۵ استروئید برتر برای بانوان (که شما را تبدیل به مرد نمیکنند)
4

۵ استروئید برتر برای بانوان (که شما را تبدیل به مرد نمیکنند)

  • متقرقه
  • 24 دسامبر 21
  • حسام رضائی
  • 7,048 بازدید
  • بدون دیدگاه

هنگامی که فردی به واژه “ استروئید “ اشاره کند، افراد عادی معمولا یک مرد بدنساز ۲۵۰ پوندی را نظیر آرنولد شوارتزنگر در ذهن خود متصور میشوند.

اما، امروزه این دیگر توصیف دیگری از مصرف استروئید نمیباشد.

در واقع، زنان بیشتر و بیشتری در حال حاضر از استروئید‌ها برای عضله سازی و چربی‌ سوزی استفاده میکنند.

این تنها شامل بدنسازان زن نمی‌شود، به طوری که تحقیقات نشان میدهند که ۱.۴% دختران در دبیرستان‌ها در حال مصرف استروئید‌های آنابولیک هستند.

استفاده زنان از استروئید در رشته‌های ورزشی گوناگون نیز رایج است، به طوری که این زنان با مصرف استروئید‌ها به دنبال برتری یافتن بر رقبای خود هستند و آن حس افزایش قدرت و استقامت آنها را وسوسه می‌کند. اما به هر حال خطر مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکاران زن در ورزش هایی نظیر بوکس، شنا، کراس فیت و … آنها را تهدید می‌کند.

عوارض جانبی استروئید‌ها در زنان

بهترین استروئید‌ها برای زنان اساسا آنهایی هستند که باعث ایجاد صفات مردانه نمیشوند. این صفات معمولا عبارتند از :

۱ . افزایش موی بدن

۲ . بزرگی‌ کلیتوریس

۳ . کلفتی‌ صدا

۴ . صورت مردانه

۵ . سینه‌های کوچک تر

برخی‌ از این عوارض جانبی ممکن است پس از پایان دوره و بازگشت هورمون‌ها به سطح نرمال خود، برگشت پذیر باشند. اما، کلفتی‌ صدا ممکن است زمان بیشتری را برای ریکاوری بطلبد و ممکن است به دلیل تغییرات در تار‌های صوتی و حنجره سال‌ها بهبودی آن طول بکشد.

این عوارض جانبی نتیجه سطح بالا و غیر طبیعی تستوسترون در بدن می‌باشد، که میتواند به آهستگی باعث تبدیل یک زن به یک مرد شود. بسیاری از بدنسازان زن سطح اول مشتاقانه حاضرند چنین عوارضی را به جان خریده تا برنده مسابقات شوند، اما عموم زنان در سطح جامعه به هر قیمتی خواهان اجتناب از بروز چنین عوارضی هستند.

دلایل رایج بروز صفات مردانه در زنان به شرح زیر است :

۱ . مصرف استروئید‌های نامناسب و اشتباه

۲ . استفاده از دوز‌های بالا

۳ . دوره‌های بیش از حد طولانی

در این مقاله، ما در مورد بهترین استروئید‌ها برای زنان و آنهایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنند، صحبت خواهیم کرد.

ما استفاده از استروئید‌های آنابولیک را تایید نمی‌کنیم، اما میدانیم که بسیاری از دختران/زنان در حال مصرف آنها بوده و نیازمند راهنمایی صحیح هستند.

نکته : احتمال تجربه کردن صفات مردانه توسط زنان عمدتا توسط ژنتیک آنها تعیین میشود. برخی‌ زنان میتوانند استروئید‌های اشتباه را برای مدت زمان طولانی مصرف کرده و مشکلی‌ هم پیدا نکنند. در حالی‌ که دیگر زنان ممکن است با مصرف دوز‌های پایین از استروئید‌های ملایم نیز همچنان دچار مشکل شوند.

Do Girls Use Steroids 1
استروئید برای بانوان

اما به هر حال، اگر یک خانم بلافاصله پس از بروز صفات مردانه دوره استروئید خود را متوقف کند، این عوارض به سرعت از بین رفته و معکوس میشوند. این علائم به طور آهسته در گذر زمان بروز میکنند، بنابراین اینطور نیست که صبح از خواب برخیزید و ببینید که ریش در آورده اید.

بهترین استروئید‌ها برای زنان

آناوار

به آناوار (اکساندرولون) بنا بر دلیلی‌ لقب “ استروئید دخترانه “ را داده اند. زیرا زنان آن را مصرف کرده و اغلب از نتایج حاصل شده بسیار خوشحال هستند.

محبوبیت آناوار در نتیجه سازگارتر بودن آن با بدن است، که باعث میشود هم مردان و هم زنان بتوانند از آن استفاده کنند.

زنان اغلب از آناوار استفاده کرده و تجربه بروز هیچگونه صفات مردانه را ندارند. اما به هر حال، برای هر قانونی استثنائاتی نیز وجود دارد، زیرا برخی‌ زنان از آناوار سو استفاده کرده و از دوز‌های بالا برای مدت زمان بیش از حد طولانی استفاده میکنند، که این امر قطعا میتواند منجر به بروز صفات مردانه شود.

با دوز‌های متوسط، آناوار میتواند عضله سازی قابل توجهی‌ انجام داده، و در عین حال به شکل بسیار خوبی‌ نیز چربی‌ سوزی کند.

یک دوره ۵ هفته ای آناوار احتمالا حدود ۵ کیلو عضله سازی انجام داده و همچنین حدود ۵ کیلو چربی‌ سوزی نیز انجام خواهد داد.

زنان به شکل موفقیت آمیزی میتوانند ۵-۱۰ میلی‌ گرم آناوار به شکل روزانه به مدت ۴-۶ هفته استفاده کنند. هر دوزی بالاتر از ۱۰ میلی‌ گرم در روز به شدت میتواند احتمال بروز صفات مردانه را افزایش دهد. دوز‌های بالا (بیش از ۱۰ میلی‌ گرم)، غیر ضروری هستند، زیرا برخی‌ زنان گزارش نتایج بسیار خوب حتی با دوز‌های بسیار اندک به اندازه ۲.۵ میلی‌ گرم در روز را داده اند.

دوره آناوار برای زنان

هفته ۱ :

آناوار : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۲ :

آناوار : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۳ :

آناوار : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۴ :

آناوار : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۵ :

آناوار : ۱۰ میلی‌ گرم در روز

این یک دوره کات مناسب برای زنانی است که قبلا هیچگاه از آناوار استفاده نکردند. دوره‌های بعدی در صورت اینکه بدن یک خانم واکنش خوبی‌ به این استروئید نشان دهد ممکن است با دوز ۱۰ میلی‌ گرم شروع شده و تا ۶ هفته (حداکثر) به طول بیانجامد.

زنان ممکن است با مصرف آناوار متوجه سرکوب خفیف سطح تستوسترون بدن خود و همچنین تغییر سطح منفی‌ در کلسترول شوند، اما به هر حال، چنین عوارض جانبی احتمالا فقط خفیف خواهند بود.

پریموبولان

با در نظر داشتن دوز مصرفی پریموبولان در زنان، این استروئید را می‌توان ملایم‌ترین ترکیب این لیست دانست.

پریموبولان به دلیل قدرت آندروژنیک پایین (۴۴-۵۷) خود در میان زنان محبوب می‌باشد، بنابراین احتمال بروز صفات مردانه با مصرف آن بسیار پایین است.

03ac2dd5f5e874d36cf2975721ac4b66
استروئید برای بانوان

پریموبولان در دو فرم خوراکی و تزریقی (پریموبولان دپو) وجود دارد، و به دلیل میل شدید در برقراری ارتباط با گیرنده‌های آندروژن و در نتیجه تحریک فرایند لیپولیز (چربی‌ سوزی)، میتواند به شکل قابل توجهی‌ چربی‌ سوزی کند.

زنان همچنین با مصرف این استروئید تجربه عضله سازی قابل توجهی‌ را نیز خواهند داشت، زیرا که پریموبولان دارای اثر مثبت روی احتباس نیتروژن و سنتز پروتئین می‌باشد.

برای مردان، از پریموبولان عموما به عنوان یک استروئید کات استفاده میشود، اما زنان همچنین میتوانند از آن به عنوان یک استروئید حجم نیز استفاده کنند، زیرا افزایش عضله حاصل از مصرف آن در زنان خود را برجسته تر نشان میدهد.

دوز استاندارد برای زنان ۵۰-۷۵ میلی‌ گرم در روز به مدت ۶-۸ هفته می‌باشد. این دوز باعث عضله سازی آهسته و پیوسته شده، و در عین حال باعث چربی‌ سوزی نیز میشود.

علیرغم اینکه پریموبولان همانند آناوار یک استروئید خوراکی می‌باشد، اما فشار قابل توجهی‌ به کبد وارد نمیکند و سطح آنزیم‌های کبدی را که نشان دهنده استرس روی آن می‌باشد، را به شکل قابل توجهی‌ بالا نمیبرد.

یک مزیت تزریق پریموبولان این است که احتمالا تاثیر منفی‌ کمتری روی سطح کلسترول خواهد داشت. اما به هر حال، بسیار بعید است که با مصرف پریموبولان سطح فشار خون بسیار افزایش یابد (اگرچه زنان همیشه باید در طول دوره سطح فشار خون را به شکل منظم چک کنند).

دوره پریموبولان برای زنان

هفته ۱ :

پریموبولان : ۵۰ میلی‌ گرم در روز

 هفته ۲ :

پریموبولان : ۵۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۳ :

پریموبولان : ۵۰ میلی‌ گرم در روز

هفته ۴ :

پریموبولان : ۷۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۵ :

پریموبولان : ۷۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۶ :

پریموبولان : ۷۵ میلی‌ گرم در روز

اگر بدن در ۴ هفته ابتدایی دوره بتواند به خوبی‌ پریموبولان را تحمل کند، سپس می‌توان برای ۲ هفته پایانی دوره دوز را به ۷۵ میلی‌ گرم در روز افزایش داد. به علاوه، در دوره‌های آینده، دوز ۷۵ میلی‌ گرم میتواند به جای ۶ هفته در ۸ هفته مصرف شود.

Best Steroids for Women 696x465 1
استروئید برای بانوان

آنادرول

آنادرول (اکسی متولون) یک استروئید خوراکی بوده و یکی‌ از بهترین استروئید‌های حجم می‌باشد. یک اجماع عمومی‌ وجود دارد که آنادرول برای زنان مناسب نیست، زیرا عوارض جانبی شدیدی را در مردان ایجاد می‌کند (که برخی‌ از آنها آندروژنیک هستند).

اما، تحقیقات و شواهد دنیای واقعی نشان میدهند که آنادرول آن عوارض جانبی آندروژنیک مشابه را در زنان ایجاد نمیکند.

در واقع، آنادرول در تحقیقات تنها استروئیدی باقی‌ ماند که زنان می‌توانستند از آن دوز‌های بسیار بالا مصرف کرده و همچنان صفات مردانه را تجربه نکنند. در یک تحقیق، به زنان ۱۵۰ میلی‌ گرم در روز آنادرول به مدت ۳۰ هفته داده شد و هیچ کدام از آنها علائمی از بروز صفات مردانه در خود نشان ندادند.

به منظور اینکه درک کنید ۱۵۰ میلی‌ گرم چه دوز بالایی می‌باشد، باید گفت که این دوز ۶ برابر دوز روزانه پیشنهادی به اندازه ۲۵ میلی‌ گرم می‌باشد. همچنین ۳ برابر دوز مصرفی بدنسازان مرد می‌باشد، که میتوانند با ۵۰ میلی‌ گرم در روز نتایج قابل توجهی‌ را تجربه کنند.

لازم به ذکر است که تنها عوارض جانبی که زنان مصرف کننده ۱۵۰ میلی‌ گرم آنادرول در روز گزارش دادند، کاهش میل جنسی‌ و افزایش خستگی‌ بود، که بدون شک نتیجه کاهش تولید طبیعی تستوسترون در بدن آنها بوده است.

یک تئوری که چرا آنادرول به این خوبی‌ توسط بدن زنان مدیریت میشود این است که اگرچه این استروئید باعث افزایش قابل توجه سطح تستوسترون میشود، اما همچنین سطح استروژن را نیز به شکل قابل توجهی‌ افزایش میدهد. این تعادل مناسب بین نسبت تستوسترون به استروژن ظاهرا در زمینه عدم بروز صفات مردانه بسیار مهم می‌باشد.

به علاوه، (SHBG) در صورت افزایش سطح یک هورمون مخرب برای زنان می‌باشد، زیرا باعث آزاد سازی بیشتر تستوسترون فعال میشود. اما آنادرول به شکل کارآمدی به گیرنده‌های (SHBG) متصل نمی‌شود، و بنابراین سطح آن به شکل قابل توجهی‌ افزایش پیدا نمیکند.

دکتر بیل روبرت همچنین تجربه خود را اینگونه بیان می‌کند :

“ ۵ میلی‌ گرم آناوار تقریبا معادل ۲۵ میلی‌ گرم آنادرول در زمینه ریسک بروز صفات مردانه در زنان می‌باشد. “

تخصص و تجربه دکتر بیل روبرت (به علاوه دیگر تحقیقات) نشان میدهد که آنادرول ممکن است در واقع یکی‌ از بهترین استروئید‌ها برای زنان باشد زیرا ۵ میلی‌ گرم آناوار دوز بسیار کوچک محسوب میشود.

این تصور غلط از اینکه دوره‌های آنادرول “ مناسب زنان “ نمیباشد را می‌توان به فقدان دانش کاربردی در زمینه اثر استروئید‌ها روی زنان نسبت داد. دلیل این امر این است که استروئید‌ها کمتر توسط زنان استفاده میشوند، و همین امر باعث شده تا تجربیات شخصی‌ کمتری در جامعه فیتنس زنان به اشتراک گذاشته شود.

دوره آنادرول برای زنان

هفته ۱ :

آنادرول : ۱۲.۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۲ :

آنادرول : ۱۲.۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۳ :

آنادرول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۴ :

آنادرول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۵ :

آنادرول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۶ :

آنادرول : ۲۵ میلی‌ گرم در روز

وینسترول برای زنان

وینسترول (استانوزولول) عموما یک استروئید خوب برای زنان نمیباشد. این استروئید میل شدیدی به برقراری ارتباط با (SHBG) دارد، که این امر احتمال بروز صفات مردانه در زنان را افزایش میدهد.

اما به هر حال، مصرف آن در دوز‌های بسیار پایین ایمن است.

وینسترول یک استروئید قدرتمند برای عضله سازی در زنان می‌باشد، بنابراین دوز‌های کوچک آن نیز همچنان کارامد است.

۵ میلی‌ گرم در روز دوز ایمنی برای اجتناب از بروز صفات مردانه می‌باشد. ۱۰ میلی‌ گرم در روز حداکثر دوز مجاز بوده و هر چیزی بالاتر از ۱۰ میلی‌ گرم در روز میتواند مشکل ساز باشد.

اگر زنان بخواهند از وینسترول استفاده کنند، توصیه میشود به جای ۱ قرص، از ۲ قرص در روز استفاده کنند. انجام این کار بیش از پیش احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش داده، زیرا در این حالت مصرف کننده گان باعث ایجاد یک افزایش سطح قابل توجه و ناگهانی در سطح تستوسترون نمیشوند.

با تقسیم کردن دوزها، مصرف کننده گان میتوانند سطح تستوسترون در خون را به شکل با ثبات تری حفظ کنند. بنابراین، مصرف ۲ دوز ۲.۵ میلی‌ گرمی‌ در روز یک پروتکل ایمن تر، اما همچنان کارامد می‌باشد.

با مصرف وینسترول، زنان میتوانند انتظار این را داشته باشند که به شکل قابل توجهی‌ بدنی کم چرب تر پیدا کنند، که به دلیل قدرت چربی‌ سوزی این استروئید می‌باشد، و در عین حال حجم عضلانی خالص آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. این افزایش حجم زیاد نخواهد بود و در عوض بدنی کم چرب و قدرتمند را برای تان رقم خواهد زد.

دوره وینسترول برای زنان

هفته ۱ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۲ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۳ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۴ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۵ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۶ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۷ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

هفته ۸ :

وینسترول : ۵ میلی‌ گرم در روز

دوره بالا نسبتا طولانی بوده و ۸ هفته می‌باشد، که با توجه به دوز پایین تعیین شده برای وینسترول قابل قبول می‌باشد.

کلنبوترول برای زنان

کلنبوترول اساسا یک استروئید نیست، اما گاهی‌ اوقات به اشتباه از آن با عنوان استروئید کات یاد میشود، که به دلیل قدرت چربی‌ سوزی آن است.

کلنبوترول در واقع یک برونکودیلاتور بوده، که به عنوان دارویی برای درمان افراد مبتلا به آسم مزمن استفاده میشود، و میتواند باعث بهبود جریان اکسیژن در سراسر بدن شود.

کلنبوترول تستوسترون مصنوعی نبوده و بعید است که باعث عضله سازی یا افزایش قدرت خاصی‌ در زنان شود. به همین ترتیب، باعث سرکوب تولید طبیعی تستوسترون در زنان نشده و در نتیجه آنها از کاهش میل جنسی‌ رنج نخواهند برد.

اما، یک سری شواهد وجود دارند که نشان میدهند کلنبوترول دارای مقداری اثر آنابولیک می‌باشد، و توانایی افزایش ماهیچه اسکلتی در حیوانات را دارا می‌باشد. برخی‌ زنان نیز مدعی هستند که کلنبوترول به آنها در عضله سازی و افزایش قدرت کمک کرده است، در حالی‌ که دیگران متوجه بهبود خاصی‌ در این زمینه نشده اند.

کلنبوترول به دلیل تحریک سیستم عصبی مرکزی دارای اثر قدرتمندی روی متابولیسم می‌باشد و میتواند بدن را وارد حالت ترموجنسیس کند. این زمانی‌ است که دمای بدن افزایش یافته و سپس باعث میشود تا بدن برای خنک کردن خود تعریق را افزایش دهد. همانند زمان انجام ورزش، ضربان قلب به شکل قابل توجهی‌ افزایش یافته و سرعت متابولیم پایه فرد نیز بیشتر میشود. این “ گرم شدن “ بدن نشان داده است که راهی‌ بسیار کارامد برای چربی‌ سوزی می‌باشد.

best steroids for women
استروئید برای بانوان

اما به هر حال، از کلنبوترول نباید سو استفاده شود، زیرا که برخی‌ مصرف کننده گان آن پس از دریافت دوز‌های بسیار بالا بستری شده‌اند. یک مرد پس از دریافت یک دوز ۱۰ برابری به شکل تصادفی، ضربان قلبش به ۲۵۴ در دقیقه رسید.

میانگین ضربان قلب برای یک فرد بالغ ۶۰-۱۰۰ در دقیقه می‌باشد، بنابراین چنین افزایش ضربان قلبی حاصل از مصرف کلنبوترول ممکن است احتمال بروز مشکلات قلبی را افزایش دهد.

کلنبوترول را می‌توان در فرم قرص یا شربت مصرف کرد. در طول یک دوره، زنان معمولا با دوز ۲۰-۴۰ میکرو گرم از کلنبوترول در روز کار خود را شروع میکنند. سپس هر ۳-۴ روز مصرف کننده گان دوز را به اندازه ۱۰-۲۰ میکرو گرم برای یک دوره ۴-۶ هفته ای افزایش میدهند. این افزایش تدریجی‌ در دوز تا زمانی‌ ادامه میابد که چربی‌ سوزی به اوج خود برسد و عوارض جانبی نیز یا بروز نکرده یا قابل تحمل باشند.

دوز‌ها میتوانند تا ۱۲۰-۱۶۰ میکرو گرم در روز افزایش یابند، اما زنان میبایست احساس خود را تحت نظر داشته و به شکل منظم فشار خون/ضربان قلب خود را چک کنند تا بیش از حد بالا نرود.

اثر تحریک کنندگی کلنبوترول ممکن است توسط زنانی که به محرک‌ها حساس هستند، قابل تحمل نباشد. چنین افرادی ممکن است به شکل فزاینده ای عصبی، مضطرب و تجربه بی‌ خوابی‌ را داشته باشند.

کلنبوترول اغلب با استروئید‌های کات برای تسریع چربی‌ سوزی استک میشود.

دوره کلنبوترول برای زنان

روز ۱-۳ : ۲۰ میکرو گرم

روز ۴-۶ : ۳۰ میکرو گرم

روز ۷-۹ : ۴۰ میکرو گرم

روز ۱۰-۱۲ : ۵۰ میکرو گرم

روز ۱۳-۱۵ : ۶۰ میکرو گرم

روز ۱۶-۱۸ : ۷۰ میکرو گرم

روز ۱۹-۲۱ : ۸۰ میکرو گرم

روز ۲۲-۲۴ : ۹۰ میکرو گرم

روز ۲۵-۲۷ : ۱۰۰ میکرو گرم

روز ۲۸-۳۰ : ۱۱۰ میکرو گرم

این یک دوره کات رایج است که توسط بدنسازان یا مدل‌های بیکینی که خواهان چربی‌ سوزی هستند استفاده میشود.

برخی‌ زنان به شکل تدریجی‌ همچنان که به پایان دوره نزدیک میشوند دوز را کاهش داده تا صفر شود، اما انجام این کار ضروری نیست. اینکه دوز‌ها بلافاصله قطع شود، برای بازگشت قلب به شرایط عادی بهتر است تا اینکه دوز‌ها به تدریج کاهش یابند. تنها مزیت احتمالی‌ کاهش دادن دوز‌ها میتواند اجتناب از کاهش قابل توجه سطح انرژی باشد، اما به هر حال، این عارضه جانبی به شکل رایجی در بین مصرف کننده گان کلنبوترول دیده نشده است.

نکته : افزایش دوز‌ها تنها زمانی‌ میبایست ادامه پیدا کند که فرد با مصرف دوز‌های فعلی‌ مشکلی‌ نداشته باشد.

بدترین استروئید‌ها برای زنان

در واقع اکثر استروئید‌های آنابولیک برای زنان بد هستند. زنان در زمینه انتخاب استروئید مصرفی بسیار محدود هستند (البته تا زمانی‌ که خواهان حفظ ظاهر زنانه خود باشند). دلیل این امر این است که اکثر استروئید‌ها ماهیتی خشن دارند و میتوانند عوارض جانبی آندروژنیک شدیدی را ایجاد کنند.

بنابراین، استروئید‌های محبوب نظیر تستوسترون، دیانابول، ترنبولون و … همگی‌ استروئیدهایی نامطلوب برای زنان هستند. اگرچه آنها ممکن است آسیب بلند مدتی‌ به سلامت یک خانم وارد نکنند، اما احتمالا باعث بروز صفات مردانه میشوند، که به طور بالقوه میتواند سلامت روانی‌ او را در بلند مدت تحت تاثیر قرار دهد.

آیا زنان نیازمند دوره پاکسازی هستند؟

اگر زنان تجربه کاهش میل جنسی‌ دارند یا احساس نشاط و تندرستی خوبی‌ ندارند، یک دوره پاکسازی میتواند استفاده شود.

برخی‌ معتقدند که دوره پاکسازی تنها برای مردان لازم است زیرا آنها دارای سطح تستوسترون بالاتری هستند، اما به هر حال تستوسترون همچنان یک هورمون حیاتی برای عملکرد مناسب جنسی‌ و روانی‌ زنان می‌باشد.

هنگامی که زنان به دوره استروئید‌های ضعیف نظیر پریموبولان یا آناوار بروند، ممکن است تجربه هیچ گونه عارضه جانبی منفی‌ را نداشته باشند، که در این حالت ممکن است دوره پاکسازی را حذف کنند.

اما، اگر آنها از استروئید‌های قوی تری استفاده کنند، نظیر وینسترول (مخصوصا در دوز‌های بالا)، شاید نیازمند دریافت ۲۵-۵۰ میلی‌ گرم (DHEA) در روز باشند، تا سطح تستوسترون طبیعی بدن‌شان بازیابی شود. یک دوره ۴ هفته ای (DHEA) میبایست برای ریکاوری سطح تستوسترون کافی‌ باشد. اما، دوره پاکسازی میتواند به شکل ایمنی از این نیز طولانی تر شود، به طوری که از (DHEA) برای چندین ماه در تحقیقات بالینی استفاده شده است.

جمع بندی : استروئید برای بانوان

آناوار و پریموبولان رایج‌ ترین استروئیدهایی هستند که توسط زنانی مصرف شده که خواهان اجتناب از بروز صفات مردانه در خود میباشند. این دو استروئید بسیار ملایم بوده، اما همچنان نتایج قابل توجهی‌ را به همراه دارند.

بر اساس تحقیقات، اما اینطور به نظر می‌رسد که آنادرول نیز برای زنان بسیار ایمن (حتی در دوز‌های بالاتر) می‌باشد.

برای زنانی که بیشتر به دنبال چربی‌ سوزی هستند تا عضله سازی، احتمالا کلنبوترول بهترین دارو برای آنها می‌باشد.

نکته : حتی با مصرف استروئید‌های ضعیف، ممکن است صفات مردانه در زنان حساس بروز کنند. 

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4/5 - (3 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات