مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ مسترون
2.7

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ مسترون

  • استروئیدها
  • 5 ژوئن 21
  • حسام رضائی
  • 27,741 بازدید
  • 5 دیدگاه

مزایای مسترون چیست؟ در واقع در این مطلب از مکمل ها به بررسی مزایا و عوارض جانبی مسترون می پردازیم. دروستانولون که با نام تجاری خود مسترون شناخته میشود یک استرویید آنابولیک می‌باشد و به خانواده استروییدهایی تعلق دارد که مشتق دی هیدرو تستوسترون هستند. همانند تمام استرویید‌های آناولیک دیگر، مسترون نیز یک استرویید اصلاح شده ساخت دست انسان نظیر تستوسترون، دی هیدرو تستوسترون و ناندرولون می‌باشد، که همگی‌ آنها در فرم طبیعی در بدن یافت میشوند.

مسترون دارای رتبه آنابولیک ۶۲-۱۳۰ و رتبه آندروژنیک ۲۵-۴۰ می‌باشد. این میزان درجه در مقایسه با تستوسترون بسیار کم می‌باشد که هم رتبه آنابولیک و هم رتبه آندروژنیک آن ۱۰۰ می‌باشد. تمام دارو‌های آنابولیک و مشتق دی هیدرو تستوسترون با تستوسترون مقایسه میشوند. این موضوع به خاطر این است که تستوسترون تنها استروییدی می‌باشد که در بدن تمام انسان‌ها به شکل طبیعی وجود دارد.

دروستانولون پروپیونات یک استروئید آندروژنیک آنابولیک می‌باشد که اولین بار در سال ۱۹۷۰ تحت نام تجاری مسترون ساخته شده توسط کمپانی (Syntex) وارد بازار شد.اما این ترکیب در واقع در سال ۱۹۵۹ توسط (Syntex) در کنار اکسی متولون (آنادرول) گسترش پیدا کرد اما زمان عرضه آن بعد از آنادرول بود.(Syntex) همچنین این ترکیب خود را تحت نام‌های برند‌های مختلفی‌ نظیر مستریل و متورمون قرار داد.اما مسترون همچنان شناخته شده‌ترین برند از آن زمان تا کنون باقی‌ مانده است.

به عنوان یک عامل درمانی، مسترون حدود دو دهه موفقیت در درمان سرطان سینه غیر قابل جراحی در زنان یائسه را تجربه کرد.این ترکیب همچنین تبدیل به یک استروئید محبوب در دوره کات بدن سازان شد که امروزه اتفاقا بیشترین حضور مسترون را در همین دوره‌های بدن سازی شاهد هستیم.این ترکیب همچنان مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) می‌باشد اما به دلیل راهکار‌های درمانی برتر و بهتر دیگر از این ترکیب در درمان سرطان سینه استفاده نمی‌شود.اما به هر حال این استروئید در بین بدن سازان مسابقه ای‌ دارای محبوبیت بسیار زیادی می‌باشد و بعضا از آن به عنوان یک استروئید ضروری برای آمادگی قبل از مسابقات یاد میشود. در ادامه ی مطلب به مزایای مسترون می پردازیم.

 

 

دارویی برای درمان سرطان سینه

یکی از مزایای مسترون استفاده از آن در درمان سرطان سینه است. مسترون یکی‌ از استروییدهایی مهمی‌ می‌باشد که برای درمان سرطان سینه در زنان از طریق مهار و جلوگیری از رشد تومور‌ها عرضه شد. مسترون برای این هدف به دلیل اینکه یک عامل آنتی نئوپلاستیک با قدرت آنابولیک و آندروژنیک ضعیف می‌باشد محبوب شد. مسترون میتواند بدون اینکه باعث بروز صفات مردانه در زنان شود باعث کاهش سطح استروژن شود.

برخی‌ بیماران دریافتند که مصرف مسترون با تاموکسیفن در ابتدا نسبت به شیمی‌ درمانی میتواند کمک بیشتری را به آنها کند. اینطور یافت شده است که مسترون در بدن در تداخل با برخی‌ آنزیم‌های خاص برای جلوگیری از تبدیل تستوسترون به استروژن می‌باشد که همین امر باعث کاهش سطح استروژن میشود. سازمان غذا و دارو نیز دقیقا به همین دلیل تولید آن را مورد تائید قرار داده است.

از لحاظ تاریخی، این استرویید اولین بار توسط کمپانی‌های دارویی لیلی‌ و سینتکس به بازار عرضه شدند و برخی‌ می‌گویند که دروستانولون جز معدود استروییدهایی می‌باشد که هنگام ساخت آن زنان نیز در نظر گرفته شده اند.

 

مزایای مسترون و اهداف بدنسازی

به دلایل مختلف در طول سال‌ها از اهمیت مسترون در درمان سرطان کم شده است اما همچنان از آن در بدن سازی بسیار استفاده میشود. دلیل این استفاده نیز به همان محبوبیت این استرویید برای درمان سرطان سینه باز میگردد. از مسترون می‌توان به عنوان یک داروی کمکی‌ به منظور مقابله با عوارض جانبی استروژنیک و پروژسترونیک دیگر استرویید‌ها استفاده کرد. مسترون میتواند به جای آریمیدکس و لتروزول به عنوان یک دارو برای مقابله با عوارض جانبی در دوره استرویید شما گنجانده شود.

اگرچه میزان قدرت آنابولیک و آندروژنیک این استرویید کم در نظر گرفته میشود، اما خواص آندروژنیک آن بسیار آن مشهود است، نظیر سختی عضلات و کلفتی‌ صدا. مسترون در عین اینکه میتواند میزان چربی‌ بدن را پایین نگه دارد، میتواند به سختی عضلات نیز کمک کند. دوره آن کوتاه می‌باشد به این معنی‌ که پس از تزریق بیش از ۶۰ ساعت در بدن نمی‌تواند دوام آورد. همین موضوع دروستانولون را به یک استرویید مناسب برای دوره پیش از مسابقات تبدیل کرده است. همچنین بهترین تاثیر آن در بدن هایی دیده میشود که از قبل دارای چربی‌ حداقلی و در دسته لاغر اندام قرار میگیرند. بر خلاف آنچه که بسیاری عقیده دارند، مسترون توسط زنان به غیر از اهداف درمانی نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

در طول سالیان مشاهده شده است که خواص آندروژنیک آن اگرچه ضعیف در نظر گرفته میشود اما بروز قدرتمندی دارند. این موضوع به این خاطر است که مسترون مشتق شده از دی هیدرو تستوسترون می‌باشد و دی هیدرو تستوسترون ۵ برابر آندروژنیک تر از تستوسترون می‌باشد.

 

مزایای مسترون : انواع مسترون

دو نوع مسترون وجود دارد. ورژن پروپیونات محبوب تر از ورژن انانتات می‌باشد. منظور از پروپیونات در اینجا پروپیونیک اسید می‌باشد. این اسید به عنوان یک پیوند استری به مسترون متصل میشود. به دلیل وجود این استر، هورمون دارای نیمه عمر بیشتری میشود و زمان آزاد شدن آن در بدن افزایش پیدا خواهد کرد. هنگامی که مسترون در بدن آزاد سازی و وارد جریان خون شد، آنزیم‌ها برای تجزیه آن به قسمت‌های کوچک تر وارد عمل میشوند.

پروپیونیک اسید، اسید چرب اشباع با زنجیر کوتاه می باشد که شامل اتان متصل به کربن گروه کربوکسی است.ممکن است اسید پروپیونیک در طی استفاده از آن در تولید خوراک دام، به عنوان نگهدارنده در سیلو های بذر و دانه ، تولید نمک کلسیم و سدیم ، تولید استر سلولز ، داروسازی و طعم دهنده­ها و رایحه­ها به محیط زیست انتشار یابد. پروپیونیک اسید همانند استیک اسید در فرآیندهای مختلف آنزیمی و تخمیر ( مانند تخمیر کربوهیدرات بی هوازی در معده نشخوارکنندگان) تولید می­شود. در لبنیات به مقدار کمی تولید می­شود و استرهای آن در بعضی از روغن­های اساسی یافت می­شود.

در صورت انتشار آن به هوا ، فشار بخار 53/3 میلی متر جیوه در دمای 25 درجه سانتیگراد نشان می­دهد که اسید پروپیونیک فقط به عنوان بخار وجود خواهد داشت.

پروپیونیک فاز بخار با واکنش با رادیکال­های هیدروکسیل فتوشیمیایی تولید شده در جو تخریب می­شود. نیمه عمر این واکنش در هوا 13 روز تخمین زده شده است. پیش بینی می شود که اسید پروپیونیک اگر در خاک رهاسازی شود ، دارای تحرک بسیار بالایی باشد. پروپیونیک اسید به طور گسترده ای در محلول­های دفع زباله و فاضلاب مناطق صنعتی می تواند حضور داشته باشد.

 

 

در این حال، پیوند بین استر و هورمون شکسته میشود. شکستن این پیوند نیازمند زمان است که بسته به طول استر این زمان نیز متغیر می‌باشد. هرچه طول استر بیشتر باشد، آنزیم‌ها زمان بیشتری برای شکستن پیوند نیاز دارند. اما در نهایت، استر از بدنه هورمون حذف شده و تنها هورمون خالص باقی‌ میماند تا بتواند بدون مزاحمت کار خود را انجام دهد که در این مورد منظور مسترون است.

 

مزایای مسترون

مزایای مسترون

افزودن یک استر به هورمون تنها باعث افزایش مدت زمان شکستن پیوند توسط آنزیم‌ها میشود و کارکرد دیگری برای بدن ندارد. نوع انانتاتدروستانولون دارای استر طویل تری نسبت به نوع پروپیونات آن می‌باشد، از این رو نیمه عمر آن ۱۰ روز می‌باشد.

 

نتایج : بیشتر مفید تا مضر

مسترون به عنوان یک مشتق دی هیدرو تستوسترون ناتوان از تعامل با آنزیم‌های بدن برای تبدیل شدن به استروژن می‌باشد. از دیگر مزایای مسترون ایمن بودن آن است. استفاده از مسترون ایمن می‌باشد حتی در دوز‌های بالا نیز عوارض جانبی نظیر احتباس آب، افزایش فشار خون، افزایش چربی‌ بدن و بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه در مردان به وجود نخواهد آمد. استفاده از مسترون منجر به یک افزایش حجم خشک و بدون آب می‌باشد. به همین دلیل آن را به عنوان یک داروی مخصوص دوره کات میشناسند. مسترون یک داروی آنابولیک بسیار محبوب در بین بدن سازان برای آماده دوره قبل از مسابقات می‌باشد. این استرویید باعث سختی عضلات میشود و میتواند باعث افزایش حجم بدون آب دار کردن شود.

مسترون از لحاظ قدرت آنابولیک و آندروژنیک ضعیف می‌باشد. بر اساس گفته بدن سازان با تجربه، مسترون بهتر است به شکل ترکیبی‌ با استرویید‌های آنابولیک قوی تری مصرف شود. اگرچه قدرت مسترون بیش از آنچه که روی کاغذ است می‌باشد، اما بهترین بازدهی آن در افرادی می‌باشد که از قبل بسیار خشک میباشند و درصد چربی‌ بدن آنها بسیار پایین است.

این ویژگی‌ دروستانولون نیز دوباره مرتبط با توانایی آن در مهار آنزیم آروماتاز می‌باشد و به همین دلیل هم هست که مسترون به عنوان یک مهار کننده آب در بدن عمل می‌کند.

همانند هر استرویید دیگر، مسترون نیز در بدن هر فردی واکنش‌های متفاوتی را نشان میدهد. همچنین نوع و شدت عوارض جانبی آن نیز در همه افراد یکسان نمیباشد. برخی‌ از عوارض جانبی این ماده که در طول این سال‌ها مشاهده شده است عبارتند از :

  • احتمال ریزش مو : این اتفاق زمانی‌ روی میدهد که مردان از قبل مستعد ریزش مو به شکل وراثتی بوده باشند.
  • پرخاشگری : که یک عارضه جانبی رایج برای دارو‌های آنابولیک آندروژنیک می‌باشد.
  • آکنه : بروز آکنه نیز در بدن برای هر فردی متفاوت است. اما اگر فرد با مصرف تستوسترون تجربه ایجاد آکنه را داشته است، پس احتمال زیاد برای این ماده نیز همینگونه خواهد بود.

دانستن عوارض جانبی مسترون برای تعیین میزان دوز آن در دوره مهم می‌باشد. اما اگر مسترون میتواند به بهترین شکل نیاز‌های شما را تامین کند، پس با استفاده از داروهایی نظیر فیناستراید و ایزوترتینوین میتوانید به شکل مناسبی از ریزش مو و ایجاد آکنه جلوگیری کنید.

مزایای مسترون در مقایسه با دیگر داروها نیز قابل توجه است. مسترون یکی‌ از بهترین دارو‌ها برای حفظ سطح فشار خون در بدن می‌باشد. معمولا هنگام مصرف استروییدهایی که توانایی احتباس آب در بدن را دارند، افزایش فشار خون نیز ایجاد میشود. مسترون به تنهایی‌ در این زمینه خطری ایجاد نمیکند و ایمن می‌باشد. مسترون همچنین در بدن باعث اختلال در کارکرد کبد نمی‌شود. مسترون پس از تزریق در بدن به سرعت حل میشود و میتواند توسط افرادی که دارای هرگونه مشکل کبدی هستند به راحتی‌ استفاده شود.

مزایای مسترون

مزایای مسترون

 

چه میزان مسترون باید مصرف شود

دارو‌های آنابولیک زیادی همانند مسترون وجود ندارند که باعث ایجاد عضلاتی سخت و خوش تراش شوند. دلیل این ویژگی‌ به خاطر خواص آنتی استروژنی آن می‌باشد که در بالا توضیح داده شد. بسیاری از بدنسازان اظهار داشته اند که پس مصرف مسترون عضلات آنها سفت تر و پر تراکم تر شده است. مسترون میتواند آب میان ماهیچه و پوست را استخراج کند که نتیجه آن یک تفکیک عضلانی قابل توجه می‌باشد. اما لازم به ذکر است که این امر زمانی‌ روی میدهد که میزان درصد چربی‌ بدن فرد زیر ۱۰% باشد. مسترون به خودی خود یک استرویید آنابولیک بسیار ضعیف می‌باشد و باید با دیگر استرویید‌های قوی تر مصرف شود. مسترون علاوه بر تفکیک عضلانی میتواند با احتباس آب و افزایش سطح استروژن حاصل از مصرف دیگر استرویید‌ها مقابله کند.

این ماده میتواند به هر دوره ای که شامل تستوسترون باشد افزوده شود. توصیه‌های زیادی در مورد میزان دوز‌های مصرفی آن وجود ندارد، اما به شکل ایده آل شما میبایست از آن تحت نظارت‌های پزشکی‌ استفاده کنید. مسترون یک ماده بر پایه روغن می‌باشد که باید به بدن تزریق شود. برای نوع پروپیونات مسترون، ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ گرم در هفته و تزریق روز در میان آن یک دوز مناسب می‌باشد. اما اگر به دنبال نیمه عمر طولانی تری هستید، ورژن انانتات مسترون میتواند دو بار در هفته و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌ گرم در هفته تزریق شود. امیدواریم این مطلب از مکمل ها در خصوص مزایای مسترون برای شما مفید واقع شده باشد.

خرید مسترون

خرید مسترون

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
2.7/5 - (53 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

5 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات