بیوگرافی فیل هیث
4.3

بیوگرافی فیل هیث

  • قهرمانان, جهان
  • 1 فوریه 21
  • حسام رضائی
  • 12,978 بازدید
  • بدون دیدگاه

بیوگرافی فیل هیث و افتخاراتش را در این مطلب از مجله ی بدنسازی مکملها بخوانید! فیل هیث ملقب به (The Gift) عنوان دار ۷ دوره مستر المپیا از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ می‌باشد که در این میا‌‌ن می‌توان به تاجگذاری او در پنجاهمین سالگرد مسابقات مستر المپیا نیز اشاره کرد. او اکنون دورین یتس با ۶ عنوان قهرمانی را پشت سر گزاشته است و با آرنولد شوارتزنگر با ۷ عنوان قهرمانی مساوی می‌باشد. همچنین او تنها رونی کلمن و لی هنی را با ۸ عنوان قهرمانی بالای سر خود می‌بیند.

 

اما به هر حال در ابتدا زندگی‌ برای فیل هیث آسان نبود، او اغلب مجبور بود که خودش گلیمش را از آب بیرون کشد زیرا که والدین او دارای شغل‌های تمام وقت بودند و فرصت رسیدگی به فیل هیث را نداشتند. همین امر به فیل کمک کرد تا مهارت‌های لازم برای سخت کوشی در زندگی‌ را بیاموزد و به دنبال اهداف خود در زندگی‌ به پیش رود. همین موضوع او را شخصیتی توانمند در دنیای بدن سازی کرده است و تا جایی پیش رفته است که اکنون یکی‌ از بزرگ‌ ترین بدن سازان تاریخ می‌باشد.

در حال بارگذاری پخش کننده...

مشخصات فیلیپ هیث

نام کامل : فیلیپ هیث

وزن : ۱۱۱.۱ کیلوگرم – ۱۱۵.۷ کیلوگرم

قد : ۱۷۵ سانتیمتر

دور بازو : ۵۸.۵ سانتیمتر

دور سینه : ۱۳۷ سانتیمتر

دور کمر : ۷۳.۵ سانتیمتر

دور ران : ۸۱ سانتیمتر

دور ساق پا : ۵۰.۸ سانتیمتر

تاریخ تولد : ۱۹۷۹

ملیت : آمریکایی

حرفه : بدن ساز

 

 

دستاورد‌های فیل هیث  

  • * ۲۰۰۴ ان پی‌ سی‌ کلرادو دسته سنگین وزن : اول
  • * ۲۰۰۵ ان پی‌ سی‌ جونیور نشنال دسته سنگین وزن : اول
  • * ۲۰۰۵ ان پی‌ سی‌ قهرمانی ایالات متحده دسته سنگین وزن : اول
  • * ۲۰۰۶ کلرادو پرو چمپیونشیپ : اول
  • * ۲۰۰۷ آرنولد کلاسیک : پنجم
  • * ۲۰۰۸ آیرون من : اول
  • * ۲۰۰۸ آرنولد کلاسیک : دوم
  • * ۲۰۰۸ مستر المپیا : سوم
  • * ۲۰۰۹ مستر المپیا : پنجم
  • * ۲۰۱۰ آرنولد کلاسیک : دوم
  • * ۲۰۱۰ مستر المپیا : دوم
  • * ۲۰۱۱ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۱ شرو کلاسیک : اول
  • * ۲۰۱۲ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۲ شرو کلاسیک : اول
  • * ۲۰۱۳ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۳ آرنولد کلاسیک اروپا : اول
  • * ۲۰۱۴ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۵ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۶ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۷ مستر المپیا : اول
  • * ۲۰۱۸ مستر المپیا :  مقام دوم
  • * ۲۰۱۹ مستر المپیا : شرکت نکرد
  • * ۲۰۲۰ مستر المپیا مقام سوم

Phil Heath 3431

سال‌های ابتدایی زندگی‌ فیلیپ هیث

فیل هیث که متولد سیاتل واشنگتن در دسامبر ۱۹۷۹ می‌باشد، در کودکی فیل هیث بسیار فعال و ورزشکار بود و به همین شیوه رشد پیدا کرد. والدین فیل در شغل‌های خود موفق بودند اما اغلب اوقات سرشان شلوغ بود و فیل مجبور بود که پایه‌ ای ترین مهارت‌های زندگی‌ را خودش بیاموزد.


او آموخت که چگونه آشپزی کند، برای بسکتبال تمرین میکرد و ارزش سخت کوشی را دریافت. او در دوره متوسطه به دبیرستان (Rainier Beach) وارد شد و با توجه به عشق او به بسکتبال در سنین جوانی سرانجام توانست به تیم‌ مدرسه بپیوندد.

 

فیل هیث به سرعت یک بورسیه تحصیلی‌ کاملا ورزشی برای دانشگاه دنور در کلرادو به دست آورد، او نیز همچنان که به بسکتبال بازی کردن خود ادامه میداد در رشته‌های آی تی و مدیریت کسب و کار تحصیل میکرد. همچنان که او بازی‌های بسکتبال خود را انجام میداد کم کم با سالن وزنه‌ها آشنا شد و از عشق و سخت کوشی که دوستانش در سالن وزنه به او نشان می‌دادند الهام گرفت.


سرانجام تصمیم گرفت که به دوستانش بپیوندد اما هنوز برای رسیدن به سطح حرفه‌ای فاصله بسیار زیادی داشت، او در ابتدا تنها کار با وزنه را به این منظور شروع کرد که بتواند توان پرش خود را ارتقا دهد و در زمین حضور فعال تری داشته باشد.

همچنان که فیل پیش میرفت، سرانجام از بسکتبال خسته شد و اعتقاد داشت که این ورزش پتانسیل لازم برای رساندن او به آن بزرگی‌ که دلش می‌خواست را ندارد. سرانجام دوباره تصمیم گرفت به سالن وزنه‌ها بازگردد جایی که برای او همانند یک پناهگاه بود.


او که می‌بایست بین سه شغل خود تعادل را برقرار میکرد، هر زمان اضافی را که به دست می‌آ‌ورد خود را در فرهنگ بدن سازی غوطه ور میکرد. همین موضوع بعدا باعث شد که او به فکر ساختن یک فیزیک بدنی بسیار منحصر به فرد بیفتد و این امر را هدف اصلی‌ زندگی‌ خود قرار داد.

 

انگیزه بدن سازی فیل هیث

فیل در سال ۲۰۰۲ بدن سازی را به طور جدی تری دنبال کرد به شکلی‌ که در باشگاه محل خود نیز مشغول به کار شد و در همین حین تا جایی که می‌توانست در مورد تغذیه، مکمل‌ها و استراتژی‌های کارامد تمرینی می آموخت.او می‌گوید که این دوره بیشترین تاثیر را روی دوره بدن سازی او داشته است زیرا که او مدام مجلات بدن سازی باشگاه را مطالعه میکرد که همگی‌ به فیل کمک میکردند تا بتواند بدنی فوق‌العاده را بسازد.


او بیشتر اوقات تنها تمرین میکرد اما گاهی‌ نیز با دوستان خود تمریناتی داشت و بعد از انجام تمرینات سخت و سنگین در طول یک دوره ۳ ساله فیل از وزن ۱۸۵ پوند به ۲۱۵ پوند با ۶% چربی‌ بدن رسید.

ظهور یک قهرمان

در سال ۲۰۰۳ و زمانی‌ که او دارای وزن ۱۹۲ پوند به صورت خشک بود برای اولین بار وارد یک مسابقه بدن سازی شد.او در اولین مسابقه خود توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد و همانجا بود که لقب (The Gift) را برای او برگزیدند.در ادامه اولین موفقیت خود فیل هیث در همان مسابقه برای بار دوم نیز شرکت کرد و توانست مقام دوم را کسب کند و تنها یک امتیاز با کسب عنوان قهرمانی و تکرار قهرمانی خود فاصله داشت. همین امر به او انگیزه کافی‌ را داد تا دوباره بازگردد و تمرینات خود را سخت تر از قبل پی‌ بگیرد.

 

انگیزه بالای او در دور جدید تمرینات جواب داد زیرا که در اواخر سال ۲۰۰۳ و با وزن ۲۰۰ پوند او توانست عنوان نخست مستر کلرادو در مسابقات ایالتی‌ ان پی‌ سی‌ کلرادو را کسب کند. همین امر باعث شد تا او بتواند اسپانسر‌های سرشناسی را پیدا کند و همچنین با کسب عنوان قهرمانی در اولین دوره حضور خود به عنوان یک شرکت کننده توانمند از او یاد میشد. در سال ۲۰۰۵ و زمانی‌ که فیل هیث به وزن ۲۱۵ پوند رسیده بود او آماده بردن کارت حرفه‌ای (IFBB) خود بود.


او سپس در سال ۲۰۰۷ در مسابقات پرو چمپیونشیپ کلرادو و پرو چمپیونشیپ نیویورک شرکت کرد و در هر دو مسابقه عنوان قهرمانی را کسب کرد. همین امر باعث افزایش اعتماد به نفس او برای شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک شد، جایی که او توانست عنوان پنجمی را کسب کند.

phil heath meme

همه چیز در باره فیل هیث |Phil Heath

با توجه به موفقیت‌های قبلی‌، فیل هیث توسط دوستان، طرفداران و خانواده خود برای شرکت در مسابقه مستر المپیا ۲۰۰۷ مورد تشویق قرار گرفت. با توجه به سختی‌هایی که کشیده بود و همچنین عدم اعتماد به نفسی‌ که در گذشته داشت، فیل هیث تصمیم گرفت که در آن سال هوشمندانه عمل کند و وارد مسابقه نشود، به جای آن او تصمیم گرفت فرم، رژیم غذایی و تمرینات خود را بهبود دهد و تمرکز خود را تنها روی پیروزی در مسابقات پیش رو قرار دهد.

 

پس از طی‌ این دوره فیل در سال ۲۰۰۸ با قدرت بازگشت جایی که او توانست در آیرون من عنوان قهرمانی را کسب کند و در آرنولد کلاسیک نیز بعد از دکستر جکسون در رتبه دوم قرار گرفت. همین امر او را مشتاق کرد تا در مسابقات مستر المپیا ۲۰۰۸ شرکت کند و تبدیل به دومین فرد بعد از فلکس ویلر شود که توانست در اولین دوره خود در مستر المپیا عنوان سومی‌ را کسب کند.


او که در سال ۲۰۰۹ با انگیزه زیاد به دنبال قهرمانی در مستر المپیا بود، متاسفانه درست قبل از شروع مسابقات دچار یک مریضی ویروسی در معده خود شد که همین امر باعث کاهش ۶ پوندی وزن ایده ال او شد. همین امر باعث شد که او در آن سال تنها بتواند عنوان پنجمی را کسب کند.

 

سپس فیل هیث در سال ۲۰۱۰ دوباره در مستر المپیا شرکت کرد و توانست بعد از جی کاتلر عنوان دومی‌ را کسب کند. با توجه به اینکه جی کاتلر الهام بخش فیل بود اما فیل هیث گفت که مجبور است دوستی‌ خودشان را کاملا از ذهن بیرون کمک و تنها تمرکزش را روی قهرمانی مستر المپیا بگذارد.


فیل هیث با توجه به بهبود فیگور عضلات لت در کنار سایر فیگور‌ها و همچنین انجام تمرینات مناسب در جهت تکامل، سرانجام توانست در سال ۲۰۱۱ عنوان قهرمانی مستر المپیا را کسب کند تا برازنده لقبی که به او داده بودند شود.

فیل هیث : ۷ سال در اوج

از سال ۲۰۱۱ تا کنون فیل شکست ناپذیر بوده و توانسته ۷ عنوان قهرمانی مستر المپیا را کسب کند. او از موفقیت خود در جهت الهام بخشی به دیگران استفاده می‌کند و در کنار آن فیل در امور خیریه نیز فعالیت زیادی در جهت کمک به نیازمندان دارد.


او همچنین پنج دی وی دی را در زمینه بدن سازی تا کنون منتشر کرده است و همچنین در برنامه‌های بین المللی مشهور بدن سازی نیز نظیر (Pumping Iron’s’ sequel) و (Generation Iron) شرکت داشته است. فیل اکنون ساکن کلرادو می‌باشد و در باشگاه آرمبراست پرو تمرین می‌کند. همانطور که فیل می‌گوید “ من تنها یک زندگی‌ دارم، پس با سختی هرچه تمام تر و با هوشمندانه‌ ترین شکل ممکن پیش خواهم رفت. “

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.3/5 - (6 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات