بیوگرافی بیگ رمی
4.2

بیوگرافی بیگ رمی

  • قهرمانان, جهان
  • 26 دسامبر 20
  • حسام رضائی
  • 13,607 بازدید
  • بدون دیدگاه

بیوگرافی ممدوح السبیعی ( بیگ رامی ) : ممدوح السبیعی ملقب به بیگ رمی یک بدن ساز حرفه‌ای (IFBB) از اسکندریه مصر می‌باشد. او با سرعت خیره کننده ای پله‌های ترقی‌ را پشت سر گذاشت به شکلی‌ که باعث حیرت بدن سازان حرفه‌ای دیگر شد به شکلی‌ که تنها با ۳ سال تمرین به یک حرفه‌ای تبدیل شد. ممدوح که در محله‌ای فقیر نشین بزرگ شده بود به عنوان یک ماهیگیر تمرینات خود را شروع کرد. او برای امرار معاش سال‌های بسیاری را در آبهای کویت سپری کرد تا اینکه تصمیم گرفت در باشگاهی به نام اکسیژن به شکل تفریحی به بدن سازی بپردازد.اما به سرعت در بدن سازی پیشرفت کرد زیرا دارای یک ژنتیک برتر و کامل در این ورزش نیز بود. در این مطلب از مجله اینترنتی بدنسازی مکمل ها به بیوگرافی این بدنساز می پردازیم. همراه ما باشید.

همچنان که او بیشتر به باشگاه میرفت و فیزیک بدنی خود را بهبود میبخشید دوستانش او را برای شرکت در مسابقات بدن سازی تشویق میکردند. او این چالش را قبول کرد و در المپیای آماتوری سال ۲۰۱۲ در کویت شرکت کرد و به راحتی‌ برنده این رقابت شد. این عنوان کارت حرفه‌ای را برای او به ارمغان آورد و از آن زمان تا کنون او در همین سطح مانده است.

در سال ۲۰۱۴ ممدوح اولین مسابقه حرفه‌ای خود را انجام داد و در نیویورک پرو توانست اول شود. در ادامه او چندین مسابقه بزرگ دیگر را نیز برد و در مستر المپیا رتبه چهارم را کسب کرد. او همچنین در چرخه مسابقات توانست برای خود نامی‌ دست و پا کند و در رسانه‌‌های اجتماعی نیز مشهور شود. ممدوح نامی‌ است که شاید در مسابقات آتی مستر المپیا عنوان اولی‌ را کسب کند.

.

.

مشخصات ورزشکار :

نام کامل : ممدوح السبیعی

وزن : ۱۳۳.۸ کیلوگرم- ۱۴۰.۶ کیلوگرم

قد : ۱۷۵ سانتیمتر

سن : ۳۳

تاریخ تولد : ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۴

ملیت : مصر

حرفه : بدن ساز حرفه‌ای (IFBB) و ورزشکار تحت اسپانسر

نام مستعار : بیگ رمی

زمان شروع بدن سازی : ۲۰۱۰

g4uk_1.png

دستاورد‌ها و مسابقات بیگ رامی :

۲۰۱۲ کاپ طلایی کویت – اول

۲۰۱۲ المپیا آماتوری – اول

۲۰۱۳ قهرمانی حرفه‌ای نیویورک – اول

۲۰۱۳ مستر المپیا – هشتم

۲۰۱۴ قهرمانی حرفه‌ای نیویورک – اول

۲۰۱۴ مستر المپیا – هفتم

۲۰۱۵ آرنولد کلاسیک برزیل – اول

۲۰۱۵ مستر المپیا – پنجم

۲۰۱۵ آرنولد کلاسیک اروپا – چهارم

۲۰۱۵ مسابقات پراگ پرو – دوم

۲۰۱۶ مستر المپیا – چهارم

۲۰۱۶ آرنولد کلاسیک اروپا – دوم

۲۰۱۶ مسابقات (IFBB) حرفه‌ای کویت – اول

۲۰۱۶ مسابقات پراگ پرو – دوم

2020 : قهرمان مسترالمپیا (آمریکا)

2021 : قهرمان مسترالمپیام (آمریکا. اورلاندو)

تمرینات بیگ رامی

فشار سنگین روی عضلات پشت

ممدوح از وزنه‌های آزاد و دستگاه‌ها به شکل تناوبی استفاده می‌کند. او هر حرکت عضلات پشت را در ۴-۵ ‌ست با ۸-۱۵ تکرار انجام میدهد، این کار را با تکنیک هرمی‌ صعودی برای هر ‌ست انجام میدهد و با سنگین شدن وزنه‌ها از میزان تکرار‌ها می‌کاهد.او همچنین اهمیت بسیار زیادی را برای استراحت میا‌‌ن ‌ست‌های خود قائل است. از آنجایی که او در هر ‌ست به شدت کار می‌کند در پایان ‌ست دیگر نفسی برایش نمی‌ماند، بنابراین قبل از شروع دوباره او صبر می‌کند تا وضعیت تنفس و ضربان قلبش به حالت نرمال باز گردد.

لت سیمکش مچ برعکس

یکی‌ از حرکات مورد علاقه او لت سیمکش مچ برعکس می‌باشد.هنگامی که او این حرکت را انجام میدهد دوست دارد که در بخش بالایی حرکت بیشترین کشش را در عضلات لت ایجاد کند و در بخش پایینی نیز آنها را کاملا منقبض می‌کند. او همچنین از وزنه ای استفاده می‌کند که بتواند آن را کنترل کند بنابراین او واقعا میتواند هنگام تمرین عضله‌ خود را حس کند و از وزنه‌های بیش از حد سنگین استفاده نمیکند.

74fk_2.png

 

بیگ رامی : زیربغل سیمکش قایقی

ممدوح حرکت سیمکش قایقی را از زاویه های مختلفی‌ انجام میدهد. او این کار را با گذاشتن یک جعبه یا یک صفحه وزنه ۲۰ کیلویی در جلوی تکیه‌ گاه انجام میدهد تا بتواند سیمکش را با زاویه دلخواه خود بکشد. او همچنین هنگامی که دستگیره سیمکش نزدیک شکمش میشود کمی‌ مکث می‌کند تا بتواند بیشترین فشار ممکن را روی عضلات خود حس کند.

زیربغل هالتر ‌خم یا تی بار

برای زیربغل هالتر خم، ممدوح موقعیت بدن خود را در وضعیتی بین ۴۵ و ۶۰ درجه قرار میدهد و هم به شکل کف دست رو و هم کف دست زیر این حرکت را انجام میدهد. او نسبتا از یک وزنه سبک (برای او) به وزن ۴۰ کیلو استفاده می‌کند زیرا که انجام این کار او را قادر می‌سازد هر تکرار را کاملا حس کند و بتواند یک ارتباط ذهنی‌ عضلانی برقرار کند.

برنامه جلو بازو پشت بازو بسیار سنگین

علاوه بر تمرینات سنگین عضلات پشت، ممدوح همچنین روی تمرینات بسیار سخت دست هم به منظور حفظ حجم و تفکیک آنها تمرکز دارد. او برای عضلات پشت بازو و جلو بازوی خود ۱۲ ‌ست را انجام میدهد که با استفاده از وزنه‌های سنگین بیشترین استفاده را از هر ‌ست میبرد. ممدوح همچنین روی انجام فرم صحیح حرکات خود در هر ‌ست دقت ویژه دارد. او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هر تکرار را به درستی‌ انجام میدهد تا علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدگی بتوود بیشترین فشار به عضلات را نیز وارد کند.برنامه دست او به شکل زیر است :

پشت بازو :

پشت بازو سیمکش  ۴ (۱۰-۱۲)

پشت بازو دمبل تک دست از پشت سر  ۴ (۱۰-۱۲)

پشت بازو سیمکش با طناب  ۴ (۱۲-۱۵)

جلو بازو :

جلو بازو دمبل چکشی  ۴ (۱۰-۱۲)

جلو بازو لاری  ۴ (۱۰-۱۲)

جلو بازو سیمکش طناب  ۴ (۱۲-۱۵)

بیگ رامی : ساختن پاها

ممدوح زمان زیادی را صرف ساختن عضلات چهار سر در سطح استاندارد‌های جهانی‌ می‌کند. اگرچه او قبول دارد که نقطه ضعف بدنش پاهایش هستند اما او برنامه ای را طراحی کرده است که میتواند حجم کلی‌ این عضلات را افزایش دهد. قدرت ژنتیکی‌ او نیز در اینجا وارد عمل میشود. او تنها حرکات استاندارد پا را انجام میدهد اما نتایجش واقعا خارق العاده هستند.

بیگ رامی

بیگ رامی

جلو پا دستگاه

او همیشه تمرین پای خود را با حرکت جلو پا دستگاه آغاز می‌کند. او ۲ ‌ست را با ۵۰ تکرار تکمیل می‌کند که این دو ‌ست را در واقع ‌ست‌های گرم کردنی در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند مفاصل زانوانش تا جای ممکن گرم شده باشند. جلو پا دستگاه تنها حرکت تک مفصلی برنامه او می‌باشد.

اسکات

قبل از اینکه ممدوح در مسابقات ۲۰۱۵ مستر المپیا شرکت کند ۶ هفته قبل از شروع مسابقات او با وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی حرکت اسکات را انجام میداد. او هنگام انجام اسکات کمی‌ زاویه پای خود را به بیرون هدایت می‌کند تا بتواند یک اسکات عمیق را به شکل ایمن و ثابت انجام دهد. از طریق این اسکات‌های سنگین ممدوح توانست عضلات پهن درونی‌ خود را به سطح استاندارد‌های جهانی‌ برساند. توصیه او به دیگر بدن سازان این است که “ شما نیازمند حفظ فرم صحیح حرکت هستید، صاف بایستید، ایمنی را حفظ کنید و به شکل مستمر روی قویتر شدن کار کنید. “

پرس پا

ممدوح حرکت پرس پا را با دستگاهی با زاویه ۴۵ درجه انجام میدهد تا عضلات باسن خود را به سختی تمرین دهد. او با وزنه ۱۰۰ پوندی تا هر تکرار ممکن قبل از رسیدن به ناتوانی پیش میرود. او درباره‌ این حرکت می‌گوید “ این حرکت بسیار زجر آور است اما شما مجبورید که ادامه دهید. باید با درد مبارزه کنید! “

اسکات دستگاه

همانند اسکات با وزنه‌های آزاد، بیگ رمی از دستگاه اسکات نیز به منظور تحت فشار گذاشتن عضلات چهارسر خود استفاده می‌کند زیرا که با این دستگاه فشار روی عضلات باسن و مفصل لگن به کمترین حد ممکن می‌رسد. او همچنین نسبت به حرکت اسکات با وزنه‌های آزاد عرض پاهای خود را در این حرکت جمع تر می‌گیرد، پشت خود را به تکیه‌ گاه دستگاه میچسباند و اجازه میدهد که دستگاه روی پاهای او کار کند.

تغذیه بیگ رامی

بیگ رامی : تصمیم برای توقف مصرف استروئید

بعد از عملکرد عالی‌ رمی در مستر المپیا او تصمیم گرفت که به منظور حفظ سلامت خود و ورزش بدن سازی دیگر از استروئید استفاده نکند. او در اینباره گفت “ من دیگر استروئید مصرف نمیکنم و این را کاملا جدی می‌گویم. “ این موضوع همچنین یک پیشنهاد از طرف دکتر‌های او نیز بود زیرا که او فشار بسیار زیادی را روی مفاصل و ارگان‌های خود وارد میکرد.

بیگ رامی

بیگ رامی

سالم و مغذی

بیگ رمی از یک رژیم غذایی بسیار سالم استفاده می‌کند و در روز مقادیر بسیار زیادی کالری مصرف می‌کند تا اطمینان حاصل کند که عضلات با ارزش خود را از دست نمیدهد. او در روز ۳۸۵۸ کالری مصرف می‌کند که منبع تامین آنها همگی‌ از گوشت‌های با کیفیت، کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌های سالم می‌باشد. رژیم غذایی او به شرح زیر است :

وعده ۱

۱۲ سفیده تخم مرغ

۳ تخم مرغ کامل

۸ انس سیب زمینی‌ شیرین

وعده ۲

۵ انس برنج

۸ انس سینه مرغ

وعده ۳

نوشیدنی‌ پروتئینی

وعده ۴

۴ تخم مرغ کامل

۸ انس سیب زمینی‌ شیرین

وعده ۵

۸ انس سینه مرغ

۱ پیمانه برنج قهوه‌ای

۱ پیمانه آناناس خرد شده

وعده ۶

۱۰ انس سالمون

نصف پیمانه برنج سفید پخته شده

وعده ۷

۱۰ انس استیک

سالاد

وعده ۸

نوشیدنی‌ پروتئینی

۲ قاشق غذا خوری کار باد زمینی‌

بیگ رامی

بیگ رامی

چه چیزی میتوانیم از ممدوح السبیعی بیاموزیم

داستان آشنا شدن ممدوح با بدن سازی در حالی‌ که به عنوان یک ماهیگیر مشغول به کار بود یک درس برای همه ما می‌باشد. او تمرینات خود را در باشگاه اکسیژن کویت شروع کرد و بلافاصله به این ورزش علاقه شدیدی پیدا کرد. او یک نمونه بسیار عالی‌ از یک ژنتیک برتر همراه با سخت کوشی فراوان در باشگاه می‌باشد. شما نیز ممکن است مجبور باشید همراه با شغل خود جلسات بدن سازی را نیز به صورت ترکیبی‌ انجام دهید. اگر اینطور است پس ممدوح یک مثال بسیار عالی‌ می‌باشد تا درک کنید تنها اراده برای داشتن فیزیک بدنی فوق العاده میتواند چه دستاورد‌هایی برای شما داشته باشد.

بیگ رامی قهرمان مستر المپیا 2021 شد و پیروزی خود را تکرار کرد

برای یک لحظه در مسابقه به نظر می رسید که بیگ رامی ممکن است عنوان قهرمانی مستر المپیا خود را حفظ نکند. در جریان پیش داوری مستر المپیا 2021 جمعه شب، شرایط رامی کمی بد به نظر می رسید. طرفداران با بدترین ترس خود مواجه شدند – شرایط ناسازگار او دوباره سر زشت خود را بالا می برد. اما درست مانند بسیاری از داستان های شگفت انگیز المپیا – رامی شنبه شب قدرتی دوباره گرفت و به ما یادآوری کرد که چرا در وهله اول قهرمان شده است. این دیگر موضوع کوچکی نیست – بیگ رامی قهرمان مستر المپیا 2021 است.

ممدوح السبیعی، که بیشتر او را بیگ رامی می نامند، سال ها است که یکی از قهرمانان محبوب در مستر المپیا بود. وفادار به نام خود، حجمی را به ارمغان می آورد که حتی در بدنسازان حرفه ای برتر که در حال حاضر در حال رقابت هستند، به سختی دیده می شود. با توجه به حجم بزرگ او، برخی از طرفداران حتی امیدوار بودند که او ادامه دهنده راه رونی کلمن باشد.

رامی اگرچه اهل مصر بود، اما برای آموزش در باشگاه اکسیژن به کویت نقل مکان کرد – مکانی که به دلیل تبدیل حرفه ای ها به تایتان های بزرگ مشهور است. در طول سال ها، بسیاری از بدنسازان حرفه ای موقتاً برای راه اندازی مجدد تمرینات خود به کویت نقل مکان کرده اند. این لیست شامل براندون کاری قهرمان مستر المپیا 2019 نیز بود.

اما هیاهوی اولیه پشت بیگ رامی بلافاصله به نتیجه نرسید. هر سال، رامی عضلات بزرگتر و بزرگتری را در جریان آمادگی خود برای رسیدن به مسابقات نشان داد. اما به چیزی که می خواست نمی رسید. مهمتر از همه، شرایط او اغلب به عنوان دلیل ناتوانی در پیروزی در المپیا مورد انتقاد قرار گرفت. از امروز، همه چیز تغییر کرد.

اولین مسابقه مستر المپیا بیگ رامی در سال 2013 بود. او در آن مسابقه 8 مرتبه پایین تر از 6 نفر برتر مسابقه بود. اما حتی با قرار گرفتن در پایین، او بلافاصله شرایط را تغییر داد. حجم بزرگ او در میان شرکت کنندگان الان واقعا کم دیده می شود. دیری نگذشت که قطار تبلیغاتی بیگ رامی راه افتاد و هواداران نام او را فریاد می زدند – آیا با گذشت زمان، او قهرمانی قدرتمند خواهد شد؟

بیگ رامی مستر المپیا 2021

بیگ رامی مستر المپیا 2021

در طی سال های بعد، رامی در هر مسابقه المپیا جایگاه خود را بهبود بخشید. این پیشرفت در مستر المپیا 2017 به جایی رسید که بیگ رامی در رتبه دوم قرار گرفت.

در این مسابقه بود که به نظر می رسید وعده او به واقعیت تبدیل شد. برای اولین بار در همیشه، فیل هیث واقعاً تهدید شده به نظر می رسید. با حجم بزرگ خود، بیگ رمی به عنوان یک تهدید واقعی برای پیروزی در کنار فیل هیث قرار گرفته بود.

این رقابت آنقدر نزدیک بود که بسیاری از طرفداران معتقد بودند بیگ رامی برنده واقعی است. مشابه مستر المپیا 2007 با ویکتور مارتینز، این رقابت برای داوردی احتمالی اشتباه جنجالی شد.

با توجه به اینکه بیگ رامی در سال 2017 بسیار نزدیک به پیروزی بود و فیل هیث اندکی محو شد – طرفداران بیش از هر زمان دیگری قبل از مستر المپیا 2018 هیجان زده بودند. انتظارات بیش از حد زیاد بود زیرا طرفداران انتظار داشتند بیگ رامی را حتی بهتر از قبل ببینند.

اما داستان آن طور که همه می خواستند پیش نرفت. در سال 2018، بیگ رامی در مستر المپیا به رتبه 6 سقوط کرد. طرفداران آنقدر ناامید شده بودند که خود بیگ رامی بلافاصله پس از این رویداد عذرخواهی کرد.

مدت کوتاهی بعد، بیگ رامی باشگاه اکسیژن را ترک کرد و کل رژیم تمرینی خود را تغییر داد. تحت آموزش مربی جدید، نیل یودا هیل، او قصد داشت رویکرد جدیدی را برای آمادگی برای مستر المپیا اتخاذ کند.

بیگ رامی مستر المپیا 2021

بیگ رامی مستر المپیا 2021

متأسفانه، خبرهای بدتری در راه بود زیرا بیگ رامی در سال 2019 اعلام کرد که در مسابقات مستر المپیا شرکت نمی کند. به نظر می رسید مصدومیت دلیل عدم حضور او بوده است – اگرچه او در ابتدا این گزارش ها را رد کرد. پس از ظاهر نامناسب در سال 2018، طرفداران از اینکه او یک سال کامل را از دست داد نا امید شدند.

البته این داستان در نهایت پایان خوشی دارد. به نظر می رسد تعطیلات یک ساله او باعث بهبود بیشتر اندام بیگ رامی شد. هنوز هم از حجمی باور نکردنی برخوردار بود – رامی در مسابقات مستر المپیا 2020 بر رقبا غلبه کرد و سرانجام عنوان قهرمانی را به دست آورد.

حال در سال 2021، اکنون دیگر این سوال مطرح نبود که آیا بیگ رامی قهرمان می شود یا خیر، بلکه سوال این بود که آیا او می تواند قهرمان بماند؟ این اواخر قهرمانان المپیا تنها می توانستند یک سال عنوان قهرمانی خود را نگه دارند – این با شاون رودن و سپس براندون کاری آغاز شد. آیا رامی به سرنوشت مشابهی دچار خواهد شد؟ اکنون می دانیم که پاسخ این سوال منفی است. اما رسیدن به این موفقیت اصلا آسان نبود.

وقتی بیگ رامی در المپیا 2020 ظاهر شد – تقریباً بدیهی به نظر می رسید که او قهرمان خواهد شد. او بسیار عالی بود و در بین سایر رقبا برجسته بود. امسال اما شرایط او نسبت به سال گذشته کمی ناخوش تر به نظر می رسید. در دو نمایش پیشین در طول پیش داوری – براندون کاری آنقدر خوب بود که به نظر می رسید می تواند از ضعف رامی سوء استفاده کرده و پیروزی بزرگ را به دست آورد.

اما بین پیش داوری و فینال چیزهای زیادی می تواند تغییر کند. برخلاف بسیاری از مسابقات در طول سال – شرکت کنندگان بخش آزاد مردان یک روز کامل بین دو مرحله وقت دارند. بیگ رامی توانست شرایط خود را بهبود بخشد. این را با حجم عظیم او ترکیب کنید و هیچ راهی برای براندون کاری وجود نداشت. در کل یک نبرد نزدیک بود. این بازی، هیجان انگیز و در نهایت یک پیروزی خوب برای بیگ رامی بود.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.2/5 - (11 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات