۵ اشتباه بزرگی‌ که در سال ۲۰۱۸ باید از انجام آنها اجتناب کنید
4

۵ اشتباه بزرگی‌ که در سال ۲۰۱۸ باید از انجام آنها اجتناب کنید

  • نکات طلایی
  • ۱۷ بهمن ۹۶
  • حسام رضائی
  • 2,682 بازدید
  • بدون دیدگاه

۵ اشتباه بزرگی‌ که در سال ۲۰۱۸ باید از انجام آنها اجتناب کنید

اکنون ماه فوریه است و خوشبختانه بسیاری از افراد همچنان در حال تلاش برای رسیدن به یک فیزیک بدنی بسیار قابل تحسین در این سال جدید هستند. نمی‌خواهم به شما دروغ بگویم اما به این نوع از تغییرات که سر سال جدید رخ میدهند اعتقادی ندارم. البته اشتباه متوجه نشوید من تماما پشت تصمیم افرادی هستم که میخواهند تغییرات مثبتی را در زندگی‌ خود ایجاد کنند.پشت افرادی هستم که تصمیم دارند زندگی‌ سالم تری داشته باشند. اما این تغییرات ناگهانی که با شروع سال جدید روی میدهند معمولا با شکست مواجه میشوند. احتمالا به همین دلیل است که مردم با شروع سال جدید هر ساله همین کار را انجام میدهند.من از شما می‌خواهم که اهداف واقع بینانه تعیین کنید و به آنها دست یابید. از شما می‌خواهم که زندگی‌ بهتر و سالم تری داشته باشید. بنابراین در این مقاله لیستی از اشتباهاتی که هر ساله صد‌ها هزار نفر مرتکب آن میشوند را برایتان ذکر کنم. از این اشتباهات دوری کنید و سپس بار دیگری که اهداف جدید برای خود تعیین می‌کنید به آنها خواهید رسید و دیگر نیازی نیست آنها را برای دفعه بعد تکرار کنید.

۱) برای خود اهداف غیر واقع بینانه تعیین نکنید
از شما می‌خواهم که از محدودیت‌های خود عبور کنید و به تمام آنچه که برای تبدیل شدن به فردی سالم تر نیاز دارید دست یابید. اما برای رسیدن به این نقطه فکر نمیکنم نیازی به تغییرات ناگهانی و بزرگ سر سال جدید داشته باشید. بسیاری از این تغییرات با شکست مواجه میشود زیرا که مردم در آنها زیاده روی میکنند. اگر شما ۱۵۰ پوند اضافه وزن دارید و هدفتان این است که در ۶ ماه آینده به یک دونده ماراتن تبدیل شوید پس احتمالا هیچگاه به این هدف نخواهید رسید. احتمال اینکه در انجام این کار به خود آسیب برسانید بیشتر است و می‌توانم تضمین کنم هنگام انجام این کار بسیار ناامید خواهید شد.
بیایید با هم رو راست باشیم. اهمیتی ندارد که شما ۱۵ پوند یا ۲۰۰ پوند دارای اضافه وزن باشید. هر کسی‌ به شکل مناسب و موفقیت آمیزی میتواند وزن کم کند. اما این اتفاق بلافاصله رخ نخواهد داد. پس با این توقع خود را ناامید نکنید. اهداف معقول در یک بازه زمانی‌ واقع بینانه تعیین کنید. اگر می‌خواهید از فردی تنبل و غیر آماده به یک پاورلیفتر تبدیل شوید قطعا میتوانید این کار را انجام دهید. اما به خودتان زمان دهید. صبور باشید، واقع بین باشید و مطمئن باشید موفق خواهید شد.

 

۲) با گفتن اینکه ورزش همه چیز را حل خواهد کرد خودتان را گول نزنید
همیشه همه افراد به ما گفته‌اند که به منظور کاهش وزن باید ورزش بیشتری را انجام دهیم. اما به منظور رسیدن به اهدافتان شما باید چیزی فراتر از تمرین کردن را انجام دهید. اول از همه باید درک کنید که با ورزش کردن شما نمیتوانید کاهش وزن داشته باشید. احتمالا تا کنون مخالف این موضوع را به شما گفته‌اند اما این موضوع صحت ندارد. بسیاری از مردم تلاش میکنند که از این راه وزن کم کنند و هنگامی که در انجام آن شکست میخورند آنها از اهداف کاهش وزن خود دست میکشند و بدتر از آن کلا ورزش کردن را کنار می‌گذارند.اولین کاری که باید انجام دهید رسیدگی به رژیم غذاییتان می‌باشد. این موضوع را حل کنید و وزنتان نیز تنظیم خواهد شد. صادقانه باید گفت که افراد دارای ۵۰ پوند اضافه وزن یا بیشتر با انجام ورزش احتمال اینکه به خود آسیب وارد کنند بیشتر است تا اینکه از مزایای آن بهره‌ مند شوند. اگر هدف شما کاهش وزن می‌باشد پاسخ در تغذییتان نهفته است.
دوم اینکه شما باید از اینکه سریع و خیلی‌ زود بخواهید ورزش کردن را شروع کنید اجتناب کنید. اگر تا کنون به یک زندگی‌ ساکن عادت کرده‌اید و دارای اضافه وزن میباشید، اکنون اگر ناگهان بخواهید ۶ روز در هفته به باشگاه رفته و تمرینات سنگین را انجام دهید احتمال زیاد در آخر ناامید، مصدوم یا هر دو مورد را تجربه خواهید کرد. به شدت پیشنهاد میشود که افراد دارای اضافه وزن در ابتدا بخش اعظمی از اضافه وزن خود را کم کنند و سپس بعد از آن آهسته شروع به انجام تمرینات کنند. در ابتدا با پیاده روی‌های روزانه یا انجام برخی‌ حرکات مبتنی‌ بر وزن بدن در خانه شروع کنید. اگر میتوانید روزانه به شکل مستمر ۳۰ شنا و ۳۰ اسکات با وزن بدن انجام دهید سپس میتوانید باشگاه رفتن را مد نظر قرار دهید. اما به یاد داشته باشید که صبور باشید و تمرینات خود را سبک شروع کنید.

 

۳) تعیین اهداف و جوایز فردی برای خود را فراموش نکنید
با توجه به اشتیاق افراد، بسیاری از آنها در ابتدای سال نو تا هفته اول تمرینات خود را به خوبی‌ انجام میدهند، ممکن است حتی تا سه هفته آن را ادامه دهند حتی ممکن است تا فوریه نیز به تمرینات خود پایبند باشند. اما تا ماه‌های ژوئن و ژوئیه چه کار‌هایی را میتوانید انجام دهید که همینطور با انگیزه و پایبند به تمرینات بمانید؟ یک روش خوب تعیین یک هدف بسیار بزرگ است نظیر ” در یک سال آینده، می‌خواهم ۵۰ پوند سبکتر شوم. ” اما بسیاری از افراد اهمیت تعیین اهداف کوچک و جوایز فردی برای رسیدن به آنها را نادیده میگیرند. اکنون اول ماه فوریه است و شما همچنان به برنامه خود پایبند بوده‌اید. پس به خودتان جایزه دهید!
یک شلوار جین کوچک بخرید تا وقتی‌ به وزن جدید خود رسیدید و دور کمرتان باریکتر شد بتوانید آن را بپوشید. از رفتن به سفر بزرگ خود یا خرید ماشین جدید دست نگه دارید تا زمانی‌ که به هدف نها‌یی خود برسید. در همین حین، برای خود اهداف کوچک تعیین کنید و جوایز کوچکی نیز برای رسیدن به آنها تعیین کنید.
کلید موفقیت این هست که چطور پس از به اتمام رسیدن آن اشتیاق اولیه به مسیر خود ادامه دهید. دانستن اینکه پس از رسیدن به هدفتان یک چیز ویژه در انتظار شما می‌باشد میتواند شما را در کنترل رژیم غذایی و تلاش بیشتر در باشگاه کمک کند. هر چیزی را که به عنوان جایزه می‌خواهید برای خود تعیین کنید اطمینان حاصل کنید که چیز‌هایی باشند که واقعا خواهان آنها هستید و میزان آنها آنقدری بزرگ قرار دهید تا بتوانید یک مسیر طولانی‌ در جهت پیشرفت را طی‌ کنید.

 

۴) گول رژیم‌های ناکارامد را نخورید
راه‌ حل های سریع پیشنهادی در رژیم‌های غذایی مد روز و ناکارامد احتمالا سریعترین راه به سمت شکست می‌باشد. صنعت رژیم غذایی سالانه میلیارد‌ها دلار درآمد حاصل می‌کند. در این مورد فکر کنید. اگر یک رژیم واقعا موثر باشد پس چگونه این کمپانی‌ها به کسب درامد خود ادامه دهند؟ خلاصه کلام این است که این دست از رژیم‌ها کارامد نیستند. شما ممکن است با این دست رژیم‌ها حتی ۲۰ پوند نیز کم کنید و حتی ممکن است این روند را برای یک ماه نیز ادامه دهید اما مطمئنا هیچکس نمی‌تواند از این رژیم‌ها برای همیشه استفاده کند. زیرا این رژیم‌ها پایدار نیستند. بدن ما طوری طراحی نشده است که بر اساس مصرف نوشیدنی‌ ها، پودر‌ها و قرص‌ها عمل کند. اینگونه رژیم‌ها نه تنها بسیار گران قیمت هستند بلکه در دراز مدت برای بدن مضر نیز هستند زیرا هیچ کدام از آنها غذا‌های واقعی را به شما ارائه نمی‌دهند. صنعت تغذیه و طراحان رژیم‌های غذایی تنها پول شما را میخواهند. این کمپانی‌ها اهمیتی نمی‌دهند که شما موفق خواهید شد یا خیر، پس زمان، هزینه و اشتیاق خود را حفظ کنید. اینگونه رژیم‌ها را فراموش کنید و روی یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و غذا‌های کامل و واقعی و نه غذا‌های مضر تمرکز کنید.

 

۵) اصول پایه را فراموش نکنید
بدون هیچ بحثی‌، دلیلی‌ که اغلب مردم در رسیدن به اهداف کاهش وزن خود شکست میخورند یا به عبارتی دلیلی‌ که اکثر مردم دارای اضافه وزن هستند این است که آنها اصول پایه را فراموش کرده‌اند نظیر نوشیدن آب به میزان کافی‌ و خواب کافی‌. این کار‌های خسته کننده و غیر جذاب چیز‌هایی نیستند که مردم در لیست اولویت‌های سال جدید خود قرار دهند در صورتی‌ که این موارد باید در صدر لیست شما قرار بگیرند. قول‌هایی که مبنی بر رفتن هر روزه باشگاه به خود می‌دهید را فراموش کنید و به جای آن به خود قول دهید هر روز ۱ گالن آب بنوشید. به خود قول دهید که هر شب ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.
این موارد شوخی‌ نیستند. انجام همین دو کار به شکل منظم و مستمر و در تک تک روز‌ها بسیار کارامدتر از عضویت در باشگاه‌های شیک و استفاده از رژیم‌های ناکارامد گران قیمت می‌باشد. آب و خواب کافی‌، یادتان باشد آب و خواب کافی‌! هیچگاه نمیتوانید وزن کم کنید اگر که به اندازه کافی‌ آب و خواب کافی‌ ناداشته باشید! کاهش وزن فرایندی پیچیده نیست. سلامت بودن چیزی نیست که شما هر ساله بخواهید در روز‌های ابتدایی آن به دنبال آن بگردید بلکه باید تبدیل به روش زندگی‌ شما شود. تصمیم بگیرید که شما لایق یک زندگی‌ سالم تر و شاد تر هستید و جدایی از هر مساله به آن پایبند باشید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات