دوره استروئید سطح مبتدی
4.4

دوره استروئید سطح مبتدی

  • استروئیدها
  • 3 فوریه 19
  • حسام رضائی
  • 20,523 بازدید
  • 26 دیدگاه

اگر تا کنون هیچگاه از استروئیدهای آنابولیک استفاده نکرده اید، دانستن اینکه دقیقا باید چه کاری انجام دهید میتواند بسیار سردرگم کننده باشد. برای شروع حجم بسیار زیادی از اطلاعات وجود دارد، جدایی از انواع فروم‌های مرتبط ایجاد شده. هنگامی که شما به تمام اطلاعات و تمامی‌ نظرات متفاوت نگاهی‌ بیاندازید، حتی از زمانی‌ که تازه شروع به تحقیق کرده بودید که نیز سردرگم تر خواهید شد. برای مثال اگر به یک فروم بروید می‌بینید متخصصان آنجا می‌گویند که ابتدا استروئید ۱، ۲ و ۳ را مصرف کن و سپس بعد از آن استروئید ۴، ۵، ۶. اما در یک فروم دیگر می‌بینید که می‌گویند ابتدا از استروئید ۱، ۲ و ۳ استفاده کن و تنها در صورتی‌ که جدی و مصمم هستی‌ از استروئید ۴، ۵ و ۶ نیز استفاده کن. این امر نه تنها سردرگم کننده است، بلکه برای بسیاری آزار دهنده نیز می‌باشد.

بیائید شفاف باشیم، بسیار شفاف از همین ابتدای کار. استروئیدهای آنابولیک آندروژنیک جادویی نیستند. هنگامی که شما از این استروئیدها استفاده می‌کنید قوانین تغذیه صحیح نقض نمیشوند و اصول تمرینات صحیح از بین نمیروند. ایده مصرف استروئیدهای آنابولیک ارائه یک راه حل جادویی نمیباشد، بلکه هدف از مصرف آنها تقویت نتایجی‌ است که قبلا از روش صحیح به دنبال آنها بوده اید. به بیان ساده، با مصرف استروئیدهای آنابولیک شما باید همان مسیر صحیح و کامل را ادامه داده و اکنون از کمی‌ کمک در این مسیر استفاده کنید. استروئیدهای آنابولیک جواب کامل نیستند، بلکه تنها قسمتی‌ از یک برنامه کامل که شامل تغذیه صحیح و تمرین مناسب است میباشند.

قبل از ورود به دنیای استروئیدهای آنابولیک چندین مورد مهم وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید. اولین و مهم‌ ترین آن این است که شما باید به شکل کامل از هورمون‌ها آگاهی‌ و دانش پیدا کنید. باید بدانید که در حال وارد کردن چه چیزی به بدن خود میباشید. شما نه تنها در مورد مزایا، بلکه در مورد عوارض جانبی احتمالی‌ شدید هر استروئید و نحوه مقابله با آنها نیز باید بدانید. هنگامی که این نکته را انجام دادید، قدم بعدی شما این است که مطمئن شوید استروئید خریداری شده با کیفیت و اصل باشد. مطمئنا چیزی که شما نمیخواهید یک محصول آلوده یا بی‌ کیفیت و تقلبی می‌باشد. همچنان که دانش شما بالاتر میرود و هنگامی که دسترسی‌ به استروئیدهای آنابولیک با کیفیت داشتید، چند سوال می‌باشد که شما باید آنها را پاسخ دهید :

  • آیا شما یک مرد بالغ و سالم میباشید؟
  • آیا برای ساخت یک فونداسیون بدنی مناسب زمان کافی‌ را در باشگاه تمرین کرده‌اید؟
  • آیا در صورت مصرف غیر مسولانه آمادگی پذیرش هر گونه عواقبی را دارید؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها “ بله “ می‌باشد و اگر دو پیش نیاز ذکر شده قبل تر از آنها را نیز کسب کرده‌اید، یعنی‌ کسب دانش کافی‌ و یک فروشنده معتبر با محصولات با کیفیت، پس اکنون آماده شروع هستید. در مورد کسب دانش کافی‌ در مورد هورمون‌ها باید گفت که منظور این نیست که تبدیل به یک متخصص شوید، بلکه باید در حدی اطلاعات داشته باشید که بدانید در حال انجام چه کاری میباشید. استروئیدهای آنابولیک هورمون هایی بسیار قدرتمند هستند و باید آنها را جدی گرفت. البته آنطور که بسیاری فکر میکنند این استروئیدها پیچیده نیستند اما این دلیل نمی‌شود که آنها را دست کم بگیرید.

برای یک دوره استروئیدهای آنابولیک واقعا مبتدی به منظور هدف افزایش عملکرد، دوره ابتدائی و اول به احتمال زیاد ساده‌ ترین دوره ممکن خواهد بود. اگرچه این دوره ساده می‌باشد اما به هیچ وجه به منزله ضعیف بودن آن نمیباشد. در حقیقت، برای بسیاری از افراد همین دوره ساده تنها چیزی است که آنها به آن نیاز دارند. در برنامه پیش رو شما تنها نیازمند سه آیتم خواهید بود، ۲ استروئید آنابولیک و ۱ سرم. از بین این ۳ آیتم، ۲ مورد آن ضروری می‌باشد، یعنی‌ یک استروئید  آنابولیک و یک سرم، در حالی‌ که استروئید آنابولیک دومی‌ اختیاری می‌باشد. گزینه اختیاری شما یک استروئید خوراکی در دوره می‌باشد. دوره پیش رو یک دوره ۱۲ هفته ای می‌باشد که پس از آن ۳ هفته دوره پاکسازی نیز لحاظ شده است، بنابراین مجموع هر دو دوره ۱۷ هفته خواهد بود و به شرح زیر است :

 

هفته ۱ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۲ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۳ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۴ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۵ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۶ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

دیانابول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۷ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۸ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۹ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۱۰ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۱۱ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۱۲ :

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم

هفته ۱۳ :  —

هفته ۱۴ :  —

هفته ۱۵ :

نولوادکس : ۴۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۱۶ :

نولوادکس : ۴۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۱۷ :

نولوادکس : ۴۰ میلی‌ گرم در روز

 

اولین چیزی که ممکن است متوجه شده باشید این است که هفته ۱۳ و ۱۴ دارای هیچ آیتمی برای مصرف نمیباشد و این کار به دلیلی‌ انجام شده است. دوره بالا بر محوریت و پایه تستوسترون انانتات طراحی شده است. به همین دلیل پس از قطع مصرف باید دو هفته به بدن خود فرصت دهید تا این استروئید از بدنتان خارج شود، قبل از اینکه بخواهید اقدام به مصرف نولوادکس کنید. حتی این زمان را میتوانید به ۳ هفته نیز افزایش دهید، اما بیش از ۳ هفته توصیه نمی‌شود که زمان مصرف نولوادکس پس از آخرین تزریق تستوسترون انانتات را به تاخیر بیاندازید.

در طول این دوره در ابتدا شاهد پیشرفت سریع خود خواهید بود که عمدتا به دلیل وجود دیانابول می‌باشد و سپس پیشرفت شما آهسته تر میشود، مخصوصا در دو هفته پایانی. البته این به آن معنا نیست که ما باید دوره را زود تمام کنیم زیرا باید به بدن اجازه دهیم تا با این رشد سریع انجام شده خود را تطابق دهد تا بتوانید پس از قطع مصرف پیشرفت‌های حاصل شده را حفظ کنید. اکنون بیائید در مورد هر آیتم موجود در برنامه به شکل مختصری صحبت کنیم :

  • تستوسترون انانتات : اگر دسترسی‌ به تستوسترون انانتات ندارید میتوانید آن را با فرم سیپیونات جایگزین کنید، زیرا هر دو تقریبا مشابه هم هستند. در این برنامه تزریق انانتات میتواند به دو صورت انجام شود. شما یا میتوانید از یک دوز ۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته یا دو دوز ۲۵۰ میلی‌ گرم در هفته استفاده کنید که برای مثال این دو دوز را میتوانید در روز‌های شنبه و سه شنبه دریافت کنید. هر دو روش مطلوب می‌باشد، اما روش دوم میتواند کمی‌ بهتر نیز باشد. انانتات پایه این دوره شما می‌باشد و میتواند بهترین مزایا را برای شما داشته باشد.
  • دیانابول : از آنجایی که شما در ۶ هفته اول دیانابول را روزانه مصرف خواهید کرد، پس یا میتوانید دوز آن را یک جا یا به صورت دو دوز تقسیم شده برای نتیجه مطلوب تر مصرف کنید. برای مثال ۱۵ میلی‌ گرم در صبح و ۱۰ میلی‌ گرم در شب یا بلعکس. زمانی‌ که سطح تستوسترون در بدن شما در حال افزایش می‌باشد، دیانابول میتواند باعث ایجاد یک حجم و قدرت سریع در شما شود.
  • نولوادکس : هنگام مصرف استروئیدهای آنابولیک تولید طبیعی تستوسترون در بدن سرکوب میشود. اگرچه در طول دوره از بیرون تستوسترون وارد بدن میشود اما بدن خود توانایی ساخت آن را از دست میدهد. هنگامی که دوره شما به پایان رسید زمان تحریک تولید طبیعی تستوسترون در بدن فرا می‌رسد که نولودکس میتواند این کار را انجام دهد. با تحریک تولید (LH) و (FSH) بدن بیضه‌ها دوباره تولید تستوسترون را از سر میگیرند. البته باید گفت که این برنامه پاکسازی باعث بازگشت کامل سطح تستوسترون به حالت نرمال پیش از دوره نمی‌شود. هیچ برنامه پاکسازی نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما با انجام این کار زمان بازگشت سطح تستوسترون به حد نرمال بسیار کوتاه تر خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که عوارض جانبی احتمالی‌ نظیر بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه، احتباس آب، افزایش فشار خون و افزایش سطح کلسترول امکان پذیر می‌باشد زیرا هم تستوسترون و هم دیانابول تبدیل شونده به استروژن هستند و میتوانند سطح آن را در بدن افزایش دهند. اگر در طول دوره احساس درد در نوک سینه‌ها داشتید ممکن است نیازمند مصرف روزانه نولوادکس به میزان ۱۰ میلی‌ گرم باشید. اگر این روش جوابگو نباشد پس نیازمند مصرف یک مهار کننده آروماتاز نظیر آریمیدکس یا لتروزول خواهید بود. ۰.۵ میلی‌ گرم روز در میان از هر کدام از آنها کافی‌ می‌باشد.

به علاوه، اگر رژیم غذایی شما پاک باشد، میتوانید مشکل احتباس آب را تا حد زیادی حل کنید. اما اگر واقعا به دنبال افزایش حجم جدی هستید پس مقداری احتباس آب ممکن است در بدن ایجاد شود، اما شما میبایست تا جای لازم کالری‌های اضافی را از رژیم غذایی خود حذف کنید و از مصرف بیش از حد کربوهیدرات‌ها اجتناب کنید. به علاوه، داشتن یک رژیم پاک به کنترل فشار خون و کلسترول نیز کمک می‌کند. همچنین مصرف مقادیر زیاد اسید‌های چرب امگا ۳ نیز در اینجا بسیار به شما کمک خواهد کرد.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.3/5 - (20 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

26 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات