تفکرات رایج غلط در مورد عضلات شکم که نتیجه گیری شما را مختل میکنند
0.0

تفکرات رایج غلط در مورد عضلات شکم که نتیجه گیری شما را مختل میکنند

  • مقالات بدنسازی
  • 6 آوریل 17
  • حسام رضائی
  • 3,786 بازدید
  • بدون دیدگاه

تعداد بسیار زیادی سو برداشت‌ها و دروغ‌هایی وجود دارد که عموم مردم به آنها باور دارند اما بدن سازان و آنهایی که عضو جامعه فیتنس هستند فریب این حرف‌ها را نمیخورند.ما می‌دانیم که نمی‌توان هر غذایی که می‌خواهیم بخوریم و سپس با مصرف چند قرص معجزه آسا کاهش وزن داشته باشیم.می‌دانیم که نمی‌توان برای هر وعده سوپ کلم خورد و انتظار داشت به بدن رویایی مان برسیم.

 

اخیرا و در سال‌های گذشته بدون شک تبلیغات بسیار زیادی در مورد دستگاه‌های تمرینی عضلات شکم دیده اید.تبلیغاتی که ادعا دارند محصولات آنها تنها ۱۰ دقیقه از وقت شما را خواهند گرفت و در عوض شکمی سفت و شش تکه را تحویل شما خواهند داد! اکثر ما می‌دانیم که این دستگاه‌ها شکمی قابل توجه و جذاب را برای ما ایجاد نخواهند کرد.

 

اما چیز جالبی‌ که در این مورد وجود دارد این است که اکثر بدن سازان با تجربه‌ای که این دستگاه‌ها را به سخره میگیرند خود در واقع از اصول پشت ساخت همین دستگاه‌ها در تمرینات خود استفاده میکنند.ساخت این دستگاه‌ها همیشه بر این مبنا بوده است که عضلات شکم را می‌بایست هر روز و با تکرار‌های بالا تمرین داد.این نوع از تمرینات شکم هنوز هم توسط بسیاری از بدن سازان در باشگاه‌های سراسر جهان استفاده میشود.در مورد تمرینات شکم سو برداشت‌های بسیار بیشتری نسبت به دیگر گروه‌های عضلانی وجود دارد.اکنون بیایید در مورد برخی‌ از این سو برداشت‌ها شفاف سازی کنیم.

 

 

سو برداشت ۱ : تمرینات شکم من را قادر خواهند ساخت که عضلات شکم خود را ببینم

این موضوع بسیار ساده است. کاهش چربی‌ بدن از طریق رژیم غذایی مناسب و تمرینات هوازی تنها راه برای دیدن عضلات شکم می‌باشد.انجام تمرینات شکم مطلقا نمیتواند لایه چربی‌ روی عضلات شکم شما را از بین ببرد.بسیاری از افراد گمان میکنند که میتوانند تنها چربی های قسمت شکم را آب کنند و چربی‌ بقیه‌ نواحی بدن را دست نخورده باقی‌ بگذارند اما باید گفت که این موضوع غیر ممکن است.

 

بسیار شنیده میشود که برخی‌ بدن سازان بعد از مسابقات خود می‌گویند که می‌بایست تمرینات شکم خود را برای مسابقه بعد بیشتر کنند.اما در ۹۹% موارد تنها چیزی که آنها به آن نیاز دارند ۶ هفته رژیم بیشتر می‌باشد.حقیقت این است که حتی در صورت عدم انجام هیچگونه تمرینات شکم شما هنوز هم از طریق رژیم غذایی مناسب میتوانید عضلات شکم قابل قبولی را برای خود بسازید و نمایان کنید.

 

 

سو برداشت ۲ : عضلات شکم را باید هر روز تمرین دهید

بنا بر برخی‌  مسائل اینگونه در تفکر غالب مردم جا افتاده است که عضلات شکم چیزی متفاوت از دیگر گروه‌های عضلانی هستند.اما باید گفت که عضلات شکم نیز همانند هر گروه عضلانی دیگر در بدن می‌باشد.هر گروه عضلانی نیاز به زمان استراحت کافی‌ برای یک ریکاوری مناسب دارد.تمرین دادن عضلات شکم در هر روز تنها باعث تمرین زدگی آنها و عدم رشد آنها میشود.هیچ فردی با این تفکر به باشگاه نمی‌آید که پاهای خود را هر روز تمرین دهد.عضلات شکم نیز هیچ فرقی‌ ندارند.

5 Common Ab Workout Myths Debunked

 

 

سو برداشت ۳ : عضلات شکم تنها باید با تکرار‌های بالا تمرین داده شوند

همانطور که بالا ذکر شد عضلات شکم نیز همانند هر گروه عضلانی دیگر در بدن هستند.عضلات شکم متشکل از فیبر‌های ماهیچه ای کند انقباض که به وزنه‌های سبک و تکرار‌های بالا بهتر واکنش میدهند و هم از فیبر‌های ماهیچه ای تند انقباض که به وزنه‌های سنگین و تکرار‌های کم بهتر واکنش نشان میدهند می‌باشد.اگرچه نسبت فیبر‌های کند انقباض به تند انقباض در عضلات شکم بیشتر می‌باشد اما این به آن معنا نیست که شما تمرینات با تکرار‌های پایین را کاملا حذف کنید.برای دریافت نتایج حداکثری در مورد عضلات شکم شما می‌بایست آنها را هم با تکرار‌های بالا و هم تکرار‌های کم تمرین دهید.برای ‌ست‌های تمرینی با تکرار کم وزنه نیز باید به تمرینات شما اضافه شود که در مورد بعدی به آن می‌پردازیم.

 

 

سو برداشت ۴ : استفاده از وزنه در تمرینات شکم باعث افزایش قطر دور کمر شما میشود

این مورد نیز در واقع مرتبط با تئوری تمرینات با تکرار بالا برای عضلات شکم می‌باشد. اغلب از افراد مختلف شنیده میشود که می‌گویند شما تنها می‌بایست با حرکات مبتنی‌ بر وزن بدن و با تکرار‌های بسیار بالا عضلات شکم خود را تمرین دهید.اما هنگامی که از آنها پرسیده میشود که دلیل این کار چیست اغلب آنها اینگونه پاسخ میدهند که انجام این کار باعث کوچک نگه داشتن عضلات شکم میشود.اما هنگامی که از آنها پرسیده میشود منظور از کوچک حفظ کردن شکم چه می‌باشد معمولا جوابی‌ دریافت نمی‌شود.

 

تنها چیزی که باعث عدم کوچکی شکم میشود تجمع مقدار زیادی چربی‌ در سراسر آن می‌باشد و قبلا هم تعیین کردیم که تنها راه برای رهایی از چربی‌‌های شکم یک رژیم غذایی مناسب و چربی‌ سوز می‌باشد.تا زمانی‌ که چربی‌ دور شکم شما نباشد هیچ تمرین شکمی نمیتواند قطر کمر شما را افزایش یا کاهش دهد.اندازه دور کمر شما چیزی است که ژنتیکی از قبل تعیین شده می‌باشد.

 

استفاده از وزنه در تمرینات شکم باعث میشود که عضلات این قسمت رشد کنند.این موضوع بسیار خوب می‌باشد زیرا عضلات شکم شما بسیار برجسته و قابل تحسین خواهند شد.هرچه عضلات شکم شما بزرگ تر باشد برجستگی و خطوط و تفکیک آنها مشخص تر خواهد بود و باعث زیبایی هرچه بیشتر شکم شما خواهد شد.برای آنها هم که میخواهند در مسابقه شرکت کنند باید بدانند که داوران حدود ۱۰ متر از آنها فاصله دارند و اگر عضلات شکم آنها کوچک باشد از آن فاصله این عضلات دیده نخواهند شد.

 

یک مورد بسیار خوب دیگر در مورد افزایش حجم عضلات شکم این است که شکم دارای عضلات حجیم حتی بهتر از شکم افرادی که تنها دارای چربی‌ کمی‌ در بدن خود هستند دیده خواهد شد.این موضوع به این دلیل است که چربی‌‌های روی شکم در سطح مقطع بیشتری پخش خواهند شد.برای مثال فرض کنید که به شما یک سبد ماسه داده شده است که در واقع نشان دهنده میزان چربی‌‌های قسمت شکم شما می‌باشد.

 

اکنون به شما گفته میشود که ماسه‌ها را به شکل مساوی روی کف آشپزخانه پخش کنید که در واقع نشان دهنده شکم شما در اینجا می‌باشد.اکنون فرض کنید دوباره یک سبد ماسه همانند سبد اول به شما داده شود و گفته شود که آنها را روی کف زمین کل خانه به شکل مساوی پخش کنید.مشخص است که در این حالت ماسه‌ها نمیتوانند زیاد سطح زمین کل خانه را پوشش دهند.مقدار ماسه در هر دو سبد یکسان بود اما در اینجا سطح پوشش آن افزایش پیدا کرده است.همین مورد برای عضلات شکم نیز صدق می‌کند.اگر عضلات شکم خود را حجیم تر کنید سطح زیر چربی‌‌های شکمی افزایش پیدا کرده و لایه چربی‌‌ها نازک تر از قبل خواهند شد.

abs2

 

 

سو برداشت ۵ : عضلات شکم نیازمند تمرین مستقیم نیستند زیرا در طول انجام دیگر حرکات به اندازه کافی‌ فشار به آنها وارد میشود

می‌دانیم که در بالا ذکر شد که در صورت عدم انجام هیچگونه تمرین و تا زمانی‌ که رژیم غذایی شما مناسب باشد میتوانید عضلات شکم قابل قبولی داشته باشید.این موضوع درست می‌باشد اما آیا شما تا همین اندازه قانع هستید؟ تا کنون دیده نشده است که کسی‌ تنها با داشتن یک شکم معمولی‌ و مناسب از نظر دید عمومی‌ برنده یک مسابقه بدن سازی شود.

 

برای داشتن یک شکم واقعا شگفت انگیز و برتر شما می‌بایست تمام عضلاتی که شکم شما را تشکیل میدهند را تمرین دهید.این عضلات شامل عضلات بالایی و پایینی شکم، عضلات میا‌‌ن دنده ای و پهلو‌ها میشود.بسیاری از بدن سازان در مورد دیگر عضلات خود بسیار دقیق هستند و هر عضله‌ را از هر زاویه ممکن تمرین میدهند اما هنگامی که نوبت به تمرینات شکم می‌رسد تنها به انجام چند ‌ست کرانچ بسنده میکنند و اسم آن را تمرین شکم میگذارند.

 

تقریبا هر فردی در هر باشگاهی که وارد شود در مورد بهترین تمرینات شکم نظریه مخصوص به خود را دارد.اکثر این نظریه‌ها هم در واقع کاملا غلط می‌باشد پس کاملا مراقب باشید که از چه کسانی‌ توصیه می‌پذیرید.چه شما یک بدن ساز رقابتی و چه یک فرد معمولی‌ خواهان تناسب اندام باشید این توصیه‌های غلط رایج در مورد عضلات شکم میتواند پیشرفت شما را کامل نابود کند.

 

عضلات شکم خود را هوشمندانه و پر فشار تمرین دهید و نسبت به رژیم غذایی خود نیز با نظم عمل کنید زیرا تنها راه رسیدن به شکمی مناسب و تحسین برانگیز می‌باشد.اکنون که می‌دانید چه چیز‌هایی در مورد عضلات شکم غلط میباشند زمان آن رسیده است که دیگر از خرید محصولات تبلیغاتی دست بردارید.

 

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات