مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ دیانابول
4.2

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ دیانابول

  • استروئیدها, مقالات بدنسازی
  • 27 جولای 21
  • حسام رضائی
  • 95,027 بازدید
  • 20 دیدگاه

دلیل حضور شما در این صفحه احتمالا به این خاطر است که به دنبال اطلاعات کاملی در مورد دیانابول هستید. خوب، به جای درستی‌ آمده اید.

در این راهنما ما در مورد تمام نکات مربوط به دیانابول بحث خواهیم کرد از جمله : دیانابول چیست، مزایا، عوارض جانبی، طراحی دوره، چگونگی‌ استک کردن، دوز‌ها و موارد دیگر. پس از خواندن این مقاله، می توانید خود را یک متخصص دیانابول در نظر بگیرید.

دیانابول یکی‌ از شناخته شده‌ ترین نام‌های تجاری داروی بر پایه تستوسترون متاندروستنولون می‌باشد که در برخی‌ کشور‌ها با نام متاندینون نیز شناخته میشود. متاندروستنولون حاوی تستوسترون اصلاح شده به منظور کاهش خواص آندروژنیک آن و در عین حال حفظ خواص آنابولیک به منظور عضله سازی می‌باشد. به دلیل سطح پایین خواص آندروژنیک تستوسترون در این دارو، Dianabol به عنوان “ آنابولیک “ دسته بندی میشود، اگرچه این استرویید دارای برخی‌ خواص آندروژنیک قدرتمند نیز می‌باشد .

دیانابول به منظور مصرف خوراکی طراحی شده بود، اما می‌توان آن را در بسیاری از دامپزشکی‌ها در فرم تزریقی نیز پیدا کرد. این هورمون پر مصرف‌ ترین استرویید آنابولیک خوراکی به منظور بهبود فیزیک بدنی و بهبود عملکرد ورزشی می‌باشد.

حقیقت ماجرا این است که انواع بسیار زیادی از استروئید‌ها را می‌توان در حیوانات، گیاهان و قارچ‌ها یافت. تحقیقات نشان داده اند که استروئید‌ها دارای دو عملکرد بیولوژیکی اصلی‌ هستند، ۱) سیگنال دهی‌ به مولکول‌ها و ۲) تغییر سیالیت غشای سلول ها. متاندینون یا متاندروستنولون یا به شکل رایج تر با نام تجاری دیانابول، یک آندروژن بوده که در دسته استروئید‌های حیوانی قرار می‌گیرد.

دیانابول که عموما یکی‌ از شناخته شده‌ ترین استروئید‌های آنابولیک در نظر گرفته میشود، قبلا تنها عموما برای افراد مسن و قربانیان سوختگی تجویز میشد. در نهایت بسیاری از بدنسازان نیز پس از اینکه از مزایای آن در تغییر فیزیک بدنی شان مطلع شدند، شروع به مصرف این استروئید کردند. استفاده از متاندینون یا دیانابول در ابتدا در آمریکا توسط پزشکی‌ اهل مریلند به نام جان باسلی زیگلر ترویج داده شد.

دیانابول دارای فرمول مولکولی (C20H28O2) و نام شیمیایی آن (17a-methyl-17b-hydroxy-1, 4-androstadien-3-one) می‌باشد. این دارو تا ۵-۶ هفته در بدن قابل تشخیص است و دارای نیمه عمر ۴.۵ تا ۶ ساعت می‌باشد. به دلیل خوراکی بودن آن، مصرف این استروئید بسیار آسان و کارامد می‌باشد. محبوبیت متاندرستنولون را می‌توان به دلیل خواص اثبات شده قدرتمند آنابولیک آن و همچنین میزان خواص آندروژنیک متوسط آن قلمداد کرد.

 
نام شیمیایی 17a-methyl-17b-hydroxy-1, 4-androstadien-3-one
نام علمی متاندرستنولون متاندینون
نام‌های تجاری دیانابول دانابول آوربول  دی بول
 نوع مصرف خوراکی / دهانی
قدرت آنابولیکی قدرت آندروژنی
210 60
فرمول C20H28O۲ 
نیمه عمر 4.5 الی 6 ساعت
 قدرت 🟢🟢🟢🔘🔘
عضله سازی  🟢🟢🟢🔘🔘
چربی سوزی     🔘🔘🔘🔘🔘  
حفظ عضله 🟢🟢🟢🔘🔘
عوارض 🟢🟢🟢🔘🔘

در حال بارگذاری پخش کننده...

هشدار : اعداد و دوز‌های ذکر شده در این مقاله صرفا به عنوان مرجع هستند. هر بدنی متفاوت بوده و شما میبایست در مورد بدن خود بیاموزید. توصیه ما شروع آهسته و عدم زیاده روی می‌باشد. تحقیقات خود را انجام دهید، بدن خود را بشناسید و کورکورانه از محصولات یا دوز‌های ذکر شده در این مقاله استفاده نکنید. وب سایت مکملها مسٔئولیتی در قبال هر گونه آسیب به بدن شما نخواهد پذیرفت.

تاریخچه دیانابول

اولین توصیفات در مورد متاندروستنولون به تاریخ ۱۹۵۵ بر میگردد. داروسازی سیبا برای تولید آن از خدمات دکتر زیگلر بهره برد، پزشک مشهوری که حتی به چندین تیم المپیکی ایالات متحده آمریکا برای گسترش استفاده آسان از این دارو خدمات خود را ارائه کرده بود. اولین بار دکتر زیگلر در بازی‌های جهانی‌ ۱۹۵۶ شاهد تاثیر استرویید‌ها بود، جایی که ورزشکاران روسی با سو مصرف تستوسترون عملکرد ورزشی خود را بهبود میدادند. او مشاهده کرد که مصرف بیش از حد این استرویید‌ها چه عوارض جانبی جدی ای را در ورزشکاران ایجاد می‌کند. هدف تحقیقات دکتر زیگلر در سیبا حذف این عوارض جانبی خطرناک از طریق اصلاح تستوسترون بود.

تستوسترون از طریق تحریک به رشد و ساخت آنابولیکی عضلات عمل می‌کند – و حتی از لحاظ آندروژنی هم باعث توسعه ویژگی‌های جنسی‌ و هم ارگان‌های جنسی‌ میشود. این امر توضیح دهنده میزان حجم عضلانی و میزان موهای بدنی ورزشکاران شوروی بود. با کسب این دانش، زیگلر شروع به تزریق دوز‌های کامل تستوسترون به خود و یک سری وزنه بردار منتخب یورک کرد. اما این آزمایش رضایت بخش نبود زیرا مصرف کنندگان شاکی‌ از احساسات عجیب و غریبی بودند و میزان افزایش در سطح قدرت آنها نیز از نظر زیگلر ناچیز بود.

پس از تفکر زیاد در مورد ساخت محصولی که هم توانایی افزایش قدرت تستوسترون را داشته باشد و هم بدون عوارض جانبی ناراحت کننده باشد، در نهایت متاندروستنولون در سال ۱۹۵۸ وارد بازار شد. این محصول زیگلر توسط کمپانی داروسازی سیبا که در آن کار میکرد تولید و با نام تجاری دیانابول عرضه شد.

سیبا داروی ساخته شده خود را مورد تست قرار داد. این دارو دارای خواص آندروژنیک کمتری از تستوسترون بود، اما میتوانست خاصیت عضله سازی آن را حفظ کند. این دستاورد از طریق ایجاد تغییر در ساختار شیمیایی تستوسترون به منظور تغییر مناسب متابولیسم آن در بدن به دست آمد. با کمک دکتر زیگلر داروسازی سیبا توانست دیانابول را گسترش دهد، دارویی که محبوب‌ ترین نوع خوراکی استرویید‌ها می‌باشد.

دیانابول بالکان فارما

دیانابول بالکان فارما

دیانابول چیست؟

متاندینون یا با نام رایج تر آن دیانابول یک استروئید آنابولیک و یک آندروژن می‌باشد. این دارو که اغلب برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده میشود، به شکل خوراکی مصرف میشود. همچنین دیانابول جز معدود استروئیدهایی است که از همان ابتدا برای افزایش عملکرد ورزشکاران ساخته شده بود و نه برای درمان بیماری‌های خاص و استفاده در دامپزشکی‌.

دیانابول که در کشور‌های بسیاری در جهان یافت میشود، متعلق به خانواده استروئید‌های (C-17) می‌باشد. دیانابول که ساخته دکتر جان زیگلر می‌باشد، از همان ابتدا به شکل گسترده ای توسط بدنسازان مورد استفاده قرار گرفته است. دیانابول که یک استروئید آنابولیک و آندروژنیک واقعی در بهبود عملکرد ورزشی می‌باشد، دهه هاست که در مورد مزایای آن مورد تحقیق قرار گرفته است. دیانابول همچنین از استروئید بسیار محبوب آنادرول که یک داروی عضله ساز می‌باشد، قوی تر در نظر گرفته میشود.

دیانابول که همچنین با نام‌های “ دی بول “ یا آنابول نیز شناخته میشود، شناخته شده‌ ترین و رایج‌ ترین قرص استروئیدی آنابولیکی مورد استفاده در بازار می‌باشد. تا به امروز، همچنان بسیاری از مصرف کنندگان مکمل‌های عضله ساز به خرید و استفاده از دیانابول ادامه داده اند که دلیل آن کارایی این استروئید است. جدایی از قدرت آن، دیانابول همچنین به آسانی در دسترس بوده و اتفاقا یکی‌ از ارزان‌ ترین دارو‌های بهبود دهنده عملکرد در بازار است. اثرات دیانابول قابل مقایسه با متوکسی می‌باشد، و میتواند باعث القای سنتز پروتئین در سلول‌های ماهیچه ای شود.

تحقیقات بی‌ شماری روی دیانابول به شکل مستمر نشان داده اند که این استروئید در زمینه تقویت رشد عضلات و افزایش قدرت همچنان یکی‌ از کارامد‌ترین‌ها مانده است. به علاوه، برچسب قیمت ارزان و مصرف خوراکی آن، باعث شده تا دیانابول یک انتخاب محبوب برای مبتدیانی باشد که با مصرف استروئید‌های تزریقی راحت نیستند.

تفاوت‌های ساختاری بین دیانابول و تستوسترون باعث کارایی آن شده است

متاندروستنولون چیزی نیست جز یک مشتق تستوسترون یا تستوسترون اصلاح شده. در ادامه تفاوت‌های ساختاری متاندروستنولون و تستوسترون ذکر شده است :

  • متاندروستنولون دارای یک گروه متیل اضافه در کربن ۱۷ آلفا می‌باشد. این گروه اضافه متیل هنگام مصرف خوراکی دارو از تستوسترون محافظت می‌کند.
  • متاندروستنولون و تستوسترون به دلیل وجود یک پیوند دوگانه کربن بین (C1) و (C2) با هم تفاوت دارند. این پیوند دوگانه مسول کاهش نسبی‌ خواص آندروژنیک دارو می‌باشد.

دلیل وجود این تفاوت‌های ساختاری ایجاد یک استروییدی می‌باشد که به شکل قابل توجهی‌ از جهت اتصال به گیرنده‌های آندروژن ضعیف تر از تستوسترون باشد و همچنین دارای نیمه عمر بیشتری نیز باشد. یکی‌ دیگر از مزایای این تغییرات ساختاری کاهش به وابستگی پیوند پروتیینی پلاسما می‌باشد. این ویژگی‌‌ها و چند ویژگی‌ دیگر باعث شده است تا متاندروستنولون تبدیل به یکی‌ از قوی‌ ترین استرویید‌های آنابولیک شود.

خواص شیمیایی دیانابول

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، دیانابول در کربن ۱۷ خود دارای یک گروه متیل اضافه می‌باشد. این آلکیل دار کردن شما را قادر میسازد تا با مصرف خوراکی متاندرستنولون باز هم بتوانید اثرات قابل توجه آن را تجربه کنید. بدون آلکیل دار کردن، Dianabol نمی‌تواند از متابولیسم کبد سالم خارج شود و تاثیرات خود را ارائه دهد. یک نتیجه مستقیم آلکیل دار کردن این دارو و همچنین پیوند دوگانه اضافه بین اولین و دومین اتم کربن، نیمه عمر بیشتر این استروئید خوراکی نسبت به تستوسترون می‌باشد.

اصلاحات در ساختار دانابول طوری بوده است که این استرویید میتواند از طریق اتصال گلوبین/پروتیین به صورت موقتی خود را غیر فعال کند که این ویژگی‌ تاثیر زیادی در تبدیل دیانابول به یک استرویید آنابولیک به شدت قدرتمند داشته است. همچنین بسیار جالب است که اثر این استرویید روی گیرنده‌های آندروژن نسبت به تستوسترون بسیار کمتر است. اما این موضوع دلیلی‌ نمی‌شود که بگوییم دانابول یکی‌ از کارامد‌ ترین استرویید‌های آنابولیک موجود نمیباشد.

دیانابول چیست

ساختار هورمون دیانابول

عوارض جانبی دیانابول

عوارض جانبی متاندروستنولون میتوانند در دسته بندی‌های زیر قرار بگیرند :

👩‍🦱 استروژنیک : از آنجایی که دیانابول توسط آنزیم آروماتاز به راحتی‌ میتواند تبدیل به استرادیول شود، متاندروستنولون را می‌توان به میزان متوسط استروژنیک در نظر گرفت. تبدیل این استرویید به استروژن میتواند باعث بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه در مردان و احتباس آب در بدن شود. مخصوصا اگر دوز‌های مصرفی زیاد باشد بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه میتواند یکی‌ از مشکلات احتمالی‌ باشد. همچنین احتباس آب میتواند به شکل قابل توجهی‌ از طریق افزایش سطح چربی‌ و آب تفکیک عضلات را کاهش دهد.
بسیاری از مواقع از آنتی استروژن‌ها نظیر پروویرون و نولوادکس برای کنترل سطح استروژن استفاده میشود. مهار کننده‌های آروماتاز نظیر آریمیدکس نیز میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین باید به یاد داشته باشید که خود مهار کننده‌ها نیز میتوانند چندین عارضه جانبی دیگر را ایجاد کنند.

🏋️‍♀️ آندروژنیک : برای دیانابول چندین عارضه جانبی آندروژنیک وجود دارد. از عوارض جانبی رایج دانابول  می‌توان به پوست چرب، رویش بیش از حد موی صورت و بدن و همچنین آکنه اشاره کرد. هنگام استفاده از این هورمون الگوی ریزش موی مردانه نیز میتواند تشدید شود. در زنان نیز چندین عارضه جانبی نظیر به هم ریختگی چرخه قاعدگی، کلفتی‌ صدا، رویش موی صورت و بدن، بزرگی‌ کلیتوریس و تغییر در بافت پوست مشاهده شده است.

🤢 سمیت کبد : حضور گروه متیل اضافه در اتم کربن ۱۷ باعث حفاظت دیانابول در برابر متابولیسم کبد میشود. بنابراین از این طریق پس از مصرف خوراکی دارو بخش قابل توجهی‌ از این هورمون میتواند وارد جریان خون شود. استرویید‌های آلکیل دار شده در کربن ۱۷ میتوانند سمیت کبد ایجاد کنند که برای سلامت کبد مضر است. در موارد نادر این آسیب به کبد ممکن است زندگی‌ فرد را نیز تهدید کند. افرادی که از متان استفاده میکنند، ملزم هستند تا در دوره‌های زمانی‌ مشخص وضعیت سلامت کبد خود را با مراجعه به پزشک مربوطه ارزیابی کنند.

🫀 قلب و عروق : دیانابول میتواند دارای تاثیرات جدی روی سطح کلسترول خون باشد. این دارو میتواند باعث کاهش سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL-C) شود و در همین حال میتواند باعث افزایش سطح کولسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-C) شود. در اینجا تعادل بین این دو نوع کلسترول به سمت کلسترول بد از بین میرود و در نهایت با افزایش سطح (LDL) احتمال ابتلا به تصلب شرایین افزایش میابد. متاندروستنولون دارای تاثیرات قدرتمندی روی نحوه مدیریت کبد در کنترل سطح کولسترول دارد، زیرا در برابر تجزیه شدن مقاومت به خرج میدهد. این هورمون همچنین دارای تاثیرات شدید روی فشار خون و بهبود افزایش حجم عضلات می‌باشد که همین امر میتواند باعث افزایش احتمال ابتلا به حملات قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی شود.

💧 سرکوب تستوسترون : مصرف دوز‌های بالای دیانابول و همچنین دوره‌های طولانی مدت مصرف آن، میتواند تولید طبیعی تستوسترون در بدن را سرکوب کند. متاندروستنولون دارای اثر قوی روی محور هیپوتالاموس‌-هیپوفیز‌-بیضه می‌باشد و در برخی‌ موارد میتواند منجر به هیپوگونادیسم شود.

مشخصات خرید و قیمت دیانابول

مشخصات خرید و قیمت دیانابول

دوز‌های مصرف دیانابول برای بدنسازی

افرادی که برای بار اول میخواهند از استرویید‌های آنابولیک / آندروژنیک استفاده کنند، احتمالش زیاد است که برای دوره اول خود به سراغ دیانابول بروند. این استرویید میتواند به صورت خوراکی مصرف شود بنابراین استفاده از آن راحت تر از استرویید‌های تزریقی می‌باشد و همین امر دلیل محبوبیت متاندرستنولون را بین مصرف کنندگان توجیه می‌کند.

معمولا به مصرف کنندگان مبتدی توصیه میشود که برای دیانابول از یک دوره ۴-۶ هفته‌ای با دوز‌های ۳۰-۵۰ میلی گرم در روز استفاده کنند. برای افرادی که نسبت به مصرف این استرویید تازه کار هستند، مصرف ۳۰-۴۰ میلی‌ گرم کارامد در نظر گرفته میشود و میتواند باعث افزایش حجم و افزایش قدرت قابل توجهی‌ شود. حفظ این دوز‌ها و عدم افزایش آنها همچنین عوارض جانبی احتمالی‌ را نیز محدود می‌کند.

مصرف کنندگان با تجربه میتوانند از دوز‌های کمی‌ بیشتر نیز استفاده کنند. اما همانند دیگر استرویید ها، تاثیرات متاندرستنولون نیز فراتر از یک دوز مشخص دیگر افزایش پیدا نمیکند و اکثریت مصرف کنندگان با تجربه دوز‌های خود را زیر ۷۰-۸۰ میلی‌ گرم در روز حفظ میکنند. اما آنها میتوانند خواص آنابولیک DIANABOL را با مصرف ترکیبی‌ دیگر استرویید‌های عضله ساز تقویت کنند. دکا دورابولین و تستوسترون انانتات دو استروییدی هستند که میتوانند اثر متان را تقویت کنند.

همچنین در طول دوره استفاده از این هورمون ، مصرف کالری فراوان و مواد مغذی کافی‌ نیز بسیار مهم می‌باشد. این استرویید آنابولیک/آندروژنیک دهه هاست که مورد علاقه بدن سازان میباشد و هنگامی که در دوز‌های پیشنهادی همراه با یک رژیم غذایی مناسب همراه شود میتواند عضله سازی بسیار قابل توجهی‌ را برای شما داشته باشد.

نحوه طراحی دوره های دیبانول و بهترین دوز

اگر خواهان درک یک دوره دیانابول هستید، اول از همه مهم است که بدانید دیانابول دارای نیمه عمر کوتاهی‌ می‌باشد. هر دارویی تا یک زمان خاصی‌ در بدن فعال است و سپس توسط بدن متابولیزه و دفع میشود. نیمه عمر هر دارویی اشاره به میزان زمانی‌ دارد که آن دارو قادر به ماندن در بدن قبل از نابودی بخشی از آن می‌باشد.

دلیل استفاده دوره ای از متاندروستنولون عمدتا اجتناب از عوارض جانبی آن است. مشابه هر استروئید دیگر در بازار، بروز عوارض جانبی با دیانابول نیز غیر رایج نمیباشد. برخی‌ از این عوارض سطحی بوده، در حالی‌ که برخی‌ دیگر میتوانند واقعا به سلامتی آسیب بزنند، بنابراین مهم است که از دیانابول به شکل دوره ای استفاده شود.

این استروئید در دوز‌های ۵ میلی‌ گرم، ۱۰ میلی‌ گرم و حتی تا ۵۰ میلی‌ گرم عرضه میشود. به دلیل نیمه عمر کوتاه تر، میبایست در دفعات بیشتری مصرف شود. بنابراین دوز آن باید طوری تنظیم شود که از مصرف بیش از حد این دارو جلوگیری شود.

چندین روش برای دوره بندی این داروی بهبود دهنده عملکرد وجود دارد که در اینجا دو روش را برای شروع ذکر می‌کنیم :

۱ . دوره دیانابول برای مبتدی ها

حقیقت این است که دوره بندی کارامد دیانابول چیزی است که واقعا باید به دست وزنه برداران یا بدنسازان حرفه ای سپرده شود. واقعیت ماجرا این است که دیانابول به شدت قدرتمند بوده و کاملا میتواند برای افراد ناآگاه خطرناک باشد. بدون داشتن تمرینات با بازدهی ۱۰۰% – رشد حاصل شده زیر یک ماه ناپدید میشود.

به منظور دریافت مزایای این استروئید آنابولیک، مصرف کنندگان میبایست نهایت تلاش خود را کرده تا هرگونه حجم به دست آمده را حفظ کنند، وگرنه این پیشرفت به سرعت از بین خواهد رفت. برای هر فرد مبتدی، این پسرفت میتواند یک شروع به شدت ناامید کننده باشد و حتی منجر به پایان دوره بدنسازی فرد نیز شود. یک لیفتر مبتدی که حین تکمیل دوره دیانابول خود متعهد به انجام تمرینات با فشار کافی‌ می‌باشد، میبایست کار خود را با یک دوره طراحی شده توسط حرفه‌ ای ها یا با دوز‌های کم شروع کند.

برای انجام این کار، فرد میتواند تنها با دوز ۱۵ میلی‌ گرم در روز قبل از تمرین شروع کند. این پیشنهاد بر اساس گفته کمپانی‌های معتبر تولید کننده این دارو می‌باشد. مبتدی‌ها میتوانند از قرص ۵ میلی‌ گرمی‌ سه نوبت در روز استفاده کنند. این دوز در نهایت میتواند به ۲۵-۳۰ میلی‌ گرم در روز افزایش یابد، البته اگر تا هفته سوم دوره عوارض جانبی زیادی بروز نکند. این افزایش همچنین میتواند زمانی‌ اعمال شود که فرد مصرف کننده با دوز‌های پایین در حال دریافت نتایج قابل توجهی‌ می‌باشد.

دیانابول خوراکی انتخاب صحیح است و مبتدی‌ها بهتر است از فرم تزریقی اجتناب کنند حتی اگر ارزان تر باشد. برخی‌‌ها دریافته اند که تزریق دیانابول میتواند آزار دهنده و کاملا دردناک باشد، حتی اگر در دست یا باسن تزریق شود. همچنین لازم به ذکر است که دوره دیانابول نباید بیشتر از ۶ هفته طول بکشد و بین هر دوره نیز حداقل ۶ هفته استراحت لازم است.

۲ . دوره دیانابول برای مصرف کنندگان با تجربه

با توجه به ریسک‌های بالقوه و همچنین تعهد لازم برای تکمیل موفقیت آمیز دوره، دیانابول بیشتر مناسب لیفتر‌های با تجربه تر می‌باشد. به همین ترتیب، همچنان بهتر است که این افراد نیز به جای استفاده از یک دوز کامل قبل از تمرین، آن را تقسیم به چند دوز کوچک تر در روز کنند.

دریافت دوز کامل قبل از تمرین توسط بدنسازان زیادی در گذشته انجام میشد که این امر مزیت‌های مخصوس به خود را دارد، از جمله کارایی بیشتر در باشگاه به دلیل غلظت بیشتر استروئید در خون. اما این وسوسه اگرچه ممکن است نتایج بهتری به همراه داشته باشد، اما این دوز میتواند فشار بیشتری را به کبد وارد کند.

استفاده از دوز ۳۰ تا ۴۰ میلی‌ گرم در روز کلید موفقیت است. البته، مصرف کننده با تجربه ای که کنترل کاملی روی سطح (E2) خود دارند میتوانند از دوز ۵۰ میلی‌ گرم در روز نیز استفاده کنند. به جای دریافت دوز کامل دیانابول و افزایش ریسک عوارض جانبی، شاید عاقلانه تر باشد که دیانابول را با دیگر استروئید‌های آنابولیک دیگر برای عضله سازی استک کنید.

کدام استروئیدها را می توانم با دیانابول استک کنم؟

با توجه به موفقیت تکنیک استک کردن، اینطور به نظر می‌رسد که طرفداران دیانابول نیز بیشتر و بیشتر علاقه مند به افزایش حجم با این تکنیک هستند. این روش بسیار محبوب بوده زیرا بدنسازان را قادر میسازد تا بتوانند انعطاف بیشتری در دوره ایجاد کرده و زمان آن را افزایش دهند. آنهایی که دانش استفاده از دوره تکی‌ دیانابول را داشته اند، میدانند که پس از ۴-۶ هفته میبایست دوره را پایان دهند. در واقعیت، دوره‌های تکی‌ دیانابول تنها برای شروع کار مناسب هستند. این سبک دوره رفتن مخصوصا برای آنهایی که آمادگی‌ تلاش کافی‌ در باشگاه را ندارند ایده آل نمیباشد.

 

اما از طرف دیگر، مصرف کنندگانی که دیانابول را با استروئید‌های دیگر نظیر آناوار استک کرده‌اند، قادر بوده‌اند از دوره‌های طولانی تری بهره‌ مند شوند. دلیل این امر عمدتا این بوده است که مصرف کنندگان قادر بودند با دیانابول ۴ هفته ابتدایی دوره را به خوبی‌ شروع کرده و سپس سراغ استروئید دیگر بروند. این تکنیک نه تنها قابل اتکاتر، بلکه ایمن تر نیز می‌باشد، و شما را قادر میسازد تا دوره خود را فراتر از آن محدودیت ۴-۶ هفته‌ای دوره‌های تکی‌ دیانابول پیش ببرید. به علاوه، افزودن تستوسترون علاوه بر کمک به نتایج حاصل شده از دیانابول، میتواند از عوارض جانبی آن نیز بکاهد. یک استک مناسب میتواند دنیایی تفاوت ایجاد کرده و دوز صحیح میتواند ریسک‌های مرتبط با سلامتی را کاهش دهد. برخی‌ استروئید‌ها وجود دارند که میتوانند با دیانابول استک شوند.

ناندرولون

ناندرولون که بیشتر با نام تجاری خود دکا دورابولین شناخته میشود یک استروئید آنابولیک آندروژنی بوده که عموما از آن برای درمان نزاری، پوکی استخوان، کم خونی، سرطان سینه و دیگر بیماری‌های مشابه استفاده میشود. این دارو در فرم تزریقی و همچنین خوراکی موجود می‌باشد. با فرم تزریقی، تزریق میبایست به درون بافت چربی‌ یا ماهیچه ای انجام شود. این دارو یک استروئید محبوب افزایش حجم بوده و مهم تر از آن برای درد مفاصل مفید می‌باشد.

دوره دیانابول‌-دکا دورابولین

دکا دورابولین : ۲۰۰ میلی‌ گرم در هفته به مدت ۸ هفته

دیانابول : ۱۰ میلی‌ گرم در روز شروع از هفته سوم

تستوسترون انانتات

انانتات که برای مقاصد پزشکی‌ در سال ۱۹۵۴ معرفی‌ شد، یکی‌ از محبوب‌ ترین استر‌های تستوسترون مورد استفاده می‌باشد. این آندروژن و استروئید آنابولیک اساسا به عنوان دارویی برای درمان سطح پایین تستوسترون در مردان توسعه پیدا کرد. در نهایت، همچنین این استروئید به عنوان هورمون درمانی برای مردان ترنس جندر نیز معرفی‌ شد. این استروئید در شکل تزریقی به درون ماهیچه هر ۱-۴ هفته تزریق میشود.

دوره دیانابول‌-تستوسترون انانتات

تستوسترون انانتات : ۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته به مدت ۶ هفته

دینابول : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

پریموبولان

پریموبولان نیز یک استروئید آنابولیک آندروژنیک دیگر بوده که برای درمان کم خونی حاصل از نارسایی مغز استخوان توسعه داده شد. متنولون انانتات (نام دارویی) به ماهیچه تزریق میشود. جدایی از استفاده‌های پزشکی‌، پریموبولان یک داروی افزایش دهنده عملکرد محبوب بین بدنسازان می‌باشد.

دوره دیانابول‌-پریموبولان (حرفه ای)

پریموبولان : ۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته به مدت ۶ هفته

دیانابول : ۳۰-۴۰ میلی‌ گرم در روز

ترنبولون

این استروئید آنابولیک آندروژنیک در ابتدا برای مقاصد پزشکی‌ و دامپزشکی وارد بازار شد. این استروئید اغلب برای احشام استفاده میشد، اما لیفتر‌ها به دلیل قابلیت در افزایش اشتها و رشد عضلات در نهایت شروع به استفاده از آن کردند. ترنبولون همچنین یک استروئید بسیار کارامد برای کاهش وزن می‌باشد. توصیه میشود که کار با دوز‌های به شدت پایین شروع شود. ترجیح این است که دوز روزانه حداقل به ۴ قسمت تقسیم شود.

دوره دیانابول‌-ترنبولون

ترنبولون : ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌ گرم ترنبولون در هفته

دیانابول : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

تورینابول

این استروئید برای اولین بار عمدتا برای مقاصد پزشکی‌ در آلمان شرقی‌ مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت، کشف شد که تورینابول یک داروی کارامد برای کمک به عضله سازی و افزایش سرعت ریکاوری به لطف ترکیب تستوسترونی خود می‌باشد. تورینابول در واقع فرم ضعیف تر دیانابول در نظر گرفته میشود و آنقدر‌ها قوی نیست، بنابراین کسانی‌ که میخواهند از این دو استروئید با هم استفاده کنند میبایست از دوز‌های کم استفاده کنند تا علاوه بر نتیجه گیری مناسب از بروز عوارض جانبی خطرناک هم جلوگیری کنند.

دوره دیانابول‌-تورینابول

تورینابول : ۱۰-۲۰ میلی‌ گرم در روز به مدت ۴-۶ هفته

دیانابول : ۱۰-۲۰ میلی‌ گرم در روز

دانستن اینکه از کدام استروئید‌ها به شکل استک استفاده کنیم باعث میشود تا هر دوره ای بیشترین مزایا را داشته و همچنین پس از آن با کمترین عوارض جانبی دست پنجه نرم کنیم. دو مورد از محبوب‌ ترین این استک‌ها عبارتند از : دیانابول با دکا دورابولین و تستوسترون انانتات با دیانابول. برای دریافت بهترین نتایج از هر کدام از این دوره‌ها داشتن یک رژیم غذایی پر کالری ضروری است تا بدن با دریافت مواد مغذی فراوان بتواند رشد اضافه خود را حفظ کند.

همانند هر داروی افزایش حجم و قدرتی‌، همیشه بهترین کار این است که از مکملهای حمایت کننده از کبد نیز استفاده شود. (Liv-52)، خار مریم یا آلفا لیپوئیک اسید میتوانند اثرات دیانابول روی کبد را کاهش داده و همچنین میزان آسیب احتمالی‌ را نیز محدود میکنند.

بهترین برند های دیانابول برای خرید

درحال حاضر برند های بیشماری در باران ایران وجود دارند که اکثر آنها تقلبی میباشند . در ادامه به بهترین برند های مجود در بارار ایران که کیفیت قابل قبولی دارند اشاره خواهیم کرد. البته لازم به ذکر میباشد که استفاده از استروئیدها به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

دیانابول بالکان فارما

این محصول یکی از با کیفیت ترین هورمونهای خوراکی میباشد که از دیر باز در بازارهای جهانی یافت میشده اس برند بالکان فارما واقعا محصولات باکیفتی دار که میتوان Dianabol این برند را یکی از بهترین محصولات آن نامید که در دوزهای 10 میلی گرم و 50 میلیگرم در بازار موجود میباشد. روش تشخیص اصلی یا تقلبی بودن محصولات بالکان فارما بسیار ساده میباشد , به این صورت که روی هر ورق آن چک کد منحصر به فرد دارد و با 1 بار چک کردن غیر فعال میشود.

دیانابول بالکان فارما

دیانابول زد پی اچ سی

یکی دیگر از بهترین برندهای متان موجود در بازار ایران میتوان به برند پر طرف دار ZPHC اشاره کرد که کیفیت خوبی دارد . علاوه برکیفیت ساخت خوب مواد از کیفیت بسته بندی عالی و قابل قبولی نیز برخوردار است. و در دو بسته بندی قوطی و ورقه ای  به بازار عرضه میشود این برند دارای نمونه های تقلبی بسیار در ایران میباشد اما به راحتی نمنه اصلی از تقلبی قابل شناسایی است . کافی است وارد وب سایت ZPHC.HK شوید و محصول را آنجا چک نمائید.

دیانابول زد پی اچ سی

دیانابول اسپکتروم

این محصول هم همانند زد پی اچ سی میباشد ولی در بسته بندی های 100 عددی و قوظی ای در بازار موجود است و همانند دیگر محصولات دارای چک میباشد و به راحتی از سایت قابل پیگیری است. کافی است روی چک کد این را بخراشید و آن را وارد نمائید تا از اصالت محصول مطلع شوید.

دیانابول اسپکترام

دیانابول مدیتک

یکی از بهترین برندهای بازار بدون شک این برند میباشد محصولات آن بسیار باکیفیت میباشند اما متسفانه نمونه های فیک بسیار زیاد آن باعث شده که عام مردم نسبت به آن بدبین بشن.اما باز این محصول هم چک کد داره و میتوانید تو سایت اصلی برند چک کنید از این وب سایت

دیانابول

دیابانول در عضله سازی و افزایش قدرت چقدر کارامد است؟

صادقانه، نتایج حاصل از دیانابول چیزی کمتر از فوق‌العاده نیست. تنها در عرض چند هفته، مصرف کنندگان دیانابول میتوانند انتظار نتایج سریع و قابل توجه را داشته باشند. افزایش حجم عضلات حدودا ۲۰-۳۰ پوند، که بالاترین سطحی است که می‌توان در این بازه زمانی‌ انتظار داشت. همچنین لازم به ذکر است که میبایست احتباس آب را هم لحاظ کرد و رشد واقعی عضلات زمانی‌ نمایان میشوند که آب اضافه بدن گرفته شود. همانند بسیاری از دوره‌های دیگر، نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد که این امر وابسته به ژنتیک، رژیم غذایی، تیپ بدنی، تمرینات و البته نوع استروئید‌های استک شده با دیانابول می‌باشد.

لازم به ذکر است که افزایش قدرت حاصل شده توسط دیانابول معمولا در همان مراحل اول دوره خود را نشان میدهد. البته فرد همیشه میبایست مقید به استفاده از پروتئین کافی‌ باشد، زیرا در دوره دیانابول به هیچ وجه نباید از دریافت مواد مغذی کافی‌ غفلت کرد.

از لحاظ هرگونه افزایش وزن، معمولا افراد مصرف کننده شاهد ۲۰ پوند افزایش وزن در یک ماه اول مصرف هستند. این افزایش وزن عموما نتیجه افزایش حجم عضلات در کنار احتباس آب در بدن می‌باشد. مصرف کنندگان معمولا میتوانند افزایش حجم بیشتری در دوره‌های طولانی تر داشته باشد، حدود ۳۰ پوند یا بیشتر در یک دوره ۶ هفته ای.

دیانابول که به عنوان یکی‌ از استروئید‌های با سریع‌ ترین عمل شناخته میشود، به خوبی‌ با دیگر استروئید‌ها استک میشود که دلیل آن قابلیت اتصال آسان به دیگر مولکول‌های استروئیدی و عملکرد یکپارچه و بدون مشکل به جای ایجاد مشکلات متابولیکی می‌باشد. نتایج حاصل از دیانابول، افزایش سریع قدرت و توان می‌باشد.

به منظور محقق شدن این امر، دیانابول به شکل قابل توجهی‌ متابولیسم تستوسترون را تقویت می‌کند که این امر منجر به تغییرات متابولیکی زیادی میشود – افزایش هوشیاری، قدرت بیشتر و افزایش استقامت.

به علاوه، توانایی دیانابول در احتباس نیتروژن به تولید طبیعی نیتریک اکسید کمک می‌کند، که این ترکیب حیاتی که باعث کاهش فشار خون میشود دارای نقشی‌ مهم در بهبود استقامت و در مجموع بدنسازی می‌باشد.

جدایی از افزایش حجم آشکار عضلات، مصرف کنندگان دیانابول میتوانند انتظار یک افزایش قدرت قابل توجه را نیز داشته باشند. اگرچه بسیاری بلافاصله دیانابول را مرتبط با افزایش قدرت معرفی‌ نمیکنند، اما باید گفت که این استروئید همچنان یکی‌ از بهترین دارو‌ها در افزایش قدرت برای لیفتر‌ها می‌باشد.

مصرف دیانابول برای خانم ها

دیانابول دارای ماهیت آندروژنیک می‌باشد، و استروئیدی نیست که زنان معمولا از آن استفاده کنند، مخصوصا به دلیل بروز ویژگی‌های مردانه که توسط مصرف کنندگاه خانم تجربه شده است. اگرچه قدرت آندروژنیک دیانابول از دیگر استروئید‌های موجود در بازار کمتر می‌باشد، اما همچنان بر اساس تحقیقات احتمال بروز این عوارض جانبی در زنان وجود دارد.

مصرف دوز‌های بالای دیانابول میتواند باعث بروز ویژگی‌های مردانه در زنان شود. برخی‌ از این ویژگی هایی که زنان مصرف کننده دیانابول تجربه کرده‌اند به شرح زیر است :

  • ریزش موی سر
  • کلفتی‌ صدا
  • افزایش موی بدن
  • افزایش سایز کلیتوریس
  • دوره‌های قاعدگی نامنظم
  • کاهش سایز سینه ها

بنابراین، زنانی که نمیخواهند مسابقه دهند یا خواهان حفظ ویژگی‌های زنانه خود هستند، اکساندرولون (آناوار) گزینه بهتری برای آنها بوده و احتمال بروز عوارض جانبی توسط آن بسیار کمتر است. دیانابول حتی در دوز‌های پایین نیز همچنان میتواند باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته در زنان شود. 

سوال های پر تکرار

🔍 آیا دیانابول کبد را سمی میکند ؟

🟢  استرویید‌های آلکیل دار شده در کربن ۱۷ میتوانند سمیت کبد ایجاد کنند که برای سلامت کبد مضر است.

🔍دوزمصرف دیانابول برای بدنسازی چند میلی گرم است ؟

🟢معمولا به مصرف کنندگان مبتدی توصیه میشود که برای دیانابول از یک دوره ۴-۶ هفته‌ای با دوز‌های ۳۰-۵۰ میلی گرم در روز استفاده کنند. 

🔍بهترین ترکیب دوره حجم با دیانابول چه میباشد ؟

🟢دکا دورابولین و تستوسترون انانتات دو استروییدی هستند که میتوانند اثر متان را تقویت کنند.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.2/5 - (23 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

20 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات