سری اسطوره های المپیا : لی هینی
0.0

سری اسطوره های المپیا : لی هینی

  • جهان, قهرمانان
  • 18 دسامبر 20
  • محمدرضا امیدی
  • 502 بازدید
  • بدون دیدگاه

 به گزارش سایت بدنسازی مکمل ها : لی هینی به همراه رانی کولمن هم رشته ای خود در المپیا، توانسته اند 8 بار قهرمان المپیا بشوند و این رکورد شگفت انگیز را در تاریخ ثبت بکنند. با نزدیک شدن سریع مسابقات المپیا، بهترین بدنسازان از سرتا سر جهان در بزرگ ترین شو بدنسازی سال مقابل یک دیگر قرار می گیرند. با وجود عنوان قهرمانی جهان، تمام این ورزشکاران با داشتن یک هدف مشترک برای بدست آوردن قهرمانی جهان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. تغییر در محل برگزاری المپیا و مقابله با محدودیت های کرونا ویروس، کار را برای برگزاری المپیا 2020 خیلی سخت کرد اما به هر حال با کوشش زیاد المپیا امسال در اورلاندو، فلوریدا برگزار می شود.

 

تمام طرفداران هیجان دارند و انتظار دارن که شو با کیفیت خوبی اجرا شود. با وجود اینکه استعداد های بسیار خوبی درحال حاضر داریم، بد نیست که به تاریخچه ی المپیا نگاهی داشته باشیم و از اسطوره هایی که در المپیا درخشیده بودند، یاد بکنیم. در این راه می توانیم به اسطوره هایی مانند : آرنولد شوارتزنگر، رانی کولمن و دوريان يتس اشاره کرد. همراه با کولمن، لی هینی رکورد جهان را برای بیشترین قهرمانی در المپیا با 8 بار قهرمانی ثبت کرده است. بدون شک لی هینی به عنوان یکی از بزرگترین بدنساز تاریخ به شمار میرود.

 

لی هینی در دوران کودکی و جوانی

لی هینی در جنوب کارولینا بزرگ شد، از همان کودکی ارزش سخت کوشی و فروتنی را آموخت. پدر لی هینی برای هینی مثل یک قهرمان بود و به هینی یاد داد که با وجود مشکلات و سختی ها، هر کاری را به خوبی انجام دهد. او از همان کودکی طرفدار غول های افسانه ای مانند هرکول بود. ذهن جوان او درگیره مسائلی مانند عظمت جسمانی و تناسب اندام شد. لی هینی که فعالیت ورزشی داشت، به سمت فوتبال گرایش پیدا کرد و در آنجا برای بازی در کالج لیوینگستون بورسیه شد.

 

وقتی که لی هینی 21 ساله بود، دو مرکز تناسب اندام به نام خود داشت و به نظر میرسید که مسیر تناسب اندام را برای ستاره شدن به پیش گرفته است. او برای اولین بار در سن 16 سالگی وارد مسابقات بدنسازی شد. هینی در زمانی که دوران عصر طلایی بدنسازی بود توانست چندین پیروزی کسب بکند. بعد از اینکه او توانست عنوان قهرمانی مستر نوجوان آمریکایی را کسب بکند، کم کم وارد دنیای بدنسازی شد. در 23 سالگی، لی هینی در اولین حضور خود در IFBB متسر المپیا ی سال 1983 در جایگاه سوم قرار گرفت. هیچکس فکرش را نمیکرد که که هینی برای هشت سال پی در پی، پادشاه المپیا بشود.

 

مستر المپیا 1991-1984

لی هینی

لی هینی قهرمان 8 المپیا متوالی

 

از سال 1984 تا 1991 لی هینی توانست به طور پی در پی 8 سال قهرمان المپیا بشود. رانی کولمن نیز توانست 8 سال قهرمان المپیا بشود. اندازه ی فیزیکی و ژنتیک هینی همراه با سبک آموزشی منحصر به فرد، او را در مسابقاتی که رقابت بیشتر بود،  توانست بالا تر از بقیه قرار بگیرد. در روش های تمرین منحصر به فرد او، برای اینکه به فیزیک مناسب برسد اصلا وزنه های سنگین بلند نمیکرد. در حقیقت لی هینی متوجه شد که هنگام تمرین های سنگین به بدن خود آسیب و استرس وارد میکند. به خاطر همین دلیل، هینی روش تمرین کردن خود را به کل عوض کرد. او به این باور بود که : یا باید تمرین های سنگین در بازده زمانی کم انجام دهد یا تمرین های معمولی اما با بازده زمانی بیشتر.

 

بنابراین با توجه به تغییر روش تمرین کردن، او توانست بدن خود را از مصدومیتی که ناشی از بلند کردن وزنه های سنگین به وجود می آید، حفظ کند. به طور کلی لی هینی از تمرین های سنگینی که به مصدومیت منجر می شد، پرهیزی میکرد و بیشتر سعی در این داشت که هر روز به مقدار مناسب تمرین بکند. او در تمرینات خود روی یک قسمت متمرکز نمی شد و سعی میکرد که تمام ماهیچه های بدن خود را تقویت بکند به همین دلیل بود که لی هینی توانست به 250 پوند برسد. با کمر 32 اینچی، به معنای واقعی ایده ی قهرمان بودن را به طور کلی تغییر داد و انقلابی در حرفه ی بدنسازی ایجاد کرد که فیزیک کلاسیک را به فیزیک بزرگتر، زیبا تر و مدرن تر تبدیل کرد.

 

مرتبط بخوانید: مصاحبه با رضا سرائی

 

به این ترتیب سلطنت او به عنوان پادشاه المپیا شروع شد. سال به سال، لی هینی در مسابقات بیشتری شرکت میکرد و در تمام آن ها پیروز میدان بود و دیگران به دنبال تکرار موفقیت های هینی بودند. هینی با حفظ صداقت و فروتنی خود در سنین پایین، ضمن یادگیری از دیگران و تطبیق کردن آن با سبک تمرین خود توانست به طور مداوم برخی از بهترین های جهان را شکست دهد. او از قدرت ذهنی خوبی برخوردار بود و براش خیلی مهم بود که همیشه آماده باشد و نگذارد که موفقیت هایش باعث نقص و شکستش بشوند. با داشتن چنین قدرت ذهنی و تمرینات روتین لازمه ی بهترین بودن است. لی هینی قطعا در حوزه ی بدنسازی الگو خیلی ها میباشد.

 

میراث لی هینی

هینی به دنبال این است که دانش و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد تا دیگران نیز بتوانند بدون صدمه زدن به بدن خود، رشد و پیشرفت کنند.

با استفاده از جایگاه خود، او سعی دارد به دیگران در راه رسیدن به هدفشان کمک کند و در حال حاضر لی هینی به خیلی ها برای رسیدن به رویاهایشان کمک کرده است. لی هینی توسط رئیس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون به عنوان رئیس شورای آمادگی جسمانی و ورزشی منصوب شد و برنامه های تمرین فیزیک کلاسیک و تجربیات خود را از شبکه ترینتی به اشتراک میگذاشت و در مورد اهمیت رشد فیزیکی و روحی توضیح می داد. لی هینی به عنوان قهرمان و الگو خیلی از بدنسازان به دنبال رشد و پرورش این حوزه ی ورزشی است.

 

جمع بندی

لی هینی به عنوان یکی از بزرگترین بدنسازان و قهرمان 8 بار المپیا پی در پی به شمار میرود. هینی به دلیل سخت کوشی، فداکاری و فروتنی خود مشهور است. او برای خیلی از ورشکاران در حوزه های فیزیک کلاسیک و روحی و همچنین برای کسانی که می خواهند کیفیت زندگی خود را بهتر کنند، الگو می باشد. سبک تمرین خاص او تاثیر گذار بوده در حالی که پیشرفت جدی ای داشته است، از مصدومیت نیز به دور بوده است.  هینی واقعا تمام صفات یک قهرمان نمونه را دارد. برای اینکه قهرمان باشید، باید مانند قهرمان ها زندگی کنید و سبک زندگی کردن لی هینی را الگو خود قرار دهید.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات