رابطه جنسی‌ مقعدی : ایمنی رابطه جنسی‌ مقعدی
3

رابطه جنسی‌ مقعدی : ایمنی رابطه جنسی‌ مقعدی

  • رابطه جنسی
  • ۲۰ اسفند ۰۰
  • محمدرضا امیدی
  • 14,545 بازدید
  • 2 دیدگاه

جدول محتوا نمایش جدول

اگر می‌خواهید رابطه جنسی‌ مقعدی را به لیست فعالیت‌های لذت بخش خود اضافه کنید، پس ایمنی باید در اولویت کارتان قرار بگیرد. مورد جالب در این مورد – به غیر از حفظ سلامتی – این است که شما میتوانید بدون کاهش لذت، از خود محافظت کنید. چگونگی‌ انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

رابطه جنسی‌ مقعدی چیست؟

آیا گمان می‌کنید که رابطه جنسی‌ مقعدی چیزی به غیر از دخول آلت به مقعد نمیباشد؟ خیر. جریان فراتر از این حرف است! اگرچه دخول آلت به مقعد رابطه جنسی‌ مقعدی قلمداد میشود، اما دخول انگشت، ابزار‌های جنسی‌ یا زبان نیز رابطه مقعدی محسوب میشود.

رابطه مقعدی همچنان یک تابو محسوب میشود، اما امروزه به شکل فزینده ای محبوبیت آن بیشتر شده است. از آنجایی که افراد بیشتر و بیشتری به این نوع رابطه علاقه نشان میدهند، بنابراین درک خطرات، لذت‌ها و استراتژی مناسب بسیار مهم می‌باشد.

آیا رابطه جنسی‌ مقعدی ایمن است؟

رابطه مقعدی به نوعی ریسکی‌ تر از دیگر انواع روابط جنسی‌ در نظر گرفته میشود، اما احتمالا نه به دلایلی که شما فکرش را می‌کنید.

رابطه جنسی‌ مقعدی

رابطه جنسی‌ مقعدی : تشریح ساختار مقعد

برای مثال، داشتن رابطه مقعدی باعث گشاد شدن مقعد تا حد ایجاد نشتی از آن یا هر چیز مشابه نمی‌شود. مطمئن باشید!

اما هرگونه رابطه جنسی‌ بدون محافظ ریسک ابتلا یا انتقال بیماری‌های آمیزشی را افزایش میدهد. اما چیزی که رابطه مقعدی را کمی‌ ریسکی‌ تر می‌کند این است که مقعد دارای پوست ظریف و ورودی تنگی می‌باشد که این امر احتمال ایجاد زخم‌های بسیار ریز را در این ناحیه افزایش میدهد. این زخم‌ها میتوانند باعث افزایش احتمال انتقال بیماری‌های آمیزشی شوند.

همچنین احتمال انتقال باکتری هایی که به طور بالقوه میتوانند منجر به دیگر بیماری‌ها نظیر عفونت مجاری ادراری یا بیماری‌های گوارشی شوند نیز، بسته به نوع رابطه ای که برقرار شده، ممکن است افزایش یابد.

دوباره باید گفت که شما میتوانید با برخی‌ آماده سازی ها تقریبا خطر بروز چنین بیماری هایی را حذف کنید.

مواردی که باید مدنظر داشته باشید

خیلی‌ زود به مبحث رابطه مقعدی ایمن ورود خواهیم کرد، اما اول موارد زیر را میبایست درک کنید :

۱ . بر خلاف واژن، مقعد فاقد مواد روان کننده می‌باشد

واژن واقعا یک شگفتی محسوب میشود و اغلب هنگامی که در جهت رابطه جنسی‌ برانگیخته شود، میتواند مواد روان کننده تولید کند. اما مقعد – که آن هم در نوع خود شگفتی محسوب میشود- فاقد چنین توانایی است. اما جای نگرانی نیست، زیرا شما میتوانید از مواد روان کننده استفاده کنید، هر نوعی که دلتان بخواهد!

روان کننده‌ها ابزاری ضروری برای ایمنی و لذت بردن از رابطه مقعدی میباشند. آنها کمک میکنند تا دخول راحت تر انجام شده و احتمال زخم شدن پوست را کاهش میدهند، که این امر نیز احتمال بروز عفونت را کاهش میدهد.

هنگام انتخاب روان کننده برای رابطه مقعدی، اغلب روان کننده‌های سیلیکونی که غلیظ تر هستند ترجیح داده میشوند، اما روان کننده‌های آبی‌ – یا ترکیبی‌ از هر دو نیز جواب میدهند. هر دو همچنین برای استفاده با کاندوم‌ها و محافظ‌های لاتکس ایمن هستند.

نکته منفی‌ در مورد روان کننده‌های سیلیکونی این است که آنها اسباب بازی‌های جنسی‌ از جنس سیلیکون را خراب میکنند، بنابراین هنگام انتخاب این مورد را به یاد داشته باشید.

روان کننده های روغنی، اگرچه برای رابطه مقعدی فوق‌العاده هستند، اما برای استفاده با کاندوم ایمن نمیباشند.

مقدار زیادی از روان کننده‌ها استفاده کرده و در صورت نیاز نیز حین رابطه دوباره استفاده کنید!

۲ . همانند بافت واژن، بافت داخلی‌ مقعد نیز حساس تر از بافت خارجی‌ آن است

بافت و پوست قسمت خارجی‌ به عنوان یک عامل محافظتی در جهت کمک به عدم ورود باکتری‌ها و دیگر ارگانیسم‌های ناخواسته عمل می‌کند. اما از طرف دیگر، بافت داخلی‌ مقعد بسیار نازک تر بوده و بنابراین مستعد پارگی و خون ریزی می‌باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، این امر احتمال انتقال عفونت‌ها (و نه فقط بیماری‌های آمیزشی) را افزایش میدهد. حتی اگر هیچ یک از دو طرف دارای بیماری آمیزشی نباشد، اما از طریق آن زخم‌های کوچک میتوانند دیگر باکتری‌های بیماری زا را به هم منتقل کنند.

به منظور کاهش ریسک بروز صدمات و انتقال باکتری، از مقادیر زیادی روان کننده استفاده کرده و دخول را آهسته و آرام انجام دهید. کاندوم هم در این زمینه کمک کننده است!

۳ . همانند واژن، مقعد نیز دارای ماهیچه ای بوده که برای دخول راحت باید در حالت آرامش قرار بگیرد

اسفینکتر مقعد را همانند نگهبان راست روده در نظر بگیرید. بهترین راه برای عبور از آن این است که آن را آرام کنید و صبور باشید. چرب کردن مقعد نیز کمک می‌کند.

به منظور اینکه رابطه مقعدی لذت بخش و بدون آسیب دیدگی باشد، ماهیچه اسفینکتر میبایست در حالت آرامش باشد. اینکه شخص به اندازه کافی‌ برانگیخته شود، نقطه شروع خوبی‌ می‌باشد. همچنین میتوانید ماهیچه‌های سفت شده را با دوش گرفتن در ابتدای کار به حالت آرامش وارد کنید.

تمرینات مقعد نیز میتواند به شما کمک کرده تا به احساس دخول و حفظ آرامش عادت کرده و دخول را بسیار آسان تر کند.

۴ . همانند واژن، مقعد نیز دارای باکتری است

یک بار دیگر برای کسانی‌ که یاد‌شان رفته بازگو می‌کنم : باکتری‌های درون و دور مقعد به آسانی میتوانند به دیگر بخش‌های بدن که نمیخواهید، منتقل شوند، اگر که بعد از رابطه نظافت کافی‌ را انجام ندهید. این نظافت میتواند شامل اندام‌های جنسی‌، دهان، چشم … خودتان نکته را گرفتید.

برای جلوگیری از انتقال، پس از رابطه و قبل از رفتن به سراغ دیگر فعالیت ها، کاملا هر اندامی که در ارتباط با مقعد بوده است را بشویید که میتواند شامل دست ها، اندام‌های جنسی‌ و اسباب بازی‌های جنسی‌ باشد.

اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، قبل از تغییر حالت به رابطه از واژن یا دهان، حتما یک کاندوم جدید استفاده کنید. باکتری‌های مقعد که به درون مجاری ادراری راه یافته اند میتوانند عامل بیماری‌های آمیزشی باشند. این امر در مورد آلت، انگشت یا اسباب بازی‌های جنسی‌ نیز صادق است.

حالا که بحث اسباب بازی‌های جنسی‌ شد، حتما آنها را قبل و بعد از استفاده با آب و صابون شسته و آنها کاملا خشک کنید. روی آنها را با کاندوم پوشانده تا آنها را تمیز حفظ کنید.

سوالات رایج پرسیده شده درباره رابطه از باسن

در این قسمت به سوالات رایج افرادی که رابطه مقعدی را مدنظر دارند، پاسخ داده شده است.

آیا رابطه مقعدی درد دارد؟

ممکن است درد داشته باشد، اما اگر از مقادیر زیادی روان کننده استفاده کرده و آهسته کار را پیش ببرید، مشکلی‌ نخواهید داشت.

تا زمانی‌ که مقعدتان به دخول عادت کند، اندکی‌ احساس ناراحتی‌ قابل انتظار است. برانگیخته شدن و آرام بودن و همچنین شروع کار با انگشت‌های کوچک تر یا اسباب بازی‌های کوچک، به شما کمک می‌کند تا به آن نقطه برسید.

آیا خون ریزی در رابطه مقعدی نرمال است؟

هم بله هم خیر. مقدار کمی‌ خون در نوبت اول یا دوم چیز غیر معمولی‌ نیست. همچنین مقداری خون ریزی مخصوصا در روابط پر حرارت و پر تحرک و همچنین هنگام عدم استفاده از روان کننده کافی‌ نیز عادی می‌باشد.

با این بیان، اگر تجربه خون ریزی شدید یا مداوم را دارید، دیگر آن مدل رابطه را انجام نداده و با یک متخصص سلامتی در سریع‌ ترین زمان ممکن ارتباط برقرار کنید.

رابطه جنسی‌ مقعدی

رابطه جنسی‌ مقعدی : آیا امکان خونریزی در رابطه ی مقعدی وجود دارد؟

آیا رابطه مقعدی روی توانایی مدفوع کردن تاثیر میگذارد؟

خیر، این فقط یک افسانه است. رابطه مقعدی روی توانایی مدفوع کردن یا نگه داشتن آن در داخل تاثیری ندارد.

خطرات رابطه مقعدی

در این قسمت اطلاعاتی‌ در مورد خطرات بالقوه رابطه مقعدی و راه‌های پیشگیری از آنها بیان میشود.

انتقال بیماری‌های آمیزشی

رابطه مقعدی میتواند همان بیماری هایی که رابطه از واژن به همراه دارد، را منتقل کند، نظیر :

در واقع، رابطه مقعدی دارای بالاترین ریسک در انتقال یا ابتلا به اچ آی وی را نسبت به دیگر انواع رابطه جنسی‌ دارد، مخصوصا برای طرف گیرنده.

در زیر چند راهکار برای کاهش احتمال انتقال بیماری‌های آمیزشی حین انجام رابطه مقعدی بیان شده است :

✅ استفاده صحیح از کاندوم در هر نوبت

✅استفاده بیشتر و بیشتر از روان کننده

✅انجام تست منظم برای بیماری‌های آمیزشی

✅صحبت با شریک تان در مورد وضعیت و تست بیماری‌های آمیزشی

✅در نظر گرفتن پیشگیری قبل از در معرض قرار گرفتن (PrEP) برای کمک به جلوگیری از ابتلا به اچ آی وی

شقاق مقعد

شقاق مقعد یک اصطلاح پزشکی‌ برای یکی‌ از زخم‌های پوستی‌ کوچک در دیواره مقعد است که در طول مقاله به آن اشاره کردیم.

شقاق مقعد کوچک بوده اما میتواند آن قدری عمیق شود که حین، پس از رابطه و هنگام حرکات روده درد شدیدی ایجاد کرده و خون ریزی داشته باشد.

شقاق مقعد معمولا پس از چند هفته خود به خود خوب میشود. به منظور کمک به فرایند درمان، سعی‌ کنید در حد فاصل خوب شدن از انجام رابطه مقعدی دوری کنید. در صورت نیاز، از نرم کننده‌های مدفوع استفاده کرده تا از تحریک بیش از پیش شقاق توسط مدفوع سفت جلوگیری شود.

سوراخ شدن روده

سوراخ شدن روده توسط رابطه مقعدی نادر، اما ممکن است. دانستن علائم آن مهم است زیرا سوراخ شدن روده یک فوریت پزشکی‌ می‌باشد.

اگر پس از دخول به مقعد با آلت، اسباب بازی یا دیگر اشیا، دچار خون ریزی شدید از روده یا دل درد شدید، فورا به نزدیک‌ ترین مرکز پزشکی‌ مراجعه کنید.

نحوه تمرین رابطه مقعدی ایمن تر

آیا آماده اید از رابطه مقعدی لذت ببرید؟ نحوه انجام ایمن آن به شرح زیر است.

۱ . با شریک خود صحبت کنید

رابطه مقعدی چیزی نیست که با آن شریک خود را سورپرایز کنید. در این مورد باید گفتگو انجام شود!

بگذارید شریک تان بداند که رابطه مقعدی چیزی است که شما علاقه امند به انجام آن هستید و نظر او را در این مورد جویا شوید. همانند هر اقدام فیزیکی‌، هر دو فرد میبایست هم نظر بوده و قبل از انجام کاری، رضایت داشته باشند.

آماده باشید تا نظر او را پذیرفته و به آن احترام بگذارید، حتی اگر یک “ نه “ قاطعانه بشوید. همچنان اندام‌های دیگر و فعالیت‌های جنسی‌ دیگری نیز وجود دارند که از آنها لذت ببرید.

۲ . در نظر گرفتن تنقیه

آب و صابون برای تمیزی مقعد کفایت می‌کند، اما اگر بیش از حد نگران مدفوع درون مقعد هستید تا حدی که لذت جنسی‌ را از شما می‌گیرد، پس تنقیه را میتوانید مدنظر قرار دهید.

تنقیه آب را به درون راست روده منتقل کرده تا به شکل عمیق تری تمیز شود.

۳ . کوتاه کردن ناخن

رابطه مقعدی با انگشت یک راه عالی‌ برای شروع کار می‌باشد، اما داشتن ناخن هایی تمیز و کوتاه شده کاملا ضروری است. ناخن بلند احتمال پارگی پوست نازک و ظریف مقعد را افزایش داده و در نتیجه احتمال گسترش باکتری‌ها بیشتر میشود.

ناخن‌ها را کوتاه کرده، سپس آنها را به خوبی‌ شسته و قبل و بعد از رابطه مقعدی، زیر آنها را کاملا تمیز کنید.

۴ . استفاده از کاندوم یا دیگر متد‌های محافظتی

دوباره باید گفت که ریسک انتقال بیماری‌های آمیزشی هنگام رابطه مقعدی بیشتر می‌باشد، اما استفاده از یک متد محافظتی نظیر کاندوم، این ریسک را به شدت کاهش میدهد.

رابطه جنسی‌ مقعدی

رابطه جنسی‌ مقعدی : از کاندوم استفاده کنید.

۵ . روان کننده ضروری می‌باشد

اهمیت روان کننده‌ها را در ایمنی و لذت بردن از رابطه مقعدی کاملا جدی بگیرید.

در صورت استفاده از محافظ‌های لاتکس، میتوانید از روان کننده‌های آبی‌، سیلیکونی یا ترکیب آنها استفاده کنید. در صورت استفاده از اسباب بازی‌های جنسی‌ سیلیکونی، دیگر از روان کننده‌های سیلیکونی استفاده نکنید. در صورت استفاده از محافظ، از روان کننده‌های روغنی استفاده نکنید.

۶ . آرام پیش رفتن و چک کردن احوالات شریک تان

همانطور که هنگام پریدن در آب سرد باسن تان جمع شده و در واقع اسفینکترتان تنگ میشود، اگر بدون گرم کردن وارد رابطه مقعدی شوید نیز همین اتفاق رخ میدهد.

به خودتان زمان داده تا کاملا برانگیخته شوید تا به آرامش عضلات سفت شده کمک شده و شما کاملا آماده ورود به رابطه شوید.

برای محقق کردن این امر میتوانید روش‌های زیر را به کار گیرید :

✅خود ارضایی – به تنهایی‌ یا همراه شریک

✅انجام حرکات جنسی‌ بدون دخول نظیر رابطه دهانی

✅تحریک نقاط شهوت خیز در حمام داغ

✅استفاده از انگشت، اسباب بازی یا زبان در بخش خارجی‌ مقعد برای تحریک بیشتر آن

۷ . قبول اینکه احتمالا مقداری مدفوع نیز وارد بازی خواهد شد

بله، هنگامی که بخواهید با ورودی پشتی‌ بازی‌ کنید، امکان اینکه به مدفوع نیز بر بخورید وجود دارد. این امر کاملا طبیعی و نرمال است، اما ما درک می‌کنیم که چرا ممکن است شما در این زمینه نگران باشید.

راست روده طوری طراحی شده که مدفوع را در قسمت بالایی روده بزرگ نگه داشته تا زمانی‌ که شما آماده حرکت روده شوید.

در اینجا تنقیه یک گزینه است اما ضروری نیست. تخلیه روده قبل از رابطه و شستن مقعد با آب و صابون کفایت می‌کند.

۸ . پس از رابطه یا قبل از انجام هر کار دیگر نظافت کنید

به یاد داشته باشید که حتی پس از تمیزی کامل، باز هم مواد میکروسکوپی موجود در مدفوع حضور دارند. همین امر یک نظافت صحیح قبل و پس از رابطه مقعدی را بسیار مهم کرده است.

آیا رابطه مقعدی می تواند منجر به ارگاسم شود؟

سوال:آیا رابطه جنسی از پشت باعث بزرگر شدن باسن میشود؟

جمع بندی درباره سکس مقعدی

تا زمانی‌ که دو طرف رضایت داشته باشند، رابطه مقعدی میتواند یک راه کاملا جدید در دادن و دریافت لذت به روی شما باز کند.😁 برای حفظ ایمنی و لذت بیشتر بردن، کمی‌ زمان صرف آماده سازی خود کنید تا همه چیز به بهترین نحو برایتان پیش رود.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (9 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات