راه حل مشکل بدن لاغر پر چرب
4

راه حل مشکل بدن لاغر پر چرب

  • چربی سوزی
  • 13 آگوست 19
  • حسام رضائی
  • 4,347 بازدید
  • بدون دیدگاه
جدول محتوا نمایش جدول

 

 

 

اگر در حال حاضر این شکلی‌ هستید :

a8za_11.jpg

و می‌خواهید بیشتر این شکلی‌ شوید :

محمدرضا امیدی mohammadreza omidi

پس شما میبایست به دقت تمام مطالبی‌ که قرار است در ادامه مقاله ذکر شود را مطالعه کنید.

شما میتوانید تمام “ رژیم‌های پاک “ موجود در اینترنت را دنبال کنید …

شما میتوانید آن قدر بدوید که مفاصل تان به شدت دردناک شوند …

شما میتوانید به میزان بسیار زیادی انواع مکملها را هر روزه مصرف کنید …

شما میتوانید هر برنامه تمرینی خانگی ای که تا کنون طراحی شده است را انجام دهید …

… علیرغم انجام تمام این کارها، باز هم میتوانید بدنی “ لاغر پر چرب “ داشته باشید، همانند فردی که تصویر بالا دیدید. آن هم برای مابقی عمر خود.

اما اگر بیاموزید که چگونه تمرین کنید، رژیم بگیرید و به درستی‌ از مکمل‌های بدنسازی استفاده کنید، میتوانید به بدنی که آرزوی آن را دارید دست یابید.

در این مقاله، شما مطالب زیر را خواهید آموخت :

  • اما بدن لاغر پر چرب اصلا چه می‌باشد؟
  • چرا افراد به بدنی لاغر و پر چرب میرسند
  • چگونه باید تمرین و تغذیه کرد تا از شر این شرایط خلاص شد
  • و مهم تر از همه، چگونه باید از بروز مجدد این شرایط جلوگیری کرد

بیائید شروع کنیم.

 

اما بدن لاغر پر چرب اصلا چه می‌باشد؟

لاغرپرچرب

این عبارت منطق را زیر سوال میبرد.

چطور ممکن است که در آن واحد فردی هم “ لاغر اندام “ و هم “ پر چرب “ باشد؟ این دیگر چه نوع نفرین شیطانی می‌باشد؟

باید گفت، “ لاغر “ در اینجا اشاره به حجم نسبتا کم عضلات بدن دارد و “ پر چرب “ نیز اشاره به سطح بیش از حد چربی‌ بدن این افراد دارد.

برای مثال، در زیر تصویر چند فرد دارای بدن لاغر پر چرب را مشاهده می‌کنید :

h8ed_13.jpg

g08k_14.jpg

lcmd_15.jpg

به عبارت دیگر، اینکه شما چه میزان دارای این شرایط هستید، کم و بیش مرتبط با ترکیب بدنی تان می‌باشد. ترکیب بدنی اشاره به میزان نسبت وزن عضلات به چربی‌ بدن دارد.

حتی اگر از لحاظ وزنی شما در محدوده سلامتی‌ باشید، باز هم ممکن است که بدنی لاغر اما پر چرب داشته باشید. اگر فردی دارای وزن سالمی می‌باشد، مشکل او عموما داشتن چربی‌ بیش از حد نیست، بلکه مشکل داشتن عضله کم می‌باشد.

این موضوع مخصوصا بیشتر گریبانگیر خانم‌ها میشود، زیرا تمایل آنها بیشتر روی چربی‌ سوزی می‌باشد تا عضله سازی. اگرچه کاهش درصد چربی‌ بدنتان میتواند در بهبود ظاهر فیزیکی‌ کمک کننده باشد، اما اغلب تنها انجام این کار کفایت نمیکند.

دو خانوم میتوانند دارای یک وزن یکسان باشند، اما یکی‌ از آنها میتواند ظاهری بسیار ورزشکاری داشته باشد و دیگری ظاهری نحیف و پر چرب! تفاوت اصلی‌ این دو نفر در میزان عضله ای است که در بدن آنها وجود دارد. آن خانمی که بدن ورزشکاری دارد مطمعنا از آن خانوم دیگر دارای عضله به مراتب بیشتری می‌باشد.

همانطور که درک کردید، هرچه میزان عضله شما کمتر باشد، بیشتر در معرض داشتن بدنی لاغر اما پر چرب قرار میگیرید، حتی اگر وزن شما در محدوده سلامت باشد. یک مرد دارای درصد چربی‌ ۱۵% اما با عضله بسیار اندک میتواند کاملا بدنی لاغر اما پر چرب داشته باشد که به هیچ وجه زیبا نیست، اما یک فرد عضلانی دارای همان میزان درصد چربی‌ بدن میتواند بدنی کاملا جذاب و خیره کننده داشته باشد.

به همین ترتیب، یک مرد دارای عضله اندک برای اینکه بتواند عضلات شکم خود را نمایان کند و در واقع تفکیک مناسبی ایجاد کند باید چربی‌ را به زیر ۱۰% بیاورد. اما یک فرد عضلانی علیرغم داشتن ۱۵% چربی‌ بدنی، باز هم میتواند تفکیک بسیار مناسبی در همه نقاط بدن داشته باشد.

اکنون اگر شما یک خانوم باشید، شاید با خود این فکر را دارید که عضله سازی ممکن است باعث شود در نهایت بدنی حجیم و مردانه پیدا کنید. من این را میفهمم. اما باید بدانید روال کار اینگونه نیست. حقیقت این است که عضله سازی برای زنان در آن مقدار که فکرش را می‌کنید بسیار دشوار است. در واقع دستیابی به چنان حجمی سال‌ها تمرین سنگین و جدی و تغذیه صحیح را میطلبد.

همچنین چیزی که باعث میشود بدن شما پفی و بزرگ شود، این است که با داشتن چربی‌ بسیار زیاد اقدام به عضله سازی نیز کنید. انجام این کار اگرچه باعث افزایش حجم بدن شما میشود اما ظاهری تفکیک شده نخواهید داشت.

همانطور که دیدید، شما میتوانید با مقدار متوسطی عضله سازی و کاهش درصد چربی‌ بدن به آن تفکیک عضلانی دلخواهی که اکثر ما به دنبال هستیم برسید.با این بیان، اما بدون چربی‌ سوزی مناسب شما قرار نیست که به آن پاهای خوش فرم، شکم صاف و دستانی تفکیک شده برسید.

بنابراین، چیزی که باعث ایجاد بدنی لاغر اما پر چرب میشود، عدم تعادل مناسب بین سطح چربی‌ و عضلات می‌باشد.

خلاصه : بدن لاغر پر چرب به بدنی گفته میشود که در آن فرد نسبتا دارای وزن نرمالی‌ می‌باشد، اما مقدار عضلات او بسیار کم و مقدار چربی‌ بسیار بالا است.

 

چرا مردم به بدنی لاغر اما پر چرب دست پیدا میکنند؟

راه‌های غلطی وجود دارد که زمینه ساز ایجاد بدنی لاغر اما پر چرب و حفظ آن میشوند :

  • کاهش شدید کالری دریافتی
  • انجام میزان زیادی تمرینات هوازی
  • انجام تمرینات با وزنه اندک یا عدم انجام آنها

اگر اینگونه موارد برایتان آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که راهکار بخش اعظمی از رسانه‌های جمعی‌ برای کاهش وزن این دستورالعمل می‌باشد. کافی‌ است هر کدام از مجلات و کتاب‌های کاهش وزن، مخصوصا آنهایی که مشخصا زنان را هدف قرار داده‌اند، ورق بزنید و خواهید دید که در آنها یک یا چند مورد از این استراتژی‌های افتضاح برای کاهش وزن ذکر شده است.

اما چرا انجام این کار‌ها شما را به بدنی لاغر اما پر چرب میرسانند؟

بیائید آن را بررسی کنیم.

 

چرا کاهش بیش از حد کالری دریافتی باعث ایجاد بدنی لاغر اما پر چرب میشود

اگر تا کنون مقاله‌های ما را در سایت خوانده باشید، پس از قبل میدانید که برای کاهش وزن قابل توجه شما میبایست کمتر از آنچه که کالری میسوزانید، کالری دریافت کنید.

اما کافی‌ است که در انجام این کار زیاده روی کنید و بسیار کمتر از آنچه که بدنتان نیاز دارد کالری دریافت کنید و سپس مشکلات برای شما شروع خواهد شد. مشکلاتی که در نهایت باعث تجزیه شدید عضلانی و کاهش سرعت متابولیسم میشود.

اما از همه بدتر، هنگامی که دیگر عدد روی ترازو پایین تر نمی‌رود (که همیشه این اتفاق در مقطعی خواهد افتاد)، اکثر مردم از طریق تغذیه کمتر و کمتر و انجام تمرینات هوازی بیشتر واکنش نشان میدهند که انجام این کار تنها تجزیه عضلات را تشدید می‌کند.

این یک جاده یک طرفه برای رسیدن به بدنی لاغر اما پر چرب است و به همین دلیل است که من توصیه می‌کنم همیشه به میزان نرمال ۲۰ تا ۲۵% برای کاهش وزن کمبود کالری برای بدنتان ایجاد کنید.

تحقیقات نشان داده‌اند که انجام این کار همراه با انجام تمرینات منظم با وزنه و استفاده از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، آن کمبود کالری ۲۰ تا ۲۵ درصدی میتواند باعث چربی‌ سوزی سریع و همچنین حفظ عضلات بدن شود.

خلاصه : کاهش شدید دریافت کالری تنها منجر به تجزیه سریع عضلات میشود که نتیجه آن یک بدن لاغر پر چرب دائمی می‌باشد.

 

چرا انجام تمرینات هوازی بیش از حد میتواند شما را به بدنی لاغر اما پر چرب برساند

اگر فکر می‌کنید که برای رهایی از چربی‌‌های شکم باید هر هفته ساعت‌ها و ساعت‌ها را صرف تمرینات هوازی کنید، شما تنها نیستید.

اما باید در اینجا یک چیزی را به شما بگویم :

هنگامی که مساله بهبود ترکیب بدنی باشد، یعنی کاهش چربی‌ و ساخت یا حفظ عضلات، تمرینات هوازی آنچنان با اهمیت نیستند.

بسیاری از افراد زمانی‌ که متوجه میشوند بر اساس تحقیقات تمرینات منظم هوازی نمی‌تواند تضمین کننده کاهش وزن آنها باشد متعجب میشوند. در حقیقت، بسیاری از افرادی که فکر میکنند تنها با انجام تمرینات هوازی میتوانند کاهش وزن داشته باشند، در آخر تنها چاق تر از قبل از شده‌اند.

البته حرفم در اینجا این نیست که تمرینات هوازی به خودی خود بی‌ فایده هستند یا مستقیما باعث افزایش وزن میشوند.

اگر بدانید که چگونه باید رژیم بگیرید، تمرینات هوازی میتوانند به چربی‌ سوزی سریع تر شما کمک کنند و مخصوصا تمرینات اینتروال هوازی پر فشار نیز در زمینه بسیار خوب هستند، اما انجام این تمرینات نیز به هیچ وجه حیاتی نمیباشد.

در حقیقت، اگر می‌خواهید به بدنی کم چرب بدون قربانی کردن عضلات و قدرت خود دست یابید، میبایست در مورد مقدار انجام تمرینات هوازی یک ارزیابی دقیق داشته باشید. دو دلیل اصلی‌ برای انجام این کار وجود دارد :

  • انجام بیش از حد تمرینات استقامتی باعث تداخل در عضله سازی و افزایش قدرت میشود.
  • هرچه جلسات هوازی شما طولانی تر باشد، این تاثیرات نیز بزرگ تر میشوند.

به علاوه، اگرچه تمرینات هوازی مقدار زیادی کالری سوزی میکنند، اما به اندازه انجام تمرینات با وزنه نمیتوانند به شکل کارامدی چربی‌ سوزی کنند. با این بیان، اگر شما بخواهید به یک میزان مشابه با تمرینات هوازی و تمرینات با وزنه کالری سوزی کنید، بخش بیشتری از کالری سوزانده توسط تمرینات با وزنه از چربی‌‌ها خواهند بود.

بنابراین، انجام جلسات هوازی ۱ تا ۲ ساعته ۴ تا ۷ روز در هفته که بسیار هم رایج می‌باشد به هیچ وجه ایده آل نمیباشد. مخصوصا هنگامی که این کار را با یک رژیم به شدت کم کالری ترکیب کنید. انجام این دو کار به شدت به فیزیک بدنی شما صدمه وارد می‌کند.

خلاصه : انجام تمرینات بیش از حد هوازی از طریق تسریع فرایند تجزیه عضلات باعث ایجاد بدنی لاغر اما پر چرب میشود، که در این شرایط لیفت کردن وزنه سخت میشود.

 

چرا انجام تمرینات با وزنه کم یا عدم انجام آن باعث رسیدن به بدنی لاغر اما پر چرب میشود

بسیاری از برنامه‌های کاهش وزن شامل مقدار اندکی‌ یا بدون تمرینات با وزنه هستند که انجام این کار یک اشتباه بزرگ می‌باشد. اگرچه یک جلسه تمرین با وزنه شدید ممکن است نتواند به اندازه یک جلسه تمرین هوازی با فشار بالا کالری سوزی کند، اما از آن مقداری که مردم فکرش را میکنند بسیار بیشتر کالری سوزی می‌کند (و قطعا این مقدار برای سرعت بخشیدن قابل توجه به فرایند چربی‌ سوزی کافی‌ می‌باشد).

همچنین ما در اینجا اثر کالری سوزی پس از تمرین را نیز داریم که اشاره به افزایش سرعت جذب اکسیژن پس از تمرین با وزنه دارد که نتیجه آن کالری سوزی بیشتر می‌باشد. در اینجاست که تمرینات با وزنه واقعا درخشان ظاهر میشوند زیرا یک جلسه تمرین با وزنه میتواند سرعت متابولیسم شما را تا چندین روز افزایش دهد.

مخصوصا تمرینات با وزنه سنگین در این زمینه بسیار کارامد هستند، به طوری که تحقیقات نشان داده‌اند انجام تمرینات سنگین (۸۰-۸۵% یک تکرار بیشینه) میتواند چند صد کالری بیشتر از تمرینات با وزنه سبک تر (۴۵-۶۵% یک تکرار بیشینه) بسوزاند.

در اینجا اما هنوز نکات دیگری برای توجه وجود دارد.

انجام تمرینات با وزنه تنها راه حفظ حداکثری عضلات حین چربی‌ سوزی می‌باشد.

اگر به درستی‌ کار خود را انجام دهید انجام این کار تقریبا کار آسانی می‌باشد. در حقیقت، حین فرایند چربی‌ سوزی شما تنها ممکن است مقدار بسیار کمی‌ عضله از دست دهید یا کاهش قدرت داشته باشید و حتی ممکن است اصلا کاهشی در سطح عضلات و قدرت خود نداشته باشید، حتی اگر چندین ماه را صرف رسیدن به درصد چربی‌ ایده آال خود کنید.

هدف ما در اینجا همین مورد است، و انجام تنها چند جلسه تمرین با وزنه در هفته برای رسیدن به این هدف کافی‌ می‌باشد.

خلاصه : انجام تمرینات با وزنه کارامد‌ترین راه برای حفظ یا افزایش حجم عضلات حین چربی‌ سوزی می‌باشد و غفلت از تمرینات با وزنه و توجه بیش از حد به تمرینات هوازی یک راه مطمئن برای رسیدن به بدنی لاغر اما پر چرب می‌باشد.

 

چگونه از شر بدن لاغر پر چرب خلاص شویم

اکنون که میدانید انجام چه کارهایی باعث رسیدن به بدنی لاغر اما پر چرب میشوند، بیائید در مورد جلوگیری از بروز آن صحبت کنیدم و در صورت نیاز برطرف کردن آسیب‌های وارد شده.

“ آیا باید چربی‌ سوزی کنم یا عضله سازی؟ “

این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد دارای بدن لاغر پر چرب را درگیر خود کرده است. آنها میدانند که به دنبال چه فیزیک بدنی هسند اما نمیدانند چطور به آن برسند. مردان اغلب تنها فکر میکنند که باید تمرکزشان روی عضله سازی باشد و زنان نیز تمرکزشان روی چربی‌ سوزی بیشتر می‌باشد. ولی‌ هر دو دسته به هیچ جا نمیرسند … زیرا آنها هر دو کار را باید انجام دهند.

آنها باید رژیم غذایی و تمرینی خود را طوری طراحی کنند که بتوانند هم زمان هم عضله سازی و هم چربی‌ سوزی کنند.

به این کار “ اصلاح ترکیب بدنی “ گفته میشود و تنها راه رهایی از بدن لاغر پر چرب همین است. چربی‌ بیش از حد و عضله اندک چیزی است که باعث شده تا شما در این وضعیت باشید و اکنون باید این روند را معکوس کنید تا از شر آن خلاص شوید.

اکنون شاید شنیده باشید که عضله سازی و چربی‌ سوزی همزمان غیر ممکن می‌باشد.

اما این موضوع درست نیست.

اگر نسبت به تمرینات با وزنه (مخصوصا تمرینات با وزنه سنگین) مبتدی هستید، شما مطمئنا میتوانید همزمان عضله سازی و چربی‌ سوزی کنید.

با این بیان، اگر شما مرد هستید و از زمان شروع تمرینات با وزنه خود هنوز حداقل ۱۵ تا ۲۰ پوند عضله سازی نکرده اید، شما احتمالا به شکل کارامدی میتوانید ترکیب بدنی خود را اصلاح کنید. همین موضوع در مورد زنانی که پس از یک سال تمرین با وزنه نتوانسته اند حداقل ۸ تا ۱۰ پوند عضله سازی کنند صادق می‌باشد.

در این حالت، شما نباید در عضله سازی و چربی‌ سوزی همزمان دچار مشکل شوید، البته اگر به درستی‌ وظایف خود را انجام دهید.

اینها مواردی هستند که شما باید به درستی‌ آنها را انجام دهید :

  1. انجام تمرینات با وزنه ترکیبی‌ به مقدار زیاد
  2. احتیاط کافی‌ در انجام تمرینات هوازی
  3. رژیم گرفتن صحیح را بیاموزید (مقالات کامل زیادی در مورد طراحی رژیم‌های کاهش وزن در سایت وجود دارد)

 

انجام تمرینات با وزنه ترکیبی‌ زیاد

اگرچه برای رهایی از شر بدن لاغر پر چرب شما هم نیازمند عضله سازی و هم چربی‌ سوزی هستید، اما هنگامی که دید وسیع تری داشته باشیم، میبینیم که عضله سازی مهم تر است. عضله آن چیزی است که در نهایت همان فیزیک بدنی دلخواه را برای شما رقم میزند.

هنگامی که شما خواهان عضله سازی حداکثری هستید، شما باید تمرکزتان روی انجام تمرینات با وزنه سنگین و چند مفصلی باشد. تمرینات با تکرار‌های بالا با تمرکز روی حرکات تک مفصلی به مراتب کارایی کمتری برای عضله سازی دارند.

اما بسیاری از مدل‌های فیتنس و بدنسازان این کار را انجام میدهند و شما را توصیه به انجام اینگونه تمرینات میکنند، اما چرا؟ مصرف استرویید. ساده و شفاف! انجام صد‌ها تکرار در هر جلسه تمرین برای فردی که دارو مصرف می‌کند فوق‌العاده است اما شما را به عنوان یک بدنساز طبیعی به جایی نمیرساند.

بنابراین، به جای اینکه هر هفته به دنبال ایجاد دم عضلانی شدیدی باشید، هدف اصلی‌ شما باید افزایش قدرت قابل توجه در حرکات اسکات، ددلیفت، پرس سینه و پرس سرشانه باشد و برنامه تمرینی شما باید بر اساس این تفکر طراحی شود.

 

احتیاط کافی‌ در انجام تمرینات هوازی را داشته باشید

راه مناسب گنجاندن تمرینات هوازی در یک رژیم کاهش وزن این است که تعداد جلسات و همچنین حجم تمرینی هفتگی را به کوتاه‌ ترین و کمترین زمان ممکن برسانیم. شما تنها باید به اندازه ای تمرینات هوازی را انجام دهید که باعث ادامه چربی‌ سوزی شما شود و نه چیزی بیشتر.

بعد از کار با هزاران نفر، در اینجا مدت و تعداد جلسات هوازی مطلوب برای به حداکثر رساندن چربی‌ سوزی و تجزیه حداقلی عضلات را برای شما بیان می‌کنم :

  • هر جلسه تمرین هوازی شما نباید بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول بینجامد.
  • در هفته بیش از ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت تمرین هوازی را انجام ندهید

شاید از خود بپرسید که چگونه ۲ ساعت تمرین هوازی در هفته قرار است که چربی‌ سوزی را تحت تاثیر قرار دهد؟ باید گفت که تمرین هوازی معمولی‌ این کار را انجام نمیدهد، بلکه همانطور که قبلا هم ذکر کردم تمرینات اینتروال پر فشار راهکار موفقیت شما هستند.

 

رژیم گرفتن صحیح را بیاموزید

شما میتوانید در باشگاه به خوبی‌ تمرین کرده و همه چیز را به درستی‌ رعایت کنید اما اگر نمیدانید که در آشپزخانه در حال انجام چه کاری هستید، هیچگاه آن نتایجی‌ که به دنبال آن هستید را نخواهید دید. این موضوع کاملا درست است. یک رژیم بد میتواند حتی بهترین برنامه تمرینی موجود را نیز بی‌ اثر کند.

اما خبر خوب این است که رژیم گرفتن آن چنان که فکرش را می‌کنید سخت نیست. در مورد راهنمای طراحی رژیم میتوانید در سایت مقالات کامل و جامع زیادی را پیدا کنید اما در این مقاله چیزی که لازم است بدانید را برای شما ذکر می‌کنم :

اگر میزان دریافت کالری شما برای مدت‌های زیادی است که بسیار پایین می‌باشد و دیگر شاهد کاهش وزنی هم نیستید، پس به احتمال زیاد در اینجا میتوانید از یک روش متعادل تر سود بیشتری را ببرید. برای انجام این کار چندین دلیل وجود دارد.

همانطور که قبلا ذکر کردم، رژیم‌های با کالری بسیار محدود یکی‌ از بهترین راه‌ها برای سوزاندن عضلات با ارزش تان می‌باشد، مخصوصا اگر با تمرینات با وزنه سبک و با تکرار‌های بالا ترکیب شوند. بنابراین، محدود کردن بیش از حد دریافت کالری با هدف اصلی‌ ما در جهت حل مشکل بدن لاغر پر چرب در تضاد است، یعنی‌ عضله سازی.

دوما، هنگامی که شما میزان دریافت کالری خود را به منظور چربی‌ سوزی کاهش میدهید، بدنتان از چندین روش سعی‌ بر کاهش میزان کل انرژی سوزانده شده می‌کند. بنابراین هنگامی که شما به شکل قابل توجهی‌ میزان کالری دریافتی خود را محدود می‌کنید و برای مدت زیادی در این شرایط باقی‌ میمانید، و از این ترس دارید که با افزایش میزان دریافت کالری دوباره شاهد افزایش وزن خود باشید، پس بدن نیز در اینجا به شکل قابل توجهی‌ میزان کالری سوزانده شده در روز توسط خود را کاهش میدهد.

مطمئنم که میتوانید حدس بزنید معنی‌ این حرف چه می‌باشد، کاهش وزن در این وضعیت بد بدنی میتواند کار به شدت سختی باشد. اگر شما نیز اینگونه هستید، پس جای نگرانی وجود ندارد. شما به متابولیسم خود آسیب وارد نکرده اید یا بدنتان را در شرایط “ قحطی زدگی “ قرار نداده اید.

بدن شما تنها از طریق کالری سوزی کمتر خود را با میزان جیره غذایی جدیدش تطابق داده است و این یک واکنش طبیعی و قطعی‌ در مقابل کاهش دریافت کالری می‌باشد. یکی‌ از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این مشکل این است که تنها برای چند ماه پشت سر هم میزان دریافت کالری را محدود کنیم و سپس یک استراحت به بدن بدهیم.

بنابراین اگر شما اکنون مدت زیادی است که در شرایط کمبود کالری سپری می‌کنید راه حل شما آسان می‌باشد. کمبود کالری خود را جبران کنید یا به عبارتی میزان دریافت کالری خود را محدود نکنید. میزان دریافت کالری خود را تا جایی افزایش دهید که برای حفظ وزن کنونی تان نیاز است. به عبارتی دیگر، به همان اندازه که در روز کالری میسوزانید، کالری دریافت کنید.این کار را به مدت حداقل ۲ هفته انجام دهید تا ذهن و بدنتان برای یک دوره کات دیگر آماده شود و سپس دوباره میتوانید چربی‌ سوزی خود را از سر بگیرید.

 

افرادی که توانستند به شکل تحسین برانگیزی بدن لاغر اما پر چرب خود را تغییر دهند

اگر شما نیز مدت هاست دارای بدنی لاغر اما پر چرب هستید، احتمالا تا کنون چندین روش را برای حل این مشکل امتحان کرده‌اید. و از آنجایی که در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا آن روش‌ها برایتان جوابگو نبوده است.

و اگر در این مورد شکاک هستید، این را میفهمم.

اگر از توصیه‌های ارائه شده در این مقاله پیروی کنید، دقیقا همانطور که توضیح دادم، در ۳ تا ۶ ماه آینده شما بدنی لاغر اما پر چرب نخواهید داشت. در زیر تصویر افرادی را می‌بینید که توانسته اند بدن لاغر اما پر چرب خود را به بدنی عضلانی و خوش فرم تبدیل کنند :

clij_16.jpg

eoli_17.jpg

kkuy_18.jpg

hve5_19.jpg

شما نیز در صورت پیروی از نکات ارائه شده در این مقاله میتوانید به چنین نتایجی‌ دست پیدا کنید.

 

جمع بندی در مورد بدن لاغر پر چرب

دلیل خاصی‌ مبنی بر داشتن بدنی لاغر اما پر چرب وجود ندارد.

دلیل این مشکل نفرین ژنتیکی یا بدشانسی‌ نمیباشد. بروز این مشکل دارای دلایل کاملا مشخص و راه حل‌های آن نیز کاملا شفاف و مشخص است.

بدن لاغر پر چرب به شرایطی گفته میشود که در آن بدن فرد نسبتا دارای وزن نرمالی‌ می‌باشد، اما دارای عضله بسیار اندک و چربی‌ فراوان می‌باشد.

هرچه عضله کمتری داشته باشید، پس برای اینکه بدنی لاغر اما پر چرب نداشته باشید مجبورید درصد چربی‌ خود را کمتر کنید، و اگر شما عضله بسیار اندکی‌ داشته باشید، شانس کمی‌ در انجام این کار خواهید داشت. در اینجا کلا دو حالت پیش میاید، یا به بدن لاغر پر چرب خود اکتفا کنید یا همیشه در شرایط گرسنگی شدید قرار داشته باشید تا از این وضعیت جلوگیری کنید.

خوشبختانه، حل این مشکل بسیار سر راست و آسان است. شما میبایست عضله سازی کنید و درصد چربی‌ بدن خود را کاهش دهید.

۳ اشتباه اصلی‌ که منجر به ایجاد بدنی لاغر اما پر چرب میشود به قرار زیر است :

  • کاهش شدید کالری دریافتی
  • انجام میزان زیادی تمرینات هوازی
  • انجام تمرینات با وزنه اندک یا عدم انجام آنها

کاهش شدید دریافت کالری باعث تسریع تجزیه عضلات شما میشود و در نهایت شما علیرغم رسیدن به محدوده وزن نرمال، اما بدن پر چربی‌ خواهید داشت.

تمرینات هوازی بیش از حد هم از طریق تسریع تجزیه عضلات باعث رسیدن به بدنی لاغر اما پر چرب میشود، که این امر انجام تمرینات با وزنه را سخت می‌کند و چربی‌ سوزی نیز در این حالت به کارامدی انجام تمرینات با وزنه نمیباشد.

انجام تمرینات با وزنه کارامد‌ترین راه برای حفظ یا افزایش حجم عضلات در دوره چربی‌ سوزی می‌باشد و اولویت قرار دادن تمرینات هوازی به جای تمرینات با وزنه یک راه مطمئن و تضمینی در رسیدن به بدنی نحیف و پر چرب می‌باشد.

اما راه حل این مشکل آسان است :

  1. انجام تمرینات با وزنه ترکیبی‌ به مقدار زیاد
  2. احتیاط کافی‌ در انجام تمرینات هوازی
  3. رژیم گرفتن صحیح را بیاموزید

انجام این کار‌ها زمان بر است و کمی‌ نیز سخت می‌باشد، اما مطمعنا همه به راحتی‌ میتوانند این کار را انجام دهند. هنگامی که شما روی غلطک بیفتید، در شرایطی قرار میگیرید که میتوانید از ثمره تلاش‌های خود برای مابقی عمرتان لذت ببرید.

بنابراین از اطلاعات موجود در این مقاله استفاده کرده تا بتوانید بدن لاغر اما پر چرب خود را بهبود دهید و به بدنی برسید که به آن افتخار کنید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
3.9/5 - (20 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات