مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ پپتید هگزارلین
4.3

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ پپتید هگزارلین

  • پپتیدها و انواع آنها
  • 1 نوامبر 18
  • حسام رضائی
  • 12,849 بازدید
  • 3 دیدگاه

مزایا و عوارض جانبی احتمالی‌ پپتید هگزارلین

هگزارلین یک هورمون رشد می‌باشد که عموما با نام اگزامورلین شناخته میشود. هگزارلین در واقع جز دسته (GHSR) و در طبقه بندی هگزا پپتید‌ها قرار می‌گیرد. نوع عملکرد آن شبیه (GHRP-6) می‌باشد اما قابل ذکر است که قدرت آن بسیار بیشتر می‌باشد، بنابراین میتواند مقادیر بسیار بیشتری از هورمون رشد را در بدن تولید کند. در حقیقت، اطلاعات مختلفی‌ وجود دارند که نشان میدهند هگزارلین قوی‌ترین نوع مصنوعی (GHRH) موجود در بازار می‌باشد.

 

خواص و عملکرد هگزارلین

هگزارلین یک ترکیب آمینو اسیدی می‌باشد و هنگامی که به فرد مصرف کننده تزریق شود، میتواند باعث تحریک غده هیپوفیز و در نتیجه افزایش تولید پیوسته هورمون رشد در بدن شود. در زمان نگارش این مقاله، تا کنون واقعا راهی‌ برای درک کامل نحوه عملکرد هگزارلین یافت نشده است. اما به هر حال، شواهد به صورت واضحی نشان میدهند که اثر هگزارلین روی بدن بسیار قوی می‌باشد.

دیگر اطلاعات نشان میدهند که مصرف هگزارلین میتواند باعث افزایش سطح کورتیزول و پرولاکتین نیز در بدن شود، و در واقع این افزایش سطح در این دو هورمون بسیار بیشتر از مصرف هر داروی افزایش دهنده سطح هورمون رشد می‌باشد. البته افزایش سطح پرولاکتین نباید به شدت مصرف برخی‌ استرویید‌های آنابولیک خاص باشد اما به هر حال در برخی‌ موارد این افزایش سطح میتواند قابل توجه باشد. بر خلاف (GHRP-6) با مصرف هگزارلین سطح گرلین در بدن افزایش پیدا نمیکند، جدایی از اینکه ساختار شیمیایی آنها بسیار شبیه به هم می‌باشد.

هگزارلین به عنوان یکی‌ از سریع العمل ترین هورمون‌های رشد در بازار شناخته میشود، اما به هر حال بعد از گذشت زمان خاصی‌ نیز عمل آن روی بدن متوقف خواهد شد. در طول یک دوره حدود ۴ هفته پس از مصرف این هورمون، سطح هورمون رشد میبایست بسیار سریع افزایش پیدا کند و مزایای خود را نشان دهد. اما جدایی از این مساله، تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آن در بیش از ۱۶ هفته دارای مزیت بسیار اندک یا بدون مزیت می‌باشد. به شکل رایج، از هگزارلین معمولا حدود ۸-۱۲ هفته استفاده میشود و سپس بعد از آن حداقل به مدت ۶ هفته باید قطع مصرف شود. بر خلاف مصرف تستوسترون، با مصرف هگزارلین غده هیپوفیز از تولید طبیعی هورمون رشد دست نخواهد کشید، اما متاسفانه هنگام مصرف هگزارلین باید بدانید که طول عمر آن در بدن کوتاه می‌باشد.

 

تاثیرات هگزارلین

همانند بسیاری دیگر از محصولات هورمون رشد، هگزارلین میتواند برای فرد مصرف کننده مزایای زیادی را به ارمغان آورد. گاهی‌ اوقات این هورمون به دلیل قابلیت خود در افزایش حجم عضلانی خالص و افزایش قدرت مورد توجه ورزشکاران قرار می‌گیرد. همچنین این هورمون به دلیل قابلیت خود در حفظ سطح پایین چربی‌ بدن و همچنین افزایش سرعت ریکاوری دارای محبوبیت زیادی می‌باشد. البته نتیجه گیری نهایی شما از این هورمون عمدتا بستگی به رژیم غذایی و برنامه تمرینی شما دارد و همچنین زمانی‌ بهترین کارایی را دارد که همراه با استرویید‌های آنابولیک مصرف شود. از لحاظ تاثیرات آنابولیک، این هورمون به تنهائی‌ دارای قابلیت زیادی نمیباشد.

هگزارلین همچنین برای افرادی که یا در دوره حجم هستند و یا در دوره کات، نیز بسیار عالی‌ می‌باشد زیرا این هورمون توانائی بهبود سرعت متابولیسم و چربی‌ سوزی را دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان میدهد هگزارلین میتواند به ریکاوری فرد هنگامی که در یک رژیم محدود می‌باشد کمک کند، که این رژیم‌ها معمولا در دوره کات بسیار رایج می‌باشد. لازم به ذکر است که اگرچه مصرف تنهای این هورمون از لحاظ آنابولیکی دارای مزیت نمیباشد، اما میتواند قطعا در زمینه چربی‌ سوزی بسیار به شما کمک کند.

بهترین تاثیر هگزارلین در خواص ترمیمی و ریکاوری آن می‌باشد که اطلاعات نیز نشان میدهند هگزارلین بهترین هورمون رشد در این زمینه می‌باشد. مشخصا، استفاده از هگزارلین یک راه حل ایده آل طولانی مدت نمیباشد زیرا تاثیر آن در بدن کوتاه مدت است، اما از مزیت‌های آن در بهبود ریکاوری نمی‌توان چشم پوشی کرد. این مزایا عبارتند از :

  • ترمیم مفاصل (نه به شکل یک مسکن، بلکه ترمیم واقعی)
  • تقویت و بهبود سیستم عصبی
  • ترمیم فیبر‌های ماهیچه ای و بافت ها
  • افزایش تراکم استخوان ها
  • حفاظت از قلب

 

عوارض جانبی احتمالی‌ هگزارلین

همانند تمام هورمون ها، عوارض جانبی هگزارلین را نیز باید جدی گرفت. هگزارلین میتواند ایجاد کننده چندین عارضه جانبی احتمالی‌ باشد. اما به هر حال، بیشتر این عوارض جانبی با فراوانی‌ کمی‌ روی میدهند یا شدت آنها خفیف می‌باشد. در زیر رایج‌ ترین عوارض جانبی مرتبط با مصرف هگزارلین ذکر خواهد شد :

 

عوارض جانبی استروژنیک : رایج‌ ترین عارضه جانبی حاصل از مصرف هگزارلین احتباس آب در بدن می‌باشد. البته این احتباس آب حاصل از افزایش سطح استرادیول در بدن نمیباشد و معمولا می‌توان به آسانی‌ با داشتن یک رژیم غذایی و تمرینی خوب از بروز آن جلوگیری کرد. اگرچه هورمون رشد تمایلی به تبدیل شدن به استروژن ندارد، اما بزرگی‌ نامتعارف بافت سینه در مردان ممکن است ایجاد شود. با این بیان، اما تنها کسانی‌ باید نگران این وضعیت باشند که از قبل دچار آن بوده باشند.

 

عوارض جانبی آندروژنیک : هگزارلین دارای هیچگونه عارضه جانبی آندروژنیک نظیر ریزش مو و ایجاد آکنه نمیباشد. همچنین ایجاد صفات مردانه در زنان مصرف کننده این پپتید نیز بروز نخواهد کرد.

 

سمیت کبد : مصرف هگزارلین نشان داده است که برای کبد غیر سمی می‌باشد و حضور آن در بدن از این جهت هیچ مشکلی‌ را ایجاد نمیکند.

 

تاثیر روی سطح تستوسترون : مصرف هگزارلین هیچگونه تاثیری روی سطح تستوسترون ندارد و باعث سرکوب تولید طبیعی تستوسترون نخواهد شد.

 

خطر کورتیزول : مصرف هگزارلین ممکن است باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن شود. میزان کورتیزول تولید شده و همچنین خطرات مرتبط با آن در بدن هر فردی تاثیرات متفاوتی را دارد. همچنین سطح این هورمون ممکن است تحت تاثیر مصرف دیگر هورمون هایی که فرد مصرف می‌کند نیز قرار بگیرد. آنهایی که دچار افزایش سطح کورتیزول میشوند ممکن است عوارضی نظیر خواب سخت، افزایش چربی‌ بدن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی را تجربه کنند. از دیگر علائم می‌توان به اختلالات اخلاقی‌ نظیر افسردگی، کاهش میل جنسی‌ و اضطراب اشاره کرد.

 

نوع مصرف هگزارلین

هگزارلین از طریق تزریق زیر جلدی استفاده میشود. این پپتید در فرم پودر عرضه میشود و برای استفاده باید به آن آب مقطر اضافه شود. ۲۰۰ میکروگرم در روز اینطور به نظر می‌رسد که میتواند بهترین دوز از لحاظ دریافت مزایای آن باشد، اگرچه برخی‌ تا ۴۰۰ میکروگرم در روز نیز از آن استفاده میکنند. اما کسانی‌ که از دوز‌های ۴۰۰ میکروگرم استفاده میکنند باید انتظار صدمه دیدن غده هیپوفیز را نیز داشته باشند. اکثر اطلاعات نشان میدهند که دوز‌های بیشتر از ۲۰۰ میکروگرم در روز دارای مزایای بیشتری نیستند.

از آنجایی که این پپتید به سرعت غیر فعال میشود، ۱۶ هفته حداکثر زمانی‌ است که برای مصرف آن توصیه میشود و حداقل باید ۴ هفته نیز مصرف قطع شود. اکثر مصرف کنندگان اعلام داشته اند که یک دوره ۸-۱۲ هفته ای دارای بیشترین کارایی و مزایا می‌باشد.

 

جمع بندی در مورد هگزارلین

هگزارلین اینطور به نظر می‌رسد که دارای مزیت‌های بالقوه زیادی در دنیای هورمون‌های رشد می‌باشد. این پپتید ممکن است یکی‌ از هیجان انگیز‌ ترین پپتید‌ها باشد زیرا قیمت آن بسیار کمتر از هورمون رشد انسانی‌ بوده و همچنین در مقایسه با دیگر محصولات مرتبط، اثر آن به سرعت نمایان میشود. اما به هر حال، چون هگزارلین هنوز یک ترکیب نسبتا جدید می‌باشد و هنوز میبایست اطلاعات زیادی از آن استخراج شود، پس بسیار مشکل است که بتوان در مورد مصرف این محصول در این زمان یک نظر صادقانه و واقعی داد.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.2/5 - (4 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات