زنجبیل سیاه برای تقویت قوای جنسی‌ و افزایش عملکرد ورزشی
4.6

زنجبیل سیاه برای تقویت قوای جنسی‌ و افزایش عملکرد ورزشی

  • رابطه جنسی
  • 9 آگوست 18
  • حسام رضائی
  • 2,613 بازدید
  • 1 دیدگاه

زنجبیل سیاه برای تقویت قوای جنسی‌ و افزایش عملکرد ورزشی

بسیاری از مبارزان موی تای بر سر کارایی زنجبیل سیاه قسم میخورند و می‌گویند که این گیاه میتواند باعث تولید انرژی اضافه شود که یک فاکتور کلیدی برای پیروزی در مسابقات آنها می‌باشد. همچنین بر اساس طب سنتی‌ تایلند آنها مدعی این هستند که زنجبیل سیاه به شکل بسیار قابل توجهی‌ میتواند باعث تقویت عملکرد ورزشی، سلامت و افزایش طول عمر شود. اما تحقیقات در این مورد چه می‌گویند؟ در این مقاله ما بررسی خواهیم کرد که آیا زنجبیل سیاه واقعا یک گیاه شگفت آور کاربردی می‌باشد یا خیر.

 

زنجبیل سیاه چیست؟

زنجبیل سیاه با نام علمی‌ (Kaempferia parviflora) یک گیاه متعلق به خانواده (Zingiberaceae) می‌باشد. این گیاه بومی تایلند می‌باشد و همچنین با نام‌های جینسینگ تایلندی، زنجبیل سیاه و کراچای دام نیز شناخته میشود. زنجبیل سیاه تقریبا همانند جینسینگ معمولی‌ می‌باشد. تنها با این تفاوت که در قسمت داخلی‌ زنجبیل سیاه به رنگ بنفش می‌باشد. زنجبیل سیاه اغلب با زردچوبه سیاه (Curcuma caesia) اشتباه گرفته میشود زیرا از لحاظ ظاهری همانند هم هستند. اما بخش داخلی‌ زردچوبه سیاه بیشتر به رنگ آبی‌ می‌باشد.

 

مزایای سلامتی‌ زنجبیل سیاه

استفاده از ریشه زنجبیل سیاه در طب سنتی‌ تایلند بسیار مرسوم و محبوب می‌باشد. معمولا از آن به عنوان بهبود دهنده سطح انرژی و یک عامل بازسازی کننده استفاده میشود. از این گیاه اما عمدتا به منظور تقویت میل و عملکرد جنسی‌ استفاده میشود. حتی ادعا میشود که زنجبیل سیاه یک جایگزین طبیعی ویاگرا می‌باشد زیرا که قدرت آن در این زمینه بسیار گزارش شده است. همچنین همانطور که ذکر شد این گیاه در بین مبارزان موی تای نیز بسیار محبوب می‌باشد زیرا به آنها استقامت و قدرت عضلانی مازاد میدهد. اما تحقیقات علمی‌ در این زمینه چه می‌گویند؟

 

زنجبیل سیاه و عملکرد جنسی‌

زنجبیل سیاه با عنوان یک ویگرا طبیعی منهای عوارض جانبی آن شناخته میشود. اگر شما یک مرد و در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا اکنون هوس امتحان آن را دارید. خبر خوب این است تحقیقات از قبل کارایی زنجبیل سیاه را روی عملکرد جنسی‌ را ثابت کرده است. تحقیقات نشان داده‌اند که عصاره زنجبیل سیاه یک مهار کننده فسفو دی استراز نوع ۵ (PDE5) طبیعی می‌باشد. یک مهار کننده (PDE5) نظیر ویاگرا، باعث مهار گانوزین مونوفسفات (cGMP) میشود که یک آنزیم مسول تجزیه نیتریک اکسید در بدن می‌باشد.

نیتریک اکسید برای آلت مردان بسیار مهم می‌باشد زیرا میتواند باعث گشادی رگ‌ها در این ناحیه شود. سپس افزایش جریان خون حاصل از آن باعث اطمینان از یک نعوظ طولانی‌ تر و سخت تر برای شما خواهد شد. همچنین خواص تقویت کننده قوه جنسی‌ زنجبیل سیاه در یک تحقیق دیگر نیز ثابت شده است. در یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۰۸ تائید شد که زنجبیل سیاه میتواند از طریق افزایش جریان خون به بیضه‌ها باعث افزایش میل جنسی‌ شود. همچنین تائید شده است که عصاره زنجبیل سیاه میتواند باعث افزایش سطح دوپامین در بدن شود. دوپامین یکی‌ از انتقال دهنده‌های عصبی می‌باشد که وظیفه آن افزایش میل جنسی‌ و لذت می‌باشد.

Side Effects to Black Ginger

 

زنجبیل سیاه و مصرف انرژی بدن

همچنین ثابت شده است که عصاره زنجبیل سیاه میتواند باعث افزایش نرخ انرژی مصرفی بدن (متابولیسم) شود که این امر برای چربی‌ سوزی بسیار کارامد است. تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه حداقل از دو روش باعث افزایش سرعت متابولیسم میشود. در یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۴ ثابت شد که عصاره زنجبیل سیاه از طریق فعال سازی بافت‌های چربی‌ قهوه ای میتواند باعث افزایش سرعت متابولیسم شود. این چربی‌‌های قهوه ای دارای تعداد زیادی میتوکوندری هستند که در واقع نیروگاه‌های سلول در نظر گرفته میشوند. چربی‌‌های قهوه ای وظیفه تبدیل انرژی مواد غذایی به گرما را دارند و سپس انرژی حاصل شده را در بین بخش‌های مختلف بدن توزیع میکنند.

در یک تحقیق جدید تر نشان داده شد که عصاره زنجبیل سیاه از طریق بهبود متابولیسم گلوکز، اسید لاکتیک و لیپید‌ها میتواند باعث افزایش سرعت متابولیسم شود. تجزیه گلوکز، اسید لاکتیک و لیپید‌ها (چربی‌) باعث میشود که بدن برای انجام فعالیت‌های ضروری خود نیازمند تولید انرژی بیشتری باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که داشتن سرعت متابولیسم مناسب یکی‌ از ویژگی‌‌های یک فرد سالم می‌باشد. اگر سرعت متابولیسم بدن شما بالا باشد، احتمال ابتلا به چاقی، سندروم متابولیک و دیابت بسیار کاهش میابد.

 

زنجبیل سیاه و تناسب اندام

تاثیر عصاره زنجبیل سیاه در افزایش سرعت متابولیسم در نهایت منجر به افزایش عملکرد فیزیکی‌ و ورزشی شما میشود. افزایش سرعت متابولیسم همانطور که در بالا توضیح داده شد باعث میشود تا بدن راحت تر فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهد. علاوه بر افزایش تولید انرژی، تائید شده است که عصاره زنجبیل سیاه میتواند باعث افزایش استقامت نیز شود. در یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان داده شد که این عصاره میتواند باعث مهار التهابات شود، بنابراین نتیجه آن بهبود استقامت عضلانی و افزایش فعالیت ماهیچه‌ها می‌باشد.

 

آیا مصرف زنجبیل سیاه دارای عوارض جانبی نیز می‌باشد؟

بر اساس بررسی‌های جامع روی تحقیقات بالینی، ثابت شده است که مصرف عصاره جنجبیل سیاه دارای هیچگونه عارضه جانبی نمیباشد حتی اگر در روز تا ۱.۳۵ گرم نیز از آن مصرف شود. این موضوع عمدتا به این بر میگردد که این عصاره در درجه خفیف تری باعث مهار آنزیم (cGMP) میشود که همین امر استفاده از آن را به عنوان یک بهبود دهنده عملکرد جنسی‌ ایمن تر کرده است.

مصرف عصاره زنجبیل سیاه باعث حذف هرگونه عارضه جانبی حاصل از مصرف مهار کننده‌های مصنوعی (PDE5) نظیر ویاگرا میشود. این عوارض جانبی به این دلیل روی میدهند که این دست دارو‌ها نسبت به آنزیم (cGMP) بسیار شدید واکنش نشان میدهند. عوارض جانبی حاصل از مصرف مهار کننده‌های مصنوعی (PDE5) میتواند شامل سوزش قلب، درد پشت، گیجی، سو هاضمه، سردرد، گرفتگی بینی‌ و اختلالات بینایی باشد.

 

نتیجه گیری

عصاره زنجبیل سیاه واقعا یک معجزه سلامتی‌ می‌باشد. تحقیقات بسیار زیادی تاثیر مثبت این گیاه را روی بهبود عملکرد جنسی‌، افزایش سرعت متابولیسم و تناسب اندام ثابت کرده‌اند. همچنین برای زنجبیل سیاه هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است که همین امر مصرف آن را بسیار ایمن کرده است. اگر به دنبال بهبود سلامت جنسی‌ خود هستید، ممکن است عصاره زنجبیل سیاه بهترین انتخاب شما باشد. به شکل سنتی‌ زنجبیل سیاه را اغلب با یک گیاه داروی تقویت کننده میل جنسی‌ دیگر به نام (Butea Superba) ترکیب میکرده اند که این گیاه را نیز میتوانید مد نظر قرار دهید.

فقط به یاد داشته باشید که ترکیب زنجبیل سیاه با ویاگرا یا هر مهار کننده مصنوعی (PDE5) دیگر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. گرچه زنجبیل سیاه برای سلامتی‌ بسیار خوب می‌باشد اما هنگام مصرف ترکیبی‌ با این دست دارو‌ها میتواند عوارض جانبی آنها را بسیار تشدید کند. مهم نیست که چه میزان زنجبیل سیاه ایمن به نظر می‌رسد، شما به هر حال باید از دوز‌های گفته شده طبق دستور العمل پیروی کنید. اگر برای یک بیماری جدی خود در حال مصرف دارو هستید، قبل از مصرف این عصاره حتما با پزشک خود مشورت‌های لازم را انجام دهید. همچنین اگر خانمی باردار یا شیرده هستید توصیه میشود که حداقل در این دوران از مصرف این مکمل خودداری کنید و آن را به تعویق بیاندازید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.6/5 - (8 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات