کامل‌ ترین و بهترین راهنمای چربی‌ سوزی و کاهش وزن (بخش پنجم و آخر)
5

کامل‌ ترین و بهترین راهنمای چربی‌ سوزی و کاهش وزن (بخش پنجم و آخر)

  • مقالات بدنسازی
  • 15 ژوئن 17
  • حسام رضائی
  • 2,189 بازدید
  • بدون دیدگاه

محصولات لاغری و کاهش وزن

تقریبا کار بسیار سختی می‌باشد که بتوان بدون اشاره به محصولات کاهش وزن یک راهنمای کامل در این باره ارائه داد.به هر حال هدف شما چیزی است که روی آن میلیون‌ها دلار هزینه میشود.اما بخش خنده دار این واقعیت این است که اکثر این میلیون‌ها دلاری که افراد در سراسر جهان هزینه میکنند کاملا بدون بازده می‌باشد.اکثر رژیم‌ها و محصولاتی که در این مورد اشاره میشود کاملا بی‌ تاثیر و بدون استفاده میباشند.پس حداقل شما سعی‌ کنید به نوبه خود هزینه اضافی به این میلیون‌ها دلار اضافه نکنید.برای این منظور در اینجا به محصولاتی که در جهت کاهش وزن عرضه میشود اشاره خواهیم داشت که باید از آنها به دور باشید.

 

محصولاتی که نباید آنها را بخرید

 

دستگاه تمرینی شکم

همانطور که در مقاله قبل گفته شد این دستگاه‌ها هیچگونه کار خاصی‌ انجام نمی‌دهند و یک محصول کاملا غیر ضروری میباشند.پس پول خود را صرف خرید آنها نکنید.

 

قرص‌ها و مکمل‌های کاهش وزن

برخی‌ از آنها تاثیر گذارند و برخی‌ از آنها خطرناک هستند و بسیاری از آنها مطلقا هیچ کاری برای شما انجام نمی‌دهند.اگرچه در صورت داشتن یک رژیم غذایی سالم مصرف همه آنها میتواند غیر ضروری باشد.

 

خرید “ راز‌های “ کاهش وزن

بسیاری از سایت‌های سودجو هستند که با عنوان “ راز‌های کاهش وزن “ از طریق کتاب‌های الکترونیک یا دستور العمل یا حق عضویت ویژه یا حتی در قالب یک کتاب کامل محصول خود را میخواهند بفروشند.آنها معمولا یک داستان بیان میکنند که چطور همه چیز را امتحان کرده و نتیجه نگرفتند تا زمانی‌ که آنها یک راز مهم را کشف کرده‌اند و اگر شما نیز می‌خواهید این راز را بدانید باید مقداری پول پرداخت کنید و آن را سفارش دهید.آیا می‌خواهید یک راز به شما بگوئیم؟ چیزی به عنوان راز چربی‌ سوزی وجود ندارد.این راهنمایی که اکنون در حال مطالعه آن هستید کاملا تمام نکات مهم را در بر دارد.هیچ راه و روش جادویی وجود ندارد که ما بخواهیم آن را از شما مخفی‌ کنیم.هر چیزی در این راهنما هست تمام آن چیزی است که به آن نیاز دارید.هر منبع دیگری که بخواهد چیزی را به شما بفروشد در حال دروغ گفتن به شماست و هنگام دریافت پولشان سخت به شما خواهند خندید.

 

هر محصولی که ادعا‌های بسیار جالبی‌ می‌کنند

آیا محصول مورد نظر شما وعده میدهد که همه کار میتواند انجام دهد؟ آیا با استفاده از آن دیگر نیازی به رژیم یا ورزش ندارید؟ آیا تنها ۱۰ دقیقه در روز و تنها ۲ جلسه در هفته کار با آن کفایت می‌کند؟ آیا همچنان میتوانید هر آنچه که دوست دارید بخورید؟ آیا به شما وعده کاهش وزن سریع میدهند؟ اگر اینطور است پس بهتر است پول خود را حفظ کنید.اینطور مطالب به شکل کامل و قطعی‌ دروغ می‌باشد.

 

محصولاتی که باید آنها را بخرید

 

ترازوی دیجیتالی مخصوص مواد غذایی

این لیست بر اساس اهمیت چیده نشده است اما اگر هم اینطور بود شاید ترازوی دیجیتالی مخصوص وزن مواد غذایی در رتبه اول قرار میگرفت.یکی‌ از مفید‌ترین ابزار روی کره زمین همین مورد می‌باشد.اگر قصد دارید که پول خود را صرف خرید محصولی کنید این ترازو را بخرید.هر کدام از انواع آنها میتواند گزینه‌ مناسبی برای خرید باشد.

Chiseled 6-Pack Abs Workout Routine and Diet

 

حق عضویت باشگاه بدن سازی

اساسا حق عضویت باشگاه بدن سازی یک محصول محسوب نمی‌شود اما یک راه مناسب برای خرج کردن پولتان همین مورد می‌باشد.آیا مواردی که در مورد ورزش در مقاله قبل ذکر شد به یاد دارید؟ برای انجام بیشتر آنها شما نیازمند تجزیهات هستید.یک باشگاه بدن سازی تقریبا همه تجهیزات لازم را دارد.مطمئنا شما میتوانید برخی‌ از این تجهیزات را بخرید و در خانه استفاده کنید اما اگر میدانید قدرت اراده شما ضعیف می‌باشد ثبت نام در یک باشگاه بدن سازی گزینه‌ بهتری می‌باشد.با تصور اینکه در خانه میتوانید به راحتی‌ و در هر زمانی‌ که خواستید تمرین کنید ممکن است این امر هیچگاه رخ ندهد.زیرا خیالتان جمع است که همیشه وقت دارید و با خود میگویید که کمی‌ بعد تمرین را انجام میدهم.اما مشکل این است که باز هم این روند تکرار میشود و شما هیچگاه تمرین نخواهید کرد.

اما باشگاه بدن سازی جایی است که شما مجبورید در یک زمان خاص آماده شوید و به آنجا بروید.محیط آنجا کاملا متفاوت می‌باشد که بسیار خوب است.محیط خانه شما جایی است که شما دائما در آن در حال خوردن، خوابیدن، تلوزیون دیدن، با کامپیوتر کار کردن و تعامل با اعضای خانواده می‌باشد و این محل برای افرادی که اراده کافی‌ برای تمرین را ندارند زیاد مناسب نیست.اگر شما نیز اراده ضعیفی دارید باشگاه گزینه‌ بهتری می‌باشد.اما اگر اراده کافی‌ را دارید و میتوانید تمرینات خود را منظم انجام دهید پس باید تجهیزاتی را بخرید که کاملا با کیفیت باشند و مناسب تمرینات باشند نه محصولات شیک و ناکارامدی که معمولا زیاد به فروش میرسند.از جمله تجهیزات خوبی‌ که میتوانید آنها را تهیه کنید عبارتند از :

 

تردمیل، دوچرخه، دستگاه الیپتیکال

برای تمرینات هوازی خود اگر می‌خواهید در خانه تمرین کنید تنها تجزیهاتی که واقعا لازم دارید یکی‌ از این سه مورد می‌باشد.

 

وزنه‌های آزاد

برای تمرینات غیر هوازی وزنه‌های آزاد (هالتر و دمبل) نسبت به هر دستگاهی ارجحیت دارند.اگر می‌خواهید پولی‌ در این زمینه هزینه کنید پس بهتر است هزینه خود را صرف وزنه‌های آزاد کنید.مهم نیست که فلان مدل فیتنس مشهور در برنامه تلوزیونیش به شما چه توصیه میکند زیرا محصولات آنها بهتر از وزنه‌های آزاد نیستند و در واقع حتی کیفیت آنها هیچگاه نزدیک به وزنه‌های آزاد نیز نمیشوند.اگر می‌خواهید در خانه تمرین کنید پس بهتر است درون باشگاه خانگی شما تنها وزنه‌های آزاد و تردمیل باشد.

 

ترازو مخصوص وزن بدن

نظارت روی پیشرفت یک جنبه بسیار مهم هنگام کاهش وزن می‌باشد و استفاده از یک ترازو یکی‌ از راه‌های بسیار مفید در جهت نظارت بر میزان پیشرفت می‌باشد.توصیه می‌کنیم از یک ترازوی دیجیتالی با کیفیت بالا استفاده کنید تا کوچک‌ ترین میزان تغییر در وزن شما نیز نشان دهد.

 

متر

به دلایل بالا این ابزار نیز برای تعیین میزان پیشرفت بسیار مفید است.در ادامه بیشتر از آن خواهیم گفت.

 

دوربین دیجیتال و کالیپر جهت تعیین درصد چربی‌ بدن (اختیاری)

اگرچه هیچ کدام از این دو محصول ضروری نیستند اما واقعا میتوانند به شما کمک کنند.این ۲ محصول در واقع گرچه اختیاری هستند اما در صورت توان تهیه آنها کاملا پیشنهاد میشود.این محصولات نیز جهت نظارت دقیق بر میزان پیشرفت بسیار کارامد هستند.

 

پودر پروتئین، مولتی‌ویتامین و مکمل روغن ماهی‌

در واقع هیچ کدام از این مکمل‌ها مکمل‌های اختصاصی برای کاهش وزن نیستند اما آنها همیشه ۳ مکمل اولی‌ هستند که هر فردی که خواهان بهبود فرم بدنی خود از طریق ایمن می‌باشد باید تهیه کند مخصوصا آنهایی که به دنبال کاهش وزن هستند.پودر‌های پروتئینی یک منبع بسیار با کیفیت از پروتئین میباشند که مصرف آنها نیز بسیار راحت و سریع می‌باشد.یک مولتی ویتامین خوب نیز به دلایلی که همه شما میدانید میتواند بسیار کمک کننده باشد اما در مورد روغن ماهی‌ شاید کمی‌ توضیح لازم باشد.آیا تمام آن چیز‌هایی که در مورد چربی‌‌های سالم و اسید‌های چرب امگا ۳ گفتیم را یادتان هست؟ مکمل روغن ماهی‌ یک منبع بسیار ایده‌ال برای این اسید‌های چرب خاص می‌باشد.

Protein, Healthy Fats, And Greens

 

جنبه ذهنی‌ کاهش وزن

در این مقطع دیگر شما تقریبا همه چیز را در مورد چربی‌ سوزی میدانید.متأسفانه دانستن تنها کفایت نمیکند.شما باید انگیزه لازم برای شروع را داشته باشید و همچنین قدرت اراده و پایبندی به تمرینات نیز جزو ضروریات می‌باشد.برای برخی‌ افراد این موضوع مشکلی‌ به حساب نمی‌آید اما برای اکثر افراد این موضوع واقعا یک مشکل محسوب میشود.به منظور اینکه این مشکل نیز برای شما حل شود.اکنون موارد لازم برای شما در این باره را بازگو خواهیم کرد :

 

پایبندی به رژیم غذایی

پایبندی به رژیم غذایی در واقع اکثرا به قدرت اراده شما باز میگردد.اما به هر حال در این مورد چند نکته و روش وجود دارد که میتواند کاملا شما را کمک کند.این نکات عبارتند از :

 

هر تعداد وعده غذایی که می‌خواهید مصرف کنید

در دهه‌ها قبل در مقطعی همه احساس میکردند که ۳ وعده غذایی کامل بسیار ایده‌ال می‌باشد.سپس سال‌ها بعد همه کسانی‌ که در زمینه تغذیه بودند متفقا اعلام کردند که افراد باید از ۶ وعده غذایی کوچک تر با فواصل زمانی‌ ۲-۳ ساعت از هم تغذیه کنند.اما چرا؟ زیرا این کار باعث افزایش سرعت متابولیسم میشود و همچنین برخی‌ تاثیرات جالب دیگری نیز دارد که میتواند در چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی به شما کمک کند.

اما حدس بزنید چه شد؟ تعداد بیشماری از تحقیقات اخیرا ثابت کرده‌اند که مطلقا هیچ کدام از این موارد صحیح نمی‌باشد.تعداد وعده‌های غذایی هیچ ارتباطی‌ با میزان سرعت متابولیسم یا موارد مشابه ندارد.۶ وعده بهتر از ۳ وعده نیست و ۳ وعده بهتر از ۶ وعده نیست.تا زمانی‌ که میزان کالری کل و میزان درشت مغذی‌ها در انتهای روز یکسان باشد اینکه شما چه تعداد وعده غذایی مصرف کنید اصلا مهم نمی‌باشد.

پس هنگامی که بحث بر سر این است که چه تعداد وعده غذایی باید در روز مصرف کنیم در اینجا واقعا تنها یک راهنما وجود دارد که باید از آن پیروی کنید.هر کاری که برای شما بهتر است انجام دهید.اگر دوست دارید که وعده غذایی کوچکتر مصرف کنید این کار را انجام دهید.اگر ترجیح میدهید ۳ وعده غذایی بزرگ تر مصرف کنید این کار را انجام دهید.اگر هر تعداد وعده دیگری مد نظر دارید (۴، ۵ یا هر تعداد دیگر) میتوانید این کار را انجام دهید.تا زمانی‌ که میزان مجموع کالری دریافتی کل، پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌‌ها صحیح باشد این موضوع اهمیتی ندارد.هر تعداد وعده غذایی که برای شما راحت تر و لذت بخش تر می‌باشد را انتخاب کنید.

 

از قبل وعده‌های غذایی خود را خریده یا آماده کنید

اینکه چه تعداد وعده غذایی می‌خواهید در روز استفاده کنید میتواند از این جهت مفید باشد که دیگر میدانید چه زمان‌هایی باید تغذیه کنید و چه زمان‌هایی نباید تغذیه داشته باشید و از این طریق دیگر بیش از حد نیاز تغذیه نخواهید داشت.در واقع اینکه دقیقا چه غذاهایی و چه میزانی‌ در این وعده‌ها باید مصرف شود کمک کننده می‌باشد و همچنین اینکه دقیقا چه غذاهایی را باید بخرید یا خود از قبل تهیه کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.هنگامی که وعده‌های غذایی شما تعریف نشده باشد در واقع هر چیزی امکان پذیر می‌باشد.برای مثال شما میتوانید جایی باشید که تنها چیزی که میتوانید مصرف کنید غذا‌های مضر می‌باشد یا میتوانید جایی باشید که تمام مواد غذایی موجود در آنجا خوب باشند و شما به راحتی‌ بیش از حد از آنها استفاده کنید.برنامه ریزی دقیق از این اتفاقات جلوگیری می‌کند.

همه نمیتوانند چنین کاری را انجام دهند اما آنها که میتوانند باید این کار را انجام دهند.آنهایی که نمیتوانند باید بیشترین تلاش خود را بکنند تا در کمترین زمان ممکن برنامه ریزی لازم را داشته باشند.شما میتوانید برای شام امشب یا برای کل وعده‌های غذایی فردا یا کل هفته برنامه ریزی کنید.برنامه ریزی بهترین روشی‌ است که شما را میتواند پایبند به رژیم غذایی کند.پس هرچه میتوانید برنامه ریزی کنید.

 

چیز‌هایی که نباید بخورید را نخرید

آیا شیرینی‌‌ها نقطه ضعف غذایی شما هستند؟ اگر اینطور است آنها را دور و بر خودتان نداشته باشید.شما اکنون دقیقا میدانید که چه چیز‌هایی را باید و چه چیز‌هایی را نباید بخورید.بهترین راه برای عدم مصرف مواد غذایی که نباید مصرف کنید نخریدن آنها می‌باشد.آنها را در خانه خود نداشته باشید.آنها را از دید و ذهن خود خارج کنید.اگرچه اگر تنها باشید یا با کسی‌ زندگی‌ کنید که هم هدف شما می‌باشد انجام این کار آسان می‌باشد اما اگر اینطور نیست میتواند کار سختی باشد.

How To Burn Fat Like A Bodybuilder (Without Muscle Loss)

 

کنترل سهمیه‌های غذایی

اگر کنترل سهمیه غذایی بزرگ‌ ترین مشکل شما می‌باشد (به این معنی‌ که بعد از صرف غذا همچنان گرسنه هستید و بیشتر از حد مورد نظر مصرف می‌کنید) در اینجا چند نکته محبود را در جهت رفع این مشکل برای شما بازگو خواهیم کرد :

 

آهسته غذا بخورید

احساس سیری کامل بلافاصله ایجاد نمی‌شود.ثبت و شناسایی میزان مصرف مواد غذایی توسط مغز کمی‌ زمان بر است و تا زمانی‌ که احساس سیری کامل کنید باید کمی‌ صبر کنید.به همین دلیل است که خوردن غذا به شکل سریع کار خوبی‌ نمی‌باشد.در عوض برای غذا خوردن وقت کافی‌ را صرف کنید.هنگام جویدن غذا قاشق چنگال خود را کنار بگذارید.به آرامی غذا را بجوید.البته منظور این نیست که عجیب رفتار کنید و بیش از حد این روند را کند کنید.فقط عجله نکنید و زمان کافی‌ را برای غذا خوردن صرف کنید.خوردن غذا به شکل سریع تنها باعث میشود که مغز شما نتواند بفهمد که چه موقع سیر شده‌اید که نتیجه آن مصرف بیشتر و بیشتر مواد غذایی می‌باشد.

 

همراه وعده غذایی خود آب بنوشید

صبر نکنید تا وعده غذایی شما به پایان برسد.در طول مصرف وعده غذایی خود آب بنوشید.انجام این کار نه تنها باعث میشود که شما احساس سیری کنید و بیش از حد غذا مصرف نکنید بلکه میتواند سرعت غذا خوردن شما را نیز کاهش دهد که نتیجه آن در بالا بیان شد.همچنین آب تنها نوشیدنی‌ است که به آن نیاز دارید.

 

استفاده از بشقاب‌های کوچکتر

فلسفه پشت بشقاب‌های کوچک تر این است که شما میتوانید این بشقاب‌ها را کاملا پر کرده و سپس با دیدن چنین چیزی ذهن شما گمان می‌کند که فراتر از آنچه نیاز دارید مصرف کرده‌اید.

 

وعده‌های تقلبی و عنوان “ همه چیز در تعادل “

هنگامی که آموختید که چه مواد غذایی را باید مصرف و چه چیز‌هایی را نباید مصرف کنید شاید از خود پرسیده باشید که واقعا هرگز نباید چیز‌هایی را که دوست دارم مصرف کنم یا می‌توانم به خودم اجازه دهم که یک وعده تقلبی را هر چند وقت یک بار مصرف کنم یا همان موضوع قدیمی‌ که می‌گوید که تعادل را در همه کار رعایت کنید.جواب این سوال میتواند نقش بسیار مهمی‌ در اینکه شما چه میزان میتوانید به رژیم غذایی خود پایبند بمانید داشته باشد.در اینجا ما با ۲ دیدگاه مختلف مواجه هستیم.در این قسمت به توضیح هر دو دیدگاه خواهیم پرداخت و سپس تصمیم گیری را بر عهده شما می‌گذاریم.

 

دیدگاه ۱

اولین دیدگاه بیان می‌دارد که در صورت رعایت اعتدال شما میتوانید از هر ماده غذایی موجود استفاده کنید.تفکر پشت این دیدگاه این است که شما نیازی ندارید مواد غذایی کم ارزش را کاملا و دائمی از رژیم غذایی خود حذف کنید و انجام این کار میتواند پایبند بودن به رژیم را برای شما سخت تر کند.ایده این دیدگاه این است که شما میتوانید در صورت رعایت اعتدال آن مواد غذایی که نباید مرتب و پیوسته مصرف کنید را استفاده کنید و این موضوع تا زمانی‌ که همه چیز متعادل حفظ شود کاملا بدون اشکال است.یعنی‌ از این مواد غذایی نباید زیاد و مکرر استفاده کرد.طبق این دیدگاه مصرف کمی‌ مواد غذایی کم ارزش یک بار در هفته یا دو بار در ماه یا تنها در زمان تعطیلی‌‌ها یا مناسبت‌های خاص ایرادی ندارد.

از لحاظ علمی‌ این دیدگاه (در صورتی‌ که واقعا تعادل رعایت شود) باعث آسیب به فرایند چربی‌ سوزی شما نمی‌شود و باعث افزایش وزن در شما نخواهد شد.اکنون فرض می‌کنیم که میزان کالری شما برای کاهش وزن در روز به آن نیاز دارید ۲۵۰۰ کالری می‌باشد.این یعنی‌ اینکه در طول یک هفته شما ۳۵۰۰ کالری کمبود کالری برای بدن خود ایجاد خواهید کرد که حدود ۱ پوند از وزن شما تنها از طریق رژیم کاهش پیدا خواهد کرد.اکنون فرض می‌کنیم که شما در روز‌های جمعه میزان ۵۰۰ کالری اضافه از طریق یک وعده غذایی تقلبی دریافت می‌کنید.اکنون آن ۳۵۰۰ کالری کمبودی که در هفته ایجاد میکردید تبدیل به ۳۰۰۰ کالری میشود.اما آیا تفاوتی‌ ایجاد میشود؟ بله تفاوت ایجاد خواهد شد اما این تفاوت بسیار کوچک است.شما با وجود مصرف وعده تقلبی هم ۳۰۰۰ کالری کمبود برای بدن ایجاد خواهید کرد که این موضوع نشان میدهد کاهش وزن شما باز هم ادامه خواهد داشت.تنها کاهش وزن شما مقداری کمتر از ۱ پوند در هفته از طریق رژیم غذایی خواهد بود.

یک راه دیگر نیز برای به کارگیری مناسب از وعده‌های تقلبی وجود دارد.برای مثال اگر شما میدانید که امروز از طریق مصرف وعده تقلبی ۵۰۰ کالری بیشتر مصرف خواهید کرد برای این ۵۰۰ کالری فضا سازی کنید و ۵۰۰ کالری کمتر از حد همیشه در طول روز مصرف کنید.بنابراین اگر قرار است که در روز ۲۵۰۰ کالری مصرف کنید به جای اینکه ۵۰۰ کالری اضافه از طریق وعده تقلبی به آن اضافه کنید و آن را ۳۰۰۰ کالری کنید تنها میتوانید ۵۰۰ کالری را جزوی از ۲۵۰۰ کالری جای دهید.شما همچنین این کار را از طریق ورزش نیز میتوانید انجام دهید.در روزی که می‌خواهید وعده تقلبی مصرف کنید از طریق ورزش ۵۰۰ کالری بسوزانید.در هر دو صورت میزان مجموع کالری دریافتی شما همان ۲۵۰۰ کالری مورد نظر باقی‌ خواهد ماند.

اگرچه راه اول تنها مقدار اندکی‌ تفاوت در نتیجه کاهش وزن حاصل میکرد اما راه دوم در واقع هیچ تفاوتی‌ را ایجاد نخواهد کرد.منظور از تمام این بحث‌ها در آخر این است که اگر شما این کار را درست انجام دهید (یعنی‌ با استفاده از وعده‌های تقلبی بیش از حد و مکرر کالری اضافه مصرف نکنید) این ایده “ همه چیز در تعادل “ میتواند بسیار خوب باشد.در این حالت کاهش وزن همچنان ادامه خواهد داشت و شما نیز میتوانید هر از گاهی‌ غذا‌های مورد علاقه خود را مصرف کنید.این یک موقعیت برد برد می‌باشد.

Athlete Training

 

دیدگاه دوم

این موضوع را تصور کنید که شما از ۱۴ سالگی هر روز یک بسته کامل سیگار می‌کشید.شما چندین مرتبه سعی‌ بر ترک آن داشتید اما هیچگاه قدرت اراده لازم برای انجام این کار را نداشته اید.اما به هر حال شما سرانجام در حال انجام این کار هستید.شما به مدت چندین هفته است که هیچ سیگاری نکشیده اید و این موضوع عالی‌ است.اما اکنون شما تصمیم می‌گیرید که به جای اینکه کاملا سیگار را کنار بگذارید در هفته از یک سیگار استفاده کنید.

گمان می‌کنید که بعد آن چه اتفاقی‌ می‌افتد؟ ممکن است برخی‌ افراد بتوانند برای مابقی عمر خود همین روند را ادامه داده و تنها از یک سیگار در هفته استفاده کنند.اما همچنین ممکن است که اکثریت افراد دوباره کم کم میزان سیگار را افزایش داده تا دوباره به همان حالت قبل باز گردند.اکنون جای سیگار کشیدن را با خوردن و سیگار را با غذا‌های کم ارزش عوض کنید و سپس منظور دیدگاه دوم را خواهید فهمید.در این دیدگاه اینطور تصور میشود که استفاده از هر گونه وعده تقلبی میتواند علاقه شما به آن غذا را زنده نگه دارد.اگر شما از یک چیز کاملا اجتناب کنید هوس آن نیز کم کم محو خواهد شد.اما اگر تسلیم شوید و با مصرف آن غذا مدام خود را وسوسه کنید آن هوس زنده خواهد ماند و قویتر خواهد شد و کم کم آنقدر این هوس رشد می‌کند که دوباره شما بر یک پایه منظم آن را انجام خواهید داد.

این موضوع از جنبه کاهش وزن میتواند بسیار بد باشد.در مورد آن فکر کنید.به یاد دارید که اشاره کردیم که این کالری‌های اضافه عامل اصلی‌ افزایش وزن می‌باشد؟ به یاد دارید که منابع اصلی‌ کالری‌های اضافه برای اکثر افراد همین غذا‌های کم ارزش هستند؟ در این حالت شما در واقع درگیر عامل اصلی‌ و اساسی‌ مشکل خود خواهید شد.به همین دلیل است که برای اکثریت افراد وعده‌های تقلبی و مصرف متعادل آنها میتواند تنها نتایجی‌ منفی‌ در بر داشته باشد.یک دلیل دیگر مبنی بر عدم مصرف این وعده‌های تقلبی وجود دارد که مربوط به کاهش وزن نیست.هنگامی که بحث وعده‌های تقلبی میشود افراد معمولا به این دلیل به آنها علاقه دارند که میتوانند از غذا‌های کم ارزش و مضری که دوست دارند استفاده کنند.درست است که مصرف آنها گاهی اوقات می‌باشد اما همچنان آنها ناسالم هستند.از لحاظ سلامتی‌ مصرف مواد غذایی سرشار از چربی‌‌های ترانس، سرشار از سدیم حتی یک بار در هفته نمی‌تواند چیز خوبی‌ باشد.استفاده از وعده‌های تقلبی به این شکل اگرچه شاید به فرایند کاهش وزن شما آسیب وارد نکند اما میتواند سلامت شما را تهدید کند.

 

اما چه کاری باید کرد؟

این سوال خوبی‌ است اما ما نمیتوانیم به جای شما آن را جواب دهیم.این یک موضوع شخصی‌ می‌باشد که تنها بر پایه قدرت اراده و عدم وجود آن می‌باشد.آیا واقعا میتوانید در مصرف وعده‌های تقلبی اعتدال را رعایت کنید یا مصرف آنها شما را دوباره یاد این می‌اندازد که چقدر به این غذا‌ها علاقه دارید و باعث شود دوباره به سمت آنها باز گردید؟ تنها شما میتوانید این سوال را پاسخ دهید زیرا تنها شما هستید که میدانید چه چیز برای شما درست می‌باشد.

 

نظارت بر میزان پیشرفت در کاهش وزن

نظارت دقیق بر میزان پیشرفت نقش بسیار مهمی‌ را در کاهش وزن شما و همچنین حفظ آن ایفا می‌کند.برای این کار دو دلیل وجود دارد :

۱) انجام این کار برای شما مشخص خواهد کرد که کاری که دارید انجام میدهید درست می‌باشد و بدن شما در واقع در حال انجام کاری می‌باشد که باید انجام دهد.

۲) هیچ انگیزه‌ای بالاتر از این نیست که پیشرفت خود را به چشم ببینید.

به همین دلایل شما باید روی پیشرفت خود نظارت داشته باشید.برای این منظور از ۳ روش ساده می‌توان بهره برد :

۱) خودتان را وزن کنید

در هفته یک بار خود را وزن کنید و این کار را اول صبح و با معده خالی‌ انجام دهید.نکته اصلی‌ نظارت بر میزان پیشرفت رعایت استمرار است پس اطمینان حاصل کنید که هر هفته به یک طریق، در مکان مشابه و زمان مشابه این کار را انجام دهید.اگر قرار است که با لباس خود را وزن کنید همیشه خود را با لباس وزن کنید.یک روز مشخص را انتخاب کنید و هر هفته در همان روز خود را وزن کنید.وزن خود را در هر هفته جایی یادداشت یا ثبت کنید تا میزان پیشرفت خود در هر هفته را شاهد باشید.

 

۲) اندازه گیری قسمت‌های مختلف بدن

یک متر برای خود تهیه کنید و شروع به اندازه گیری کنید.حداقل یک بار در ماه و حداکثر یک بار در هفته این کار را انجام دهید.اندازه کمر، دست ها، ران ها و سینه خود را محاسبه کنید.این کار را نیز در اول صبح و با معده خالی‌ انجام دهید.

 

۳) از خود عکس بگیرید

دیدن اینکه وزنتان در حال کاهش می‌باشد و قطر کمرتان نیز در حال کمتر شدن می‌باشد میتواند بسیار انگیزه بخش باشد.اما تنها چیزی که واقعا میتواند بسیار جالب باشد دیدن میزان پیشرفت در قالب تهیه عکس‌های ماهانه می‌باشد.شما دائما خود را می‌بینید پس فهمیدن تغییرات ایجاد شده در بدنتان کار بسیار سختی برای شما می‌باشد.در اینجاست که عکس‌ها میتوانند بسیار به شما کمک کنند.آنها دقیقا به شما یادآوری میکنند که هنگام شروع در چه وضعیتی بودید و اکنون چه میزان پیشرفت داشته اید.توصیه میشود در ماه یک بار از خود عکس تهیه کنید تا دقیقا متوجه تمام تغییرات ایجاد شده در خود شوید.

Ronnie Coleman Signature Series

 

حفظ کاهش وزن ایجاد شده به شکل دائمی

شاید اکنون این سوال برایتان ایجاد شده باشد که بعد از کاهش وزن چطور باید آن را حفظ کنیم؟ جواب شما بسیار ساده است.این فرایند هیچگاه متوقف نخواهد شد.

نظارت بر میزان کالری دریافتی، تغذیه سالم، ورزش و دیگر موارد هیچگاه متوقف نمی‌شود.آیا هنوز یک حقیقت مهم را به یاد دارید؟ با دانستن آن چطور می‌توان این فعالیت‌ها را متوقف کرد؟ اگر شما دوباره به مصرف بیش از حد کالری روی بیاورید دوباره شاهد اضافه وزن خواهید بود.در واقع این یک تغییر در سبک زندگی‌ می‌باشد.این موضوع ۱۰۰% درست می‌باشد.اکنون این راه جدید زندگی‌ شما می‌باشد.شما شاهد نتایج زندگی‌ قبلی‌ خود بودید مگر نه؟ اگر دوباره نیز بخواهید به آن باز گردید همان نتایج دوباره تکرار خواهند شد.پس این روند هیچگاه متوقف نمی‌شود.

چیزی که در یک نقطه خاص متوقف خواهد شد خود کاهش وزن است.هنگامی که شما به وزن مورد نظر خود دست یافتید تنها کافی‌ است در میزان کالری‌های دریافتی خود کمی‌ تغییر ایجاد کنید تا بتوانید این وزن جدید خود را حفظ کنید.اکنون وزن جدید شما مشخص شده است و باید بر همین اساس کالری مصرف کنید تا بتوانید این وزن جدید را حفظ کنید.تنها با انجام همین کار است که به شکل دائمی وزن خود را حفظ خواهید کرد.به همین راحتی‌!

 

یک کاهش وزن تضمین شده

در اینجا از کلمه تضمین شده استفاده کردیم زیرا واقعا منظور هم همین است.آیا واقعا برای کاهش وزن موفق و حفظ آن بدون هیچ مشکلی‌ به دنبال تضمین هستید؟ آیا به دنبال نتایج تضمین شده هستید؟ پس از دو گام پایانی زیر پیروی کنید :

۱) مطالعه دقیق این راهنما و استفاده از تمام اطلاعات آن در عمل

۲) نادیده گرفتن هر چیز دیگر

 

مورد شماره یک که مشخص است اما در مورد شماره ۲ باید کمی‌ توضیح بدهیم.

رژیم‌های عجیب غریب را نادیده بگیرید، از مکمل‌های بی‌ فایده دوری کنید، روش‌هایی که دوستانتان برای کاهش وزن انجام میدهند را نادیده بگیرید، عکس‌های قبل و بعد لاغری را نادیده بگیرید، محصولات لاغری را نادیده بگیرید، تبلیغات را نادیده بگیرید و در واقع هر چیزی غیر از این راهنما که در مورد کاهش وزن می‌باشد را نادیده بگیرید.

دلیل انجام این کار ساده است.اطلاعات واقعی کاهش وزن مواردی قطعی‌ و ثابت شده هستند. تمام چیز‌هایی که واقعا شما نیاز به دانستن آنها دارید در این راهنما ذکر شده است.این واقعیات و اطلاعات در مورد کاهش وزن تغییری نخواهند کرد و همیشه همین اصول پا بر جا خواهند ماند.هیچگاه آسان تر نخواهند شد و هیچگاه سخت تر نیز نخواهند شد.روشی‌ که انسان‌های غار نشین در کاهش وزن می‌توانستند استفاده کنند دقیقا همین چیزی است که انسان‌های امروزی و انسان‌های آینده باید از آن استفاده کنند.اما این چیزی نیست که دیگر افرادی که سودشان به این صنعت وابسته است بخواهند شما آن را بدانید.در واقع اگر شما آن را بدانید چه دلیلی‌ وجود دارد که پول خود را صرف خرید کتاب رژیم پر فروش این هفته کنید؟ چرا بخواهید وقت خود را صرف کنید که فلان بازیگر مشهور چگونه توانست وزن خود را کم کند؟ یا چرا باید منتظر یک برنامه تلوزیونی بنشینید تا به شما جدید‌ترین محصول کاهش وزن را معرفی‌ کند؟

این راهنما را مطالعه کنید.آن را جایی ذخیره کرده و هر چند بار که نیاز داشتید آن را مطالعه کنید و مطمئن باشید که تمام اصول واقعی که برای چربی‌ سوزی وجود دارد در اینجا ذکر شده است.دیگر لازم نیست به دنبال هیچ چیز دیگری برای کاهش وزن باشید.در این راهنما تمام توصیه‌های ایمن، سلامت، کارامد و علمی‌ و البته رایگان در مورد چربی‌ سوزی آورده شده است.دنبال چیز دیگری نباشید.

 

پایان

اکنون که تمام چیز‌هایی را که برای کاهش وزن لازم دارید میدانید چه حسی دارید؟ حدس ما این است که احساس بسیار خوبی‌ دارید.بسیار خوب است.اکنون خواندن را متوقف کرده و وارد عمل شوید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات