10 ماده غذایی که باعث افزایش سطح تستسترون بدن میشود,افزایش طبیعی تستسترون,افزایش سطح تستسترون,بدنسازی,مکملهای بدنسازی,بدنسازی حرفه ای
4

۱۰ ماده غذایی که باعث افزایش سطح تستسترون بدن میشود

  • تغذیه, مقالات بدنسازی
  • 29 ژوئن 15
  • محمدرضا امیدی
  • 9,253 بازدید
  • 1 دیدگاه

یک رژیم غذایی شامل مواد غذایی تقویت کننده تولید تستوسترون در بدن میتواند تاثیر بسیار زیادی را در تحریک ترشح بیشتر تستوسترون داشته باشد و حتی هنگامی که همراه با مکمل های صحیح نیز مصرف شود این تاثیر بیشتر خواهد شد.در این مقاله قصد داریم برای شما ۱۰ ماده غذایی که به طور طبیعی باعث افزایش تولید تستوسترون در بدن میشوند را برای شما معرفی‌ کنیم.

۱)روغن زیتون و روغن نارگیل
روغن زیتون طبیعی یکی‌ از بهترین منابع برای تامین چربی‌ های سالم مورد نیاز بدن می‌باشد.این ماده غذایی باعث میشود کلسترول موجود در بدن تبدیل به تستوسترون شود.روغن زیتون باعث افزایش فعالیت آنزیم هایی میشود که در فرایند تولید تستوسترون دخیل هستند و همچنین باعث افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در سلول های لیدیگ در بیضه ها میشود.
روغن نارگیل یک منبع چربی‌ اشباع می‌باشد که از نظر تحریک تولید تستوسترون در بدن بسیار شبیه به روغن زیتون عمل می‌کند.این روغن نیز باعث افزایش فعالیت آنزیم هایی میشود که در تولید تستوسترون در بدن نقش دارند و سطح آنتی اکسیدان ها در سلول های لیدیگ بیضه را نیز همانند روغن زیتون افزایش میدهد.

۲)‌جو
جو شامل ساپونین هایی به نام آوناکوساید می‌باشد که بسیار شبیه به ساپونین های گیاه تریبولوس عمل می‌کند.این ساپونین ها باعث تحریک غده هیپوفیز برای ترشح هورمون (LH) میشوند که این امر نیز خود باعث انتقال این هورمون به سلول های لیدیگ و تولید بیشتر تستوسترون میشود.

۳)‌کلم بروکلی و گل کلم و کلم پیچ
گروه کلم ها شامل یک ماده غذایی به نام (indole-3-carbinol) میباشند که خود پیش ماده یک ترکیب دیگر به نام دیندولیل متان می‌باشد.دیندولیل متان خود به صورت مستقیم روی ترشح بیشتر تستوسترون تاثیر ندارد اما میتواند در متعادل کردن سطح استروژن بدن کمک کند.این عمل باعث میشود بدن مقادیر بیشتری از استروژن های خوب تولید کند که همین امر خود باعث میشود بدن سطح تستوسترون خود را در سطوح نرمال و سالمی حفظ کند.

برنامه تمرینی عضلات جلو بازو و پشت بازو کریس بامستد

۴)‌ذغال اخته
یکی‌ دیگر از منابعی که میتواند سطح استروژن های مضر بدن را پایین آورد و در جهت حمایت از تستوسترون عمل کند ذغال اخته می‌باشد.ذغال اخته حاوی ماده ای به نام کلسیم دی گلوکارات می‌باشد که به طور طبیعی نیز در بدن تولید میشود.این ماده توانایی این را دارد که مواد سمی و استروژن های اضافی بدن را پاکسازی کند.همچنین ذغال اخته حاوی ماده ای به نام رسوراترول می‌باشد که هم خاصیت ضد آروماتاز دارد و هم سطح استروژن بدن را پایین نگه میدارد.

۵)‌گوشت حیوانات گیاه خوار
گوشت حیوانات گیاه خوار یک منبع طبیعی بسیار عظیم و عالی‌ از روی و ویتامین دی و چربی‌ های اشباع می‌باشد که تمام این موارد برای تولید تستوسترون در بدن نیاز میباشند.گوشت گاو احتمالا محبوب ترین گوشتی است که افراد از آن استفاده میکنند.مخصوصا گوشت گاو گیاه خوار بهترین انتخاب می‌باشد زیرا از لحاظ ارزش غذایی غنی تر می‌باشد و ترکیب های حاوی استروژن در آنها بر خلاف دیگر منابع گوشت گاوی که امروزه شاهد آن هستیم بسیار کمتر می‌باشد.

۶)‌پیاز
پیاز یک ماده غذایی بسیار شناخته شده می‌باشد که دارای مزیت های بسیار زیادی می‌باشد که برخی‌ از آنها عبارتند از تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهابات بدن و از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن.همچنین بر این مزیت ها باید به خاصیت افزایش تولید تستوسترون پیاز نیز اشاره کنیم.در تحقیقاتی‌ که اخیرا در ایران انجام شده است مشخص شد که موش هایی که پیاز مصرف کرده بودند سطح تستوسترون آنها سه برابر دیگر موش هایی بود که پیاز مصرف نکرده بودند.همچنین محققان دریافتند که بعد از مصرف پیاز سطح هورمون (LH) و کیفیت اسپرم به شکل قابل توجهی‌ افزایش خواهد یافت.

برنامه حرفه ای و پر فشار سرشانه

۷)‌زنجبیل
در تحقیقاتی‌ دیگر مشخص شد که زنجبیل نیز به شکل مناسبی میتواند باعث افزایش سطح تستوسترون بدن شود.محققان در آزمایشات خود دریافتند که مردان عقیمی که بعد از مدتی‌ مصرف منظم زنجبیل میزان تستوسترون آنها به شکل قابل توجهی‌ افزایش یافته بود.در تحقیقات روی حیوانات نیز مشخص شد که مصرف زنجبیل میتواند تاثیر زیادی را روی سطح تستوسترون بدن آنها بگذارد.

۸)‌انواع صدف ها و خرچنگ های خوراکی
انواع صدف ها و خرچنگ های خوراکی منابع بسیار غنی از روی میباشند که این ماده خود مهم ترین ماده معدنی برای تولید تستوسترون می‌باشد.صدف ها و خرچنگ ها همچنین شامل مواد معدنی و ویتامین هایی دیگری نیز هستند که در تولید تستوسترون نقش مهمی‌ را ایفا میکنند.برخی‌ از آنها عبارتند از سلنیوم و ویتامین بی‌ ۱۲ و پتاسیوم و منیزیوم.

۹)‌بادام برزیلی
بادام برزیلی یک منبع طبیعی بسیار غنی از سلنیوم می‌باشد که در کنار روی این ماده معدنی نیز یکی‌ از مهم ترین مواد معدنی در تولید تستوسترون می‌باشد.بادام برزیلی همچنین دارای روی و کلسترول طبیعی نیز می‌باشد که کلسترول آن در بیضه ها تبدیل به تستوسترون خواهد شد.مهم تر از همه بادام برزیلی با فراهم کردن آنتی اکسیدان های لازم برای بدن باعث میشود که شرایط مناسب برای تولید تستوسترون در بدن مهیا شود.

۱۰)تخم مرغ
تخم مرغ یک منبع کامل از پروتیین و شامل مقادیر فراوانی‌ از ویتامین دی و کلسترول و چربی‌ های اشباع و امگا ۳ می‌باشد.ترکیب این مواد غذایی به صورت طبیعی باعث افزایش تولید تستوسترون بدن به صورت طبیعی خواهد شد.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات