آخرین مقالات :

چگونه به شکل طبیعی سطح تستوسترون بدن را افزایش دهیم (بخش اول)

بدون دیدگاه
513 بازدید
چگونه به شکل طبیعی سطح تستوسترون بدن را افزایش دهیم (بخش اول)

تستوسترون اساسا به عنوان یک هورمون مردانه شناخته میشود با وجود اینکه این هورمون هم در مردان و هم در زنان تولید میشود.اما به دلیل اینکه مردان مقدار بسیار بیشتری از زنان دارای این هورمون در بدن خود میباشند تصمیم ما بر این شد که به این هورمون به عنوان یک هورمون مردانه نگاه کنیم.موارد بسیار زیاد و خسته کننده ای را می‌توان در مورد شرح تستوسترون بیان کرد اما ما در اینجا این موارد اضافه را نادیده میگیریم و مستقیم به سراغ اصل مطلب خواهیم کرد که تمام افرادی که در حال خواندن این مقاله هستند در واقع تنها به آن اهمیت میدهند و آن این است که تستوسترون هورمونی است که بیشترین نقش را در افزایش میل جنسی‌ و همچنین افزایش توانایی رشد عضلات ایفا می‌کند.

 

هنگامی که بحث عضله‌ سازی به میان بیاید هرچه سطح تستوسترون شما بالاتر باشد میزان رشد عضلات نیز سریع تر و بهتر صورت خواهد پذیرفت.به همین خاطر است که افرادی که دارای یک ژنتیک برتر در بدن سازی هستند معمولا سطح تستوسترون آنها بالاتر از حد معمول می‌باشد و به همین دلیل است که برخی‌ بدن سازان با مصرف انواع استروئید‌ها سعی‌ بر این دارند تا به شکل غیر طبیعی سطح تستوسترون بدن خود را افزایش دهند.

بنابراین ما به این سوال خواهیم رسید که چگونه میتوانیم به طور طبیعی سطح تستوسترون بدن خود را افزایش دهیم؟

 

 

مکمل‌های افزایش دهنده سطح تستوسترون

بیشتر مقالاتی که سعی‌ در جواب دادن این سوال دارند مایل هستند تا تمرکز خود را روی لیست بلند بالایی از مکمل‌های طبیعی افزایش دهنده تستوسترون موجود در بازار قرار دهند.اما ما در اینجا قرار نیست چنین کاری را انجام دهیم.به این دلیل که بخش اعظمی از مکمل‌های افزایش دهنده سطح تستوسترون موجود در بازار کاملا بی‌ اثر و غیر مفید میباشند.حتی آنهایی که به تازگی کشف شده و سازندگان آن مدعی هستند که می‌توان با محصولات جادویی آنها به نتایج غیر قابل تصوری دست یافت.

 

اگرچه برخی‌ از این مکمل‌ها نظیر تریبولوس ترستریس تا حدودی میتوانند در افزایش میل جنسی‌ کمک کننده باشند اما در واقع اثر آن در افزایش سطح تستوسترون به آن میزانی‌ نمی‌باشد که بتواند کار خاصی‌ را انجام دهد و از این جهت کاملا غیر مفید میباشند.پس با این توضیحات ما این قسمت را کنار گذاشته و از آن رد خواهیم شد.اما به جای آن ما در اینجا قصد داریم تا روی فاکتور‌های ساده‌ای که در زندگی‌ شما هم اکنون وجود دارند تمرکز کنیم.همان کار‌هایی که انجام دادن یا انجام ندادن آنها میتواند تاثیر قابل توجهی‌ در افزایش یا کاهش سطح تستوسترون شما داشته باشند و سپس از آن مهم تر به شما راه‌های بسیار ساده و کاملا طبیعی به منظور رفع این مشکلات بیان خواهیم کرد تا شما بتوانید با به کارگیری آنها به بالاترین سطح تستوسترونی که به شکل طبیعی می‌توان به آن دست یافت دست یابید.

 

 

۸ عامل طبیعی که روی سطح تستوسترون شما تاثیر میگذارند

 

 

۱) مصرف چربی‌

در تحقیقات مختلفی‌ به رابطه قدرتمند میا‌‌ن مصرف چربی‌‌های غذائی و سطح تستوسترون اشارات فراوانی‌ شده است.در این تحقیقات مشخص شده است که دریافت کمتر چربی‌ برابر با کاهش سطح تستوسترون و دریافت بیشتر چربی‌ باعث افزایش سطح تستوسترون خواهد شد پس بنابراین مصرف مقادیر کافی‌ چربی‌‌های غذائی (به خصوص دریافت مقادیر کافی‌ چربی‌‌های اشباع) جنبه بسیار مهمی‌ از رژیم غذائی ما می‌باشد.

 

اما چه مقدار چربی‌ باید در روز مصرف شود تا نیاز‌های پایه شما برآورده شود؟ برای اکثر افراد دریافت ۲۰-۳۰% کالری کل از چربی‌‌ها یک نقطه شروع بسیار خوب می‌باشد که این مقدار چربی‌ می‌بایست از انواع منابع چربی‌‌های سالم دریافت شود،مواد غذائی سرشار از چربی‌‌های سالم عبارتند از تخم مرغ، انواع آجیل ها، روغن زیتون، روغن نارگیل، دانه ها، ماهی‌‌ها (انواع چرب نظیر سالمون)، آووکادو، گوشت گاو، لبنیات و دیگر موارد.

 

 

۲) ویتامین دی

در سال‌های اخیر مصرف مکمل ویتامین دی به شکل فراوان و گسترده ای توصیه میشود زیرا اثرات مثبت آن در تقویت سیستم ایمنی، سلامت استخوان ها، بهبود رفتار، کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها و سایر موارد کاملا ثابت شده است.اما با توجه به موضوع این مقاله ما نقش تنظیم سازی سطح تستوسترون آن را مد نظر میگیریم.در تحقیقاتی‌ ثابت شده است که سطح پایین ویتامین دی باعث کاهش سطح تستوسترون خواهد شد و مشخص شد که هنگامی که به اندازه کافی‌ ویتامین دی مصرف شود سطح تستوسترون نیز بعد از مصرف افزایش خواهد یافت.

 

آنطور که مشخص شده است کمبود ویتامین دی در بین مردم بسیار شایع می‌باشد.زیرا این ویتامین چیزی نیست که در بسیاری از مواد غذائی یافت شود و اگر برخی‌ مواد غذائی نیز دارای ویتامین دی باشند مقدار آن بسیار اندک می‌باشد.این مشکل به دو دلیل ایجاد میشود اول اینکه بسیاری از مردم از ترس ابتلا به سرطان پوست خود را مستقیم در معرض نور خورشید قرار نمی‌دهند و دوم اینکه بسیاری از افراد در طول ساعات روز در محیط‌های سر بسته و داخلی‌ نظیر مدرسه یا محل کار به سر میبرند.

 

اگر شما نیز چنین شرایطی را دارید و نمیتوانید هر روزه به میزان کافی‌ در محیط بیرون قرار بگیرید پس به احتمال زیاد حداقل سطح میزان ویتامین دی شما کمتر از حد مطلوب می‌باشد و احتمال این نیز وجود دارد که این کاهش بسیار شدید نیز باشد.اما از کجا می‌توان کاملا مطمئن شد؟ به یک دکتر مراجعه کنید و آزمایش خون دهید.تنها راه فهمیدن کمبود ویتامین دی همین است.اگر شما دارای کمبود ویتامین دی باشید دکتر شما به احتمال فراوان یک دوز بالای ویتامین دی را برای شما تجویز خواهد کرد تا در سریع‌ ترین زمان ممکن سطح آن به میزان نرمال برسد و بعد از آن نیز احتمالا دوز‌های کوچک تر به منظور حفظ سطح ویتامین دی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

 

اما اگر کمبودی مشاهده نشود اما سطح ویتامین دی شما در پایین‌ ترین حالت نرمال باشد چه باید کنیم؟ اگر شما توانایی انجام آزمایش خون را نداشته باشید چه باید کرد؟ اگر شما به میزان کافی‌ در معرض نور خورشید قرار نمیگیرید و تصمیم بر این دارید که از مکمل‌های ویتامین دی استفاده کنید چه باید بکنید؟ در این موارد یک دوز روزانه به میزان ۲۰۰۰-۳۰۰۰ واحد از ویتامین دی میتواند یک نقطه مطلوب به حساب آید.اگر شما از قبل به میزان کافی‌ و مطلوب ویتامین دی مصرف می‌کنید و اکنون نیز با مصرف مکمل مقادیر اضافه و فراتر از نیاز دریافت می‌کنید پس باید بدانید که این موضوع باعث افزایش بیشتر سطح تستوسترون نخواهد شد.

 

 

۳) روی

در تحقیقات مشخص شده است که همچنین کمبود روی در بدن نیز باعث کاهش سطح تستوسترون خواهد شد.همانند ویتامین دی در صورت مصرف مقادیر کافی‌ روی نیز شما میتوانید بلافاصله بعد از مصرف آن سطح تستوسترون خود را افزایش دهید.همانند ویتامین دی در صورت مصرف مقادیر بیش از حد نیاز روی نیز شما نخواهید توانست سطح تستوسترون خود را بیش از حد افزایش دهید.پس اگر شما دارای کمبود روی هستید (روی از طریق عرق از بدن دفع میشود بنابراین می‌توان گفت کمبود روی در بین ورزشکاران رایج می‌باشد) پس باید از طریق رژیم غذائی یا مکمل‌های روی سطح آن را افزایش دهید.برخی‌ مواد غذائی دارای روی عبارتند از صدف‌های دریایی، گوشت گاو، گوشت گوساله، برخی‌ آجیل‌ها و دانه ها.

 

 

۴) خواب کافی‌

در برخی‌ تحقیقات به اثبات رسیده است که خواب ناکافی میتواند روی کاهش سطح تستوسترون تاثیر بگذارد.در یک آزمایش روی یک گروه از مردان جوان ابتدا به آنها گفته شد که در یک هفته هر شب به مدت ۸ ساعت خواب شبانه‌ داشته باشند سپس بعد از این مدت به آنها گفته شد که در ۳ شب به میزان ۱۰ ساعت خواب داشته باشند و سپس به آنها گفته شد که به مدت ۸ شب تنها ۵ ساعت خواب شبانه‌ داشته باشند.

 

نتیجه آزمایش به این صورت بود که بعد از شب‌هایی که آنها تنها ۵ ساعت خوابیده بودند میزان تستوسترون آنها بلافاصله ۱۰-۱۵% کاهش پیدا کرده بود.

اما چه کاری میتوانید انجام دهید که این اثر را متوقف یا معکوس کنید؟ آسان است.هر شب به میزان کافی‌ بخوابید.اما میزان مناسب و مطلوب دقیقا چه میزان می‌باشد؟ خوابیدن به میزان ۷-۹ ساعت در شب برای اکثر افراد بسیار ایده‌ال خواهد بود.

 

مترجم : حسام رضایی

نویسنده : حسام رضائی
لینک کوتاه : https://mokamelhaa.ir/?p=7521
کپی برداری از سایت مکملها تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.
اخبار مرتبط
۰نظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال تلگرام

آخرین مقالات سایت

آرشیو >

پربازدیدترین

آرشیو >

ریکاوری

آرشیو >

مکملهای قبل تمرین

آرشیو >
اطلاعیه های مهم
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا