روش صحیح مصرف استروئیدها قسمت چهارم
4

روش صحیح مصرف استروئیدها قسمت چهارم

  • استروئیدها, مقالات بدنسازی
  • 12 مارس 15
  • محمدرضا امیدی
  • 4,961 بازدید
  • بدون دیدگاه

روش صحیح مصرف استروئیدها قسمت چهارم :این قسمت: 12 اصل کلیدی جهت کاهش خطر در مصرف استروئید ها

1. از استروئیدهای زیر زمینی و تقلبی دوری کنید:

 این نوع استروئیدها معمولا دارای کیفیت پایینی بوده و علاوه بر ضرری که خود استروئید دارد میتواند بیشتر از پیش به شخص مصرف کننده ضرربزند. این استروئیدها ممکن هست دارای دوز مناسب نباشند یا آلوده به انواع فلزات سنگین، باکتری، ویروس و … باشند. خلوص مواد دارویی تحت نظارت خاص دولتی انجام میشود و کنترل کیفیتی یکی از مهمترین مسائل هست که در این نوع استروئیدها وجود ندارد و در ضمن تولید دارو با چنان استانداردی موجب کاهش شدید سود حاصله برای این آزمایشگاه های زیر زمینی خواهد بود پس تولیدات این قبیل آزمایشگاه ها نباید به هیچ عنوان جایگزین تولیدات کارخانجات تولیدی دارو شوند.


۲. از مصرف استروئیدهای خوراکی (قرصی یا غیر تزریقی) دوری کنید:
به جز تعداد انگشت شماری از استروئیدهای قرصی (اندرییول، پریموبولان و پروویرون) همه استروئیدهای خوراکی دارای کربن ۱۷ االکیله شده هستند تا کبد نتواند آنها را در گذر اول تصفیه کند (به این ترتیب تاثیر بیشتری داشته باشند) و باید حتما ازشون تا جای ممکن دوری کرد. این استروئیدها موجب بالا رفتن چربی باد خون LDL شده و نسبت آنرا با چربی خوب خون یعنی HDL بهم میزنند و اینکار موجب افزایش ایجاد گرفتهگی عروق میشود همینطور این مواد بر روی آنزیمهای کبدی عصر منفی داشته و فشار زیادی رو به کبد وارد میکنند. باید دقت داشت که حتا فرم تزریقی بعضی از این استروئیدها نیز فشار زیادی به کبد وارد کرده و مسمومیت کبدی علاوه بر فشار روی دستغ قلبی عروقی میدهند مثل استانازول یا متاندروستنولون.
۳. اول از هر چیز تستوسترون:
از تمامی استرویدهاعی که تا به حال تولید شده تستوسترون (انانتات، سایپیونات سوستانون و ..) کم خطرترین خطر را دارند در صورتیکه با دوز کنترل شده مصرف شوند. تستوسترون موجب تاثیر مثبت بروی میل ج ن س ی ، بهتر شدن خلق و خو شده و استروژن لازم رو جهت نگاه داشتن چربی مناسب خون تولید میکنه.
۴. در صورت امکان از داروهای بیخطر یا کم خطر استفاده کنید:
اگر امکانش نیست که از یک تستوسترون تزریقی استفاده کنید میتوانید از استرویدهاعی که کمترین اوارز قلبی عروقی و بهم زدن چربی خون را دارند استفاده کنید مثل دکا دورابولین (ناندرولون دکانوات)، دورابولین (ناندرولون فنیل پروپیونات)، بولدنون (اکی پواز) یا پریموبولان دپو (متنولون انانتات)، اگر نیاز دارد از استروئید خوراکی استفاده کنید از آنادریول یا پریموبولان،یا پروویرون استفاده کنید. این داروها دارای کربن ۱۷ ااکلیله شده نیستند و فشار زیادی رو روی کبد و دستگاه قلبی عروقی نمیارند. استروئیدهای خوراکی که باید تا حد امکان دوری کنید شامل اوکسی متولون، انوار یا وکساندرولون، دیانابول و وینیسترول هستند.
۵. از مکملهای مفید و سالم استفاده کنید:
جهت کم کردن خطرات مصرف استروئید از موادی مثله روغن ماهی که (کم کردن کلسترول) تنظیم چربی میکند، چای سبز، پودر سیر، نیاسین (ویتامین)، لیپید استبیل (تنظیم کننده چربی خون) استفاده کنید. همینطور از لیو ۵۲ یا لیور استبیل ، اسنشل فورت (تقویت کبدی) باید جهت درمان مسمومیت کبدی استفاده کرد.
۶. همیشه مصرف استروئید را به صورت دوره ای انجام دهید:
از دوره های بطول ۶ تا ۱۲ هفته استفاده کنید و به اندازه طول دوره یا بیشترتا دوره بعد استراحت کنید. اینکار موجب میشود به ناباروری بر نخورید سطح کلسترول و میزان خون و گلبولها تنظیم بمانند و دوباره بحالت اول بر گردند. کسانی که به صورت مدام دوره میروند ریسک بیشتری و خطرات زیادی را باید بجان بخرند پس اینکار را نکنید به هیچ عنوان!
۷. از دوزهای منطقی و معمول استفاده کنید:
اگر خواهان بدنی در حد متوسط و مناسب هستید (نه در سطح مستر المپیا!!) دوز ۴۰۰ میل هفته ای تستوسترون برایتان کفایت میکند این یعنی ۴ یا ۵ برابر تولید خوب بدنه و این دوز مصرف بدنی بسیار عضلانی به شما خواهد داد اگر تمرین و تغذیه مناسبی داشته باشید. در حقیقت در دهه های ۸۰ یا ۷۰ میلادی دوز معمول مصرف هفته ای بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میل بیشتر نبودهه و به عنوان استاندارد بدنسازی بکار میرفت. بدن تا یک هادی با دوز مناسب و بالا جوابمیده بعدش هر چقدر بالا ببرید پاسخ زیادی نخواهید گرفت و ریسکش به میزان پیشرفتش نمیارزه.
۸. از ممانعت کنندههای آروماتاز دوری کنید:
این داروها موجب پایین آمدن سطح استروژن در بدن میشوند اما استروژن جهت حفظ میزان مناسبی از چربی خوب خون لازم هست و همینطور کلسترول را نیز تنظیم میکند. پس به عوض این داروها از نولوادکس استفاده کنید تا هم از اوارز استروژن در امان باشید و هم از مزایای استروژن برخوردار.
۹. بطور منظم آزمایش خون بدهید:
اینکار معمولا بعد از ۳ یا ۴ هفته از شروع دوره آغاز شده و تا ۲ ماه بعد از دوره باید ادامه پیدا کند. تا اولا سطح اولیه هورمونها در بدن مشخص باشد، بدانید در طول دوره چه میگذارد و پس از دوره بتوانید بدن را به طور صحیح با حالت اول برگردانید.
۱۰. از روش تزریقی مناسب استفاده کنید:
کاملا آشکار هست که باید تمام مسایل تزریق استریل رعایت شود و هیچگاه بیش از ۳ میل در یک نقطه تزریق نکنید. ماماهل تزریق را کمی تغییر دهید تا بیش از یکبار در ۲ هفته از یک نقطه تزریق نکنید.از الکل برای تمیز کردن محل تزریق و ویال استفاده کنید.
۱۱. تغذیه را تنظیم کنید:
مصرف استروئیدها به شخص اجازه میدهد تا بیشتر در مورد تغذیه قدرت مانور داشته باشد. اما معمولا در طول دوره نیاز به انرژی در اثر تاثیر داروها بروی عضلات بالا رفته و میتوان غذای بیشتری خورد بدون اینکه چربی گرفت. اما نکته مهم اینجاس که نباید اجازه داد این قضیه موجب شود که تغذیه شما به صورت منفی تحت تاثیر قرار گیرد.چون همونتیرکه اشاره شد ترکیب چربی خون بدن در هنگم دوره تغیر خواهد کرد پس باید مواظب چربیهای مصرفی از طریق غذا بود و همینطور مصرف قند ساده باید محدود شود تا سلامت بیشتری تضمین شود.
۱۲. همیشه ریسک کار و نتیجه را در نظر داشته باشید:
خیلی ساده هست که از مضرات استروئید براحتی به علت افزایش حجم عضلانی و قدرت چشم پوشی کرد اما نهایت باید به یاد داشت که مصرف استروئید ها جهت اضافه کردن عضله نهایت با تاثیراتی منفی هم همراه خواهد بود فشار خون بالا رفته، کلسترول همینطور و ممکنه در دراز مدت جدار بطنی قلب هم ضخیم شود. البته مصرف استروئید در مدتی کوتاه بندرت خطرناک بوده اما در صورت ادامه در سالیان سال همین تغیرات کوچک در بدن انباشته شده و مشکلی بزرگ و درد سر ساز میشود. پس پیشنهاد میکنم همیشه ریسک انجام اینکار را بسنجید، بدانید برای چه میخواهید اینکه را انجام دهید و حتما کوتاه مدت انجام دهید.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (6 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات