فسفاتیدیل سرین چیست؟
4.2

فسفاتیدیل سرین چیست؟

  • مقالات بدنسازی
  • 15 می 19
  • محمدرضا امیدی
  • 8,147 بازدید
  • 2 دیدگاه

تمرکز. انرژی. حافظه. حال خوب. چهار چیزی که همه ما خواهان داشتن آنها به میزان زیاد تا آخر عمر خود هستیم. آیا فسفاتیدیل سرین میتواند در این زمینه به ما کمک کند؟ تحقیقات ثابت کرده‌اند که میتواند. همه ما میدانیم که داشتن انگیزه و یادآوری وظایف ساده در دوران جوانی امری عادی تلقی‌ میشود. اما به هر حال، همچنان که ما با پروسه اجتناب ناپذیر پیری روبرو میشویم، یادآوری مسائل و داشتن انگیزه لازم آنچنان هم آسان نمیباشد. در این زمان ما شروع به فراموش کردن چیز‌های کوچک می‌کنیم و به راحتی‌ از مسیر اصلی‌ دچار انحراف میشویم.

دیگر آن نیروی جوانی را در پاهای خود حس نمی‌کنیم و کم کم دستاورد‌های ما کمتر میشود. نه تنها بدن ما دچار پیری میشود، بلکه مغز ما نیز شروع به تخریب می‌کند. این جزئی از زندگی‌ است. متاسفانه ما نمیتوانیم از پیری مغز به شکل کامل جلوگیری کنیم اما قطعا میتوانیم سرعت این فرایند را از طریق مصرف نوتروپیک هایی نظیر فسفاتیدیل سرین کندتر کنیم.

حفاظت از عصب‌ها و ترمیم مغز دو مورد از مزایای فراوان فسفاتیدیل سرین می‌باشد که ما در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز به شکل جدی در دنیای نوتروپیک‌ها جستجویی کرده باشید، بدون شک نام فسفادیتیل سرین را شنیده اید. فسفاتیدیل سرین (NZT-48) نمیباشد اما به عنوان یکی‌ از بهترین مکمل‌های طبیعی مغز برای افزایش تمرکز، حمایت از حافظه و ثبات حالات خلقی‌ در نظر گرفته میشود. فسفاتیدیل سرین همچنین در زمینه کنترل سطح کورتیزول و کاهش وزن نیز کمک کننده می‌باشد و میتواند باعث کاهش علائم اختلال کم توجهی‌-بیش فعالی‌ شود. بسیاری از متخصصان سلامت حتی مصرف این نوتروپیک را به عنوان یک درمان طبیعی برای آلزایمر و آرکینسون توصیه میکنند.

 

فسفاتیدیل سرین چیست؟

فسفاتیدیل سرین چیست؟ فسفاتیدیل سرین یا به اختصار (PS) یک مشتق آمینو اسیدی قابل حل در چربی‌ می‌باشد که به وفور در مغز یافت میشود. به شکل دقیق تر، (PS) را می‌توان در غشای سلولی نورون‌ها یافت. (PS) یک فسفولیپید حاوی آمینو اسید‌ها و اسید‌های چرب می‌باشد. فسفولیپید‌ها مولکول هایی حیاتی هستند که حفاظت و ساختار سلول‌های ما را تامین میکنند. هنگامی که فسفولیپید‌ها به شکل دو لایه موازی روی هم قرار بگیرند، آنها ساختاری را با نام غشای دو لایه فسفولیپیدی تشکیل میدهند. این لایه تشکیل دهنده غشای سلول‌های ما می‌باشد. بنابراین، (PS) یک جز سازنده حیاتی غشای سلول‌ها می‌باشد و مستقیما روی عملکرد سلول تاثیر می‌گذارد. نه تنها (PS) را به وفور می‌توان در بافت عصبی انسان پیدا کرد، بلکه می‌توان آن را در تک تک سلول‌های بدن یافت.

مزایای (PS) بسیار زیاد می‌باشد اما مصرف آن به شکل مکمل به شکل مخصوصی برای رشد و حفظ نورون‌ها مهم می‌باشد. اگرچه چندین منبع غذایی با کیفیت حاوی (PS) وجود دارد، اما به منظور بهبود عملکرد مغز شاید تنها مصرف غذا کافی‌ نباشد. حمایت غذایی عملکرد شناختی‌ از طریق مصرف مکمل‌های مغز میتواند باعث افزایش سطح انرژی، تمرکز، قدرت اراده، حافظه و بسیاری موارد دیگر شود.

(PS) همچنین نشان داده است که میتواند باعث بهبود زمان واکنش، گستره توجه و بهبود ظرفیت کلی‌ ذهنی‌ شود. به شکل خلاصه، (PS) ممکن است بتواند باعث کندی فرایند تخریب مغز حاصل از پیری شود و در عین حال به ترمیم آسیب‌ها و جلوگیری از فرسودگی نورون‌ها کمک کند. در این مقاله در مورد چندین مزیت مهم (PS) با شما صحبت خواهیم کرد و دید جدیدی را از این نوتروپیک طبیعی مفید به شما ارائه خواهیم داد.

 

۵ مزیت سلامتی‌ فسفاتیدیل سرین

 

۱) کاهش وزن و کنترل کورتیزول

چرا مصرف (PS) بین افراد رژیم گیرنده و بدنسازان محبوب شده است؟ به بیان ساده، (PS) میتواند از طریق کنترل سطح کورتیزول باعث کمک به کاهش وزن شود. بدن شما از طریق آزاد سازی هورمونی به نام کورتیزول از غده فوق کلیوی به استرس واکنش نشان میدهد. این هورمون به سرعت وارد جریان خون میشود و شما را قادر میسازد تا با محرک بیرونی به شکل بهتری مقابله کنید. در این حالت فشار خون و هوشیاری فرد تا حد تعیین شده آن افزایش پیدا می‌کند. این یک مکانیزم بقای بیولوژیکی و یک واکنش موقت به عوامل استرس زای شدید می‌باشد. کاربرد این واکنش بدن را بیشتر می‌توان مناسب زمان انسان‌های اولیه دانست، یعنی‌ زمانی‌ که تطابق پذیری سریع تعیین کننده این بود که فرد خورده شود یا زنده بماند.

اگرچه این واکنش بدن اینطور به نظر می‌رسد که واکنشی مثبت می‌باشد، اما افزایش سطح بیش از حد کورتیزول میتواند کاملا برای سلامت عمومی‌ بدن مضر باشد. از پیامد‌های افزایش بیش از حد سطح کورتیزول می‌توان از پیری سریع، تضعیف سیستم ایمنی، خستگی‌ و چاقی نام برد. مکمل (PS) میتواند باعث مهار برخی‌ اثرات مضر افزایش سطح کورتیزول در بلند مدت شود. با کاهش و ثبات سطح کورتیزول، (PS) میتواند به تنظیم متابولیسم، بهبود حافظه، بهبود حالات خلقی‌ و کاهش التهابات کمک کند.

کنترل سطح کورتیزول دقیقا دلیلی‌ می‌باشد که برخی‌ افراد مبتلا به (AFS) از فسفاتیدیل سرین استفاده میکنند. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است حتی تحمل کوچیک‌ ترین میزان از استرس را نیز نداشته باشند. هنگامی که شما مبتلا به این بیماری باشید، نمیتوانید تفاوت بین انواع استرس را تشخیص دهید، چه استرس فیزیکی‌، چه بیولوژیکی و چه احساسی‌. بدن شما با همه آنها به یک نحو برخورد می‌کند که معمولا همراه با حملات عصبی، افزایش بیش از حد وزن یا اضطراب شدید می‌باشد. به همین دلیل است که تنظیم سطح کورتیزول بسیار مهم می‌باشد.

مصرف مکمل فسفاتیدیل سرین اینطور به نظر می‌رسد که مخصوصا برای ورزشکاران بسیار مفید است. چندین مورد آزمایشی‌ شاهد بهبود قابل توجه سطح استقامت و همچنین بهبود انجام وظایف فیزیکی‌ و ذهنی‌ پس از تمرین بوده‌اند. محققان همچنین شاهد کاهش قابل توجه آسیب ماهیچه ای نیز بوده‌اند. این نتایج باعث شده است تا مصرف (PS) بین بدنسازان و افراد خواهان کاهش وزن مطلوب باشد.

 

۲) درمان اختلال کم توجهی‌-بیش فعالی‌ (ADHD)

اختلال (ADHD) در دنیای امروزی در حال گسترش بیشتری می‌باشد. بسیاری از والدین و متخصصان به دنبال جایگزین‌های غیر دارویی به جای مصرف دارو هایی نظیر آدرال و مودافینیل هستند. فسفاتیدیل سرین برای درمان (ADHD) یک جایگزین طبیعی بسیار عالی‌ می‌باشد. مصرف آن یک گام مثبت در جهت صحیح به منظور اجتناب از وابستگی دارویی می‌باشد.

در یک تحقیق دو سو کور محققان تلاش کردند تا بیماری (ADHD) را در کودکان با استفاده از (PS) مشتق شده از سویا درمان کنند. کودکان تحت مداوا شاهد کاهش قابل توجه علائم بیماری (ADHD) بودند. در این تحقیق همچنین دانشمندان شاهد بهبود حافظه شنوایی کوتاه مدت در کنار کاهش بی‌ توجهی‌ و تکانشگری بودند. این بهبود‌های ایجاد شده میتواند ظرفیت تفکر انتقادی را افزایش دهد. این یعنی‌ استفاده از منطق در موقعیت‌های جدید، شناسایی الگو‌ها و حل مشکلات آسان تر خواهد شد. این تاثیرات مثبت در گروهی که از دارونما استفاده کرده بودند مشاهده نشد، پس این موضوع ثابت می‌کند که (PS) گزینه بهتری نسبت به استفاده از دارو‌های بدون نسخه برای درمان این بیماری می‌باشد.

 

۳) تثبیت حالات خلقی‌، اضطراب و افسردگی

(PS) همچنین میتواند باعث بهبود حالات خلقی‌ و کاهش علائم اضطراب و افسردگی شود. سه رنج متفاوت از امواج بتا در مغز ما وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهیم : امواج بتا ضعیف، امواج بتا متوسط و امواج بتا قوی. در طول موقعیت‌های استرس زا، امواج بتا قوی بیشترین حضور را در مغز دارند. امواج بتای قوی میتوانند باعث ایجاد اضطراب، افزایش سطح انرژی، برانگیختگی، پارانویا، افسردگی و استرس شدید شوند.

مصرف (PS) میتواند باعث کاهش خستگی‌ فیزیکی‌ و ذهنی‌ از طریق کاهش سطح امواج بتای قوی در مغز شود. هنگامی که امواج بتای ضعیف بیشتری در مغز حاضر شوند، ذهن ما وارد یک حالت تمرکز درونی‌ مناسب میشود. هنگامی که حالات خلقی‌ ما ثبات پیدا کرد و در نهایت توانستیم آرام شویم، نه تنها میتوانیم کارهای بیشتری را انجام دهیم، بلکه با جهان پیرامون خود نیز در صلح خواهیم بود. بهبود حالات خلقی‌ یکی‌ از مهم‌ ترین مزایای (PS) می‌باشد و همین یک مزیت به تنهایی‌ میتواند شما را قانع کند تا مصرف (PS) را مد نظر قرار دهید.

اکنون میدانیم که (PS) میتواند باعث کنترل سطح هورمون استرس یعنی‌ کورتیزول شود. اما (PS) همچنین دارای یک تاثیر مثبت روی چندین انتقال دهنده عصبی مرتبط با حالات خلقی‌ می‌باشد. از مهم‌ ترین انتقال دهنده‌های عصبی که (PS) روی آنها تاثیر میگذارد میتوان از دوپامین، سروتونین، نوراپینفرین، آدرنالین و ملاتونین نام برد.

دوپامین و سروتونین مرتبط با ایجاد “ حس خوب “ حاصل از دریافت پاداش میباشند. ملاتونین نیز دارای یک نقش حیاتی در حفظ الگوی سلامت خواب می‌باشد. نوراپینفرین و آدرنالین انتقال دهنده‌های عصبی “ واکنشی “ هستند که در طول موقعیت‌های استرس زا و پر فشار آزاد میشوند. با مصرف (PS) از وجود سطوح مناسب این انتقال دهنده‌های عصبی در مغز خود میتوانید مطمئن شوید. این فرایند تنظیم سازی در مغز باعث ایجاد ثبات در حالات خلقی‌ و کاهش احساس استرس، افسردگی و اضطراب میشود.

 

۴) بهبود حافظه و شناخت روانی‌

(PS) میتواند به قابلیت ساختن و بازیابی حافظه کوتاه مدت و بلند مدت کمک کند. چندین تحقیق نشان دهنده بهبود حافظه کاری و حافظه فضایی حاصل از مصرف (PS) هستند. به دلیل تاثیر (PS) روی میزان تمرکز فرد، این نوتروپیک میتواند به شکل غیر مستقیم باعث بهبود حافظه و ظرفیت یادگیری شود و در عین حال باعث بهبود شناخت ذهنی‌ شود. تمرکز شدید روی یک موضوع مغز ما را قادر میسازد را اطلاعات بیشتری را جذب و نگهداری کند. (PS) میتواند باعث بهبود ارتباط سلول به سلول شود که این امر باعث میشود تا اطلاعات جدید وارد شده به مغز بتوانند آزادانه تر در مغز گردش کنند. اطلاعاتی‌ که ما نیاز داریم تبدیل به حافظه میشوند و آنهایی را که نیاز نداریم فراموش خواهند شد.

(PS) روی افراد بالغ جوان و سالم به خوبی‌ عمل می‌کند اما تاثیر آن همچنان که سن ما بیشتر میشود بهتر نیز میشود. چندین تحقیق تائید کرده‌اند که مصرف (PS) میتواند یک درمان موثر برای افرادی که میزان عملکرد شناختی‌ آنها کاهش پیدا کرده است و همچنین کسانی‌ که از مشکلات حافظه مرتبط با پیری رنج میبرند باشد. همانطور که پیشتر گفته شد، (PS) همچنین میتواند باعث کاهش علائم منفی‌ و کند کردن پروسه بیماری آلزایمر و پارکینسون شود.

(PS) همچنین به شکل قابل توجهی‌ روی سطح شناخت روانی‌، سرعت پردازش و ظرفیت کلی‌ تفکر انتقادی و استدلال تاثیر می‌گذارد. (PS) همچنین به عنوان یکی‌ از برترین مکمل‌ها برای درمان مه مغزی (brain fog) می‌باشد. در یک تحقیق دو سو کور دیگر تائید شد که افراد مصرف کننده (PS) شاهد ۲۰% بهبود در سرعت محاسبه و ۱۳% بهبود در دقت پردازش بودند. در ورزشکاران، این برتری ذهنی‌ قابل توجه میتواند تعیین کننده بین یک عملکرد معمولی‌ و یک عملکرد افسانه ای باشد. چنین برتری ذهنی‌ همچنین میتواند برای دانش آموزان، افراد شاغل و کارآفرینان بسیار مفید باشد.

 

۵) حفاظت عصبی و ترمیم مغز

تخریب ساختاری و عملکرد ناقص انتقال دهنده‌های عصبی علائم اولیه پروسه پیری مغز است. تعداد انتقال دهنده‌های عصبی همچنان که سن شما افزایش پیدا می‌کند کاهش میابند. (PS) میتواند در کند کردن این فرایند و معکوس کردن اثر کاهش ادراک شناختی‌ حاصل از افزایش سن کمک کند. (PS) دارای اثر قوی در جهت ترمیم مغز و همچنین دارای خواص محافظتی از عصب ها میباشد که مصرف آن را برای تمام سنین مناسب می‌کند. احساس جوانی و حفظ تیز هوشی باید اولویت اول هر فردی در زندگی‌ باشد.

در تحقیق اخیری که روی افراد مسن انجام شده است دانشمندان نشان داده‌اند که مصرف (PS) میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث بهبود یادگیری سریع، بهود حافظه و بهبود تشخیص چهره در این افراد شود. افراد تحت آزمایش همچنین قادر بودند که وظایف مشخصی‌ را در زمان کمتر و با دقت بیشتری انجام دهند و همچنین احتمال فراموش کردن مطلب اخیر فرا گرفته شده توسط آنها کمتر بود. در مجموع، (PS) به خوبی‌ میتواند با زوال عقل مبارزه کرده و تاثیر پیری روی مغز را معکوس کند. این مزیت (PS) را به یک مکمل حمایت کننده عملکرد مغز ایده آل تبدیل کرده است که برای تمام گروه‌های سنی‌ مناسب می‌باشد.

 

مکمل‌های فسفاتیدیل سرین

هنگامی که شما از منابع غذایی مناسب استفاده کنید، بدن خود به تنهائی‌ قادر به تولید (PS) می‌باشد. اما از آنجایی که (PS) در حفظ سلامت عملکرد مغز نقشی‌ حیاتی دارد، باید مصرف مکمل آن را هم مد نظر قرار داشته باشید. این گفته نه تنها برای افراد مسن، بلکه برای جوان تر‌ها هم که به دنبال هوشیاری ذهنی‌ بیشتری هستند صادق می‌باشد. مصرف مکمل (PS) از کاهش غلظت آن در مغز در نتیجه افزایش سن جلوگیری می‌کند. مکمل فسفاتیدیل سرین کامپلکس چنین مکملی می‌باشد.

اکثر مکمل‌های فسفاتیدیل سرین کامپلکس تهیه شده از سه تا چهار ماده می‌باشد : فسفاتیدیل سرین، فسفاتیدیل کولین، فسفاتیدیلینوسیتول و فسفاتیدیلتانولامین. فسفاتیدیل کولین (یک جز اصلی‌ لسیتین) به عنوان یک منبع اصلی‌ کولین در مغز عمل می‌کند. مصرف کولین باعث افزایش سطح استیل کولین در مغز میشود که به شکل مستقیم روی حافظه و یادگیری تاثیر گذار است.

فسفاتیدیلینوسیتول و فسفاتیدیلتانولامین از انتقال اطلاعات در سراسر مغز پشتیبانی میکنند. این دو فسفولیپید از طریق شناسایی سیگنال‌های شیمیایی خارجی‌ عمل میکنند، سپس آن را تقویت و اطلاعات را در سراسر غشای سلول انتقال میدهند. اگر خواهان طیف وسیعی از فسفولیپید‌ها در یک مکمل نوتروپیک هستید، فسفاتیدیل سرین کامپلکس مکملی است که میتوانید آن را مد نظر داشته باشید. با این بیان، خود فسفاتیدیل سرین از بین فسفولیپید‌ها تنها فسفولیپیدی است که بیشترین تحقیقات و مطالعات روی آن انجام شده است. یک مکمل با کیفیت (PS) به تنهایی‌ برای بسیاری از افراد کاملا کافی‌ می‌باشد. کل مجموعه فسفولیپید‌ها در بیشتر مواقع نیازی به مصرف آنها نیست.

 

فسفاتیدیل سرین و امگا ۳

در یک تحقیقی که اخیرا انجام شده است روی تاثیر فسفاتیدیل سرین در کودکان مبتلا به (ADHD) همراه با مصرف امگا ۳ (روغن ماهی‌) تحقیقی به عمل آماده است. ما میدانیم که مصرف (PS) به تنهائی‌ خود میتواند باعث کاهش علائم (ADHD) شود. این مکمل میتواند باعث بهبودی حافظه، تکانشگری و حافظه شنوایی شود. اما آیا مصرف روغن ماهی‌ نیز بیش از پیش میتواند کمک کننده باشد؟ اینطور مشخص شده است که میتواند. نتیجه این تحقیق نشان دهنده یک ارتباط سینرژیک قوی بین مصرف هم زمان فسفاتیدیل سرین و امگا ۳ می‌باشد. کاهش علائم (ADHD) پس از مصرف این ترکیب حتی بیشتر از مصرف تکی‌ فسفاتیدیل سرین بود.

با این بیان، تعداد زیادی تحقیق در مورد اثر روغن ماهی‌ در کاهش علائم (ADHD) وجود دارد. محققان به شکل قطعی‌ قادر نبودند تائید کنند که آیا این اثر نتیجه استفاده ترکیبی‌ فسفاتیدیل سرین و امگا ۳ می‌باشد یا خیر. ممکن است که تنها مصرف امگا ۳ باعث کاهش علائم این بیماری شده باشد. علیرغم این موضوع، روغن ماهی‌ هنوز هم به شکل جهانی‌ در مقیاس وسیع به دلیل خواص بی‌ پایانش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دوز‌های پیشنهادی فسفاتیدیل سرین

در اکثر تحقیقات مرتبط با فسفاتیدیل سرین از دوزهایی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلی‌ گرم در روز استفاده شده است. در چندین تحقیق کودکان از دوز ۲۰۰ میلی‌ گرم استفاده کرده بودند. افراد مسن از دوز ۳۰۰ میلی‌ گرم استفاده کرده بودند. برخی‌ آزمایش‌ها حتی دوز ۵۰۰ میلی‌ گرم را تجویز کرده‌اند. همانطور که می‌بینید، دامنه دوز‌های پیشنهادی کمی‌ وسیع می‌باشد.

اگر هدف شما بهبود حافظه، ثبات حالات خلقی‌، بهبود تمرکز یا کاهش علائم بیماری (ADHD) می‌باشد توصیه ما این است که با دوز ۱۰۰ میلی‌ گرم در روز شروع کنید. این میزان برای جلوگیری از کاهش ادراک شناختی‌ و بهبود حفاظت عصبی و ترمیم مغز نیز مناسب می‌باشد. دوز ۱۰۰ میلی‌ گرم یک نقطه شروع خوب برای ارزیابی واکنش بدن و اثر این نوتروپیک می‌باشد. دوز‌های کمتر برای افراد جوان تر مناسب است اما ممکن است برای افراد بالغ مناسب نباشد. اگر کاهش سطح کورتیزول و بهبود عملکرد فیزیکی‌ هدف شما می‌باشد، شما نیازمند دوز‌های به مراتب بالاتری هستید. در تمام تحقیقات مرتبط با کاهش وزن و کاهش سطح کورتیزول از دوز‌های ۷۵۰ تا ۸۵۰ میلی‌ گرم در روز استفاده شده است.

 

منابع غذایی فسفاتیدیل سرین

اگر خواهان افزایش سطح (PS) بدون مصرف مکمل آن هستید چندین منبع غذایی با کیفیت فسفاتیدیل سرین وجود دارد که میتوانید آنها را مد نظر قرار دهید. گوشت یک منبع عالی‌ (PS) می‌باشد اما از دیگر منابع غنی از (PS) می‌توان به مغز گاو و قلب مرغ اشاره کرد. به عبارت دیگر، این منابع غذایی چیز هایی نیستند که جز لیست خرید هفتگی شما باشند. در زیر لیست کامل منابع غذایی حاوی (PS) در هر ۱۰۰ گرم بیان شده است :

  • لسیتین سویا : ۵۹۰۰ میلی‌ گرم
  • مغز گاو : ۷۱۳ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ خال مخالی آتلانتیک : ۴۸۰ میلی‌ گرم
  • قلب مرغ : ۴۱۴ میلی‌ گرم
  • شاه ماهی‌ آتلانتیک : ۳۶۰ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ تن : ۱۹۴ میلی‌ گرم
  • ران مرغ، با پوست، بدون استخوان : ۱۳۴ میلی‌ گرم
  • جگر مرغ : ۱۲۳ میلی‌ گرم
  • لوبیا سفید : ۱۰۷ میلی‌ گرم
  • سینه مرغ (با پوست) : ۸۵ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ کفال : ۷۶ میلی‌ گرم
  • گوشت گوساله : ۷۲ میلی‌ گرم
  • گوشت گاو : ۶۹ میلی‌ گرم
  • ران بوقلمون (بدون پوست و استخوان) : ۵۰ میلی‌ گرم
  • سینه بوقلمون (بدون پوست) : ۴۵ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ کاد آتلانتیک : ۲۸ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ کولی : ۲۵ میلی‌ گرم
  • جو کامل : ۲۰ میلی‌ گرم
  • ساردین : ۱۶ میلی‌ گرم
  • ماهی‌ قزل آلا : ۱۴ میلی‌ گرم
  • برنج با شلتوک : ۳ میلی‌ گرم
  • هویج : ۲ میلی‌ گرم
  • شیر گوسفند : ۲ میلی‌ گرم
  • شیر گاو (۳.۵% چربی‌) : ۱ میلی‌ گرم
  • سیب زمینی‌ : ۱ میلی‌ گرم

 

جمع بندی در مورد مزایای فسفاتیدیل سرین

(PS) یکی‌ از نوتروپیک هایی می‌باشد که دارای بیشترین پشتوانه علمی‌ می‌باشد و در بسیاری از قرص‌ها و مکمل‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثر گذاری آن در تمام گروه‌های سنی‌ اثبات شده است و توصیه کامل به استفاده آن میشود. به منظور استفاده ترکیبی‌، توصیه می‌کنیم که از (PS) در کنار (Alpha GPC) و (Huperzine A) به منظور بهبود سنتز استیل کولین استفاده کنید. لیست مزایای فسفاتیدیل سرین به شرح زیر است :

  • بهبود ارتباط سلول به سلول
  • ثبات حالات خلقی‌ و کاهش استرس، اضطراب و افسردگی
  • دارای پتانسیل کمک به کنترل سطح کورتیزول و کاهش وزن
  • کاهش علائم بیماری (ADHD)
  • بهبود تمرکز
  • بهبود ثبت و یادآوری مطالب ثبت شده در حافظه
  • بهبود سرعت و دقت پردازش اطلاعات
  • حفاظت عصبی و ترمیم مغز
  • کند کردن فرایند کاهش ادراک شناختی‌ حاصل از افزایش سن
  • درمانی ایمن و طبیعی برای بیماری آلزایمر و پارکینسون

 

 

 

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4.2/5 - (9 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات