پپتید تریپتورلین (GnRH) و تاثیر آن در دوره پاکسازی بدن از استرویید ها
4.4

پپتید تریپتورلین (GnRH) و تاثیر آن در دوره پاکسازی بدن از استرویید ها

  • پپتیدها و انواع آنها
  • 28 نوامبر 15
  • حسام رضائی
  • 3,575 بازدید
  • 2 دیدگاه

تریپتورلین چیست؟

از تریپتورلین (GnRH) در دوره درمان پس از مصرف استروئید‌ها برای ریکاوری فرد و بازگشت سطح تولیدات طبیعی تستوسترون استفاده میشود.(GnRH) برای مدت‌های طولانی‌ است که توسط پرورش دهندگان اسب برای تحریک هیپوفیز قدامی به منظور تولید بیشتر هورمون (FSH) استفاده میشود.با این افزایش تحریک اسب‌ها بیشتر از قبل بارور خواهند شد و تولید مثل در آنها شروع خواهد شد.

(FSH) یکی‌ از دو هورمون اصلی‌ مسول تنظیم تولید مثل جنسی‌ در کنار هورمون (LH) می‌باشد.(FSH) نقش بسیار کلیدی در تولید و بالغ کردن سلول‌های ژرمینال (که بعدا در مردان تبدیل به اسپرم و در زنان تبدیل به تخمک میشود) دارد.این موضوع به این معنی‌ است که هنگامی که هیپوفیز شما برای تولید هورمون (FSH) تحریک میشود (از طریق مصرف تریپتورلین) سپس هورمون (FSH ) شروع به تحریک و افزایش تولید اسپرم در بدن خواهد کرد.

(GnRH) یک ماده شیمیایی است که از مغز به هیپوفیز برای تولید هورمون‌های (FSH) و (LH) فرستاده میشود.وقتی‌ که مقدار کمی‌ از (GnRH) به بدن تزریق میشود هیپوفیز شما سیگنال مربوط به تولید را دریافت خواهد کرد.این موضوع هم باعث افزایش تولید تستوسترون و هم افزایش تعداد اسپرم‌ها در مردان و تخمک در زنان خواهد شد.نتیجه مصرف این پپتید میتواند یک شروع موثر در سیستم تناسلی‌ افرادی باشد که از استروئید‌ها مصرف میکنند.

Triptorelin

 

چه مقدار باید از تریپتورلین استفاده کرد؟

میزان دوز مصرفی (GnRH) بسیار اهمیت دارد! روی این موضوع ما تاکید ویژه ای را داریم.مصرف (GnRH) میتواند در ابتدا تغییرات زیادی را در سیستم جنسی‌ فرد ایجاد کند زیرا بر خلاف (HCG) این پپتید هم باعث تحریک هورمون (FSH) و هم (LH) در مقیاس بیشتری میشود و مدت زمان تاثیر گذاری آن هم بسیار بیشتر و طولانی‌ تر می‌باشد.اما همانند مصرف (HCG) در این مورد نیز ما باید توجه ویژه ای به هیپوفیز خود داشته باشیم و از ایجاد تحریکات بیش از حد جلوگیری کنیم.

تریپتورلین بسیار قدرتمند می‌باشد به طوری که دوز‌های بالای آن حدود ۴ میلی‌گرم (۴۰۰۰ میکرو گرم) به طور ماهیانه و تنها یک بار مصرف به عنوان یک ماده شیمیایی برای اخته کردن به کار گرفته میشود.مصرف این دوز از (GnRH) برای هیپوفیز بسیار سنگین می‌باشد و باعث تحریک بیش از حد آن میشود و در نتیجه آن تولیدات تستوسترون بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.همانند (HCG) دوز مصرفی (GnRH) نیز بسیار باید با دقت انتخاب شود و مصرف بیش از حد آن اصلا چیز خوبی‌ نمی‌باشد.شما باید از (GnRH) تنها برای یک بار در دوره خود و شروع تولیدات مجدد دستگاه جنسی‌ خود استفاده کنید.هیچگاه در مصرف این پپتید زیاده روی نکنید زیرا مصرف دوز‌های بالای آن دارای اثرات معکوس و بسیار مخرب می‌باشد.

 

هر چند وقت به چند وقت باید از تریپتورلین استفاده کرد؟

معمولا در هر دوره تنها از یک دوز ۱۰۰ میکرو گرمی‌ استفاده میشود.اگر شما در طول سال بیشتر از یک دوره می‌خواهید بروید سپس بین مصرف هر باره این پپتید باید ۴ ماه فاصله باشد.اگر در طول یک سال بیشتر از ۱ میلی‌گرم (۱۰۰۰ میکرو گرم) از این پپتید استفاده کنید امکان اثرات جانبی ذکر شده در بالا برای شما وجود خواهد داشت.

 

از تریپتورلین، کلامید، نولوادکس و اچ‌ سی‌ جی‌ چه زمانی‌ باید در دوره پاکسازی بدن از استروئید‌ها استفاده کرد؟

تریپتورلین : باید در طول دوره پاکسازی بدن از استروئید‌ها و زمانی‌ که همه استر‌ها بدن را پاکسازی کرده‌اند و بدن کاملا آماده ریکاوری شدن می‌باشد استفاده شود.

اچ‌ سی‌ جی‌ : افرادی که از اچ‌ سی‌ جی‌ در طول دوره خود استفاده میکنند میتوانند بعد از آن نیز بدون هیچ مشکلی‌ مصرف آن را ادامه دهند.برخی‌ از افراد دوست ندارند در دوره خود از آن استفاده کنند و این موضوع مشکلی‌ ندارد.هنگامی که نوبت به دوره پاکسازی بدن رسید شما نباید از اچ‌ سی‌ جی‌ استفاده کنید زیرا در دوره پاکسازی شما تریپتورلین وجود دارد.

 

تریپتورلین

کلامید و نولوادکس : همراه تریپتورلین نباید در دوره پاکسازی بدن استفاده شوند.البته ممکن است این موضوع برای شما عجیب باشد اما مصرف این دو همراه تریپتورلین میتواند دارای عوارض جانبی و روی ریکاوری شما تاثیر منفی‌ بگذارد.تریپتورلین به عنوان یک پپتیدی در نظر گرفته میشود که میتواند بدون مصرف اچ‌ سی‌ جی‌، کلامید و نولوادکس یا هر داروی دیگر سیستم بدن را ریکاوری کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف ۶۰۰ میکرو گرم در طول یک دوره سه روزه باعث شد کارکرد محور هیپوتالاموس‌-هیپوفیز‌-بیضه فرد مورد آزمایش کاملا به حالت نرمال و عادی بازگردد و سطح هورمون‌های بدن او نیز طی‌ سه مرحله چکاپ در همان سال کاملا نرمال باقی‌ مانده بود.این تحقیقات ثابت کرد که در صورت مصرف دوز‌های مناسب از این پپتید هیچگونه عوارض جانبی خطرناکی در انتظار فرد نخواهد بود.

 

چگونه از تریپتورلین استفاده کنیم؟

تریپتورلین معمولا در مقادیر ۱۰۰ میکرو گرمی‌ تولید میشود و برای استفاده از آن از آب استرلیزه میتوانید استفاده کنید.اگر شما یک ویال ۱۰۰ میکرو گرمی‌ از این پپتید را در اختیار دارید میتوانید به میزان مورد نیاز به آن آب استرلیزه اضافه کنید تا حدی که بتوانید از کل محتوی ویال به صورت یک جا استفاده کنید.

 

مترجم :‌ حسام رضایی

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.4/5 - (7 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات