جان میدوز : تمرینات سنگین و سبک بدنسازی، کدام یک مناسب تر می باشد؟
5

جان میدوز : تمرینات سنگین و سبک بدنسازی، کدام یک مناسب تر می باشد؟

  • اخبار بدنسازی
  • 18 مارس 21
  • محمدرضا امیدی
  • 251 بازدید
  • بدون دیدگاه

به گزارش سایت بدنسازی مکمل ها : جان میدوز مربی بدنساز حرفه ای، اخیرا به این سوال جواب داده است که تمرینات سنگین و سبک بدنسازی برای تقویت فیزیک، کدام بهتر می باشد. به طور کلی در دنیا بدنسازی دو نوع تمرینات سنگین و سبک وجود دارد. برخی از بدنسازان معتقد هستند که برای تقویت فیزیک باید تمرینات سنگین با تکرار کم انجام بشود. اما برخی دیگر معتقد هستند که برای تقویت فیزیک باید تمرینات سبک با تکرار زیاد انجام بشود. اما به طور کلی کدام روش بهتر است؟

 

در آخرین مصاحبه رسانه GI، جان میدوز به این سوال، پاسخ داده است. در نگاه اول، برخی بدنسازان تصمیم می گیرند که تمرینات سبک را برای تقویت فیزیک خود انتخاب کنند زیرا معتقد هستند که هرچه تعداد تمرینات سبک تر بیشتر باشد می توانند به دفعات بیشتری آن را انجام بدهند و در نهایت فیزیک خود را از این طریق تقویت می کنند. به عنوان مثال دکستر جکسون همیشه سعی داشته است که از طریق تمرینات سبک، فیزیک خود را تقویت کند و بدون شک نیز نتیجه خوبی کسب کرده است. اما در واقعیت همه چیز به ژنتیک و بدن شما بستگی دارد. زیرا جان میدوز معتقد است که هر دو تمرینات سنگین و سبک بدنسازی برای تقویت فیزیک موثر هستند و باید با قوانین تقویت فیزیک و نحوه تمرینات نیز آگاه باشید.

تمرینات سنگین و سبک بدنسازی

در طی مصاحبه رسانه GI با جان میدوز، وی توضیح می دهد که هر دو روش قوانین خاصی دارند. تمرینات سبک و یا وزنه های سبک باید به دفعات بیشتری انجام شوند تا نتیجه بهتری کسب کنید. اما برای تمرینات سنگین و یا وزنه های سنگین باید به دفعات کمتری انجام بشوند تا آسیبی به بدن وارد نشود. از طرف دیگر، تمرینات سنگین موثر تر هستند به شرط این که زود خسته نشوید. به همین دلیل است که بدنسازان زیادی ترجیح می دهند تمرینات خود را سبک و با ثبات انجام بدهند. اما جان میدوز معتقد است که یک بدنساز حرفه ای باید از دو روش تمرینات سنگین و سبک برای تقویت فیزیک استفاده کند.

 

میدوز اشاره می کند که اگر شما همیشه تمرینات سنگین بدون وقفه انجام بدهید، سرانجام مصدوم می شوید و دیگر نمی توانید تمرین کنید. همچنین اگر همیشه تمرینات خود را سبک انجام بدهید، نمی توانید در مسابقات مهم مقام قهرمانی را کسب کنید.

جان میدوز معتقد است که تمرینات سنگین و سبک بدنسازی هر دو برای تقویت فیزیک مناسب هستند و یک بدنساز واقعی باید از این دو روش استفاده کند و بدون شک کسی قهرمان می شود که بتواند تعادلی بین این روش پیدا کند. همچنین به یاد داشته باشید که نحوه تمرینات سنگین و سبک بدنسازی برای هر فردی متفاوت می باشد و باید هر شخص تمرینات مناسب خود را پیدا کند.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات