کم کردن چربی های زير بغل
1

کم کردن چربی های زير بغل

  • برنامه بدنسازی, چربی سوزی, مقالات بدنسازی
  • 10 فوریه 15
  • محمدرضا امیدی
  • 2,798 بازدید
  • 1 دیدگاه

شايدجذاب باشد که برآمدگي هاي در جلوي سينه خود داشته باشيم. اما متاسفانه زمانيکه اين برآمدگي به زير بغل و پشت کمر هم کشيده مي شود اصلا زيبا نيست و جزء چربي هايي مي باشد که ما بايد واقعا خودمان را از شر آن ها راحت کنيم.
مطمئنا همانطور که ميدانيد “سانس ليپو” (همان چربي آزاردهنده پشت و زيربغل) بدون تلاش درست و حسابي از بين نخواهند رفت. اگر بخواهيد فقط تمرين هاي مربوط به آن نقاط را نيز انجام دهيد، باز هم زياد نمي توانيد مطمئن باشيد، چراکه چربي هاي اين قسمت مانند ساير چربي ها زماني از بين ميروند که شما مصرف ميزان کالري روزانه خود را کاهش دهيد. اين ورزش ها به طور کلي باعث ناپديد شدن چربي نميشوند، اما مي توانند حالت ماهيچه اي به آنها بدهند. با انجام اين حرکات بدن شما شکل “V”به خود مي گيرد و باسن و کمر باريک تر به نظر مي رسند. ( در دهه 80 معمولا اين کار را توسط اپلهاي شانه اي انجام مي دادند! خوب آنها هم چنين روشي براي تقلب کشف کرده بودند!). اگر پشت شما عضلات ورزيده تري داشته باشد، ژست هاي بهتري مي توانيد بگيريد.مادرتان درست مي گويد: زماني که راست بايستيد وزنتان تا 5 کيلو کمتر نشان مي دهد.
خوب پس بگذاريد وزنه برداري را شروع کنيم! اين حرکات را براي ست هاي 8 تا 12 تايي تکرار کنيد.
ست هاي دمبل زير بغل
کنار يک نيمکت يا صندلي محکم بايستيد، يکي از دستان خود را روي لبه نيمکت يا تکيه گاه صندلي قرار دهيد تا تعادلتان حفظ شود. از باسن به سمت جلو خم شويد. شکم در امتداد مهره هاي کمر قرار گرفته شود و سر و پشت تقريبا با زمين موازي باشند. با دست ديگر خود يک دمبل نسبتا سنگين را بلند کنيد (پس از اتمام 8 حرکت بايد احساس درد و خستگي کنيد) آنرا به سمت پايين آويزان کنيد تا با سطح زمين موازي گردد. ماهيچه هاي کتف خود را منقبض نماييد تا آنها نيز موازي سطح زمين شوند. آرنجتان را خم کرده و وزنه را به سمت بالا بکشيد تا جايي که دست به ماهيچه جلو بازو برسد. به آرامي وزنه را پايين ببريد. دستها را عوض کرده و حرکت را مجددا تکرار نماييد.
نکته:در تمام طول حرکت بايد کمر خود را صاف نگه داريد. تمام فشار حرکت بايد بر روي کمر وارد گردد نه بازوها. اگر احساس مي کنيد که فشار بر روي بازوهايتان وارد ميشود، از ابتداي حرکت به اندازه لازم عضلات کتف را منقبض نکرده ايد. براي آزمايش تصور کنيد کسي انگشتش را بين دو کتف شما قرار داده و شا قصد داريد انگشت او را بفشاريد. متوجه شديد؟ حالا همين کار را فقط با يکي از شانه ها انجام دهيد.
بالا بردن پا و دست عکس زير بغل

زير بغل
بر روي شکم خود در حاليکه دست ها در بالاي سر دراز شده اند و پاها کاملا صاف هستند، دراز بکشيد.کف دست و انگشتان پا بايد بر روي زمين در حالت آزاد قرار بگيرند. لگن و قفسه سينه هم بايد بر روي زمين فشرده شده باشند. مي توانيد پيشاني خود را بر روي زمين قرار دهيد يا سر خود را به طرفين بچرخانيد (البته اگر تصور مي کنيد از اين طريق راحت تر هستيد).حرکت را با بلند کردن دست راست و پاي چپ آغاز کنيد.
شما ميزاني کشيدگي در عضلات کمر خود احساس خواهيد کرد. تا آنجايي که ميتوانيد دست راست و پاي چپ را بالا آورده و در همان موقعيت نگه داريد تا احساس کنيد ديگر قادر نيستيد قفسه سينه خود را ثابت بر روي زمين نگه داريد. سپس پا و دست را کم کم پايين آورده و حرکت را با دست و پاي ديگر تکرار کنيد.
هشدار:براي ساده کردن حرکت به هيچ وجه نبايد بدن خود را تکان داده يا بچرخانيد. اگر داراي مشکلات مربوط به کمر هستيد اين تمرين براي شما توصيه نمي شود. اگر احساس دردي بيش از آنچه مربوط به ماهيچه هاست احساس کرديد از تکرار اين حرکت جدا خودداري نماييد.
انواع مختلف: مي توانيد فقط پاها يا تنها دست ها، و يا هم دست ها و هم پاها را در يک زمان از روي زمين بلند کنيد. اگر احساس کرديد زمان اجراي حرکت ميزان فشار وارده بيش از حد تحمل است، مي توانيد هر چهار عضو خود (هر دو دست و هر دو پا) را از روي زمين بلند کنيد.
کشش پشتي زير بغل
بر روي لبه يک صندلي بنشينيد و وزنه هاي نسبتا سبکي را در هر يک از دستان خود بگيريد( در حدود1.5 نا 4 کيلو). از باسن به سمت جلو خم شده و کمر خود را کاملا صاف نگه داريد. اگر مي توانيد کمي بيشتر خم شويد بد نيست که سينه خود را بر روي زانو قرار بدهيد تا استراحت کند. دستان خود را پشت ساق پا قرار دهيد. چانه خود را به داخل سينه ببريد. با کششي که به کمر و کتف خود وارد مي کنيد، سر را تا آنجايي که مي توانيد بالا بياوريد. مراقب باشيد تا آرنج هايتان خم نشوند. زماني که به آخرين ميزان کشيدگي رسيديد، حرکت را متوقف کرده و سپس به آرامي سر و کمر را به سمت پايين هدايت کنيد.
منبع: بدنسازی

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
1/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات