مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ تستوسترون انانتات
4.1

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ تستوسترون انانتات

  • استروئیدها, مقالات بدنسازی
  • 2 اکتبر 18
  • حسام رضائی
  • 59,133 بازدید
  • 100 دیدگاه

تستوسترون انانتات :اگر شما خواهان دانستن چیزی در مورد تستوسترون انانتات هستید، پس این مورد به شما کمک خواهد کرد تا به پدیده ای که در اواخر دوره سوم و چهارم زندگی‌ مردان که از آن با عنوان بحران میانسالی نام برده میشود درک بیشتری پیدا کنید. اکثر مردان در طول این سال‌ها از اختلالات هورمونی واقعی و شدیدی رنج میبرند که دلیل آن کاهش تولید تستوسترون در بدن آنها می‌باشد. تستوسترون که برای اولین بار از یک منبع حیوانی در سال ۱۹۳۵ سنتز شد، دارای نقش‌های زیادی در بدن می‌باشد که امروزه درک مناسبی از آن وجود دارد.

تولید تستوسترون به شکل طبیعی در بدن تمام مردان انجام میشود و این همان چیزی است که شما را حجیم تر و قوی تر میکند. این ترکیب بیوشیمیایی همان چیزی است که به یک مرد احساس مرد بودن میدهد. این هورمون باعث عضله سازی و افزایش استقامت و همچنین احساس‌های مربوط به مردان را در بدن تقویت می‌کند. اما به هر حال در برخی‌ موارد، تولید این هورمون در بدن پایین یا ناکافی می‌باشد که در این صورت به فرد مورد نظر باید تستوسترون انانتات در فرم تزریقی تجویز شود.

تستوسترون انانتات یک استرویید آنابولیک می‌باشد که میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث افزایش حجم عضلات و در نتیجه افزایش قدرت شود. حتی تحت شرایط نرمال، مردان مسن تر میتوانند با استفاده از این هورمون تحت نظر یک متخصص به قدرت و روحیه سال‌های جوانی خود برسند.

 

اقدامات در بدن

تستوسترون انانتات تراپی به منظور تقویت تولید تستوسترون در بدن طراحی شده است. این استرویید پس از تزریق در بدن با گذر زمان تبدیل به تستوسترون میشود. این روش پایه‌ ای ترین راهکار برای درمان کمبود سطح تستوسترون در مردان نرمال می‌باشد. چندین داروی دیگر تستوسترون نیز وجود دارد اما این روش رایج‌ ترین می‌باشد.

تستوسترون از دو روش ژنومیک و غیر ژنومیک روی بدن تاثیر می‌گذارد. تاثیر تستوسترون میتواند به وسیله رونویسی ژنی‌ و گیرنده آندروژنی اعمال شود و یا این کار میتواند بدون تحریک انجام شود. تستوسترون میتواند باعث بهبود سلامت عمومی‌ و حالات خلقی‌ مردان شود.همچنین میتواند باعث بهبود چربی‌ سوزی، بهبود سطح انرژی و تقویت ایمنی بدن شود. این استرویید میتواند از تحلیل استخوان‌ها و بیماری‌های قلبی جلوگیری و باعث بهبود چری سوزی و عضله سازی شود.

این هورمون که به شکل رایج هر یک تا ۳ هفته یک بار تزریق میشود، میتواند دارای زمان آزاد سازی متغیری (بین ۸ تا ۱۹ روز) باشد. بهترین فردی که میتواند میزان فراوانی‌ استفاده از آن را تعیین کند پزشک متخصص شما می‌باشد. برخی‌ افراد ترجیح میدهند که دو بار در هفته از آن استفاده کنند. برخی‌ گزارش عوارض جانبی این درمان را نظیر بزرگی‌ بافت سینه، آکنه و ریزش مو را داده‌اند که نتیجه تبدیل تستوسترون به استروژن و دی هیدرو تستوسترون می‌باشد. نوع تزریق دوز‌ها نیز در کاهش عوارض جانبی و همچنین بهبود مزایای آن بسیار مهم می‌باشد.

در یک تحقیق، گزارش شد که هنگامی که دوز ۶۰۰ میلی‌ گرمی‌ تستوسترون انانتات به افراد مورد نظر تزریق شد، نتایج بهتری در مقایسه با دوز‌های کوچک تر دیده شد. افرادی که در هفته ۶۰۰ میلی‌ گرم تستوسترون انانتات استفاده کرده بودند در مقایسه با افراد گروه‌های دیگر که از دوز‌های کوچک تری استفاده میکردند شاهد افزایش رشد عضلات بیشتر، افزایش قدرت بیشتری و چربی‌ سوزی بیشتری بودند. همچنین در این تحقیق یافت شد که هنگام کاهش سطح کلسترول (HDL) افراد شاهد ایجاد آکنه در بدن خود بوده‌اند. تزریق ۶۰۰ میلی‌ گرم تستوسترون انانتات در ۲۰ هفته منجر به افزایش حدودا ۱۵ درصدی حجم عضلانی خالص در افراد شد.

 

استفاده از تستوسترون انانتات با دیگر استرویید ها

اگرچه میتوانید تمام مزایای تستوسترون انانتات را از مصرفی تکی‌ آن کسب کنید اما در اکثر موارد این استرویید باید بسته به نوع واکنش فرد جزئی از یک دوره استرویید باشد. برای مثال ترنبولون و دکا دورابولین برای کسانی‌ که خواهان افزایش حجم هستند بهترین گزینه است، در حالی‌ که مصرف تستوسترون انانتات با وینسترول، مسترون و آناوار میتواند برای دوره کات مورد استفاده قرار بگیرد.

 

عوارض جانبی و نحوه رسیدگی به آنها

برخی‌ عوارض جانبی در مورد مصرف تستوسترون انانتات گزارش شده است. اما به هر حال، می‌توان با راهنمایی‌ها و نظارت حرفه ای میزان عوارض جانبی آن را به حداقل رساند. در موارد واکنش‌های آلرژیک نظیر تورم صورت و لب، گلو و زبان باید درمان فوری پزشکی‌ شروع شود. مصرف دارو باید متوقف شود و در صورت مشاهده علائمی‌ نظیر تاول، احساس سوزش، تحریک، مشکل در ادرار، تورم پا و قوزک، نعوظ فراوان، تب خفیف، شکم درد، تعوع، زردی و یا هر علائم غیر نرمال دیگر سریع با پزشک تماس بگیرید.

در مواردی که زنان مصرف کننده شاهد عوارضی نظیر ریزش مو، افزایش آکنه، رشد بیش از حد مو، قاعدگی نامنظم یا دیگر ویژگی‌‌های مردانه بودند باید سریعا با پزشک خود مشورت کنند. همچنین ممکن است فرد شاهد بروز عوارض جانبی خفیف تری نظیر سوزش، خارش، قرمزی و سفت شدن پوست، حساسیت و تورم سینه، رویش مو، افزایش آکنه، افسردگی، سردرد و میل جنسی‌ غیر نرمال نیز باشد که میزان آن میتواند کم یا زیاد باشد. همچنین چندین عارضه جانبی دیگر نیز میتواند به وجود بیاید که در هر فردی میتوند متفاوت باشد. تستوسترون باید تحت نظارت پزشکی‌ مصرف شود و در صورت هر گونه عارضه جانبی باید با پزشک مربوطه مشورت شود.

همچنین در صورت ادامه نعوظ آلت تناسلی‌، استخوان درد، مشکلات حافظه، گیجی، حالت تعوع، استفراغ، زردی و افزایش تشنگی نیز میبایست بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

 

دوز‌های مصرفی و تزریق

تستوسترون انانتات در حال حاضر محبوب‌ ترین استرویید مورد استفاده می‌باشد زیرا هم کارامد است و هم قیمت مناسبی دارد. دوز‌های بالای آن از لحاظ اقتصادی به صرفه است. معمولا این استرویید در ویال‌های ۱۰ میلی‌ گرمی‌ عرضه میشود. یک مبتدی میتواند با دوز‌های ایمن ۲۵۰ میلی‌ گرم در هفته دوره خود را شروع کند، در حالی‌ که بیشترین میزان دوز مصرفی میتواند به ۱۰۰۰ میلی‌ گرم هم برسد.اما به هر حال پزشک شما با بررسی وضعیت و شرایط بدنیتان دوز‌های ایده آل شما را تجویز خواهد کرد.

اکثر افراد دریافته اند که دوز‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌ گرمی‌ برای عضله سازی قابل توجه کافی‌ می‌باشد. اما به هر حال، اگر قصد مصرف دوز‌های بالای ۵۰۰ میلی‌ گرم را دارید، میبایست در مورد عوارض جانبی احتمالی‌ آن با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهید.

 

تحقیقات روی تستوسترون انانتات

تستوسترون انانتات دارای خواص خواص آندروژنیک و آنابولیک بسیار قدرتمندی می‌باشد. این امکان وجود دارد که در زمان کوتاهی‌ شما شاهد افزایش حجم و قدرت بسیار قابل توجه و همچنین افزایش وزن حاصل از افزایش احتباس آب و الکترولیت‌ها باشید. به عبارت دیگر، قدرت و افزایش وزن شانه به شانه هم حرکت میکنند. چندین تحقیق اثرات مفید این هورمون را روی بدن نشان داده‌اند. با مصرف تستوسترون انانتات همچنین افراد دارای درد‌های مفصلی سرشانه، مفاصل یا دیسک‌های بین مهره ای میتوانند از خاصیت موقت ضد درد آن بهره‌مند شوند. همچنین مورد نادری نیست اگر ورزشکاری در حال پیشرفت در فعالیت‌های فیزیکی‌ بسیار شدید را ببینیم که در روز ۱۰۰۰ میلی‌ گرم یا بیشتر مصرف داشته باشد.

خرید تستوسترون انانتات

خرید تستوسترون انانتات

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.1/5 - (24 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

100 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات