۷ استروئید برتر برای حجم و کات
4.3

۷ استروئید برتر برای حجم و کات

  • مقالات بدنسازی, استروئیدها
  • 23 جولای 21
  • حسام رضائی
  • 270,480 بازدید
  • 71 دیدگاه

استروئید برتر برای حجم و کات کدام موارد هستند؟! اگر شما نیز برای انتخاب از میان انبوهی از دارو‌های بدنسازی سردرگم شده اید و می‌خواهید بدانید که بهترین استروئیدها کدام هستند، پس نگران نباشید، ما در این مقاله از مجله اینترنتی مکمل ها این بحث را پوشش خواهیم داد.

 

 

استروئید برتر برای حجم و کات : ۷ مورد واقعا خوب!

از میان تمام استروید‌های موجود، ما در این مقاله ۷ مورد را انتخاب کرده ایم و مزایا و عوارض جانبی هر کدام از آنها را نیز ذکر کرده ایم.

 

۱) تستوسترون

اگر شما نیز بر سر یک دوراهی گیر کرده‌اید و نمیدانید چه گزینه ای را انتخاب کنید، تستوسترون یکی‌ از بهترین استروید‌های موجود برای مصرف می‌باشد. در حقیقت، تستوسترون تنها استروئیدی است که شما باید برای هر دوره ای آن را انتخاب کنید.

بهترین موارد مصرف :

 تستوسترون دارای ماهیت آنابولیک بالایی می‌باشد که همین امر آن را برای دوره حجم و افزایش قدرت مناسب کرده است. همچنین موارد استفاده این استروئید بسیار زیاد می‌باشد و میتواند جز یک دوره کات نیز قرار بگیرد.

نحوه عملکرد :

  • تستوسترون به هورمون استرس یعنی‌ کورتیزول متصل شده و از افزایش چربی‌ بدن جلوگیری می‌کند.
  • تستوسترون باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز میشود که این امر نیز باعث افزایش جذب اکسیژن و در نتیجه افزایش استقامت به میزان قابل توجهی‌ خواهد شد.
  • با مصرف تستوسترون سطح عضله سازی شما به واسطه افزایش سطح سنتز پروتئین ارتقا پیدا می‌کند. این امر همچنین باعث جلوگیری از کاتابولیسم و کاهش زمان ریکاوری میشود.

معایب تستوسترون :

تستوسترون میتواند خط موی سر شما را بالاتر ببرد و باعث رشد موهای زائد در دیگر نقاط بدن شود. به علاوه، بیضه‌های شما با مصرف آن قطعا کوچک تر خواهند شد و همچنین احتمال بزرگی‌ نامتعارف سینه‌ها نیز وجود دارد.

تستوسترون برای اکثر مردان قابل استفاده بوده، که دلیل اصلی‌ آن این است که این هورمون در بدن به شکل طبیعی وجود دارد. با در نظر گرفتن تمام موارد بسیار واضح است که چرا تستوسترون یکی‌ از بهترین استروید‌ها برای مبتدیان می‌باشد.

 

۲) دیانابول

دیانابول یک استروئید خوراکی می‌باشد که برای افرادی ساخته شده است که حوصله صبر کردن ندارند.

بهترین موارد مصرف :

دیانابول برای افزایش حجم و افزایش قدرت خالص یکی‌ از بهترین استروید‌های آنابولیک می‌باشد. بهترین بخش این استروئید این است که پیشرفت شما در سرعت بالا صورت خواهد پذیرفت.

نحوه عملکرد :

  • دیانابول باعث بهبود فرایند گلیکوژنولیز میشود که این امر جذب کربوهیدرات در بدن را بسیار کارامدتر می‌کند. سطح انرژی خام ورودی به بدن در این حالت بیشتر میشود که این امر برای افزایش توان ضروری است.
  • دیانابول میتواند باعث افزایش احتباس نیتروژن در عضلات شود که این امر برای افزایش سایز و افزایش قدرت یک مورد بنیادی محسوب میشود.
  • دیانابول از طریق افزایش سطح سنتز پروتئین راه را برای عضله سازی سریعتر و حفظ آن هموار می‌کند.

معایب دیانابول :

از آنجایی که دیانابول یک استروئید خوراکی می‌باشد، این یعنی‌ برای کبد سمی می‌باشد و تنها باید در دوره‌های کوتاه مدت مصرف شود. همچنین یک عارضه جانبی شدید دیگر آن افزایش سطح فشار خون به شکل قابل توجه می‌باشد.

 

از آنجایی که دیانابول به سرعت عمل می‌کند، یکی‌ از بهترین استروید‌های آنابولیک برای شروع دوره حجم محسوب میشود. افراد مصرف کننده تا زمانی‌ که اثر استروید‌های کندتر بروز کند با مصرف دیانابول به دنبال نتایج اولیه هستند. فقط مراقب افزایش آب بدن نیز باشید.

 

۳) ترنبولون

سه نوع ترنبولون وجود دارد، اما نگران نباشید همه آنها از لحاظ قدرت یکسان هستند. تنها زمان آزاد سازی آنها در بدن با هم متفاوت می‌باشد. همچنین ترنبولون ۵ برابر قوی تر از تستوسترون می‌باشد.

بهترین موارد مصرف :

ترنبولون یکی‌ از بهترین استروید‌های غیر مجازی است که می‌توان هم برای حجم و هم برای کات استفاده کرد.

نحوه عملکرد :

  • ترنبولون میتواند باعث افزایش سطح (IGF-1) شود که این هورمون دارای ماهیت بسیار آنابولیکی می‌باشد و نقش مهمی‌ در ریکاوری و حفظ عضلات ایفا می‌کند.
  • ترنبولون میتواند باعث افزایش سرعت متابولیسم شود. این امر برای کاهش چربی‌ بدن در طول دوره کات حیاتی می‌باشد، اما همچنین این استروئید میزان چربی‌ بدن در دوره حجم را نیز به حداقل می‌رساند.
  • ترنبولون استروژنیک نمیباشد که این معنی‌ که به استروژن تبدیل نمی‌شود بنابراین باعث احتباس آب در بدن نمی‌شود. در حقیقت خلاف این جهت عمل کرده و میتواند بدن را کاملا خشک کند و یک حجم خالص عضلانی را برای شما به ارمغان آورد.

معایب ترنبولون :

همانطور که ترنبولون دارای قدرت زیادی می‌باشد، دارای عوارض جانبی قوی ای نیز می‌باشد. علاوه بر عوارض جانبی آندروژنیک، ترنبولون دارای چند عارضه جانبی دیگر نیز می‌باشد که می‌توان از عرق شبانه، پرخاشگری و بی‌ خوابی‌ نام برد.

اگر به دنبال بهترین استروئید برای دوره کات خود هستید، ترنبولون بهترین انتخاب شما می‌باشد، همچنین این استروئید همه کاره بوده و برای بهبود حجم خالص عضلانی نیز بسیار مفید است. اما به هر حال باید عوارض جانبی شدید این استروئید را نیز مد نظر داشته باشید.

 

۴) دکا دورابولین

دکا دورابولین (ناندرولون) یک استروئید بسیار کارامد میباشد. محبوبیت آن در جوامع بدنسازی تنها به این دلیل می‌باشد که امتحان خود در گذر زمان را پس داده است.

بهترین موارد مصرف : دکا دورابولین برای افزایش حجم بسیار عالی‌ می‌باشد اما برای افزایش قدرت نیز یکی‌ از بهترین استروید‌ها محسوب میشود.

نحوه عملکرد :

  • دکا باعث بهبود تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها و همچنین بهبود سنتز کلاژن میشود که این امر وضعیت مفاصل شما را بسیار بهبود میبخشد.
  • بهبود وضعیت مفاصل یعنی‌ اینکه شما میتوانید با قدرت بیشتر وزنه‌های سنگین تر را جابجا کرده و همچنین ریکاوری شما بهتر و احتمال آسیب دیدگی نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • دکا دورابولین همچنین برای احتباس نیتروژن نیز یک استروئید عالی‌ محسوب میشود که این امر برای نگه داشتن عضلات در وضعیت آنابولیک بسیار مهم می‌باشد.

معایب دکا دورابولین :

عوارض جانبی دکا خفیف می‌باشد اما به هر حال باید خود را برای اختلال در نعوظ آماده کنید. همچنین این استروئید به شکل شدیدی نمی‌تواند باعث سرکوب تولید طبیعی تستوسترون در بدن شود.

دکا یکی‌ از بهترین استروید‌های موجود می‌باشد اما برای نتیجه گیری از آن باید کمی‌ صبر داشته باشید. هنگامی که نتایج پدیدار شدند شما قطعا قوی تر، خشک تر و حجیم تر خواهید بود.

 

۵) وینسترول

وینسترول (استانوزولول) به نوعی یک استروئید منحصر به فرد محسوب میشود زیرا که ساختار فرم خوراکی و قابل تزریق آن یکسان می‌باشد.

بهترین موارد مصرف : وینسترول یکی‌ از بهترین استروید‌ها برای دوره کات می‌باشد. وینسترول برای کمک به چربی‌ سوزی و افزایش استقامت کلی‌ بدن گزینه خوبی‌ محسوب میشود، حتی زمانی‌ که میزان دریافت کالری کاهش یافته است.

نحوه عملکرد :

  • وینسترول دارای قابلیت کاهش سطح (SHBG) می‌باشد که این امر در نهایت منجر به بهبود سطح تستوسترون در بدن میشود.
  • وینسترول نیز یک استروئید  مناسب دیگر برای بهبود تولید گلبول‌های قرمز می‌باشد که این امر باعث اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات میشود. یکی‌ از دلایل مصرف آن به منظور افزایش عملکرد همین مورد است.
  • اگرچه وینسترول به شکل مستقیم باعث چربی‌ سوزی نمی‌شود، اما یک پیش ماده خوب در این زمینه محسوب میشود. وینسترول همچنین توانایی سرکوب هورمون‌های استرس را نیز دارد که در جهت حفظ سلول‌های چربی‌ بدنام هستند.

معایب وینسترول : چه در فرم خوراکی و چه در فرم قابل تزریق، این استروئید آنابولیک باعث آسیب به کلیه میشود و اگرچه این استروئید باعث احتباس آب در بدن نمی‌شود اما به شدت باعث خشکی بدنتان میشود بنابراین انتظار کمی‌ ناراحتی‌ در مفاصل خود را داشته باشید.

وینسترول یک استروئید خشک کننده می‌باشد، به این معنی‌ که اگر به دنبال بهترین استروئید برای تفکیک عضلانی شدید هستید، پس از مصرف آن ناامید نخواهید شد. اما به هر حال یک سری عوارض جانبی منفی‌ نیز در مورد وینسترول وجود دارد که باید آنها را مد نظر قرار دهید.

 

۶) آناوار– اکساندرلون

بهترین استروئید خوراکی برای زنان با فاصله زیاد آناوار می‌باشد. این استروئید به واسطه عوارض جانبی خفیف آن یکی‌ از ایمن‌ترین استروید‌های موجود می‌باشد.

بهترین موارد مصرف :

ساده است، آناوار یکی‌ از بهترین استروید‌ها برای کات می‌باشد و همچنین یک انتخاب خوب برای افزایش عملکرد در تمرینات می‌باشد.

نحوه عملکرد :

  • آناوار باعث تحریک فرایند لیپولیز میشود، که به فرایند تجزیه چربی‌‌ها گفته میشود که این امر چربی‌ سوزی در دوره کات را به حداکثر می‌رساند.
  • قابلیت افزایش تعداد گلبول‌های قرمز این استروئید به شکل اجتناب ناپذیری میتواند باعث بهبود استقامت و نتایج بهتر شود.
  • آناوار یک استروئید آنابولیک می‌باشد که اگرچه ممکن است برای عضله سازی بهترین گزینه نباشد اما میتواند در دوره چربی‌ سوزی عضلات شما را حفظ کند.

معایب آناوار :

آناوار بهترین استروئید برای مردان نمیباشد زیرا آنها گزینه‌های بیشتری دارند که نتایج بیشتری را میتوانند به ارمغان آورند. اگرچه عوارض جانبی آناوار به شدت استروید‌های دیگر نیست، اما همچنان به شکل بالقوه توانایی آسیب به کبد را دارد.

 

جای هیچ شکی‌ نیست که آناوار یکی‌ از بهترین استروید‌ها برای زنان می‌باشد. اگر چیزی می‌خواهید که باعث بهبود برجستگی عضلات و تفکیک عضلانی مناسب شود، پس آناوار مناسب شما است. اما متاسفانه اکثر مردان از نتایج حاصل شده در این زمینه رضایت ندارند.

 

۷) آنادرول اکسیمتالون

به منظور افزایش قدرت خالص و حجم، آنادرول با اختلاف بهترین استروئید آنابولیک می‌باشد. با توجه به قدرت ۳ برابری آن نسبت به تستوسترون، میتوانید بگویید که آنادرول قوی‌ترین استروئید خوراکی موجود می‌باشد.

بهترین موارد مصرف :

آنادرول به منظور دریافت جایزه بهترین استروئید برای حجم دارای نتایج بسیار قانع کننده ای می‌باشد.

نحوه عملکرد :

  • آنادرول باعث افزایش سطح هورمونی میشود که وظیفه تولید گلبول‌های قرمز را دارد. این یعنی‌ گلبول‌های قرمز با سرعت بسیار بیشتری تکثیر میشوند.به طور خلاصه، این امر باعث افزایش قدرت و استقامت به شکل بسیار قابل توجهی‌ میشود.
  • آنادرول دارای قدرت بالایی در سنتز پروتئین و احتباس نیتروژن می‌باشد. به همین دلیل است که متخصصان می‌گویند آنادرول یکی‌ از قوی‌ترین استروید‌ها برای عضله سازی می‌باشد.

معایب آنادرول :

آنادرول به کبد شما آسیب وارد خواهد کرد، پس طول دوره را کوتاه حفظ کنید. این استروئید همچنین بسیار استروژنیک می‌باشد پس باید انتظار بزرگی‌ نامتعارف سینه و احتباس آب شدید را داشته باشید، که این مورد اگر کنترل نشود میتواند منجر به فشار خون بالا شود.

آنادرول قطعا در زمینه افزایش حجم و قدرت دارای مزیت‌های قابل توجهی‌ می‌باشد. عمل سریع آن باعث شده تا آنادرول برای شروع یک دوره ایده آل باشد.

 

بهترین ترکیب استروئیدی برای افزایش حجم

اکنون که کمی‌ بیشتر در مورد ۷ استروئید برتر میدانیم شاید این سوال برایتان پیش بیاید که “ بهترین ترکیب استروئیدی برای افزایش حجم چه می‌باشد؟ “ با توجه به توضیحات بالا یک یادآوری سریع در زیر خواهم کرد :

بهترین استروید‌ها برای افزایش حجم :

  • دیانابول
  • تستوسترون
  • دکا دورابولین
  • ترنبولون
  • آنادرول

بنابراین اگر شما خواهان یک ترکیب استروئیدی قدرتمند برای یک عضله سازی جدی هستید، با همه این استروید‌های اصلی‌ نتیجه خواهید گرفت. اگر همچنان هیچ ایده ای ندارید، یک ترکیب استروئیدی محبوب به شرح زیر است :

  • تستوسترون
  • دیانابول
  • دکا دورابولین

 

استروئید برتر برای حجم و کات : بهترین ترکیب استروئیدی برای کات

اگر به یاد داشته باشید، بهترین استروید‌ها برای کات عبارتند از :

  • آناوار
  • وینسترول
  • ترنبولون

همه این استروید‌ها برای حفظ عضلات در دوره چربی‌ سوزی فوق‌العاده هستند و همچنین همه آنها باعث افزایش عملکرد شما در جلسات تمرینی میشوند. یک ترکیب استروئیدی مناسب برای کات میتواند به شکل زیر باشد :

  • تستوسترون
  • ترنبولون
  • آناوار یا وینسترول

نکته مهمی‌ که باید به یاد داشته باشید این است که هیچگاه از آناوار و وینسترول با هم استفاده نکنید. هر دو آنها برای کبد سمی هستند و اگر با هم مصرف شوند خطرات بالقوه پیش رو برای کبد نیز شدیدتر میشود.

 

۳ استروئید ایمن

آیا واقعا چیزی با عنوان استروید‌های ایمن وجود دارد؟ همه ما میدانیم که استروید‌ها نقش زیادی در بدنسازی دارند. هنگام جمع بندی کردن گزینه ها، می‌توان گفت که برخی‌ استروید‌ها ایمن یا “ ایمن تر “ از دیگر استروید‌ها هستند. در اینجا چند سوال وجود دارد که شما باید از خود بپرسید :

“ چگونه برای بدنسازی از استروید‌ها به شکل ایمن استفاده کنم؟ “ و  “ بهترین و ایمن‌ترین استروید‌ها برای استفاده کدام میباشند؟

در اینجا ۳ استروئید ایمن را برای شما معرفی‌ می‌کنیم :

 

۱) تستوسترون

اگر در دنیای بدنسازی یک مبتدی محسوب میشوید، پس به احتمال زیاد برای بار اول از میان استروید‌ها سراغ تستوسترون خواهید رفت. زیرا هرچه که نباشد، اینگونه گفته میشود که تستوسترون یکی‌ از ایمن‌ترین استروید‌های آنابولیک برای مبتدیان می‌باشد. اما بگذارید چرایی آن را توضیح دهم. تستوسترون یک هورمون طبیعی می‌باشد به این معنی‌ که برای بدن غریبه نیست و به طور کلی‌ بهتر از استروید‌های مصنوعی دیگر بدن آن را تحمل می‌کند. همچنین تستوسترون یک استروید پر کاربرد می‌باشد که میتواند تقریبا در هر دوره ای قرار بگیرد. به علاوه، تستوسترون در مصرف تکی‌ نیز بسیار کارامد عمل می‌کند.

 

۲) آناوار

آناوار باید ایمن‌ترین استروئید خوراکی باشد و با اختلاف زیاد ایمن‌ترین استروئید برای کات می‌باشد. عوارض جانبی آن بسیار خفیف بوده اما به منظور کاهش وزن یک استروئید قدرتمند محسوب میشود. در حقیقت، آناوار ایمن‌ ترین استروید برای بانوان در نظر گرفته میشود.

 

۳) دکا دورابولین

هر فردی که به دنبال ایمن‌ ترین و کارامد‌ترین استروئید آنابولیک به منظور افزایش حجم جدی باشد باید در مورد دکا دورابولین فکر کند. دکا در زمینه عوارض جانبی زیاد شدید عمل نمیکند و همچنین در زمینه کاهش درد مفاصل حاصل از تمرینات سنگین نیز توسط برخی‌‌ها استفاده میشود.

 

چگونه به شکل ایمن از استروید‌ها برای بدنسازی استفاده کنیم؟

اکنون میدانید که در زمینه استروید‌های ایمن اوضاع از چه قرار است و میدانید که تعدادی از عوارض جانبی همچنان جزئی از برنامه میباشند. اما به هر حال، آیا ممکن است که این خطرات را به حداقل برسانیم؟ یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید این است که اثر حاصل از استروید‌ها توسط چندین فاکتور مشخص میشود :

  • نوع استروئیدی که مصرف می‌کنید
  • دوز‌ها (هرچه بیشتر مصرف کنید، خطر عوارض جانبی نیز بیشتر میشود)
  • طول مدت زمان دوره (هرچه طول دوره بیشتر باشد بروز مشکلات بیشتر نیز آسان تر میشود)
  • نوع واکنش بدنتان به استروید‌ها (حساسیت بدن هر فرد در بروز واکنش‌های شدید با هر فرد دیگری متفاوت می‌باشد)

راه هایی برای استفاده ایمن از استروید‌ها وجود دارد.

 

۱) استفاده از یک مهار کننده آروماتاز

بسیاری از عوارض جانبی، حاصل نتیجه مستقیم خواص استروژنیک برخی‌ استروید‌ها می‌باشد. شما میتوانید با مصرف یک مهار کننده در این زمینه با این عوارض جانبی مقابله کنید. یک تعدیل کننده گیرنده انتخابی استروژن (SERM) میتواند از افزایش سطح استروژن جلوگیری کند.

 

۲) محدود کردن دوره مصرف استروید‌های خوراکی

به منظور اینکه استروید‌های خوراکی قابل مصرف کردن باشند در ساختار آنها تغییراتی‌ ایجاد شده است. همین امر باعث شده است تا آنها برای کبد خطرناک باشند. خلاصه کلام این است که باید از مکمل‌های حمایت کننده کبد مورد تائید استفاده کنید و همچنین طول دوره مصرف استروید‌های خوراکی را محدود حفظ کنید، یعنی‌ دوره شما بیش از ۶ هفته نباید بیشتر باشد.

 

۳) همیشه تستوسترون را در دوره خود داشته باشید

به منظور جلوگیری از عوارض منفی‌ حاصل از سرکوب تولید تستوسترون طبیعی بدن، مردان باید به دوره خود تستوسترون را نیز اضافه کنند.

 

۴) دوره پاکسازی استروئید ها

تصور کنید که دوره حجم یا کات شما به اتمام رسیده و به نتایج دلخواه خود نیز رسیده اید، اکنون می‌خواهید چکار کنید؟ استراحت؟ پاسخ اشتباه می‌باشد. دوره ابتدایی تنها بخشی از فرایند بدنسازی می‌باشد. به منظور استفاده ایمن از استروید‌ها شما باید دوره پاکسازی را نیز در برنامه خود داشته باشید. استفاده از دوره پاکسازی همانند سرد کردن بدن پس از تمرین می‌باشد و بخشی از فرایند ریکاوری شما می‌باشد.

استفاده از داروهایی نظیر نولوادکس و کلوماید در دوره پاکسازی به بدن شما کمک می‌کند تا تولید طبیعی تستوسترون به وضعیت مطلوبی برسد. آیا هنوز متقاعد نشده اید؟ اگر می‌خواهید بدن خود را قانع کنید و شانس حفظ رشد حاصل شده پس از دوره را افزایش دهید پس دوره پاکسازی بخشی حیاتی از روند کاری شما می‌باشد.

برای خرید استروئیدهای بدنسازی به فروشگاه مکملهای بدنسازی مراجعه کنید

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.3/5 - (58 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

71 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات