آخرین مقالات :

جلو گیری از متوقف شدن رشد عضلات

یک دیدگاه
414 بازدید
جلو گیری از متوقف شدن رشد عضلات

متوقف شدن رشد و نگرفتن حجم عضلانی ,این یک سوال مهم است که در ذهن خیلی از شما ها بدون جواب باقی مانده است.

خیلی ها هستند که نا امید شده اند و به راحتی از ادامه و مبارزه خود داری و دوری میکنند.

در ادامه ما راهی را پیشنهاد میدهیم که این مشکل کاملا رفع شود و حجم گیری و رشد عضلات از سر گرفته شود.

 جلو گیری از متوقف شدن رشد عضلات,عظلاتم رشدش متوقف شده,چطور از قفل شدن حجم عظلات جلوگیری کنیم ,جلوگیری از متوقف شدن رشد عظلات,رشد سریع عطلات,خوابیدن عظلات

۱ ژنتیک

اصلی ترین علت دیر حجم گرفتن بعضی ها ژنتیکه که نمیشه زیاد جلوش مقاومت کرد ولی این دلیل نمیشه نا امید بشید. من هم ژنتیکم جوری بود که خیلی سخت چربی هام آب میشد ولی گفتم گور بابای ژنتیک! من میخام خوش هیکل باشم! شما هم همینو بگید! کار میکنه! واسه من که کرد!

۲ اندازه و ضخامت استخوان ها:

البته این معیار هم فرق زیادی با معیار اول نداره ولی چون مهمه میگم. هر چی استخوان های شما ضخیم تر باشه عضلات بیشتری دور اون ها میتونه ساخته بشه و برعکس. البته نگران نباشید اگه استخوان بندی ضعیفی دارید بدنسازی خودش میتونه حجم استخوان های شما رو زیاد کنه به شرطی که تو سنین زیر ۲۵ باشید. طول استخوان ها هم بی تاثیر نیست. افراد قد بلند دیر حجم میگیرن. بخاطر همین بیشتر قهرمانای این رشته قدکوتاهن. دلیلش هم سادس. مطمئنا ساختن یه ساختمون ده طبقه سخت تر از یه ساختمو پنج طبقه س.

۳ تغذیه غیر اصولی:

خیلیا که از من درباره ی حجم سوال میپرسن شدیدا تاکید دارن که خوب میخورن ولی وقتی میپرسم چی میخوری میگن مایونز! نون خامه ای! شیرینی! روزی یه کیلو سیب زمینی! و خیلی چیزای دیگه. در این باره باید بگم برای حجم زیاد خوردن مهم نیس درست خوردن مهمه. شما باید روز ۶ تا ۹ وعده غذایی داشته باشید ( و این به معنای پرخوری نیست) غذهاتون باید پر از پرونئین و کربوهیدرات های سالم باشه. مثل تخم مرغ ، عدس، مرغ، گوشت قرمز، ماهی، برنج قهوه ای، جو دوسر، ماکارونی سبوس دار، لبنیات مخصوصا شیر و خیلی غذاهای سالم دیگه. البته از میوه ها هم نباید غافل شد.

۴ خواب شب کم:

بدن شما توی باشگاه ساخته نمیشه. بدن شما رو تخت خواب ساخته میشه. خواب خیلی مهمه که حتی خیلی ها نمیدونن رو رشد بدنشون تاثیر داره. بدون داشتن روزی ۸ ساعت خواب شب تاکید میکنم خواب شب امکان نداره بدنتون رشد کنه.

۵ تمرین غیر اصولی:

خیلی از مربی نما یه سری حرکتو حفظ کردن و هر کی ازشون برنامه میخواد اونارو پشت سر هم مرتب میکنن و میدن بهش. یه برنامه حجمی زیاد با سیم کش و دستگاه کار زیادی نداره. یه برنامه حجمی جلوبازو دستگاه و نشر جلو باسیم کش نداره و برنامه حجمی باید پر از اسکات و لیفت و هالتر خم و شنا و … باشه.

۶ تمرین ندادن پاها:

بدن متناسب رشد میکنه. متناسب پسرفت میکنه. متناسب لاغر میشه و متناسبم حجم میاره. بدون تمرین پا نمیتونید بیشتر از یه حدی حجم بگیرید.

۷ بیش از حد تمرین کردن:

بیش از حد تمرین کردن نه تنها تاثیر خوبی روی رشد شما نداره بلکه معمولا تاثیر عکس هم داره. تمرین مفید چیزی بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعته.

نویسنده ” امین مایلی

نویسنده : محمدرضا امیدی
لینک کوتاه : https://mokamelhaa.ir/?p=510
کپی برداری از سایت مکملها تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.
اخبار مرتبط
۴ روش برای سفت کردن باسن

۴ روش برای سفت کردن باسن

همه ی خانم ها دوست دارند باسنی زیبا جذاب البته سفت داشته باشند.هروز  با حجم انبوی از ایمیل ها مواجه...

یکنظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید
  1. Ahmaf :
    ۳۰ آبان ۹۵

    برا هر عضله ۴٨ساعت خوبه تمرینش بدی تااستراحت کنه تا تمرین بعدی

    سلام
    من ۹ ماهه که برنامم اینطوره
    رؤز اول
    پرس سینه بادمبل ١٢*٣
    پرس بالاسینه بادمبل١٠*٣
    پرؤانه١٢*٣
    پرس زیرسینه بادمبل١٠*٣
    رؤزدوم
    فیله١٢*٣
    اسکات١٠*۴
    برس با١٢*٣
    پشت ران١٠*٣
    لیفت پشت ران ١٠*٣
    فقط همین باسنم خیلی خوب شده باسینه ام
    ؤراضیم ایا خوبه برنامم
    برا استرحت هرعضله۴٨ساعت خوبه اینطور
    ممنون ازسایت خوبتون

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال تلگرام

آخرین مقالات سایت

آرشیو >

پربازدیدترین

آرشیو >

ریکاوری

آرشیو >

مکملهای قبل تمرین

آرشیو >
اطلاعیه های مهم
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلا