تاثیر اضافه وزن و لاغری در خرابی دندان‌ها
0.0

تاثیر اضافه وزن و لاغری در خرابی دندان‌ها

  • سلامتی, مقالات بدنسازی
  • 10 آوریل 15
  • محمدرضا امیدی
  • 1,162 بازدید
  • بدون دیدگاه

بگزارش مکملها دات آی آر :

 یک جراح دندانپزشک گفت: وقتی بیمار اضافه وزن پیدا می‌کند باعث می‌شود تا لبه دندان مصنوعی لثه را زخم کند که باید ترمیم شود و زمانی که وی لاغر می‌شود ممکن است دندان‌های مصنوعی لق شوند که نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش مکملها دات آی آر، بهروز فارسی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با گذاشتن دندان مصنوعی لثه تحلیل می‌رود، اظهار داشت: زمانی که حتی یک ریشه داخل استخوان فک قرار داد و فعل و انفعالاتی که در داخل بدن و استخوان فک اتفاق می‌افتد از تحلیل استخوان و لثه بیمار جلوگیری می‌کند اما هنگامی که هیچ استخوانی در ریشه وجود ندارد و دندان مصنوعی کار گذاشته می‌شود لثه شروع به تحلیل رفتن می‌کند که در این صورت ایمپلنت یا پودر استخوان را تجویز می‌کنیم

این جراح دندانپزشک در مورد چکاپ دندان مصنوعی گفت: در هر 6 ماه یک‌بار که افراد برای چکاپ دندان به پزشک مراجعه می‌کنند دندان مصنوعی با نظر و صلاحدید پزشک رفع اشکال می‌شود.

فارسی به مراقبت بیشتر دندان‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طبیعی در مجاورت دندان‌های مصنوعی تاکید کرد و گفت: دندان‌های مجاور دندان‌های مصنوعی بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند که به دلیل متحرک بودن دندان‌های مصنوعی و راحتی در تمیز کردن آنها، بیمار باید به بهداشت بهتر دندان‌های سالم خود توجه کند.

وی ادامه داد: وقتی بیمار اضافه وزن پیدا می‌کند باعث می‌شود تا لبه دندان مصنوعی لثه را زخم کند که باید ترمیم شود و زمانی که وی لاغر می‌شود ممکن است دندان‌های مصنوعی لق شوند که نیاز به ترمیم دارد.

این جراح دندانپزشک تجمع مواد غذایی را برای دندان‌های مصنوعی عامل اشکال دانست و گفت: تجمع مواد غذایی در فاصله بین دندان مصنوعی و لثه و سقف دهان بیمار منجر به ایجاد زخم، عفونت و بوگرفتگی دهان بیمار می‌شود و اگر باعث تغییر رنگ دندان شد دندان مصنوعی نیاز به تعویض دارد.

فارسی خاطرنشان کرد: اگر بیمار قصد تعویض دندان مصنوعی خود را نداشت می‌تواند برای نظافت دندان‌های خود از مواد «لثه نرم مصنوعی» هر چند وقت یکبار و نه به مدت طولانی استفاده کند.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات