آیا می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای آنالیز رقبا قبل از نمایش بدن سازی استفاده کرد؟!
5

آیا می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای آنالیز رقبا قبل از نمایش بدن سازی استفاده کرد؟!

  • اخبار بدنسازی
  • 18 می 21
  • محمدرضا امیدی
  • 143 بازدید
  • بدون دیدگاه

جورج پترسون در مورد اینکه رسانه های اجتماعی چگونه می توانند هنگام آماده سازی برای یک مسابقه بدن سازی، فریبنده و گمراه کننده باشند صحبت می کند. رسانه های اجتماعی با به روزرسانی سریع محتواهای مربوط به فیزیک رقبا، نه تنها طرفداران بلکه ورزشکاران را نیز مجذوب خود کرده اند. بنابراین آیا می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای آنالیز رقبا قبل از نمایش بزرگ بدن سازی استفاده کرد؟ آیا آنالیز رقبا به وسیله شبکه های اجتماعی می تواند به آمادگی قبل از مسابقه کمک کند تا آمادگی بیشتری برای پیروزی داشته باشید؟

در آخرین مصاحبه اختصاصی با جورج پترسون، او نسبت به گمراه کنندگی عکس فیزیک بدنسازان در شبکه های اجتماعی (هنگام آماده شدن برای یک نمایش بزرگ بدن سازی) هشدار می‌دهد.

 

در گذشته بدنسازان هنگام تمرین برای یک نمایش بزرگ بدن سازی فیزیک خود را پنهان می کردند. این کار دو هدف داشت. اول اینکه باعث می‌شد که نمایش بزرگ در این مسابقه یک شوک و لذت واقعی برای طرفداران داشته باشد. همچنین مانع از این می‌شد که ورزشکاران ببینند در مقابل چه حریفانی قرار خواهند گرفت. در حالی که برخی از بدنسازان هنوز از این تاکتیک پیروی می کنند اما به دلیل گسترش اینترنت و رسانه های اجتماعی، دیدگاه افراد به طور قابل توجهی تغییر پیدا کرده است. اکنون به روزرسانی فیزیک قبل از مسابقه کاری عادی است.

در دهه گذشته چند پست با عنوان “به روزرسانی فیزیکی جان دوو” مشاهده کرده‌اید؟ ما حدس می‌زنیم خیلی زیاد! به دلیل این که بی واسطه بودن رسانه های اجتماعی یک مزیت بزرگ برای بدن سازی است. امکان تعامل بیشتر با طرفداران را فراهم می کند. این امکان را می دهد که هفته به هفته با اخبار و به روزرسانی های بیشتر انگیزه و هیجان ایجاد کنید. دیگر نیازی نیست که طرفداران بدن سازی برای دیدن عکس مجله یا یک نمایش بزرگ بدنسازی و اخبار مربوط به ورزش مورد علاقه خود یک ماه منتظر بمانند.

 

آنالیز رقبا به وسیله شبکه های اجتماعی

آنالیز رقبا به وسیله شبکه های اجتماعی

خطر شبکه های اجتماعی برای بدنسازان حرفه‌ای

با وجود این که شبکه های اجتماعی مزایای زیادی دارند، اما دارای اشکالاتی نیز هستند. به روزرسانی های مداوم، انتظارات جدیدی را پدید آورده است. ممکن است آنچه در عکس‌های منتشر شده در شبکه های اجتماعی می بینیم با آنچه در شب مسابقه خواهیم دید متفاوت باشد. این چیزی است که جورج پترسون از آن آگاه است و در حالی که در اواسط آماده سازی برای مسابقه است این نکته را در ذهن خود حفظ می‌کند. از یک طرف، رسانه های اجتماعی می توانند خود را به عنوان ابزاری تاکتیکی به بدنسازان حرفه ای معرفی کنند. از لحاظ تئوری می توانید رقیبان خود زیر نظر گرفته و تمرینات خود را براساس آنچه می بینید تنظیم کنید. جورج پترسون سعی دارد تا حد ممکن از این کار اجتناب کند.

در حقیقت بسیاری از بدنسازانی که ما با آنها صحبت می کنیم از تلاش برای آنالیز آنلاین فیزیک رقبا اجتناب می کنند. جورج توضیح می دهد که این مسئله به سبب واقعیت غلطی است که رسانه های اجتماعی می توانند ایجاد کنند. هر چند که این مسئله همه را تحت تأثیر قرار می دهد اما به خصوص ممکن است برای بدنسازانی که در حال آماده سازی برای مسابقه  هستند، خطرناک باشد.

جورج پترسون به طور خاص درباره آنالیز رقبا به وسیله شبکه های اجتماعی و ترفندهای ذهنی صحبت می کند که شبکه های اجتماعی می توانند به کار گیرند.

آمادگی ذهنی قبل از مسابقه

آموزش، رژیم گرفتن و فداکاری همگی از عوامل مهم در یک آمادگی موفق هستند. اما آمادگی ذهنی هم مهم است. اگر یک بدنساز از نظر روانی در شرایط بدی قرار بگیرد امکان دارد خود را از بین ببرد و آمادگی خود را از دست بدهد. این برای هر ورزش حرفه ای و سطح بالا صدق می کند. به احتمال زیاد درباره سنت ها و عادت های عجیب و غریب شنیده اید که ورزشکاران حرفه ای قبل از یک بازی یا مسابقه از آن‌ها عبور می کنند. همه این‌ها برای این است که ذهنیت آن‌ها تحت چنین فشار بالایی ثابت و آماده بماند. به همین دلیل است که جورج پترسون سعی می‌کند هنگام آماده سازی برای مسابقات از مشاهده پروفایل ورزشکاران در شبکه های اجتماعی خودداری کند. البته گاهی اوقات هم غير قابل اجتناب است.

اما او با دیدن آن‌ها دست از تلاش برنمی‌دارد. او ادعا می‌کند منحرف کردن ذهن در حین آماده سازی برای مسابقه بسیار ساده است. این آخرین چیزی است که او می خواهد. هر چیز کوچکی که بتواند آمادگی او را عقب بیندازد می‌تواند نتایج فاجعه باری در پی داشته باشد.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات