کاهش وزن بدون ورزش : آیا ممکن است؟!
0.0

کاهش وزن بدون ورزش : آیا ممکن است؟!

  • سلامتی
  • ۲۱ مهر ۹۹
  • محمدرضا امیدی
  • 485 بازدید
  • بدون دیدگاه

کاهش وزن بدون ورزش : چاقی یکی از معضلاتی است که می تواند اثرات زیان باری بر سلامتی انسان داشته باشد. به همین دلیل افراد قصد دارند تا با استفاده از شیوه های گوناگون اقدام به کاهش وزن کنند. اغلب افراد به دلایل گوناگون از جمله بی انگیزگی و کمبود وقت دوست دارند که بدون انجام ورزش لاغر شوند.

باید توجه داشت که عدم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و انجام ندادن حرکات ورزشی مناسب می تواند تاثیرات مخربی بر روی بدن داشته باشد که چه بسا از عوارض چاقی نیز بدتر خواهد بود.

افرادی که قصد دارند از یک رژیم لاغری بدون انجام حرکات ورزشی پیروی کنند، باید منتظر بروز علائم ناخوشایندی همچون از دست دادن بافت عضلانی، شل شدن پوست و همچنین کاهش تراکم استخوانی باشند. اگرچه این موارد تنها بخشی از مشکلات ناخوشایند خواهد بود که می‌تواند برای سلامتی آنها گران تمام شود.

بنابراین با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم لاغری بدون ورزش چه عوارضی برای بدن را در پی خواهد داشت.

 

 

کاهش وزن با ورزش

 

چرا کاهش وزن بدون ورزش توصیه نمی شود؟

 

همه می ما می دانیم اولین قدم برای دستیابی به سلامتی، انجام حرکات ورزشی به شکل مداوم است.
تمام تبلیغات تناسب اندام و توصیه‌ های متخصصان این حوزه بر روی انجام ورزش برای دستیابی به سلامت جسمی تاکید دارد.

ورزش روزانه برای تمامی افراد دنیا چه آنهایی که دچار اضافه وزن هستند و چه آنهایی که از تناسب اندام برخوردارند، لازم و ضروری است، زیرا می تواند آمادگی جسمانی افراد را حفظ کرده و سلامت عمومی بدن را بالا ببرد.

افراد برای اینکه بتوانند به راحتی فعالیت های روزانه خود را طی کنند و بدنشان در برابر هجوم انواع بیماری ها مقاوم باشد، باید قدرت بدنی بالا یی داشته باشند که این توانمندی از طریق انجام حرکات ورزشی در کنار یک تغذیه سالم قابل دستیابی است.

ورزش می‌تواند باعث ایجاد تناسب اندام در افراد شده و زیبایی را در آن‌ها دوچندان کند. این مزیت فوق العاده که امروزه تمامی افراد به دنبال آن هستند، می‌تواند از نظر روحی برای افراد بسیار مفید باشد و سطح انرژی آنها را بالا ببرد.
این عوامل در نهایت منجر به افزایش رضایت از زندگی و بالا رفتن کیفیت آن می‌شود.

علاوه بر این ورزش می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری ها مثل چاقی، دیابت و کمردرد، سکته های مغزی و مشکلات قلبی پیشگیری کند.

 

کاهش وزن

 

عوارض و خطرات کاهش وزن بدون ورزش

 

انجام ورزش روزانه می تواند باعث بالا رفتن انعطاف بدنی و حالت کشسانی عضلات شود. کسانی که به صورت مداوم و روزانه ۳۰ دقیقه ورزش می کنند، می توانند در بهبود سیستم قلبی عروقی و تقویت عضلات خود موفق باشند.
اما اگر به هر دلیلی افراد ورزش نکنند، بدن به مرور می تواند احساسات ناخوشایندی را دریافت کنند.

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد به دنبال یک کاهش وزن سریع  بدون انجام حرکات ورزشی هستند که اگرچه در کوتاه مدت می تواند موثر باشد، اما استفاده از این روش در طولانی مدت می تواند عوارض جانبی ناسالم بسیار زیادی را برای بدن در پی داشته باشد.

 

آسیب به سیستم ایمنی بدن

 

بسیاری از افراد می دانند که برای رسیدن به تناسب اندام به شکل صحیح باید از یک رژیم غذایی سالم در کنار انجام حرکات ورزشی استفاده کنند، اما اغلب آنها جدای از پیروی نکردن از ورزش، به رژیمی متوسل می شوند که می تواند باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن و آسیب پذیری آن در برابر عوامل مهاجم خارجی شود.

از آنجایی که بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود نیاز به کالری دارد، اگر افراد از یک رژیم غذایی ناسالم استفاده کنند و در کنار آن ورزش نکنند، می‌توانند به مرور زمان شاهد کاهش عضلات بدن باشند.

این امر برای کسانی که به دنبال یک تناسب اندام حرفه ای هستند، اصلاً خوشایند نخواهد بود، زیرا داشتن یک پوست شل و بدون عضله جذابیتی نخواهد داشت.

کسانی که قصد دارند فقط بر اساس رژیم غذایی لاغر شوند یقینا بدن را از وجود ریزمغذی های ضروری محروم می کنند که این امر می تواند عامل بروز مشکلات متعددی شود.

 

کاهش وزن بدون ورزش و کاهش آب بدن

 

وقتی که افراد قصد پیروی از یک رژیم لاغری را دارند، به غلط تصور می کنند که آنچه از دست می‌دهند، تنها بافت‌های چربی است.
اما آنها به این مورد توجه نمی کنند که هنگام لاغری بدن میزان زیادی آب و گاهی توده های عضلانی بدون چربی را نیز از دست می دهد.
از دست دادن آب بدن به دلیل عدم ورزش و پیروی از یک رژیم سخت نه تنها موقتی است بلکه می تواند بر متابولیسم و حساسیت به انسولین تاثیرات منفی داشته باشد.

 

گرفتن رژیم سخت و فشرده، بدون انجام ورزش

 

زمانی که به بدن خود گرسنگی می‌دهید، می توانید شاهد کاهش شدید اما ناگهانی کالری دریافتی باشید.
در این حالت بدن دچار یک حالت طبیعی دفاعی می شود و احساس می‌کند که بدن دچار قحطی مواد غذایی شده است.

این واکنش برعکس تصور افراد می‌تواند میزان متابولیسم بدن را کاهش دهد. حتی در مواقعی می تواند باعث شود که افراد شاهد افزایش وزن بیشتر از نقطه شروع رژیم خود شوند.

 

کاهش قدرت بدن

 

بر طبق گفته متخصصان اگر افراد بدون انجام ورزشی اقدام به کاهش وزن کنند، دچار کاهش استقامت تنفسی، عضلانی و قلبی خود را خواهند بود.
این عمل نه تنها بر تناسب اندام و زیبایی افراد تاثیرگذار است، بلکه می‌تواند در انجام کارهای معمول و روزانه آنها نیز اختلال ایجاد کند.

 

کاهش جذب مواد مغذی با پیروی از یک رژیم کاهش وزن بدون ورزش

 

زمانی که ورزش می کنید نیاز ندارید که کالری دریافتی خود را بسیار کاهش دهید. این امر باعث می شود که مواد مغذی بیشتری جذب بدن کنید، اما کاهش وزن با استفاده از یک رژیم غذایی به تنهایی افراد را در معرض از دست دادن مواد مغذی مثل منیزیم و کلسیم قرار می دهد که برای سلامتی بسیار مضر است.

علاوه بر این ورزش کردن در کنار تغذیه سالم می‌تواند در بهبود خواب افراد و بالا رفتن روحیه و انگیزه آنها موثر باشد.

 

فواید ورزش برای بدن

فواید ورزش برای بدن

 

دوست دارید لاغر شوید، بسیار هم عالی، اما بهتر است به هوای تناسب اندام سلامتی خود را زیر تیغ نبرید. شاید اگر از فواید ورزش بیشتر بدانید در انجام آن کوتاهی نکنید.

انجام حرکات ورزشی متعدد می تواند در رهایی افراد از اضطراب و استرس و بالا بردن حافظه، تنظیم سطح قند خون و جلوگیری از بروز سرطان موثر باشد.
همچنین ورزش کردن می تواند در ساخت سلول‌های عضلانی و تناسب اندامی شیک تر اثرات خوبی داشته باشد.



شما می توانید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم در کنار انجام حرکاتی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا، فیتنس، تمرینات مقاومتی از جمله وزنه برداری و بدنسازی، شاهد چربی سوزی و لاغری به شکل اصولی باشید.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات