شش سال زندان «به جرم کلاه‌برداری» برای مقام ارشد فدراسیون‌ پرورش اندام
5

شش سال زندان «به جرم کلاه‌برداری» برای مقام ارشد فدراسیون‌ پرورش اندام

  • اخبار بدنسازی
  • 11 اکتبر 16
  • محمدرضا امیدی
  • 1,680 بازدید
  • 9 دیدگاه

دبیر کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون‌ پرورش اندام به جرم کلاه‌برداری به شش سال زندان محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، پرونده علیرضا شایان، دبیر کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون پرورش اندام، در سال گذشته، پس از تفهیم اتهام در شعبه ویژه جرایم ورزشی دادسرای فرهنگ و رسانه‌، به دادگاه ارسال شد. در نهایت دادگاه نیز برای او حکم شش سال زندان را در نظر گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری قوه قضاییه، دبیر کمیته پاورلیفتینگ فدراسیون پرورش اندام، سال گذشته بازداشت شده بود و روند تحقیقات تاکنون ادامه داشته است.

بر پایه این گزارش، او مبالغ زیادی از برخی چهره‌های ورزشی و ورزشکاران پرورش اندام کلاهبرداری کرده است. موضوعی که در خصوص برخی افراد فعال در این رشته ورزشی، بارها مطرح شده؛ از توزیع داروهای غیر مجاز و تقلبی گرفته تا خریداری احکام بین‌المللی، وعده اعزام به مسابقات برون مرزی و اخذ مجوز باشگاه‌داری و مربیگری.

 

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این خصوص گفت: ماجرا حدود یک سال پیش رخ داد و فردی که دستگیر شد شایان نام داشت.

ناصر پورعلی‌فرد می‌گوید: این فرد، مهر و سربرگ فدراسیون را هم جعل کرده بود و با آنها کلاهبرداری می‌کرد.

با وجود فساد مالی، جعل سربرگ و کلاهبرداری از اشخاص تحت عنوان دبیر فدراسیون، پورعلی‌فرد می‌گوید فعالیت‌های او ضرری به فدراسیون نزده است.

رئیس فدراسیون پرورش اندام درباره این فرد به سایت میزان گفته است: همان زمان که موضوع را متوجه شدیم، سریعاً او را برکنار کردیم. ضمن اینکه او ظاهری کاملاً موجه دشت و فکر نمی‌کردیم که چنین کاری کند.

عکس آقای شایان و اظهاراتش به عنوان مقام مسئول در فدراسیون، در خصوص مسابقات و اعزام‌های کمیته پاورلیفتینگ، در سایت رسمی فدراسیون قابل دسترسی است.

 

برگزاری مسابقات مختلف قهرمانی کشور از نوجوانان تا بزرگسالان، همچنین همکاری‌ بین‌المللی با قبرس برای حضور در جام صلح و دوستی این کشور، از جمله اقدامات شایان است که در آرشیو سایت فدراسیون به ثبت رسیده‌است.

با وجود صدور حکم، پایگاه خبری فدراسیون پرورش اندام از هرگونه اطلاع رسانی در خصوص مدیر زندانی خود، میزان خسارات وارده و یا عذرخواهی از مالباختگان و خانواده این رشته ورزشی خودداری کرده است.

 

رئیس فدراسیون پرورش اندام توضیح نداده است که غیر از «ظاهر موجه»، چه عوامل دیگری باعث به‌کارگیری علیرضا شایان در این فدراسیون شده بود.

در ماه‌های اخیر، اخباری درباره بازداشت برخی مسئولین عالی‌رتبه در فدراسیون‌های مختلف از جمله فوتبال و پیگیری تحقیقات در مراجع قضایی منتشر شده است.

حکم زندان علیرضا شایان، نخستین مورد از به نتیجه رسیدن پیگیری پرونده‌های مالی در فدراسیون‌های ورزشی طی ماه‌های اخیر است.

 

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

9 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات