۷ عادت بدن سازان به شدت موفق و با انگیزه
5

۷ عادت بدن سازان به شدت موفق و با انگیزه

  • مقالات بدنسازی
  • 1 ژانویه 18
  • حسام رضائی
  • 2,892 بازدید
  • بدون دیدگاه

۷ عادت بدن سازان به شدت موفق و با انگیزه

در سال ۱۹۸۹ استفن کویی یکی‌ از بهترین کتاب‌های کمک به خود تاریخ با نام  “ ۷ عادت افراد به شدت کارامد “ را منتشر کرد. اکنون که سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده است ما نیز در اینجا قصد داریم همین ایده را در دنیای بدن سازی و فیتنس پیاده کنیم و ۷ عادت افراد موفق و با انگیزه را در دنیای بدن سازی بیان کنیم. با اجرای این نکات آرزو داریم که شما برای یک عمر بتوانید از نتایج مستمر و برتر این نکات بهره ببرید و به خود افتخار کنید.

و ما نیز اطمینان داریم که این نکات میتوانند شما در رسیدن به این شرایط کمک کنند زیرا که عادت انسان یک ابزار بسیار قدرتمند می‌باشد.هنگامی که شما بتوانید یک عادت را در خود نهادینه کنید تقریبا غیر ممکن می‌باشد که بتوانید از آن دست بکشید. بلکه این عادت‌ها همانند یک سنت کوچک برای شما خواهند شد که آنها را هر روزه و به شکل منظم انجام خواهید داد و در نهایت تعیین کننده بخش عمده‌ای از مسیر زندگی‌ ما خواهند شد.بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که عاداتی که در خود نهادینه می‌کنید هم راستا با اهدافتان باشد. در این سال جدید این ۷ عادت ذکر شده در این مقاله را به کار گیرید و در نهایت به یک بدن ساز بسیار با انگیزه و موفق تبدیل خواهید شد.

 

۱) افراد موفق اهداف شفافی دارند

موفق‌ ترین افراد در باشگاه آنهایی هستند که اهداف کاملا شفاف و تعیین شده دارند. آنها دقیقا می‌دانند که قرار است چه دستاوردی داشته باشند و با دانستن اینکه در پایان چه اتفاقی‌ رخ میدهد این موضوع برایشان بسیار آسان تر می‌باشد که این مسیر را طی‌ کنند تا به آن هدف برساند. این افراد نه تنها اهداف خود را تعیین میکنند، بلکه در آن واحد تنها روی رسیدن به یک هدف تمرکز میکنند.

شاید با خود فکر کنید که با تعیین اهداف چندگانه نظیر افزایش حجم عضلات، افزایش رکورد‌های شخصی‌، حفظ عضلات شش تکه شکم و بهبود عملکرد تمرینی خود یک برنامه وسیع و شکست ناپذیر برای خود طراحی کرده‌اید اما حقیقت این است که شما در آن واحد نمیتوانید چند هدف را پیگیری کنید.در اغلب موارد این موضوع میتواند باعث ناامیدی شما شود. زیرا اگر به یکی‌ از این اهداف نیز دست پیدا کنید، از اینکه نتوانسته اید به دیگر اهداف دست یابید احساس شکست خواهید کرد.

همچنین تنها تعیین یک هدف، شما را بهتر قادر می‌سازد تا برای رسیدن به آن بتوانید یک نقشه راه تهیه کنید اما چرا؟ زیرا در دنیای فیتنس و بدن سازی اهداف کلیدی اغلب متضاد هم هستند و برای رسیدن به هر کدام از آنها متغیر‌های متفاوتی مورد نیاز است برای مثال عضله‌ سازی و چربی‌ سوزی را در آن واحد نمی‌توان انجام داد.سپس بعد از تهیه یک نقشه مناسب شما میتوانید با ایجاد تغییرات کوچک و پایدار در زندگی‌ خود به آن هدف دست یابید.

7 habits of highly succesful gym goers wide

 

۲) افراد موفق در آن واحد تنها تغییراتی‌ کوچک و پایدار ایجاد میکنند

عادت بعدی افراد موفق و با انگیزه در باشگاه این است که آنها در آن واحد تنها تغییراتی‌ کوچک و پایدار ایجاد میکنند. هنگامی که آنها توانستند یک تغییر را به شکل موفقیت آمیزی در زندگی‌ خود، برنامه تمرینی یا رژیم غذایی نهادینه کنند سپس به آرامی تغییر کوچک بعدی را ایجاد میکنند. قابل درک است که شما بخواهید به یک دفعه کل سبک زندگی‌ خود را تغییر دهید. زیرا اهداف خود را تعیین کرده اید، میدانید که برای رسیدن به آنها چه کاری را باید انجام دهید و آماده‌اید که تغییرات کلی‌ ایجاد کنید. این روش برای برخی‌ افراد جواب میدهد اما نه همه افراد.

اغلب این روش باعث شکست و ناامیدی افراد میشود. برای مثال اگر هدف شما چربی‌ سوزی باشد ممکن است تصمیم بگیرید که به شکل کامل کابینت‌های آشپزخانه خود را از تنقلات و مواد مضر پاکسازی کنید و تنها غذا‌های سالم را تهیه کنید، ۶ روز در هفته تمرین کنید و یک کمبود کالری قابل توجه برای بدن خود ایجاد کنید تا در نهایت به هدف خود دست یابید. در این سناریو شما مواد غذایی مصرفی خود را تغییر داده‌اید، خود را ملزم به تهیه وعده‌های غذایی خود کرده‌اید و برای رسیدن به هدف خود سخت تلاش می‌کنید و میزان کالری دریافتی خود را نیز به شدت کاهش داده‌اید.

شما میتوانید این کار را برای یک یا دو هفته به شکل موفقیت آمیزی انجام دهید اما اگر اتفاقی‌ بیفتد که شما آماده سازی وعده‌های غذایی خود را فراموش کنید یا مجبور شوید چیزی را بخورید که ممکن است کالری اضافه وارد بدن شما کند چه؟ در این حالت دچار احساس گناه و ناامیدی می‌شوید. به جای انجام این کار سعی‌ کنید موارد مختلف را به آهستگی اضافه کنید.مثلا چند وعده غذایی خود را در روز آماده سازی کنید و میزان کالری‌هایی که در روز مصرف می‌کنید را بشمارید. هنگامی که به تهیه وعده‌های غذایی خود عادت کردید به دنبال راهی‌ باشید تا کمی‌ از میزان کالری‌های دریافتی خود بکاهید.سپس دیگر تغییرات مثبت را در سبک زندگی‌ خود اعمال کنید تا در نهایت به اهداف خود دست یابید.

 

۳) افراد موفق از تمرینات خود لذت میبرند

برای سالهاست که در دنیای فیتنس این تصویر القا میشود که تمرینات شما برای رسیدن به پیشرفت باید بسیار زجر آور و پر فشار باشند طوری که عضلات شما برای استراحت به التماس کردن بیفتند.حقیقت این است که درد‌های عضلانی، احساس ضعف و تعوع و عرق ریختن‌های فراوان بخشی از معادله پیشرفت و رشد و عضلات نمی‌باشد.اینگونه تمرین کردن به هیچ وجه پایدار نیست اما آیا میدانید کدام نوع تمرین پایدار است؟ تمرینات مفرح و لذت بخش.

اکثر بدن سازان با انگیزه آنهایی هستند که از تمرین خود لذت میبرند. آنها با تمرین خود تفریح میکنند و از آنجایی که آنها تمرینات را همانند یک تفریح لذت بخش می‌بینند هیچگاه جلسات تمرینی خود را از دست نمی‌دهند. هنگامی که آنها دیگر از انجام یک برنامه تمرینی لذت نبرند اهداف خود را تغییر میدهند و سبکی از تمرینات جدید را بر می‌گزینند که دوباره از آن لذت ببرند. اینگونه است که یک سبک زندگی‌ سالم، شاد و پایدار شکل می‌گیرد.

 

۴) افراد موفق دور اندیش هستند

آنهایی که در باشگاه بسیار موفق و با انگیزه هستند در واقع بسیار دور اندیش هستند. آنها دستاورد اصلی‌ را مد نظر دارند. بنابراین هنگامی که یک جلسه تمرینی خود را از دست دهند آنها درک میکنند که آن تنها یک جلسه بوده است. نیازی نیست که دوباره از اول شروع کرد. نیازی نیست که تسلیم شد. آنها در روز‌هایی که جلسه تمرینی خود را از دست میدهند راهی‌ را می‌یابند تا کمی‌ تحرک و حرکت بیشتری داشته باشند و همچنین میدانند که روز‌های بسیار زیادی پیش روی آنها وجود دارد که میتوانند هزاران جلسه تمرینی را انجام دهند.

و اگر به شکل تصادفی دریافتند که از میزان کالری مورد نیاز خود کمی‌ بیشتر دریافت کرده‌اند عصبی نمیشوند و قبل از خواب یک جلسه هوازی را انجام میدهند تا آن میزان کالری اضافه مصرف شود. آنها در روز بعد خود را گرسنگی نمی‌دهند تا جبران روز قبل را کنند.به جای آن آنها یک دید کلی‌ دارند و درک میکنند که تا زمانی‌ که کالری هفتگی یا حتی ماهانه آنها در راستای اهدافشان باشد آنها مشکلی‌ نخواهند داشت.

M&S Athlete Setting a Clear Goal

 

۵) افراد موفق دارای برنامه خواب منظم هستند

هیچ چیز به اندازه خواب مهم نیست. اغلب از انجام تمرینات به عنوان چیزی که در باشگاه باعث بیشترین پیشرفت شما میشود یاد میکنند. حتی تغذیه را نیز در رده دوم بعد از آن قرار میدهند. اما باید بگوئیم که مطلقا هیچ چیزی به اندازه خواب کافی‌ شبانه‌ نمی‌تواند در ایجاد انگیزه و موفقیت شما تاثیر گذار باشد و آنهایی که به اندازه کافی‌ می‌خوابند در واقع همان‌هایی هستند که دارای یک برنامه مشخص برای خواب خود میباشند.

این افراد تا دیر وقت بیدار نمیمانند تا نتفلیکس تماشا کنند. آنها سعی‌ نمیکنند که در دقیقه نود قبل از خواب روی پروژه خود با لپ تاپ کار کنند. آنها هنگامی که زیر لحاف هستند در اینستاگرام یا تیندر پرسه نمیزنند.در عوض آنها یک یا دو ساعت قبل از خواب سعی‌ میکنند در معرض نور آبی قرار نگیرند. آنها رختخواب خود را تمیز و آماده حفظ میکنند و قبل از خواب یک وعده غذایی دیر هضم با مایعات محدود مصرف میکنند و سپس به راحتی‌ می‌خوابند.

 

۶) افراد موفق به چیزی که واقعا اهمیت دارد اولویت میدهند

آنهایی که واقعا در باشگاه موفق هستند همان‌هایی هستند که تنها چیز‌هایی که مهم است را در اولویت خود قرار میدهند و اکنون می‌توان گفت که شما دقیقا در مورد جنبه‌های دیگر این بحث در حال فکر کردن می‌باشید یعنی‌ “ تمرین، تغذیه، خواب و تمام! “ اولویت دادن به این موارد بسیار عالی‌ است اما دقیقا منظور ما در اینجا این موارد نبود.

منظور اولویت دادن به چیز‌هایی می‌باشد که واقعا اهمیت دارند یعنی‌ خانواده، دوستان، حیوان خانگیتان و در کل زندگیتان. در بیشتر موارد مردم بیش از حد در سبک زندگی‌ فیتنس خود غرق و دچار وسواس میشوند. اگر شما نیز اینطور هستید پس شکست خواهید خورد. اما چرا؟ زیرا مدام خانواده و دوستانتان را سرزنش خواهید کرد به دلیل اینکه به آن نتایجی‌ که فکر می‌کنید باید به آنها میرسیدید نرسیدید.

به جای انجام این کارها روی دور اندیشی‌ که قبلا ذکر شد کار کنید.از مصرف یک وعده غذایی همراه با دوستان خود لذت ببرید. از دورهمی‌‌های خانواد‌گی در تعطیلات لذت ببرید. هر از چند گاهی‌ با فرزند خودتان یک کاسه بستنی مصرف کنید. از زندگی‌ لذت ببرید. و همچنین از یک سبک زندگی‌ سالم نیز پیروی کنید تا بتوانید این لحظات خوش را طولانی‌ تر کنید.

 

۷) افراد موفق تمرین صبر میکنند

موفق‌ ترین و با انگیزه‌ ترین افراد در باشگاه آنهایی هستند که تمرین صبر میکنند. آنها دریافته‌اند زمانی‌ که صرف میکنند یک سرمایه گذاری دراز مدت می‌باشد. اغلب اوقات ما با دیدن تیترهایی نظیر ساخت ۱۵ پوند عضله‌ تنها در ۸ هفته یا کاهش ۱۰ پوند وزن تنها در ۳۰ روز در دام آنها می‌افتیم اما باید بدانید که بدن به این شکل عمل نمیکند و نباید هم به اینگونه باشد.شما خواهان پیشرفت هستید. اما باید برای رسیدن به اهدافتان آهسته پیش روید و از این فرایند لذت ببرید. صبور باشید. اگر در حال کار هستید پس نتایج نیز مطمئنا حاصل خواهند شد.

M&S Athlete Prioritizing what Really Matters

 

جمع‌ بندی

گسترش و نهادینه کردن عادات صحیح در زندگی‌ یک راه بسیار قدرتمند برای رسیدن به موفقیت می‌باشد.۷ عادتی که در بالا ذکر شد را می‌توان در هر فرد موفق و با انگیزه بالا یافت :

۱) افراد موفق اهداف شفافی دارند

۲) افراد موفق در آن واحد تنها تغییراتی‌ کوچک و پایدار ایجاد میکنند

۳) افراد موفق از تمرینات خود لذت میبرند

۴) افراد موفق دور اندیش هستند

۵) افراد موفق دارای برنامه خواب منظم هستند

۶) افراد موفق به چیزی که واقعاً اهمیت دارد اولویت میدهند

۷) افراد موفق تمرین صبر میکنند

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات