معرفی‌ و بررسی ۵ مکمل کمپانی معتبر Cellucor
3

معرفی‌ و بررسی ۵ مکمل کمپانی معتبر Cellucor

  • برسی تخصصی مکملهای بدنسازی
  • ۱ تیر ۹۷
  • حسام رضائی
  • 2,451 بازدید
  • بدون دیدگاه

بر روی لیبل این مکمل میزان کالری موجود در هر سروینگ ذکر نشده است اما میدانیم که در هر سروینگ ۵ گرم از آمینو اسید‌های شاخه دار لوسین، ایزولوسین و والین با نسبت بندی ۲ : ۱ : ۱ وجود دارد. همچنین ۳.۷۵ گرم از آمینو اسید‌های افزوده نیز وجود دارد. در واقع این آمینو اسید‌ها ۱۱ تا هستند که عبارتند از گلوتامین، تاورین، آلانین، سیترولین، آرژنین، لیسین اچ سی‌ ال، فنیل آلانین، ترئونین، متیونین، تیروزین و هیستیدین. هیچ اطلاعی در مورد میزان استفاده از هر کدام از آنها روی محصول ذکر نشده است. همچنین در هر سروینگ حدود ۲۰۰ میلی گرم از الکترولیت ها، حدود ۷۰ میلی گرم فسفر و پتاسیم و مقادیر کمتر از منیزیم و سدیم نیز وجود دارد.

ترکیب بعدی مورد استفاده در این مکمل ترکیب (Alpha Amino Hydration Blend) می‌باشد. این ترکیب شامل بیتین آنهیدروس، پودر آب نارگیل و مقداری الکترولیت می‌باشد. در آخر نیز میتوانیم مواد تشکیل دهنده دیگر نظیر طعم دهنده‌های طبیعی و مصنوعی، اسید سیتریک و مالیک اسید، ساکرالوز، لسیتین آفتابگردان و اسسولفام پتاسیم را مشاهده کنیم.

 

مزایا و کارایی مکمل (Cellucor Alpha Amino)

ایده ساخت این مکمل علاوه بر وجود آمینو اسید‌های شاخه دار با نسبت بندی ۲ : ۱ : ۱ که به منظور حفظ و ساخت عضلات و بهبود استقامت، تمرکز و چربی‌ سوزی می‌باشد، وجود ۱۱ آمینو اسید دیگر می‌باشد. در واقع می‌توان آن را مشابه مکمل (Optimum Nutrition’s Amino Energy) دانست و در واقع دارای همان آمینو اسید‌ها می‌باشد. در واقع در هر دو مکمل وجود این ترکیبات کمی‌ گیج کننده است. علت وجود این آمینو اسید‌ها چه می‌باشد؟ هیستیدین معمولا برای بیماران دارای مشکلات سیستم ایمنی تجویز میشود و لیسین اچ سی‌ ال نیز معمولا برای جلوگیری از هرپس تجویز میشود. البته مطمئنا مشکلی‌ در مورد آنها وجود ندارد و استفاده‌های بسیار گوناگونی از آنها در بدن میشود اما اطلاعاتی‌ وجود ندارد که چرا از این آمینو اسید‌ها در یک مکمل ورزشی بهبود دهنده عملکرد تمرینی استفاده شده است.

وجود برخی‌ دیگر از مواد تشکیل دهنده نیز در این مکمل گیج کننده است. بیتین آنهیدروس برای مثال یک ماده شیمیایی می‌باشد که می‌توان آن را در ریشه چغندر و برخی‌ از گیاهان دیگر یافت که ممکن است باعث کاهش هوموسیستین در بدن شود و به همین دلیل است که گاهی‌ اوقات آن را برای بیماران دارای مشکلات قلبی تجویز میکنند. برخی‌ تحقیقات نشان داده‌اند که این ماده ممکن است بتواند باعث افزایش قدرت شود اما واقعا یک اجماع علمی‌ در این مورد یافت نمی‌شود و برخی‌ متخصصان نیز می‌گویند که افزودن آن به یک مکمل ورزشی میتواند بسیار عالی‌ باشد.

اما برخی‌ مواد موجود در این مکمل به طور کلی‌ مفید میباشند نظیر خود آمینو اسید‌های شاخه دار و الکترلیت‌ها که ممکن است باعث افزایش استقامت و انقباض بهتر عضلات و همچنین کاهش احتمال کم آبی‌ بدن شوند. اما وجود بسیاری از مواد تشکیل دهنده این مکمل غیر ضروری به نظر میرسند.

مکمل (Cellucor Alpha Amino) میتواند در هر وعده ۵ گرم آمینو اسید‌های شاخه دار و همچنین مقداری الکترولیت نیز برای شما تامین کند. در مورد وجود دیگر مواد به کار رفته در این مکمل و ضروری بودن آنها به نتیجه نرسیدیم اما در مجموع این مکمل به عنوان یک مکمل آمینو اسیدی دارای کیفیت مناسب و قابل قبولی می‌باشد.

 

Cor-Performance Whey

Cellucor Cor Performance Whey 4lb Whipped Vanilla

سلوکور یک کمپانی واقع در تگزاس می‌باشد که حدود ۱۵ سال سابقه فعالیت دارد و احتمالا اگرچه با مکمل معروف قبل از تمرین خود یعنی‌ (C4) شناخته میشوند اما در تمام خطوط تولید مکمل‌های بدن سازی و فیتنس فعالیت میکنند نظیر مکمل‌های آمینو اسیدی، کراتین، تستوسترون بوستر‌ها و چربی‌ سوز ها. مکمل پروتئین وی پرچمدار آنها (Cor-Performance Whey) می‌باشد و در اینجا قصد بررسی آن را داریم.

 

بررسی اطلاعات غذایی مکمل (Cor-Performance Whey)

ما در اینجا از طعم کره بادام زمینی‌ مارشملو استفاده کردیم که در هر اسکوپ آن ۱۳۰ کالری، ۲۵ گرم پروتئین، ۴ گرم کربوهیدرات (۱ گرم فیبر، ۲ گرم شکر) و تنها ۱ گرم چربی‌ وجود دارد. البته در مورد مقادیر اندک شکر و چربی‌ موجود در این مکمل شگفت زده نشدیم اما لازم به ذکر است که این مکمل دارای ۱۵۰ میلی گرم سدیم (۶% نیاز روزانه) و ۳۵ میلی گرم کلسترول (۱۲% نیاز روزانه) نیز می‌باشد. البته این مقادیر بالا محسوب نمیشوند اما پایین نیز نمیباشند. در مورد ریز مغذی‌ها نیز چیز زیادی نمی‌توان گفت و تنها نکته قابل ذکر این است که در هر اسکوپ شما ۱۵% نیاز روزانه به کلسیم را پوشش خواهید داد.

 

مواد تشکیل دهنده مکمل (Cor-Performance Whey)

این مکمل ترکیبی‌ از پروتئین وی ایزوله و پروتئین وی کنسانتره می‌باشد. پروتئین وی ایزوله خالص به شدت دارای مقادیر اندک کربوهیدرات و چربی‌ می‌باشد و گران تر نیز می‌باشد اما نوع کنسانتره ارزان تر است و دارای مقادیر بیشتری کربوهیدرات و چربی‌ می‌باشد. بعد از این مارتریکس پروتئین وی می‌توان به طعم دهنده‌های طبیعی و مصنوعی، پودر کاکاو، کربوکسی متیل سلولوز، صمغ زانتان، نمک، شیرین کننده‌های مصنوعی سوکرالوز و اسسولفام پتاسیم و در آخر سه آنزیم گوارشی پروتئاز، پروتئاز (A-S) و لاکتاز اشاره کرد.

 

مزایا و کارایی مکمل (Cor-Performance Whey)

برای این محصول مزایای زیادی وجود دارد که می‌توان به ارزان بودن، طعم و مقادیر اندک چربی‌ و کالری آن اشاره کرد. غیر معمول‌ ترین جنبه این مکمل وجود سه آنزیم گوارشی می‌باشد که ممکن است باعث بهبود علائم مشکلات گوارشی شود. برای مثال وجود آنزیم لاکتاز ممکن است برای افرادی که در گوارش لاکتوز مشکل دارند مفید باشد. اما همچنین این مکمل دارای آلرژن های زیادی نیز می‌باشد. علاوه بر لاکتوز، در این مکمل شیر، بادام زمینی‌ و سویا نیز وجود دارد، اما این مکمل بدون گلوتن می‌باشد. در این مکمل همچنین سوکرالوز و اسسولفام پتاسیم نیز وجود دارد که برخی‌ افراد ممکن است با آنها مشکل داشته باشند. اما در مجموع این مکمل بسیار قابل قبول می‌باشد زیرا دارای نسبت پروتئین به کالری مناسب، دارای آنزیم‌های گوارشی و طعم بسیار خوب می‌باشد.

 

طعم مکمل (Cor-Performance Whey)

طعم این مکمل بسیار عالی‌ می‌باشد. ما در اینجا مطمئن نبودیم که طعم کره بادام زمینی‌ و مارشملو ترکیب خوبی‌ از کار در آید اما واقعا می‌توان گفت که طعم آن عالی‌ و دقیقا هر دو طعم کره بادام زمینی‌ و مارشملو را به خوبی‌ حس کردیم. همراه با شیر، این مکمل غلیظ و خامه مانند میشود که کاملا طعم مارشملو در آن مشخص است. اما با آب ناگهان طعم آن همامند بادام زمینی‌ تف داده شده میشود و بنا به هر دلیلی‌ طعم بادام زمینی‌ غالب میشود و طعم مارشملو تا حدودی از بین میرود. در هر دو حالت طعم آن عالی‌ می‌باشد اما ما ترکیب آن با شیر را توصیه می‌کنیم.

 

قابلیت حل مکمل (Cor-Performance Whey)

حلالیت این مکمل بسیار خوب می‌باشد، به شکلی‌ که مکمل شما کاملا یک دست و یک نواخت در میاید. البته چنین حلالیتی بدون داشتن لسیتین در لیست مواد تشکیل دهنده کمی‌ برای ما شگفت آور بود اما با توجه به نتیجه حاصل شده بحثی‌ در این مورد نمیماند. این مکمل به خوبی‌ در مایعات حل میشود و همچنین بیش از حد نیز کف نمیکند.

 

COR-Performance Beta-BCAA

cor performance

مشخصات مکمل (COR-Performance Beta-BCAA)

  • فرمول آمینو اسیدی علمی‌ بدون مواد ناکارامد
  • تامین ۲.۵ گرم آمینو اسید‌های شاخه دار در هر اسکوپ
  • حاوی بتا آلانین
  • حاوی سیترولین مالات
  • دارای طعم‌های میوه ای عالی‌

 

وظیفه مکمل (COR-Performance Beta-BCAA) چه می‌باشد؟

آمینو اسید‌های شاخه دار یا به اختصار (BCAA) یکی‌ از مهم‌ ترین و اساسی‌‌ ترین مکمل‌های بدن سازی هستند و با فراهم آوردن آمینو اسید‌های لازم برای بدن میتوانند سنتز پروتئین را آغاز و عضله سازی را بهبود بخشند. مکمل (COR-Performance Beta-BCAA) از کمپانی سلوکور دارای سه آمینو اسید شاخه دار لوسین، والین و ایزولوسین می‌باشد و همچنین به آن بتا آلانین و سیترولین مالات نیز افزوده شده است تا اثر و کارایی این مکمل بیش از پیش تقویت شود. چیزی که شما از این مکمل دریافت می‌کنید یک فرمول قدرتمند با مواد تشکیل دهنده کارامد و ثابت شده بدون ترکیبات خنثی می‌باشد.

 

در مکمل (COR-Performance Beta-BCAA) چه موادی وجود دارد؟

مکمل (COR-Performance Beta-BCAA) دارای فرمولاسیون نسبتا ساده دارای مواد تشکیل دهنده زیر می‌باشد :

  • لوسین
  • والین
  • ایزولوسین
  • بتا آلانین
  • سیترولین مالات
  • هیدروکسی ایزوکاپرویک اسید

 

مزایای این مکمل چیست؟

ماده اصلی‌ تشکیل دهنده این مکمل ترکیب آمینو اسید‌های شاخه دار می‌باشد که میتواند باعث تحریک سنتز پروتئین و کاهش تجزیه عضلات در طول تمرینات پر فشار شود. لوسین از لحاظ شروع فرایند سنتز پروتئین دارای بیشترین کارایی می‌باشد و معمولا کارامد‌ ترین دوز آن حدود ۳ گرم می‌باشد، بنابراین بسیار خوب است که میبینیم در مکمل (COR-Performance Beta-BCAA) در هر اسکوپ آن ۲.۵ گرم لوسین وجود دارد. بتا آلانین نیز یکی‌ دیگر از مواد خوب موجود در این مکمل می‌باشد زیرا میتواند باعث پاکسازی و عدم تجمع اسید لاکتیک در عضلات شود و به این طریق میتواند سطح (pH) عضلات را تحت کنترل خود در آورد. اگر شما نیز تمرینات با حجم بالا و با ست‌ها و تکرار‌های بالا برای عضلاتی نظیر سرشانه، ساق پا و چهار سر انجام میدهید پس قدردان بتا آلانین موجود در این مکمل خواهید بود.

 

چگونه و چه زمانی‌ از این مکمل استفاده کنیم؟

بر اساس توصیه کمپانی سازنده شما میتوانید ۱-۲ اسکوپ از این مکمل را با ۸-۱۲ انس آب سرد یا هر نوشیدنی‌ دلخواه دیگر مصرف کنید. بهتر است از این مکمل ۳۰ دقیقه قبل از تمرین یا هنگام انجام تمرینات به منظور سوخت رسانی مستمر به عضلات استفاده کنید.

نکته : قبل از مصرف این محصول با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهید و همیشه از دستور عمل کمپانی سازنده روی لیبل محصول پیروی کنید.

 

موارد منع مصرف چه میباشند؟

به دلیل تاثیر این مکمل در اتساع عروق، افرادی که دچار حمله قلبی شده‌اند یا دارای هرگونه مشکل قلبی عروقی هستند نباید از این مکمل استفاده کنند. علاوه بر آن زنان باردار و شیرده نیز نباید از این مکمل استفاده کنند و همچنین افراد زیر ۱۸ سال نیز اجازه مصرف این مکمل را ندارند.

 

COR-Performance Glutamine

Cellucor Cor Performance Glutamine Banner

تفاوت واقعی زمان ریکاوری صورت می‌گیرد

بعد از اتمام یک جلسه تمرینی، هنگامی که در حال نزدیک شدن به رختکن باشگاه هستید ممکن است حس کنید که دیگر به خط پایان رسیده اید و کار شما تمام شده است، اما در واقع مهم‌ ترین بخش تمرینات شما تازه در حال شروع شدن می‌باشد. کاری که شما در طول زمان ریکاوری خود انجام میدهید بسیار حیاتی می‌باشد. شما میتوانید با مکمل (COR-Performance Glutamine) میزان ریکاوری خود برای جلسه بعدی تمرین خود را به حداکثر برسانید.

مکمل (COR-Performance Glutamine) میتواند کیفیت ریکاوری شما را به حداکثر برساند. با تامین ۵ گرم گلوتامین در هر سروینگ (COR-Performance Glutamine) میتواند به بازیابی این آمینو اسید مهم برای ریکاوری سریعتر و افزایش قدرت بدن کمک زیادی به شما کند.

مزایای برجسته مکمل (COR-Performance Glutamine)

  • حمایت از ریکاوری سلول‌های ماهیچه ای
  • بازیابی ذخایر گلوتامین
  • قابل ترکیب با دیگر مکمل‌ها برای دریافت بهترین نتایج

گلوتامین آمینو اسیدی می‌باشد که میتواند از تجزیه عضلات جلوگیری و به رشد عضلات خالص و بهبود ریکاوری کمک کند. ورزشکاران مبتدی تا حرفه ای همگی‌ برای افزایش حداکثری عملکرد و بهبود ریکاوری خود نیازمند مصرف مقادیر اضافه گلوتامین هستند. مکمل (COR-Performance Glutamine) به تنهایی میتواند باعث ریکاوری بهتر شما شود، اما میتواند با دیگر مکمل‌ها نظیر مکمل قبل از تمرین انرژی زا (C4) و (Alpha Amino) برای یک حمایت بهتر حین و بعد از تمرین ترکیب گردد.

 

COR-Performance CLA

Cellucor MuscleandStrength COR Series SHDx 800x500 4

حمایت از کاهش وزن و بهبود نتایج حاصل شده

هنگامی که هدف شما کاهش وزن و در عین حال حفظ عضلات بدن می‌باشد میتوانید از مکمل (COR-Performance CLA) استفاده کنید. با مصرف این مکمل شما بدون اینکه حجم تمرینات خود را افزایش دهید میتوانید اثر بخشی رژیم غذایی و تمرینات خود را بیشتر کنید. مکمل (COR-Performance CLA) شما را قادر میسازد تا بتوانید بیشترین پتانسیل کاهش وزن خود را به کار گیرید و نتایج حاصل شده بیش از پیش بهبود بخشید.

مزایای برجسته مکمل (COR-Performance CLA)

  • حمایت از کاهش وزن سلامت بدن
  • کمک به کاهش چربی‌‌های بدن
  • حفظ بافت عضلانی خالص بدن

ارزش مکمل (COR-Performance CLA) از دو جهت می‌باشد :

۱. (CLA) میتواند از قابلیت بدن در استفاده از مواد غذایی مصرفی در جهت تامین سوخت فعالیت‌های بدن حمایت کند.

۲. (CLA) همچنین میتواند در حفظ بافت عضلانی خالص بدن کمک کند.

به بیان ساده مکمل (COR-Performance CLA) با حفظ عضلات و در عین حال بهبود اثر بخشی رژیم شما میتواند در نهایت بدنی عضلانی و خشک و کم چرب را برای شما به ارمغان آورد. (COR-Performance CLA) خود به تنهایی میتواند به عنوان یک مکمل مصرف شود و همچنین میتواند به شکل عالی‌ با دیگر چربی‌ سوز‌های با انرژی بالا نظیر (Super HD) به شکل ترکیبی‌ مصرف شود. اگر محرک‌ها مناسب شما نیستند، پس میتوانید مکمل (COR-Performance CLA) را با یک چربی‌ سوز بدون محرک برای بهبود بیش از پیش نتایج حاصل شده استفاده کنید.

اگرچه (CLA) یک اسید چربی‌ می‌باشد که در گوشت و پنیر نیز یافت میشود، اما هنگامی که در رژیم هستید شما همیشه نمیتوانید مقادیر کافی‌ از (CLA) را تنها از طریق مصرف مواد غذایی تامین کنید. با استفاده از مکمل (COR-Performance CLA) میتوانید از بیشترین مزایای این اسید چرب بسیار خاص بدون افزودن کالری اضافه به رژیم خود استفاده کنید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات