راهنمای خرید پروتئین وی خوب
5

راهنمای خرید پروتئین وی خوب

  • نکات طلایی
  • 31 اکتبر 18
  • حسام رضائی
  • 5,114 بازدید
  • بدون دیدگاه

۳ نکته برتر برای خرید پروتئین وی خوب

شما چه به دنبال عضله سازی، چربی‌ سوزی و چه بهبود عملکرد خود باشید، یک مکمل پروتئین خوب میتواند کیفیت غذایی شما را وارد یک سطح بالاتر کند. اما با این تنوع محصولات، از کجا باید فهمید که کدام محصول مناسب شما می‌باشد؟ در این مقاله ۳ نکته برتر در زمینه انتخاب مکمل پروتئین صحیح برای شما بیان خواهد شد.

 

برای خرید پروتئین وی میزان اندازه سروینگ مکمل را بررسی کنید

اولین بحث ما برای خرید پروتئین وی در مورد سایز سروینگ مکمل مورد نظر می‌باشد. هر مکملی دارای یک لیبل می‌باشد که روی آن اطلاعات غذایی محصول ذکر شده است و اگر روی این لیبل را نگاه کنید اندازه هر سروینگ ذکر شده است.
اندازه هر سروینگ به شما میگوید که دقیقا در هر سروینگ چند گرم پروتئین وجود دارد. در گام بعد باید میزان پروتئین در هر سروینگ را بررسی کرد. بر روی لیبل هر مکمل غذایی، میزان پروتئین موجود در آن باید ذکر شده باشد.

اما در اینجا باید به چه نگاه کنیم؟ بیائید یک مثال بزنیم. فرض میگیریم که در حال نگاه به لیبل یک مکمل پروتئین از یک کمپانی میباشیم و میبینیم که اندازه هر سروینگ این محصول ۳۰ گرم درج شده است. سپس کمی‌ پایین تر نگاه کرده و میبینیم که سهمیه پروتئین در هر سروینگ ۲۴ گرم ذکر شده است.
اولین سوال من هنگامی که این صحنه را میبینم این است که پس آن ۶ گرم دیگر چه می‌باشد؟

نکته در اینجا این است که با مقایسه این دو عدد، شما واقعا میفهمید که در هر سروینگ دقیقا چه میزان پروتئین دریافت خواهید کرد. اما به شکل ایده آل در هر سروینگ چه میزان پروتئین باید وجود داشته باشد؟ تحقیقات نشان داده است که وجود ۲۰-۴۰ گرم در هر سروینگ به منظور بهبود سنتز پروتئین کافی‌ می‌باشد.
پس درسی‌ که اینجا میگیریم این است که ابتدا به اندازه سروینگ محصول نگاه کرده و سپس میزان پروتئین موجود در هر سروینگ را با آن مقایسه کنیم. اطمینان حاصل کنید در هر سروینگ مکمل پروتئین مورد نظر شما چیزی حدود ۲۰-۴۰ گرم پروتئین وجود داشته باشد تا ارزش خرید را پیدا کند.

راهنمای خرید پروتئین وی

 

در خرید پروتئین وی به ترتیب قرار گیری محتویات مکمل خود دقت کنید

دومین موضوع مورد بحث ما این است که برای شما توضیح دهیم در هنگام خرید پروتئین وی  چگونه باید به نحوه قرار گیری محتویات مکمل خود بر روی لیبل دقت کنید. اما منظور از ترتیب قرار گیری محتویات چیست؟ بر طبق قانون، مواد تشکیل دهنده یک مکمل باید به ترتیب نزولی بر روی لیبل محصول ذکر شوند. یعنی‌ ماده ای که بیشترین حجم محصول را تشکیل داده است باید اول لیست نام آن ذکر شود. برای مثال، اگر می‌بینید که نام اول فهرست محتویات محصول شما مالتودکسترین می‌باشد و نام دومین ماده پروتئین، این یعنی‌ اینکه این مکمل بیشتر یک مکمل کربوهیدراتی می‌باشد تا یک مکمل پروتیینی.

همچنین نوع پروتئین نیز مهم می‌باشد. پس دوباره به یاد داشته باشید که هنگام چک کردن ترتیب مواد تشکیل دهنده مکمل، پروتئین ایزوله در هر گرم حاوی پروتئین بیشتری نسبت به نوع کنسانتره می‌باشد که این امر مربوط به نوع فراوری آنها میشود. بر طبق قانون، پروتئین ایزوله باید حاوی ۹۰% یا بیشتر پروتئین در خود باشد، در حالی‌ که میزان خلوص پروتئین کنسانتره میتواند چیزی بین ۳۵-۸۰% باشد. بنابراین، هنگام انتخاب یک مکمل پروتئین، کاری که میتوانید در جهت خرید یک مکمل با کیفیت پروتئین انجام دهید این است که نام پروتئین وی ایزوله را در ابتدای فهرست محتویات مکمل مشاهده کنید، یعنی‌ قبل از دیدن نام پروتئین کنسانتره.

 

گیاه خواران گزینه‌های پروتیینی خود را بشناسند

سومین نکته در مورد خرید پروتئین وی ، مکمل پروتئین و نوشیدنی‌‌های پروتیینی برای گیاه خواران می‌باشد که بحث مهمی‌ می‌باشد. هنگامی که پروتئین از محصولات لبنی تهیه شده باشد، این یعنی‌ اینکه خود لبنیات نیز از شیر گاو تهیه میشود که همین امر هر نوع محصول لبنی را جز پروتئین‌های حیوانی قرار میدهد. بنابراین، کسی‌ که خواهان اجتناب از مصرف محصولات حیوانی می‌باشد پس خواهان مصرف پروتئین وی نیز نمیباشد.

راهنمای خرید پروتئین وی برای گیاه خوارها

عقیده من بر این است که در این مورد باید بحث شود زیرا این باور عمومی‌ ایجاد شده است که بدن سازان گیاه خوار نمیتوانند به حجم عضلانی و ترکیب بدنی مناسبی همانند بدن سازان گوشت خوار برسند. پروتئین‌های گیاهی نظیر پروتئین ایزوله برنج، پروتئین همپ و پروتئین سویا همگی‌ گزینه‌های محبوبی هستند. شخصا پروتئین ایزوله برنج قهوه ای را توصیه می‌کنم که در تحقیقات هم اینطور یافت شده است که میتواند در حمایت از رشد عضلات و نگهداری آنها همانند پروتئین وی تاثیر گذار باشد.

 

در خرید پروتئین وی به طعم و مزه مکمل دقت کنید

یکی از عوامل اصلی که شمارا ترقیب میکند برای مصرف پروتئین وی , مزه و طعم آن میباشد.اگر مکمل پروتئینی شما از مزه خوبی برخردار نباشد شما به سختی از آن مصرق خواهید کرد و زده میشوید. پس حتما در هنگام خرید پروتئین وی به طعم آن توجه کنید.

در مجموع، پروتئین یکی‌ از مکمل هایی می‌باشد که بیشترین تحقیقات روی آن انجام شده است، اما شما نباید گول مکمل‌های پروتئین ضعیف و بی‌ کیفیت را بخورید و همچنین نباید توسط تبلیغات غلط گمراه شوید. تنها به اطلاعات بر پایه علمی‌ که امروز با شما در میان گذاشتم و همچنین منابع معتبر اعتماد کنید و خرید پروتئین وی انجام دهید.

خرید پروتئین وی

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات