سوستانون ۲۵۰ مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌
4

سوستانون ۲۵۰ مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌

  • استروئیدها, مقالات بدنسازی
  • 4 اکتبر 18
  • حسام رضائی
  • 81,386 بازدید
  • 12 دیدگاه

سوستانون ۲۵۰ ترکیبی‌ از ۴ تستوسترون استر دار در نسبت بندی‌های خاصی‌ می‌باشد. یک نسبت بندی رایج این ترکیب تستوسترونی قدرتمند عبارت است از : ۱۰۰ میلی‌ گرم تستوسترون دکانوات، ۶۰ میلی‌ گرم تستوسترون ایزوکاپروات، ۶۰ میلی‌ گرم تستوسترون فنیل پروپیونات و ۳۰ میلی‌ گرم تستوسترون پروپیونات که تشکیل یک ترکیب تستوسترونی ۲۵۰ میلی‌ گرمی‌ را میدهند که همین امر خود نشان دهنده دلیل نامگذاری سوستانون ۲۵۰ می‌باشد. این ترکیب تستوسترونی هم باعث آزاد سازی سریع تستوسترون و هم آزاد سازی کند آن در بدن میشود، به این معنی‌ که مصرف کنندگان سوستانون ۲۵۰ دیگر در ناحیه تزریق احساس دردی را نخواهند داشت.

سوستانون ۲۵۰ دارای فورمول مولکولی (C19H28O2) و دارای نام شیمیایی (4-androsten-3-one-17beta-ol) و (17beta-hydroxy-androst-4-en-3-one) می‌باشد. از آن با نام‌های سوستنون و همچنین دورا تستین نیز یاد میشود و یک استرویید آنابولیک و داروی بهبود دهنده عملکرد محبوب و پر استفاده می‌باشد. شناسایی آن در بدن تا ۲-۳ ماه پس از مصرف ممکن است و عمر فعال این دارو چیزی بین ۱۵ تا ۱۸ روز می‌باشد. سوستانون ۲۵۰ عمدتا در ویال‌های شیشه‌ای شفاف ارائه میشود.

تاریخچه سوستانون ۲۵۰

کمپانی دارویی توسعه دهنده سوستانون ۲۵۰ کمپانی بین المللی ارگانون می‌باشد که هلندی است که البته در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت شرینگ‌-پلاو خریداری شد. سوستانون ۲۵۰ در دهه ۷۰ میلادی راه خود به بازار‌های تجاری را باز کرد. ایده اصلی‌ که سازندگان سوستانون ۲۵۰ را ترغیب به ساخت آن کرد تهیه ترکیبی‌ تستوسترونی بود که بتواند از مصرف تکی‌ فرم‌های دیگر تستوسترون دارای مزیت‌های بیشتری باشد. همچنین راحتی‌ مصرف نیز یکی‌ دیگر از فاکتور‌های ساخت این استرویید بود، زیرا با سوستانون ۲۵۰ تزریق‌های کمتری نسبت به دیگر فرم‌های استر دار تستوسترون نظیر تستوسترون پروپیونات و تستوسترون دکانوات نیاز است.

احتمالا بزرگ‌ ترین طیف مصرف کنندگان تستوسترون بدن سازان و ورزشکاران میباشند، اما سوستانون ۲۵۰ هیچگاه در الایات متحده آمریکا اجازه استفاده و فروش را پیدا نکرد. اما علیرغم این موضوع، مصرف این استرویید در دیگر نقاط جهان بسیار زیاد می‌باشد و از محبوبیت بالائی برخوردار است. اما چه چیزی سوستانون ۲۵۰ را این میزان محبوب کرده است؟ جواب بر خلاف اکثریت نظر‌ها در میزان قدرت آن نیست زیرا که این استرویید تنها یک فرم استر دار شده تستوسترون می‌باشد. استر‌ها تنها به این دلیل به استرویید‌های آنابولیک افزوده میشوند تا فقط روی زمان آزاد سازی و نیمه عمر آنها در بدن تاثیر بگذارند و در واقع هیچ تاثیر مستقیمی‌ روی قدرت استرویید ندارند. دلیل اصلی‌ محبوبیت سوستانون ۲۵۰ این است که مصرف کنندگان با همان قیمت‌های مشابه استرویید‌های تکی‌ میتوانند میزان بیشتری استرویید به دست آورند.

اگرچه سوستانون ۲۵۰ در بین بدن سازان و ورزشکاران به یک موفقیت بی‌ سابقه رسید اما هدف اصلی‌ سازندگان این استرویید در ابتدا به هیچ وجه مصرف آن توسط این طیف از افراد جامعه نبوده است. هدف آنها در واقع افزایش راحتی‌ بیماران نیازمند به درمان‌های پزشکی‌ از طریق تهیه دوز‌های راحت برای آنها بوده است. بیمارانی که از سوستانون ۲۵۰ استفاده میکنند دیگر نیاز نیست دائما نگران دوز‌های خود باشند، زیرا با مصرف این استرویید در هر ۲۱-۲۸ روز نیاز‌های آنها به اندازه کافی‌ تامین خواهد شد.

 

ویژگی‌‌های دارویی سوستانون ۲۵۰

سوستانون ۲۵۰ متشکل از ۴ تستوسترون استر می‌باشد که هر کدام زمان عمل مخصوص به خود را دارند. از آنجایی که سوستانون ۲۵۰ دارای فرم‌های مختلفی‌ از تستوسترون می‌باشد میتواند به شکل آهسته و تدریجی‌ باعث آزاد سازی تستوسترون در پلاسمای خون شود که این امر به کاهش تعداد دوز‌های مصرفی کمک می‌کند. تستوسترون به تنهائی‌، بدون اتصال هیچ استری به آن دارای نیمه عمر ۲-۴ ساعته می‌باشد. اما هنگامی که استر‌ها به این هورمون در بدن متصل شوند زمان آزاد سازی آن را آهسته میکنند.

برای مثال، هنگامی که استر پروپیونات به تستوسترون متصل شود نیمه عمر این هورمون به ۴.۵ روز افزایش پیدا می‌کند که از نیمه عمر خود تستوسترون به تنهائی‌ بسیار بیشتر می‌باشد. ۴ استر سوستانون ۲۵۰ هنگام ورود به بدن تحت تاثیر فرایند هیدرولیز قرار میگیرند که در این فرایند آنها توسط آب تجزیه میشوند. این رویداد تقریبا بلافاصله پس از ورود به گردش عمومی‌ بدن اتفاق میافتد که طی‌ آن هورمون تستوسترون، استر خود را ترک کرده و به شکل آزاد در جریان خون قرار می‌گیرد.

با مصرف یک دوز از سوستانون شما شاهد افزایش سطح تستوسترون در پلاسمای خون خواهید بود. سطح پیک آن که حدود ۷۰ نانو مول می‌باشد حدود ۲۴-۴۸ ساعت پس از مصرف سوستانون ۲۵۰ حاصل میشود. سطح تستوسترون پس از گذشت ۲۱ روز از آخرین تزریق به سطح نرمال خود در مردان باز خواهد گشت. تزریق سوستانون۲۵۰ میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث افزایش سطح تستوسترون، استرادیول، دی هیدرو تستوسترون و آندروستندیون در پلاسمای خون شود. همچنین یک کاهش سطح در (SHBG) نیز به وجود میامد و سطح هورمون‌های (FSH) و (LH) به رنج مورد انتظار پس از مصرف سوستانون ۲۵۰ میرسند.

در مردانی که از هیپوگونادیسم (کاهش فعالیت مناسب بیضه ها) رنج میبرند مصرف سوستانون ۲۵۰ میتواند باعث کاهش علائم مربوط به کمبود تستوسترون شود. سوستانون همچنین دارای چندین مزیت دیگر نظیر افزایش حجم خالص عضلانی و افزایش تراکم مینرال‌های استخوان‌ها نیز می‌باشد. بهبود عملکرد جنسی‌ نیز یکی‌ دیگر از مزایای درمان با این استرویید می‌باشد که این موضوع هم شامل بهبود نعوظ و هم میل جنسی‌ میشود.

درمان با سوستانون میتواند منجر به کاهش سطح تریگلیسیرید‌ها و همچنین (HDL) و (LDL) میشود در حالی‌ که میتواند باعث افزایش سطح هماتوکریت و هموگولوبین شود. اما تاثیر اندکی‌ یا بدون تاثیر روی سطح پادتن ویژه پروستات (PSA) می‌باشد. هیچ عارضه جانبی مربوط به علائم پروستات با مصرف سوستانون گزارش نشده است اما درمان با استفاده از سوستانون ۲۵۰ میتواند باعث افزایش سایز پروستات بیمار شود. هنگامی که سوستانون با آندروژن‌ها تزریق شود، بیماران مبتلا به هیپوگونادیسم که دیابت هم دارند میتواند شاهد افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین باشند. همچنین کاهش سطح گلوکز در جریان خون بیماران نیز گزارش شده است. ترکیب سوستانون ۲۵۰ با آندروژن‌ها همچنین ثابت کرده است که میتواند باعث القای حس مردانگی به افراد تراجنسی شود.

 

عوارض جانبی و پیشگیری‌های لازم

تستوسترون درمانی از طریق استفاده از سوستانون ۲۵۰ میتواند دارای عوارض جانبی زیر باشد :

  • افزایش احتباس مایعات و نمک در بدن
  • تحریک بیش از حد قوه جنسی‌
  • کاهش حجم اسپرم
  • پوکی استخوان

در موارد بروز واکنش‌های شدید بدن به تستوسترون درمانی، درمان باید به صورت موقت متوقف شده و تنها زمانی‌ ادامه پیدا کند که تمام نشانه‌های مریضی ناپیدید شده و دوز‌های مصرفی دوباره به میزان مناسب تغییر کنند.

سوستانون

سوستانون

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (38 امتیاز)
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

12 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات