جمله :

  • در حوزه ورزش حرفه ای، مخصوصا تمرینات با وزنه، این دارو در بهبود ذخایر نیتروژن بدن و افزایش سنتز پروتئین بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و ارزشمند است. این یعنی‌ اینکه مصرف کنندگان دکا دورابولین هنگامی که بحث بهبود از لحاظ قدرت کلی‌ بدن، استقامت، عملکرد و حجم کلی‌ عضلات باشد جای نگرانی نخواهند داشت.
  • ثابت شده است که مصرف دکا دورابولین دارای عوارض جانبی اندک یا بدون عارضه جانبی در پوست، سر و پروستات می‌باشد که این موضوع یعنی‌ مصرف کنندگان دکا به هیچ وجه لازم نیست نگران عوارض جانبی نظیر ریزش مو، پوست چرب و بزرگی‌ پروستات باشند.
  • دکا دورابولین همچنین برای افرادی که خواهان تقویت و بهبود سیستم ایمنی خود هستند نیز به شدت سودمند می‌باشد. این دارو همچنین ممکن است در کاهش مشکلات مفصلی نیز کمک کننده باشد.
  • دکا دورابولین نشان داده است که مصرف آن مطلقا هیچ تاثیری در کاهش حساسیت سلول‌ها به انسولین، افزایش سطح کولسترول‌های بد و تریگلیسیرید‌ها ندارد.

 

دوز مصرفی

دکا دورابولین در دوره‌های طولانی مدتی‌ که حدود ۸-۱۲ هفته به طول مینجامند بهترین بازدهی را دارد. معمولا از آن در طول هفته یک یا دو بار استفاده میشود. دوز معقول برای مردان چیزی بین ۳۰۰-۶۰۰ میلی‌ گرم در هفته برای مردان می‌باشد. شما همچنین میتوانید به ازای هر پوند از وزن بدن بدون چربی‌ خود ۲ میلی‌ گرم دکا مصرف کنید. میزان دوز پیشنهادی برای زنان ۵۰ میلی‌ گرم در هفته می‌باشد.

یه دوره محبوب دکا دورابولین شامل مصرف دیانابول به میزان ۳۰ میلی‌ گرم روزانه از هفته ۱-۳، سپس افزایش میزان مصرف به ۴۰ میلی‌ گرم روزانه از هفته ۴ تا ۶. مصرف سوستانون به میزان ۲۵۰ میلی‌ گرم در هفته از هفته ۱ تا ۱۲ و مصرف کلوماید به میزان ۵۰ میلی‌ گرم در هفته از هفته ۱۰ تا ۱۲ و سپس مصرف ۲۰۰ میلی‌ گرم دکا دورابولین در هفته اول و سپس افزایش میزان مصرف آن به ۳۰۰ میلی‌ گرم در هفته‌های ۲ و ۳ و سپس افزایش میزان مصرف به ۴۰۰ میلی‌ گرم در هفته‌های ۴ و ۵ و سپس کاهش میزان مصرف به ۳۰۰ میلی‌ گرم در هفته در هفته ۶ می‌باشد.

 

مصرف ترکیبی‌ دکا دورابولین با دیگر استرویید ها

دکا هم به مقاصد کات و هم حجم عضلانی میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. هنگامی که آن را با وینسترول و هالوتستین یا ترنبولون به صورت ترکیبی‌ مصرف کنید یک مجموعه کات بسیار قدرتمند در اختیار خواهید داشت. هنگامی که دکا را با دیانابول، تستوسترون یا آنادرول مصرف کنید، پس یک مجموعه بسیار قدرتمند افزایش حجم خواهید داشت. از آنجایی که پس از مصرف دکا اختلال در نعوظ ممکن است ایجاد شود توصیه میشود که فرد از این دارو به شکل ترکیبی‌ با تستوسترون استفاده کند.

اکنون بیائید ببینیم هنگامی که دکا دورابولین با دیگر استرویید‌ها ترکیب شود چه رفتاری از خود نشان میدهد :

 

  • آنادرول : مصرف ترکیبی‌ آنادرول و دکا دورابولین یک دوره رایج برای فصل خارج از مسابقات می‌باشد. این دوره در ابتدا بسیار خوب عمل می‌کند و میتواند افزایش حجم سریع و قابل توجه را تسهیل کند زیرا که مقاومت به ناندرولون آهسته تر در سیستم بدنی رخ میدهد. این ترکیب همچنین میتواند در میانه یک دوره دیگر نیز به کار گرفته شود. البته انجام این کار میتواند خطرناک باشد و تنها افراد با سابقه با تجربه کافی‌ میتوانند مصرف آن را مد نظر قرار دهند.
  • آناوار : استفاده ترکیبی‌ آناوار با دکا دورابولین انتخاب ایده آلی نمیباشد. اما به هر حال در برخی‌ دوره‌های متوسط که اغلب هدف آنها تغییر ظاهر فیزیکی‌ بدن می‌باشد می‌توان این ترکیب را مد نظر قرار داد. این ترکیب را نمی‌توان واقعا یک ترکیب کات یا حجم در نظر گرفت، بلکه بیشتر می‌توان آن را برای ساخت یک فیزیک بدنی نسبتا خوب در نظر گرفت.
  • دیانابول : مصرف ترکیبی‌ دکا دورابولین با دیانابول بسیار محبوب می‌باشد. این ترکیب نه تنها بسیار محبوب می‌باشد، بلکه اثر گذاری آن نیز بسیار خوب است. ترکیب دکا و آنادرول نیز همانند ترکیب دکا و دیانابول می‌باشد. تنها تفاوت این است که بدن اکثر مردان مقاومت بهتری نسبت به دیانابول دارند.
  • بولدنون : بسیاری از مصرف کنندگان استرویید ترجیح میدهند از بولدنون به عنوان یک استرویید پایه در ابتدای دوره کات خود در کنار دوز‌های کوچک از دکا به دلیل خواص سلامتی‌ آن استفاده کنند.
  • هالوتستین : استفاده ترکیبی‌ از دوز‌های به شدت اندک دکا دورابولین با هالوتستین میتواند در افزایش عملکرد ورزشی مزایای بسیار خوبی‌ را داشته باشد. فرد مصرف کننده این ترکیب احتمالا قدرت بسیار زیادی به دست خواهد آورد زیرا خواص بهبود دهنده عملکرد هالوتستین در کنار مصرف دکا دورابولین بسیار افزایش میابد.
  • مسترون : مطلقا هیچ دلیلی‌ مبنی بر استفاده ترکیبی‌ مسترون و دکا دورابولین وجود ندارد. از دکا باید در یک دوره کات با دوز‌های کوچک استفاده شود، اما هنگامی که مسترون در نهایت وارد معادله میشود مصرف دکا باید قطع شود.
  • پریموبولان : پریموبولان در یک دوره حجم در ترکیب با دکا دورابولین میتواند به شدت خوب باشد اما در کل میزان دوز آن برای دریافت نتایج مطلوب باید بالا باشد. به همین دلیل است که این ترکیب یک انتخاب ضعیف در نظر گرفته میشود زیرا این ترکیب میتواند بسیار گران قیمت نیز باشد. اما به هر حال در دوره کات، استفاده از پریموبولان همراه با دوز‌های کوچک دکا ممکن است مفید باشد.
  • تستوسترون : دکا دورابولین به این دلیل با تستوسترون مصرف میشود که اثرات سرکوب کننده آن روی تولید تستوسترون طبیعی بدن کاهش یابد. این ترکیب به صورت بالقوه مفید‌ترین ترکیبی‌ است که در فصل خارج از مسابقات برای افزایش حجم میتوانید استفاده کنید. دکا احتمالا با انواع فرم‌های تستوسترون نظیر تستوسترون سیپیونات، تستوسترون سوسپنشن، سوستانون ۵۰ یا دیگر فرم‌های دیگر آن میتواند به خوبی‌ کار کند.
  • ترنبولون : هنگامی که دکا با ترنبولون به صورت ترکیبی‌ مصرف شود اثرات آن احتمالا بسیار قابل توجه خواهد بود اما استفاده از این ترکیب برای بسیاری از مردان دشوار می‌باشد. هم دکا و هم ترنبولون جز ترکیبات (19-nor) هستند و مصرف آنها با هم اگر ندانید در حال انجام چه کاری میباشید احتمالا ایجاد عدم تعادل هورمونی را افزایش میدهد. تنها مصرف کنندگان با سابقه و با تجربه کافی‌ کاندیدا‌های مناسب برای مصرف چنین ترکیباتی هستند و از این دست ترکیب‌ها به شکل نرمال باید در دوره‌های بلند مدت استفاده کرد. به طور کلی‌ استفاده این دو استرویید با هم ضروری نمیباشد اما چند استثنا نیز در این میان وجود دارد.
  • وینسترول : استفاده ترکیبی‌ دکا دورابولین با آناوار همانند استفاده دکا با وینسترول می‌باشد. مصرف دکا با وینسترول به همان اندازه ترکیب دکا با هالوتستین در میان ورزشکاران محبوب می‌باشد. مصرف ترکیبی‌ دکا و وینسترول در جهان بسیار محبوب است زیرا این ترکیب نسبت به ترکیب‌های استروییدی دیگر بسیار ایمن تر و دارای عوارض جانبی بسیار اندکی‌ می‌باشد.

 

عوارض جانبی دکا دورابولین

اگرچه دکا دورابولین یکی‌ از ایمن‌ ترین استرویید‌های موجود می‌باشد، اما این دارو نیز عارضه‌های جانبی مخصوص به خود را دارد. البته جای ترس وجود ندارد، زیرا تحقیقات نشان داده‌اند که عوارض جانبی آن تنها برای افرادی است که از دوز‌های بیش از حد استفاده میکنند یا افرادی که از نمونه‌های تقلبی دکا دورابولین استفاده میکنند. برخی‌ از عوارض جانبی دکا به قرار زیر است :

  • حمله قلبی : مصرف بیش از حد دکا دورابولین میتواند منجر به حمله قلبی شود. اما احتمال این رویداد بسیار نادر است.
  • ورم : ایجاد ورم یا احتباس آب یک عارضه جانبی رایج برای بسیاری از استرویید‌ها می‌باشد. احتباس آب اشاره به افزایش تجمع مایعات در مناطقی نظیر دست ها، پا‌ها و قوزک دارد که در نتیجه بدن ظاهری پف کرده پیدا می‌کند.
  • بزرگی‌ پروستات : با مصرف بیش از حد دکا دورابولین احتمال بزرگی‌ پروستات وجود دارد. بزرگی‌ پروستات برای مصرف کنندگان استرویید میتواند به شدت دردناک باشد.
  • مشکلات قاعدگی : زنان مصرف کننده دکا دورابولین برخی‌ تغییرات در قاعدگی و تغییرات در دوره‌های ماهانه را خود را پس مصرف دکا گزارش داده‌اند.
  • سمیت کبد : استفاده از نسخه‌های تقلبی دکا میتواند باعث سمیت کبد شود زیرا که دور زدن کبد برای وارد شدن به جریان خون میتواند فشار بسیار زیادی را به کبد تحمیل کند.
  • بزرگی‌ نامتعارف سینه‌ها : تنها راه خلاصی از این وضعیت به شدت خجالت آور حذف بافت اضافه سینه از طریق جراحی می‌باشد.
  • افزایش فشار خون : برخی‌ مصرف کنندگان پس از مصرف دکا گزارش افزایش فشار بیش از حد خون را داده‌اند. احتمالا این اثر به خاطر مصرف بیش از حد آن می‌باشد.
  • کوچک شدن بیضه‌ها : برخی‌ مصرف کنندگان دکا پس از مصرف آن از کوچک شدن بیضه‌های خود خبر داده‌اند.
  • افزایش سرعت پیری استخوان : در برخی‌ مصرف کنندگان دکا دورابولین تسریع پیری استخوان‌ها مشاهده شده است.
  • آکنه : تشکیل آکنه رایج‌ ترین عارضه جانبه هر استروییدی می‌باشد و این موضوع در مورد دکا دورابولین نیز صدق می‌کند.
  • افزایش پرخاشگری : برخی‌ مصرف کنندگان پس از مصرف دکا دورابولین تجربه تغییرات رفتاری را داشته اند و شاهد افزایش سطح پرخاشگری خود بوده‌اند.
  • افزایش سایز کلیتوریس : زنان ممکن است پس از مصرف دکا دورابولین شاهد افزایش سایز کلیتوریس خود باشند.
  • ناباروری : برخی‌ زنان دریافتند که پس مصرف دکا دورابولین بارداری بسیار سخت میشود به طوری که ممکن است دکا به عنوان یک عامل ضد حاملگی‌ عمل کند.
  • اختلالات جنسی‌ : دکا دورابولین همچنین مرتبط با اختلالات جنسی‌ می‌باشد به طوری که برخی‌ مصرف کنندگان از کاهش میل جنسی‌ و اختلال در نعوظ خود گزارش داده‌اند.

 

نتیجه گیری

علیرغم مزایای اثبات شده و عوارض جانبی محدود، مقامات برای فروش رسمی‌ و قانونی‌ دکا دورابولین مجوز و تاییدیه ای صادر نکردند. دلیل این امر عدم مصرف این دارو در مسابقات ورزشی و بدن سازی می‌باشد. همچنین ترس از سو استفاده از آن وجود دارد و همچنین این دارو اگرچه در بین استرویید‌ها دارای عوارض جانبی به مراتب کمتری می‌باشد، اما مقامات نیز به اندازه کافی‌ مدرک دارند که نشان میدهد سو استفاده از دکا دورابولین یا استفاده از نسخه‌های ارزان و بی‌ کیفیت آن میتواند به شدت برای سلامت افراد خطرناک باشد.

خرید دکا دورابولین

خرید دکا دورابولین

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
3.7/5 - (16 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

18 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات