چگونه از شر پوست‌های اضافه بعد از کاهش وزن خلاص شویم
0.0

چگونه از شر پوست‌های اضافه بعد از کاهش وزن خلاص شویم

  • مقالات بدنسازی
  • 26 سپتامبر 17
  • حسام رضائی
  • 2,503 بازدید
  • بدون دیدگاه

آیا شما نیز ماه‌ها و ماه‌ها در باشگاه تلاش کرده‌اید و کاهش وزن داشته اید و اکنون با حجم زیادی از پوست‌های اضافه و آویزان مواجه هستید؟ آیا می‌خواهید یک بار برای همیشه این مشکل را حل کرده و بدنی که همیشه آرزوی آن را داشتید را به نمایش بگذارید؟ اگر اینطور است پس این مقاله مخصوص شما است.اول اینکه بگذارید بگوئیم که درک می‌کنیم مشکل پوست شل و آویزان چقدر ناامید کننده است. بسیار مایوس کننده است وقتی‌ بدانیم همه کاری را درست انجام داده‌ایم بدون اینکه واقعا به آن چیزی که میخواستیم رسیده باشیم.

برخی‌ افراد ممکن است بگویند که با ظاهر خود کنار بیایید و با همین چیزی که به دست آوردید خوشحال باشید اما پذیرفتن چنین توصیه‌هایی کمی‌ سخت می‌باشد.البته برخی‌ نیز هستند که نسبت به ظاهر و تصویر خود یک وسواس ناسالم دارند اما اینکه بخواهیم بدنی سالم، قدرتمند و متناسب داشته باشیم هیچ ایرادی ندارد.در حقیقت هر فردی باید چنین تجربه‌ای را به دست آورد و از آن لذت ببرد.در این مقاله ما نگاهی‌ عمیق به مشکل پوست شل و آویزان خواهیم داشت و راهکار‌های حل این مشکل را بررسی می‌کنیم.

 

مشکل همیشه پوست اضافه و آویزان نمی‌باشد

اگرچه موارد زیادی از پوست اضافه در افرادی که کاهش وزن داشته‌اند وجود دارند اما چیزی که اکثر مردم آن را پوست اضافه یا شل شده تصور میکنند در واقع تنها چربی‌ اضافه بدن می‌باشد که در واقع بسیار نرم و شل میباشند و اغلب به راحتی‌ با پوست اشتباه گرفته میشوند.اما یک راه بسیار ساده وجود دارد که با آن میتوانید مشخص کنید که آیا واقعا مشکل پوست شل شده دارید یا درصد چربی‌ زیاد.

نقطه‌ای از بدن خود را که نگران آن هستید نیشگون گرفته و اگر بتوانید بیشتر از چند میلیمتر پوست خود را در دست بگیرید پس هنوز چربی‌ برای سوزاندن وجود دارد.تا زمانی‌ که این میزان چربی‌ را نسوزانید پوست شما دلیلی‌ برای بازگشت به حالت و سفتی سابق خود را ندارد.به یاد داشته باشید که پوست یک ارگان زنده می‌باشد که میتواند خود را با شرایط درونی‌ و بیرونی خود تطابق دهد.تا زمانی‌ که چربی‌ متصل به آن وجود داشته باشد پوست نیز حالت شل خود را حفظ می‌کند.

اگر یک مرد هستید تا زمانی‌ که میزان درصد چربی‌ بدن شما به ۱۰% نرسیده است پیشنهاد جراحی را نمی‌کنیم اگر یک زن می‌باشید این میزان ۲۰% می‌باشد.یک بازه از درصد چربی‌ مشخصی‌ وجود دارد که هنگامی که در آن قرار می‌گیرید میزان چربی‌ زیر پوستی‌ به حدی پایین میاید که شما میتوانید بعد از آن شرایط واقعی پوست خود را ارزیابی کنید و در واقع احتمال این بسیار زیاد است که با رسیدن به این درصد چربی‌ پایین مشکل پوست شما نیز به طور کل حل شود.

اما اگر فردی به این درصد چربی‌ پایین نیز برسد اما همچنان پوست او شل و آویزان باشد پس واقعا مساله مرتبط با پوست‌های اضافه می‌باشد و بر همین اساس باید با آن مقابله کرد.اکنون یک چیزی که باید بدانید این است که برخی‌ ذخایر چربی‌ در بدن نسبت به دیگر ذخایر چربی‌ دیگر سخت تر آب میشوند.علم در این باره بسیار پیچیده است اما در راستای هدف این مقاله تمام چیزی که شما باید بدانید این است که چربی‌ نقاطی از بدن سخت تر از دیگر نقاط آب میشوند.

در واقع این چربی‌‌های لجوج دقیقا در همان مناطقی هستند که بیشترین مشکل پوست شل و آویزان نیز وجود دارد که شامل قسمت زیرشکم، پهلو ها، لگن، ران‌ها و باسن میشود.در واقع چیزی که اغلب مردم به عنوان پوست اضافه به آن فکر میکنند تنها چربی‌‌های لجوج اضافه در آن ناحیه هستند.شما نمیتوانید به شکل مستقیم این ذخایر چربی‌‌های لجوج را با رژیم‌ها و تمرینات ویژه هدف قرار دهید اما با استفاده از چندین استراتژی میتوانید فرایند حذف آنها را سرعت بخشید.

 

عضله‌ سازی و کاهش پوست‌های اضافه

بخش اعظمی از سفت کردن پوست‌های شل شده مربوط به عضله‌ سازی می‌باشد.دلیل این موضوع نیز ساده است.دو لایه از بافت‌ها در زیر پوست شما وجود دارد، چربی‌ و ماهیچه.هر دوی آنها از درون به پوست فشار وارد میکنند و از آویزان شدن آن جلوگیری میکنند.وقتی‌ که به میزان زیادی افزایش وزن پیدا می‌کنید بدن شما برای افزایش سایز خود مجبور به ایجاد کشش بیشتر در پوست میشود.اما هنگامی که کاهش وزن دارید مخصوصا کاهش وزن سریع، پوست شما لزوما با همان سرعتی که چربی‌ سوزی داشتید جمع و سفت و کوچک نخواهد شد.این عدم تعادل میتواند منجر به ایجاد پوست‌های شل و آویزان شود.

به علاوه بسیاری از مردم از انواع رژیم‌های بسیار محدود در کالری (گرسنگی کشیدن) و مقادیر زیادی از تمرینات هوازی برای کاهش چربی‌‌ها استفاده میکنند که نتیجه آن از دست رفتن مقادیر زیادی عضله‌ نیز می‌باشد سپس همین امر بیشتر از پیش باعث ایجاد خلع بین پوست و بافت زیرین آن میشود.نتیجه این کار کاهش درصد چربی‌ بدن، اما بدنی کوچک و نرم با پوست‌های آویزان زیاد می‌باشد.عضله‌ سازی راه حل تمام این نگرانی‌ها می‌باشد زیرا واقعا و به شکل کامل میتواند خلع ایجاد شده در زیر پوست را پر کند و باعث سفتی آن و زیبایی ظاهری و سلامت بدن شود.این نکته را هم افرادی که از قبل وزن زیادی را از دست داده‌اند میتوانند اجرا کنند و هم افرادی که تازه شروع به کاهش وزن کرده‌اند.اگر در حال حاضر دارای مشکل پوست اضافه و شل می‌باشید پس باید تمرینات با وزنه را شروع کنید.اگر در حال شروع یک برنامه کاهش وزن نیز هستید اطمینان حاصل کنید که از تمرینات با وزنه استفاده خواهید کرد.

 

بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

اگر پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست دهد (قابلیت گسترش و جمع شدن در مواقع لزوم) نمی‌تواند دوباره به سایز مناسب خود بازگردد.این اتفاق همچنان که سن ما بیشتر میشود به طور طبیعی رخ میدهد اما میتواند در افراد جوانتر نیز رخ دهد و باعث آزار آنها شود.اما چه کارهایی را می‌توان برای بهبود آن انجام داد؟ در واقع کار‌های بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید انجام دهید اما در اینجا به دلیل طولانی‌ شدن مقاله در مورد آن بحث نمی‌کنیم.

 

سیگار کشیدن ممنوع

اگر تا کنون دیگر مضرات سیگار شما را نتوانسته قانع کند که آن را ترک کنید پس در اینجا یک دلیل دیگر را نیز بیان خواهیم کرد.سیگار باعث نابودی پوست شما میشود.در یک تحقیق انجام شده روی ۶۴ زن سیگاری ایتالیائی وضعیت خطوط پوستی‌، عروق، رنگدانه ها، قابلیت کشسانی و جزئیات پوست مورد آنالیز قرار گرفت.طبق این ارزیابی اولیه مشخص شد که سن بیولوژیکی پوست افراد شرکت کننده حدود ۹ سال بزرگتر از سن شناسنامه ای آنها بود.اگرچه بعد از ۹ ماه ترک سیگار به طور متوسط سن بیولوژیکی پوست این افراد حدود ۱۳ سال کاهش پیدا کرده بود.خلاصه کلام این است که اگر خواهان پوستی‌ سالم و سفت و پر طراوت هستید باید کاملا از سیگار به دور باشید.

 

مصرف کافی‌ پروتئین

محققان دریافتند که بین مصرف مقادیر کافی‌ پروتئین و جوانی پوست و سلامت آن یک ارتباط قوی وجود دارد.رژیم‌های با پروتئین کم مرتبط با سلامت پوست کمتر و رژیم‌های با پروتئین بالا مرتبط با پوستی‌ شاداب و سلامت هستند و از ایجاد چین و چروک، خشکی و آتروفی پوست جلوگیری می‌کند.

 

مصرف میوه‌ها و سبزیجات

بدن شما به طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند میلیون‌ها فرایند بیولوژیکی را در جهت حفظ بقا و سلامتی‌ شما انجام دهد و مصرف چندین وعده از میوه‌ها و سبزیجات در هر روز تنها راه قابل اتکا‌ برای تامین تمام نیاز‌های بدن می‌باشد.از لحاظ سلامت پوست نیز در تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف مقادیر بیشتر میوه‌ها و سبزیجات باعث ایجاد پوستی‌ سالم تر، بهتر و زیبا تر میشوند.

 

مصرف مکمل‌ها را در نظر بگیرید

 

ژلاتین

در یک تحقیق انجام شده در دانشگاه استنفورد دانشمندان دریافتند که مصرف ۲۵۰ میلی‌گرم ژلاتین در روز میتواند باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شود.دریافت مقادیر کافی‌ ژلاتین از طریق رژیم غذایی میتواند کاری سخت باشد مگر اینکه علاقه به خوردن مواد غذایی عجیبی‌ نظیر دم گاو، پای مرغ یا گوشت دنده را داشته باشید.مصرف مکمل در این راستا آسان‌ ترین راه می‌باشد.

 

روغن ماهی‌

از میا‌‌ن مزایای بسیار زیاد روغن ماهی‌ یکی‌ از آنها بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می‌باشد و تنها مصرف آن به میزان ۳ ماه میتواند باعث بهبود چشمگیری شود.خرید یک مکمل روغن ماهی‌ با کیفیت یکی‌ از بهترین کارهایی است که میتوانید در جهت حفظ سلامتی‌ و مبارزه با بیماری‌ها انجام دهید.اما باید بدانید که همه مکمل‌های روغن ماهی‌ دارای کیفیت یکسانی نیستند.

 

جمع بندی در مورد کاهش وزن و مشکل پوست‌های شل و اضافه

در برخی‌ موارد هیچ راهی‌ به جز جراحی برای حذف پوست‌های اضافه وجود ندارد.اما قبل از اینکه به فکر انجام این کار باشید از نکات ارائه شده در این مقاله پیروی کنید و ببینید چه نتایجی‌ حاصل خواهد شد :

* آقایان باید به ۱۰% چربی‌ بدن و بانوان به ۲۰% چربی‌ بدن برسند

* عضله‌ سازی قابل توجه کنید تا بتوانید بخش زیادی از فضاهای خالی‌ بین پوست و چربی‌‌های از دست رفته را پر کنید

* سیگار نکشید

* از یک رژیم با پروتئین بالا استفاده کنید

* چندین وعده در روز از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید

* در صورت داشتن بودجه لازم از مکمل‌هایی که می‌توانند در این جهت به شما کمک کنند استفاده کنید

اگر این نکات را انجام دهید و صبور باشید به احتمال بسیار زیادی میتوانید بخش اعظمی از مشکل پوست اضافه یا حتی کلا این مشکل را حل کنید بدون اینکه بخواهید زیر تیغ جراحی بروید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات