مزایا و عوارض جانبی ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)
4

مزایا و عوارض جانبی ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

  • استروئیدها
  • 28 آوریل 18
  • حسام رضائی
  • 25,566 بازدید
  • 2 دیدگاه

مزایا و عوارض جانبی ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

اولین چیزی که باید در مورد این استرویید آنابولیک بدانید این است که دارای بسیاری از ویژگی‌‌های مشابه با ناندرولون دکانوات می‌باشد. در واقع ناندرولون فنیل پروپیونات در دهه ۵۰ میلادی زودتر وارد بازار فروش شد. در آن زمان تحت نام تجاری دورابولین به فروش میرسید. کمپانی سازنده و فروشنده دورابولین ارگانون نام داشت. بعد از آن ارگانون یک فرمول ثانویه را ساخت که ناندرولون دکانوات نام داشت که با برندی با عنوان دکا دورابولین به فروش میرسید.

 

تاریخچه ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

این استرویید آنابولیک دارای استر کوتاه می‌باشد و به اختصار با نام (NPP) شناخته میشود. هیچگاه نتوانست به سطح محبوبیت دکانوات برسد که یک استرویید با استر طویل می‌باشد. دلیل این موضوع عمدتا به خاطر این بود که دسترسی‌ برای خرید دکانوات آسان تر بود. فروش آن در مکان‌های بیشتری صورت میگرفت. اما به هر حال این روز‌ها آزمایشگاه‌های زیر زمینی‌ در حال تولید بیشتر ناندرولون فنیل پورپیونات هستند و همین موضوع بر میزان محبوبیت استفاده از آن افزوده است. اکنون بیش از هر زمان دیگری از این استرویید استفاده میشود زیرا که دسترسی‌ به آن آسان تر است.

اما ساختن آن در آزمایشگاه‌های زیرزمینی به دلیل غیر مجاز بودن آن نیست زیرا که در آمریکا و بسیاری از مکان‌های دیگر در جهان استفاده از آن مجاز می‌باشد. دلیل آن این است که یافتن (NPP) سخت می‌باشد و امروزه به دلیل وجود این آزمایشگاه‌ها یافتن آن آسان تر می‌باشد. این استرویید هنگامی که توسط پزشک برای مقاصد درمانی تجویز شود مجاز می‌باشد. اما به هر حال اکثریت افرادی که خواهان این استرویید هستند بیشتر به دلیل افزایش نتیجه گیری خود در بدن سازی میباشد. یک پزشک هیچگاه برای چنین مقاصدی اینگونه داروها را تجویز نمیکند.

 

دلیل استفاده از ناندرولون فنیل پروپیونات

این استرویید آنابولیک دارای مزایای پزشکی‌ و ورزشی زیادی می‌باشد. جدایی از تستوسترون، هورمون ناندرولون استرویید آنابولیکی می‌باشد که بیشترین تجویز را از سوی پزشکان دارا می‌باشد. نوع دکانوات آن نیز بیشترین نوع تجویز شده از ناندرولون می‌باشد. در مجموع میزان مقاومت بدن بسیاری از افراد در برابر مصرف ناندرولون بسیار مناسب و خوب می‌باشد. البته این موضوع به این معنی‌ نیست که دارای هیچگونه عوارض جانبی نمیباشد. به هر حال ناندرولون نیز یک استرویید آنابولیک می‌باشد و همه آنها دارای عوارض جانبی مخصوص به خود هستند.

 

خواص ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

اکنون بیائید در مورد ویژگی‌‌ها و عملکرد این استرویید آنابولیک بیشتر بدانیم. از لحاظ ساختاری، ناندرولون فنیل پروپیونات یک استرویید آنابولیک آندروژنیک از نوع ۱۹- نورتستوسترون می‌باشد. هنگامی که یک استرویید در طبقه بندی ۱۹- نورتستوسترون قرار می‌گیرد به این معنی‌ است که ساختار هورمونی تستوسترون در جایگاه ۱۹ آن دچار تغییر شده است. این تغییر نیز شامل حذف اتم کربن از جایگاه ۱۹ در این هورمون می‌باشد. هنگامی که این تغییر در تستوسترون ایجاد شود ناندرولون تولید خواهد شد. هنگامی که یک استر کوتاه به نام فنیل پروپیونات نیز به آن فرمول تغییر یافته (ناندرولون) افزوده شود، ناندرولون فنیل پروپیونات تولید خواهد شد.

از لحاظ نحوه عملکرد ناندرولون فنیل پروپیونات می‌توان آن را با نوع دکانوات یکسان دانست. هر کدام از آنها از یک هورمون یکسان تولید شده‌اند. اما در مورد (NPP) باید گفت که دارای نیمه عمر کوتاه تری می‌باشد و اثر آن بعد از تزریق بیشتر می‌باشد. اساسا اگر شما علاقهمند به حفظ ثبات سطح خون خود باشید بیشتر نیازمند تزریق (NPP) هستید تا ناندرولون دکانوات. در مقام مقایسه با تستوسترون باید گفت که (NPP) آنابولیک تر می‌باشد اما نه به مقدار زیادی. به منظور درک بهتر باید گفت که تستوسترون دارای رتبه ۱۲۵ می‌باشد در حالی‌ که (NPP) دارای رتبه ۱۰۰ می‌باشد. علت کاهش خواص آندروژنیک این استرویید به دلیل کاهش سطح (DHN) به جای کاهش سطح (DHT) در ناندرولون می‌باشد. به همین دلیل آستانه تحمل (NPP) در مردان در دوز‌های بالا در مقایسه با تستوسترون بیشتر است. (DHN) مخفف دی هیدروناندرولون و (DHT) مخفف دی هیدروتستوسترون می‌باشد.

(NPP) علاوه بر اینکه کمتر آندروژنیک می‌باشد، خواص استروژنیک آن نیز کمتر از تستوسترون می‌باشد. (NPP) به میزان ۸% کمتر از دوز‌های تستوسترون دارای خواص آروماتاز می‌باشد. اما باید بدانید که ناندرولون فنیل پروپیونات دارای پروژستین می‌باشد که میتواند روی عوارض جانبی آن اثر گذار باشد. (NPP) دارای بسیاری از خواص دیگر آنابولیک‌ها می‌باشد. همچنین از لحاظ اینکه چه کارهایی در بدن انسان نیز میتواند انجام دهد گوی سبقت را از دیگر استرویید‌ها ربوده است. در قسمت بعد اطلاعاتی‌ در مورد بهترین خصوصیات (NPP) با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

ویژگی‌‌های مثبت ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

اگر شما خواهان افزایش بیشتر تولید فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) هستید (NPP) میتواند این کار را انجام دهد. (IGF-1) یک هورمون قدرتمند می‌باشد که آنابولیک نیز می‌باشد و میتواند به بدن در ریکاوری از تمرینات سنگین کمک زیادی کند. همچنین (NPP) میتواند باعث مهار گلوکوکورتیکویید‌ها شود. گلوکوکورتیکوید هورمون‌های استرس زای کورتیزول هستند که نقش بسیار مهمی‌ در نوع احساسات ما و میزان سلامتی‌ بدن ایفا میکنند. اما به هر حال هنگامی که سطح گلوکوکورتیکویید‌ها بیش از حد افزایش یابد این یک موضوع خوب نمیباشد زیرا که این امر ممکن است منجر به افزایش چربی‌ بدن و تجزیه عضلات شود. هنگامی که ما از لحاظ فیزیکی‌ فشار زیادی را به بدن وارد می‌کنیم احتمال افزایش سطح هورمون‌های استرس در بدن افزایش میابد. ناندرولون میتواند باعث کاهش تولید این هورمون استرس شود.

یکی‌ دیگر از مزایای (NPP) تقویت احتباس نیتروژن می‌باشد. بافت‌های عضلانی ما متشکل از ۱۶% نیتروژن می‌باشد. هنگامی که سطح احتباس آن کاهش یابد ما وارد حالتی به نام کاتابولیک میشویم. اما هرچه میزان احتباس نیتروژن بیشتر باشد بدن ما نیز بیشتر در شرایط آنابولیک قرار خواهد گرفت. ناندرولون فنیل پروپیونات همچنین میتواند باعث افزایش سنتز پروتئین شود. سنتز پروتئین به فرایندی گفته میشود که سلول‌های ماهیچه ای میتوانند پروتئین‌های جدید تولید کنند. همانطور که میدانید پروتئین نیز بلاک‌های تشکیل دهنده بافت‌های عضلانی هستند.

همچنین ناندرولون میتواند باعث افزایش تعداد گلبول‌های قرمز نیز شود. این سلول‌ها باعث انتقال اکسیژن به جریان خون میشوند. هنگامی که تعداد گلبول‌های قرمز افزایش پیدا کند استقامت عضلانی ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد و ریکاوری عضلات ما آسانتر خواهد بود. یکی‌ دیگر از مزایای مثبت (NPP) تقویت سطح سنتز کلاژن و محتوای مواد معدنی استخوان‌ها می‌باشد. اگر خواهان استخوان‌ها و غضروف‌های قوی تر میباشید و همچنین خواهان ریکاوری سریعتر از مشکلات مربوط به استخوان‌ها و غضروف‌ها هستید، پس این استرویید آنابولیک به احتمال بسیار زیاد میتواند به شما کمک زیادی کند. بهبود تولید کلاژن و تولید مواد معدنی در استخوان‌ها حاصل از مصرف (NPP) میتواند دستیابی به سلامت مفاصل را برای شما آسانتر کند.

(NPP) همچنین در زمینه پزشکی‌ نیز دارای ویژگی‌‌های مثبتی می‌باشد که میتواند به افراد زیادی کمک کند.بیماران مبتلا به ایدز و سرطان ممکن است از تزریق آن سود ببرند، همچنین مصرف آن برای افراد مبتلا به خستگی‌‌های مفرط و تجزیه عضلات میتواند مفید باشد. همچنین مصرف آن برای افراد مبتلا به کم خونی میتواند مفید باشد. همچنین دیگر بیماری‌هایی که از مصرف ناندرولون فنیل پروپیونات میتوانند سود ببرند عبارتند از سرطان سینه، کم خونی، سوختگی‌های شدید، مشکلات ذهنی‌ در کودکان و پوکی استخوان. اگرچه این استرویید دارای مزایای بسیار مختلفی‌ برای افراد گوناگونی می‌باشد اما در آمریکا اغلب آن را برای بیماران مبتلا به کم خونی و ایدز تجویز میکنند. در این زمینه‌ها این استرویید میتواند واقعا عملکرد موفقیت آمیزی را داشته باشد.

 

اثرات ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

تا به اینجای کار، ما در مورد برخی‌ از مهم‌ ترین خواص این استرویید آنابولیک صحبت کرده ایم. اکنون در مورد ویژگی‌‌ها و عملکرد آن میدانیم. زمان آن رسیده است که در مورد برخی‌ ویژگی‌‌های آن در جهت افزایش عملکرد ورزشی نیز صحبت کنیم، زیرا که اکثر افرادی که خواهان استفاده از این استرویید هستند در این گروه جای میگیرند!

در فصل خارج از مسابقات یک بدن ساز معمولا وارد دوره حجم میشود و (NPP) یک استرویید کارامد در این دوره می‌باشد. طراحی آن به منظور افزایش حجم عضلانی بوده است. اگر شما نیز همانند بسیاری دیگر از بدن سازان به دنبال یک عضله ساز قوی میگردید این استرویید میتواند نیاز شما را برطرف کند. اگرچه این استرویید در بدن به سرعت عمل می‌کند اما رشد عضلات به این سرعت نخواهد بود. رشد عضلات با یک سرعت ثابتی رخ خواهد داد.

همچنین به یاد داشته باشید که برای رشد مناسب عضلات خود باید به میزان کافی‌ کالری نیز مصرف کنید. این یعنی‌ میزان کالری دریافتی شما در روز میبایست بیش از میزانی‌ باشد که میسوزانید. اگر تغذیه شما به درستی‌ انجام شود میتوانید بیشترین مزایا را از (NPP) دریافت کنید. همچنین بدن سازان پس از مصرف این استرویید ممکن است دریابند که بدن آنها کم چرب تر شده است زیرا که این هورمون میتواند سرعت متابولیسم را افزایش دهد. همچنین هنگامی که در دوره حجم خود از ناندرولون فنیل پروپیونات استفاده کنید ریکاوری از تمرینات و ایسب دیدگی‌ها آسان تر خواهد بود.

این هورمون همچنین در دوره کات نیز یک انتخاب محبوب می‌باشد. اما در مجموع بیشتر به عنوان یک استرویید دوره حجم شناخته میشود تا دوره کات! هنگامی که از آن در دوره کات استفاده کنید میتواند باعث حفظ حجم خالص عضلانی شما شود. متاسفانه در دوره کات هنگامی که اقدام به چربی‌ سوزی می‌کنیم احتمال از دست رفتن حجم خالص عضلانی بر ارزش شما نیز وجود دارد. این استرویید میتواند باعث حفظ حجم عضلات ارزشمندی شود که بدن سازان مدت‌ها برای ساخت آنها زحمت کشیده اند.

همچنین اگر خواهان رهایی از درد مفاصل و یک ریکاوری بسیار عالی‌ هستید (NPP) ممکن است کاملا مناسب شما باشد. بسیاری از بدن سازان برای دستیابی به چنین مزایایی از دوز‌های کوچکتر این استرویید استفاده میکنند. همچنین با مصرف این استرویید افزایش قدرت نیز ممکن است روی دهد. اما به هر حال اغلب از این استرویید در جهت افزایش قدرت استفاده نمی‌شود.

 

عوارض جانبی ناندرولون فنیل پروپیونات (NPP)

این استرویید در برخی‌ مصرف کنندگان میتواند باعث ایجاد عوارض جانبی شود. اما قطعا (NPP) یکی‌ از آن استرویید‌هایی نیست که به دلیل عوارض جانبی خطرناک خود شناخته شود. اگر خواهان جلوگیری یا مدیریت عوارض جانبی حاصل از مصرف (NPP) هستید باید در مورد نحوه عملکرد این استرویید درک کافی‌ را داشته باشید. در بالا اطلاعات خوبی‌ را در اختیار شما قرار دادیم. در بیشتر موارد این امکان وجود دارد که مردان بتونند از تمام عوارض جانبی این استرویید آنابولیک اجتناب کنند. در زیر رایج‌ ترین عوارض جانبی این استرویید را مشاهده می‌کنید :

  • استروژنیک :  از آنجایی که این استرویید استروژنیک می‌باشد ممکن است باعث گسترش بافت سینه در مردان، ایجاد نفخ و افزایش فشار خون شود. به منظور جلوگیری از این عوارض جانبی مردان میتوانند از مهار کننده‌های آروماتاز استفاده کنند.
  • آندروژنیک : ریسک عوارض جانبی آندروژنیک پائئن تر می‌باشد اما به این معنی‌ نیست که وجود نخواهد داشت. از نمونه‌هایی از عوارض جانبی آندروژنیک می‌توان به ایجاد آکنه و ریزش مو (الگوی مردانه) اشاره کرد. در زنان نیز گسترش ویژگی‌‌های مردانه محتمل است. اگر بانوان هنگام مصرف (NPP) احساس ایجاد ویژگی‌‌های مردانه در خود کردند میبایست به سرعت مصرف خود را پایان دهند. برای مثال ممکن است یک خانوم احساس کند که دارای صدای کلفت تری شده است. اگر این مشکلات در حال نمایان شدن هستند برای بانوان بسیار مهم است که مصرف این استرویید را قطع کنند.
  • عوارض جانبی در زنان : هنگامی که زنان بلافاصله بعد از بروز عوارض جانبی ذکر شده مصرف (NPP) را قطع کنند به احتمال بسیار زیادی ویژگی‌‌های مردانه ایجاد شده در آنها برطرف خواهد شد. اما اگر آنها در ادامه مصرف خود اصرار کنند ممکن است این ویژگی‌‌های مردانه دیگر برگشت پذیر نباشند.
  • کلسترول : این استرویید ممکن است به شکل منفی‌ روی سطح کلسترل‌های خوب بدن اثر بگذارد.
  • مهار تستوسترون : مصرف این هورمون تولید طبیعی تستوسترون در بدن را مهار می‌کند.

 

دوز مصرفی (NPP)

به منظور دریافت بیشترین نتایج و کمترین عوارض جانبی توصیه میشود روزانه ۵۰-۱۰۰ میلی گرم (NPP) استفاده کنید. این استرویید قابل تزریق میتواند هم به صورت روزانه و هم ۳ بار در هفته استفاده شود. بدن سازان حرفه ای میتوانند از دوز‌های بالاتری نیز استفاده کنند نظیر ۴۰۰-۸۰۰ میلی گرم در هفته. همچنین توصیه میشود هنگام مصرف (NPP) از یک فرم قابل تزریق تستوسترون نیز استفاده شود زیرا که مصرف (NPP) به تنهایی میتواند تولید تستوسترون طبیعی بدن را به شکل شدیدی کاهش دهد و میتواند باعث ایجاد اختلال در نعوظ شدید شود. برای زنان مصرف ۵۰-۱۰۰ میلی گرم در هفته باید کافی‌ باشد و میتواند عوارض جانبی منفی‌ آن را محدود کند.

لینک تبلیغاتی

برای خرید ناندرلون فنیل پروپیونات اینجا کیلیک کنید

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (10 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات