tfFkLtg
2.5

افزایش حجم سریعتر با بتاآلانین

  • مقالات بدنسازی, مکمل های بدنسازی
  • 26 اکتبر 15
  • حسام رضائی
  • 3,074 بازدید
  • بدون دیدگاه

بتاآلانین و  افزایش حجم سریع :هنگامی که سرپوش مکمل قبل از تمرین خود را باز می‌کنید رایحه ملیح تمشک آبی در هوا می‌پیچد.سپس شما ۲ پیمانه را داخل بطری مورد نظر خود می‌ریزید.آن را تکان میدهید و همانند یک بدن ساز حرفه‌ای آن را میل می‌کنید.بعد از چند دقیقه احساس مور مور شدن در صورت خود احساس خواهید کرد و کم کم خارش در صورت شما پدیدار خواهد شد.

اکنون بدن شما سرشار از بتاآلانین می‌باشد و در این لحظه آنقدر احساس قدرت دارید که حس می‌کنید میتوانید یک دیوار را خراب کنید.اکنون زمان تمرین می‌باشد.با توجه به نشانه شناخته شده بتاآلانین در ایجاد حالت مور مور در صورت و استفاده از آن در مکمل‌های قبل از تمرین هنوز هم اطلاعات غلط و مبالغه‌های زیادی در مورد این مکمل انجام میشود.در اینجا می‌خواهیم واقعیت را در مورد این مکمل برای شما بیان کنیم.

بتاآلانین فرم بتای آمینو اسید آلانین می‌باشد به این معنی‌ که گروه‌های آمینو در وضعیت بتا قرار میگیرند.این آمینو اسید پیش ماده یک ماده شیمیایی به نام کارنوزین می‌باشد که وظیفه آن جلوگیری از کاهش پی‌ اچ‌ می‌باشد.به طور خلاصه خود بتاآلانین برای شما کاری را انجام نمیدهد بلکه این مکمل به بدن شما این قابلیت را میدهد تا بتواند کارنوزین بیشتری را تولید کند.اکنون بیاییم حقیقت را از دروغ مشخص کنیم و ببینیم که بتاآلانین واقعا چه کاربردی را دارد.

بتاآلانین

 

۱) تمرین سخت تر و طولانی‌ تر

بتاآلانین به شما کمک می‌کند که کمی‌ بیشتر بتوانید تمرینات سنگین خود را ادامه دهید.مخصوصا در بازه ۸-۱۵ تکرار بتاآلانین باعث میشود شما حجم تمرینات خود را به اندازه ۱-۲ تکرار بیشتر افزایش دهید.در تحقیقات زیادی مشخص شد که بتاآلانین میتواند استقامت عضلات را تا حدود ۲.۵% افزایش دهد.در تحقیقات همچنین مشخص شد که بتاآلانین میتواند باعث بهبود تمرینات اینتروال گونه شود به طوری که مشخص شد فرد میتواند عملکرد خود را در دوهای سرعتی کوتاه مدت در دفعات زیاد افزایش دهد.

 

۲) کاهش چربی‌

علاوه بر اینکه بتا آلانین میتواند استقامت عضلات را افزایش دهد در برخی‌ تحقیقات گزارش شده است که این مکمل میتواند در فرایند چربی‌ سوزی نیز کمی‌ کمک کننده باشد.مهم‌ترین جنبه این تحقیقات این بود که دانشمندان قادر به فهمیدن این موضوع نبودند که آیا این چربی‌ سوزی به واسطه عملکرد مستقیم بتاآلانین بوده است یا به واسطه افزایش حجم تمرینات.اما نکته مهم این است که چه بتاآلانین مستقیم یا غیر مستقیم باعث چربی‌ سوزی شده باشد مهم نتیجه پایانی کار می‌باشد.مهم این است که بتاآلانین توانایی کاهش چربی‌ بدن را دارد.

1 lazar angelov

 

۳) همکاری و همخوانی با کراتین

همیشه تعداد افرادی بر این عقیده بوده‌اند که بتاآلانین و کراتین به صورت جدا از هم عمل می‌کنند و برخی‌ نیز بر این عقیده هستند که این دو مکمل میتوانند با هم همکاری داشته باشند.این موضوع از آنجایی شکل گرفت که در بدن دو نوع سیستم انرژی غیر هوازی وجود دارد یکی‌ سیستم فسفاژن و دیگری سیستم گلیکولیتیک.

اریتروپوئیتین (EPO) چیست ؟
خواندن

کراتین باعث تقویت سیستم فسفاژن میشود در حالی‌ که بتاآلانین باعث تقویت سیستم گلیکولیتیک میشود.با این حال بتاآلانینو کراتین معمولا با هم عرضه میشوند و به عنوان یک ترکیب فوق‌العاده برای افزایش عملکرد غیر هوازی فرد به فروش میرسند.اما متأسفانه هنوز دلیل خوبی‌ که نشان دهنده همکاری قابل اندازه گیری و مستمر این دو مکمل باشد یافت نشده است.اما به هر حال از آنجایی که هر دوی آنها از طریق مکانیزم‌های جدا از هم عمل میکنند و هر دوی آنها نیز کارامد نشان داده‌اند مصرف هر دوی آنها عقلانی می‌باشد.

 

۴) زمان مصرف مکمل

برای سالیان درازی است که اینطور به مردم گفته میشود که بتاآلانین یک مکمل قبل از تمرین می‌باشد.اما باید بدانید که به شما تا کنون دروغ گفته‌اند و احتمالا بدترین زمان دریافت بتاآلانین قبل از تمرین می‌باشد.شما میتوانید هر زمانی‌ از این مکمل استفاده کنید و از مزایای آن که افزایش سطح کارنوزین درون ماهیچه‌ها می‌باشد بهره ببرید.یکی‌ از راه‌ها برای جذب بهتر آن در ماهیچه‌ها استفاده این مکمل همراه غذا می‌باشد.زیرا در تحقیقات مشخص شده است که دریافت بتاآلانین همراه غذا باعث افزایش چشمگیر دریافت و جذب آن درون ماهیچه‌ها میشود.

aesthetic natural and ripped bod

 

۵) دوز مصرفی بتاآلانین

آیا در مورد احساس خارش در صورت بر اثر مصرف بتاآلانین که در بالا گفتیم چیزی یادتان میاید؟ مصرف یک دوز بالا از بتاآلانین میتواند در بعضی‌ از افراد باعث ایجاد خارش در صورت شود.شما میتوانید با تقسیم کردن دوز مصرفی خود به دوز‌های کوچکتر از این اثر جلوگیری کنید.بسیاری از تحقیقاتی‌ که روی مصرف بتاآلانین صورت گرفته است نشان میدهند که بهترین دوز مصرفی این مکمل ۲.۶ – ۶.۴ گرم در روز می‌باشد.در بالاترین میزان دوز تعیین شده هم عوارض جانبی منفی‌ قابل توجهی‌ تا کنون گزارش نشده است.

 

نتیجه گیری

بتاآلانین یکی‌ از مکمل‌هایی است که بیشترین تحقیقات در مورد آن انجام شده است و شواهد زیادی برای کارایی و حمایت آن موجود می‌باشد.این مکمل میتواند ظرفیت تمرینی شما را افزایش دهد که همین موضوع خود میتواند باعث افزایش حجم و چربی‌ سوزی در شما شود.

در حالی‌ که این مکمل را به عنوان یک مکمل قبل از تمرین عرضه میکنند اما هیچگونه مدرکی‌ که نشان دهد این مکمل باید در بازه زمانی‌ خاصی‌ مصرف شود وجود ندارد و لزوما نیازی نمی‌باشد که شما آن را قبل از تمرین مصرف کنید.

مصرف آن همراه مواد غذایی بعد از تمرین به نظر بهترین روش استفاده آن می‌باشد.

 

مترجم : حسام رضایی

2.5/5 - (2 امتیاز)
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
2.5/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات