فیتنس بانوان
5

فیتنس بانوان : تعریف + مزایا + رازهای کاهش وزن

  • مقالات بدنسازی
  • 20 آگوست 20
  • مدیر سایت
  • 141 بازدید
  • بدون دیدگاه

رشته فیتنس ورزشی دارای مزایای بسیار است که معایب آن در برابر مزایایش بسیار ناچیز هستند. فیتنس از لحاظ ‌سلامت جسمانی و روحی – روانی، تأثیرات مثبت و خوبی برای فرد به جا می‌گذارد. این رشته ورزشی علاوه بر تاثیراتی که روی تناسب اندام خواهد گذاشت، باعث بهبود عملکرد فرد در طول فعالیت‌های روزمره خود نیز می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی مکمل ها با فیتنس بانوان همراه ما باشید.

 

 

افرادی که به این ورزش رو می آورند در ابتدا اکثرا تفاوتی بین رشته های مختلف ورزش بدنسازی نمی بینند.  اما باید گفت که اینطور نیست! بدنسازی شامل رشته های مختلف نظیر فیتنس، بادی بیلدینگ و بادی کلاسیک است.

 

هدف از ورزش فیتنس بانوان چیست؟

افرادی که به رشته های مختلف وارد می شوند شرایط مختلفی دارند. مثلا افرادی که از استخوان بندی درشتی برخوردار هستند و هیکل درشتی دارد اکثرا  وارد رشته بادی بیلدینگ می شوند. اما افرادی که از استخوان بندی درشتی برخوردار نیستند و هیکل جمع و جوری دارند ، رشته فیتنس برای آن ها بهترین گزینه است .

در اصل در رشته بدنسازی اصولا حجم زیادی به بدن داده می شود و تمرینات آن تعداد کم وزنه با حداکثر سنگینی است اما در فیتنس هدف اصلی، تقویت قدرت عضله ای است و در آن تعداد وزنه های بالا با وزن متوسط می باشد.

 

نقش ژنتیک در بدنسازی
بخوانید

در فیتنس بانوان نیازی به وزنه ها سنگین نیست!

در اصل در فیتنس نیازی به تمرین با وزنه های سنگین نیست. وزنه زدن نیز راحت ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است. هدف اصلی در بدنسازی حجیم ساختن بدن و در فیتنس ، متناسب و خوش فرم نمودن آن است.

 

فیتنس بانوان

فیتنس بانوان

 

ظرافتی در بدنسازی وجود ندارد !

در فیتنس سوزاندن چربی های اضافه نیز اتفاق می افتد. در بدنسازی اصولا دوره ای به اسم دوره حجم و افزایش وزن وجوز دارد در حالی که در فیتنس دلیلی برای افزایش حجم و افزایش وزن وجود ندارد این ورزش به دلیل ظرافت خود بیشتر مورد توجه بانوان است و بدنسازی مورد علاقه آقایان است!

در بدنسازی هیچ ظرافتی دیده نمی شود و بیشتر حجم عضله ها به چشم می آید. افرادی که به رشته ورزشی فیتنس وارد می شوند حدودا بعد از یک سال و نیم نتیجه مطلوب را می گیرند. این در حالی است که تمام برنامه ورزشی و برنامه غذایی و تمرینات هوازی را به طور منظم و پی در پی انجام داده و از وقفه انداختن بین تمرینات آن خودداری کنند.

 

تفاوت فیتنس و بدنسازی :

لازم به ذکر است که هر چند که فیتنس نسبت به بدنسازی ظریف تر است و بدنسازی ظرافت فیتنس را ندارد اما این موضوع اصلا از محبوبیت بدنسازی کم نمی کند و این رشته طرفداران خاص و همیشگی خودش را دارد و همچنان در صدر پرطرفدار ترین ورزش ها است.

 

فیتنس بانوان چه کمکی به بدن می کند؟!

فیتنس بانوان با هدف تناسب و فرم دهی به اندام صورت می گیرد و از وزنه های سنگین استفاده نمی شود. فیتنس بانوان با چربی سوزی و کاهش کالری همراه است و اندامی زیبا و متناسب را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجا که هدف فیتنس بانوان حجم دهی عضلات نیست، عضلات کمتری درگیر می شود و با انجام حرکات کششی و ورزش های هوازی قدرت عضلات افزایش می یابد.

فرم دهی به پاها انجام گرفته و شکم عضلانی می شود. فیتنس بانوان باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود. خطر ابتلا به امراضی چون ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان ریه، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ کاهش می یابد. کاهش کلسترول، بالا بردن میزان انرژی،  افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، از بین بردن افسردگی و در نهایت آرامش و کنترل وزن از اثرات فیتنس بانوان است.

 

فیتنس بانوان

فیتنس بانوان

 

فورسکولین چیست؟
بخوانید

نکاتی درمورد ورزش فیتنس برای بانوان:

عدم تحرک و یا کم تحرکی در زنان باعث شیوع بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی شده است.

 

نکاتی قبل از شروع فیتنس!

  • حتما در هنگام ورزش به مقدار کافی آب بنوشند.
  • اگر شماهم جزو آن دسته افرادی هستید که سیگار مصرف می کنند یا میزان فشار خون و کلسترول آنها زیاد است لازم است که قبل از انجام هر حرکت ورزشی با پزشک مشورت کنند!

مزایای ورزش فیتنس بانوان

 

  • باعث کاهش خیلی از بیماری های شایع مثل قلبی و عروقی و همچنین دیابت که در زندگی امروزه ما اتفاق می افتند می شود.
  • تناسب اندام یا همان فیتنس آمادگی جسمانی را بالا می برد و قدرت عضله ی ما را بیشتر کرده است همچنین چابکی و انعطاف پذیری بدن را بالا می برد.
  •  فشار خود را در قلب بالا برده و قلب خون بیشتری پمپ می کند و این کار خود باعث پایین تر رفتن فشار خون در طول عمر می شود.
  • کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد.
  • استخوان ها، رباط ها و مفصل ها را تقویت می کند.
  • ما در فیتنس وزنی ایده آل و متناسب داریم و بدنی کم چرب و پر عضله داریم.
  • در فیتنس شکل ظاهری بدن خیلی زیباست و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • از افسردگی جلوگیری می کند.
  • خون را به تمامی قسمت های بدن می رساند و اکسیژن بیشتری آزاد می کند.

 

فیتنس بانوان

فیتنس بانوان

نویسنده:
مدیر سایت
امتیاز شما به این مطلب