آخرین مقالات :

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی)

بدون دیدگاه
565 بازدید
بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی)

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی)

ممدوح السبیای ملقب به بیگ رمی یک بدن ساز حرفه‌ای (IFBB) از اسکندریه مصر می‌باشد. او با سرعت خیره کننده ای پله‌های ترقی‌ را پشت سر گذاشت به شکلی‌ که باعث حیرت بدن سازان حرفه‌ای دیگر شد به شکلی‌ که تنها با ۳ سال تمرین به یک حرفه‌ای تبدیل شد. ممدوح که در محله‌ای فقیر نشین بزرگ شده بود به عنوان یک ماهیگیر تمرینات خود را شروع کرد. او برای امرار معاش سال‌های بسیاری را در آبهای کویت سپری کرد تا اینکه تصمیم گرفت در باشگاهی به نام اکسیژن به شکل تفریحی به بدن سازی بپردازد.اما به سرعت در بدن سازی پیشرفت کرد زیرا دارای یک ژنتیک برتر و کامل در این ورزش نیز بود.

همچنان که او بیشتر به باشگاه میرفت و فیزیک بدنی خود را بهبود میبخشید دوستانش او را برای شرکت در مسابقات بدن سازی تشویق میکردند. او این چالش را قبول کرد و در المپیای آماتوری سال ۲۰۱۲ در کویت شرکت کرد و به راحتی‌ برنده این رقابت شد. این عنوان کارت حرفه‌ای را برای او به ارمغان آورد و از آن زمان تا کنون او در همین سطح مانده است.

در سال ۲۰۱۴ ممدوح اولین مسابقه حرفه‌ای خود را انجام داد و در نیویورک پرو توانست اول شود. در ادامه او چندین مسابقه بزرگ دیگر را نیز برد و در مستر المپیا رتبه چهارم را کسب کرد. او همچنین در چرخه مسابقات توانست برای خود نامی‌ دست و پا کند و در رسانه‌‌های اجتماعی نیز مشهور شود. ممدوح نامی‌ است که شاید در مسابقات آتی مستر المپیا عنوان اولی‌ را کسب کند.

 

مشخصات ورزشکار :

نام کامل : ممدوح السبیای

وزن : ۱۳۳.۸ کیلوگرم- ۱۴۰.۶ کیلوگرم

قد : ۱۷۵ سانتیمتر

سن : ۳۳

تاریخ تولد : ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۴

ملیت : مصر

حرفه : بدن ساز حرفه‌ای (IFBB) و ورزشکار تحت اسپانسر

نام مستعار : بیگ رمی

زمان شروع بدن سازی : ۲۰۱۰

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی) %d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86 %d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86

 

دستاورد‌ها و مسابقات :

۲۰۱۲ کاپ طلایی کویت – اول

۲۰۱۲ المپیا آماتوری – اول

۲۰۱۳ قهرمانی حرفه‌ای نیویورک – اول

۲۰۱۳ مستر المپیا – هشتم

۲۰۱۴ قهرمانی حرفه‌ای نیویورک – اول

۲۰۱۴ مستر المپیا – هفتم

۲۰۱۵ آرنولد کلاسیک برزیل – اول

۲۰۱۵ مستر المپیا – پنجم

۲۰۱۵ آرنولد کلاسیک اروپا – چهارم

۲۰۱۵ مسابقات پراگ پرو – دوم

۲۰۱۶ مستر المپیا – چهارم

۲۰۱۶ آرنولد کلاسیک اروپا – دوم

۲۰۱۶ مسابقات (IFBB) حرفه‌ای کویت – اول

۲۰۱۶ مسابقات پراگ پرو – دوم

 

تمرینات

 

فشار سنگین روی عضلات پشت

ممدوح از وزنه‌های آزاد و دستگاه‌ها به شکل تناوبی استفاده می‌کند. او هر حرکت عضلات پشت را در ۴-۵ ‌ست با ۸-۱۵ تکرار انجام میدهد، این کار را با تکنیک هرمی‌ صعودی برای هر ‌ست انجام میدهد و با سنگین شدن وزنه‌ها از میزان تکرار‌ها می‌کاهد.او همچنین اهمیت بسیار زیادی را برای استراحت میا‌‌ن ‌ست‌های خود قائل است. از آنجایی که او در هر ‌ست به شدت کار می‌کند در پایان ‌ست دیگر نفسی برایش نمی‌ماند، بنابراین قبل از شروع دوباره او صبر می‌کند تا وضعیت تنفس و ضربان قلبش به حالت نرمال باز گردد.

 

لت سیمکش مچ برعکس

یکی‌ از حرکات مورد علاقه او لت سیمکش مچ برعکس می‌باشد.هنگامی که او این حرکت را انجام میدهد دوست دارد که در بخش بالایی حرکت بیشترین کشش را در عضلات لت ایجاد کند و در بخش پایینی نیز آنها را کاملا منقبض می‌کند. او همچنین از وزنه ای استفاده می‌کند که بتواند آن را کنترل کند بنابراین او واقعا میتواند هنگام تمرین عضله‌ خود را حس کند و از وزنه‌های بیش از حد سنگین استفاده نمیکند.

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی) %d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86 %d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86

 

زیربغل سیمکش قایقی

ممدوح حرکت سیمکش قایقی را از زاویه های مختلفی‌ انجام میدهد. او این کار را با گذاشتن یک جعبه یا یک صفحه وزنه ۲۰ کیلویی در جلوی تکیه‌ گاه انجام میدهد تا بتواند سیمکش را با زاویه دلخواه خود بکشد. او همچنین هنگامی که دستگیره سیمکش نزدیک شکمش میشود کمی‌ مکث می‌کند تا بتواند بیشترین فشار ممکن را روی عضلات خود حس کند.

 

زیربغل هالتر ‌خم یا تی بار

برای زیربغل هالتر خم، ممدوح موقعیت بدن خود را در وضعیتی بین ۴۵ و ۶۰ درجه قرار میدهد و هم به شکل کف دست رو و هم کف دست زیر این حرکت را انجام میدهد. او نسبتا از یک وزنه سبک (برای او) به وزن ۴۰ کیلو استفاده می‌کند زیرا که انجام این کار او را قادر می‌سازد هر تکرار را کاملا حس کند و بتواند یک ارتباط ذهنی‌ عضلانی برقرار کند.

 

برنامه جلو بازو پشت بازو بسیار سنگین

علاوه بر تمرینات سنگین عضلات پشت، ممدوح همچنین روی تمرینات بسیار سخت دست هم به منظور حفظ حجم و تفکیک آنها تمرکز دارد. او برای عضلات پشت بازو و جلو بازوی خود ۱۲ ‌ست را انجام میدهد که با استفاده از وزنه‌های سنگین بیشترین استفاده را از هر ‌ست میبرد. ممدوح همچنین روی انجام فرم صحیح حرکات خود در هر ‌ست دقت ویژه دارد. او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هر تکرار را به درستی‌ انجام میدهد تا علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدگی بتوود بیشترین فشار به عضلات را نیز وارد کند.برنامه دست او به شکل زیر است :

 

پشت بازو :

پشت بازو سیمکش  ۴ (۱۰-۱۲)

پشت بازو دمبل تک دست از پشت سر  ۴ (۱۰-۱۲)

پشت بازو سیمکش با طناب  ۴ (۱۲-۱۵)

جلو بازو :

جلو بازو دمبل چکشی  ۴ (۱۰-۱۲)

جلو بازو لاری  ۴ (۱۰-۱۲)

جلو بازو سیمکش طناب  ۴ (۱۲-۱۵)

 

ساختن پاها

ممدوح زمان زیادی را صرف ساختن عضلات چهار سر در سطح استاندارد‌های جهانی‌ می‌کند. اگرچه او قبول دارد که نقطه ضعف بدنش پاهایش هستند اما او برنامه ای را طراحی کرده است که میتواند حجم کلی‌ این عضلات را افزایش دهد. قدرت ژنتیکی‌ او نیز در اینجا وارد عمل میشود. او تنها حرکات استاندارد پا را انجام میدهد اما نتایجش واقعا خارق العاده هستند.

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی) %d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86 %d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86

 

جلو پا دستگاه

او همیشه تمرین پای خود را با حرکت جلو پا دستگاه آغاز می‌کند. او ۲ ‌ست را با ۵۰ تکرار تکمیل می‌کند که این دو ‌ست را در واقع ‌ست‌های گرم کردنی در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند مفاصل زانوانش تا جای ممکن گرم شده باشند. جلو پا دستگاه تنها حرکت تک مفصلی برنامه او می‌باشد.

 

اسکات

قبل از اینکه ممدوح در مسابقات ۲۰۱۵ مستر المپیا شرکت کند ۶ هفته قبل از شروع مسابقات او با وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی حرکت اسکات را انجام میداد. او هنگام انجام اسکات کمی‌ زاویه پای خود را به بیرون هدایت می‌کند تا بتواند یک اسکات عمیق را به شکل ایمن و ثابت انجام دهد. از طریق این اسکات‌های سنگین ممدوح توانست عضلات پهن درونی‌ خود را به سطح استاندارد‌های جهانی‌ برساند. توصیه او به دیگر بدن سازان این است که “ شما نیازمند حفظ فرم صحیح حرکت هستید، صاف بایستید، ایمنی را حفظ کنید و به شکل مستمر روی قویتر شدن کار کنید. “

 

پرس پا

ممدوح حرکت پرس پا را با دستگاهی با زاویه ۴۵ درجه انجام میدهد تا عضلات باسن خود را به سختی تمرین دهد. او با وزنه ۱۰۰ پوندی تا هر تکرار ممکن قبل از رسیدن به ناتوانی پیش میرود. او درباره‌ این حرکت می‌گوید “ این حرکت بسیار زجر آور است اما شما مجبورید که ادامه دهید. باید با درد مبارزه کنید! “

 

اسکات دستگاه

همانند اسکات با وزنه‌های آزاد، بیگ رمی از دستگاه اسکات نیز به منظور تحت فشار گذاشتن عضلات چهارسر خود استفاده می‌کند زیرا که با این دستگاه فشار روی عضلات باسن و مفصل لگن به کمترین حد ممکن می‌رسد. او همچنین نسبت به حرکت اسکات با وزنه‌های آزاد عرض پاهای خود را در این حرکت جمع تر می‌گیرد، پشت خود را به تکیه‌ گاه دستگاه میچسباند و اجازه میدهد که دستگاه روی پاهای او کار کند.

 

تغذیه

 

تصمیم برای توقف مصرف استروئید

بعد از عملکرد عالی‌ رمی در مستر المپیا او تصمیم گرفت که به منظور حفظ سلامت خود و ورزش بدن سازی دیگر از استروئید استفاده نکند. او در اینباره گفت “ من دیگر استروئید مصرف نمیکنم و این را کاملا جدی می‌گویم. “ این موضوع همچنین یک پیشنهاد از طرف دکتر‌های او نیز بود زیرا که او فشار بسیار زیادی را روی مفاصل و ارگان‌های خود وارد میکرد.

بیوگرافی ممدوح السبیای (بیگ رمی) %d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86 %d8%ac%d9%87%d8%a7%d9%86

 

سالم و مغذی

بیگ رمی از یک رژیم غذایی بسیار سالم استفاده می‌کند و در روز مقادیر بسیار زیادی کالری مصرف می‌کند تا اطمینان حاصل کند که عضلات با ارزش خود را از دست نمیدهد. او در روز ۳۸۵۸ کالری مصرف می‌کند که منبع تامین آنها همگی‌ از گوشت‌های با کیفیت، کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌های سالم می‌باشد. رژیم غذایی او به شرح زیر است :

 

وعده ۱

۱۲ سفیده تخم مرغ

۳ تخم مرغ کامل

۸ انس سیب زمینی‌ شیرین

 

وعده ۲

۵ انس برنج

۸ انس سینه مرغ

 

وعده ۳

نوشیدنی‌ پروتئینی

 

وعده ۴

۴ تخم مرغ کامل

۸ انس سیب زمینی‌ شیرین

 

وعده ۵

۸ انس سینه مرغ

۱ پیمانه برنج قهوه‌ای

۱ پیمانه آناناس خرد شده

 

وعده ۶

۱۰ انس سالمون

نصف پیمانه برنج سفید پخته شده

 

وعده ۷

۱۰ انس استیک

سالاد

 

وعده ۸

نوشیدنی‌ پروتئینی

۲ قاشق غذا خوری کار باد زمینی‌

 

چه چیزی میتوانیم از ممدوح السبیای بیاموزیم

داستان آشنا شدن ممدوح با بدن سازی در حالی‌ که به عنوان یک ماهیگیر مشغول به کار بود یک درس برای همه ما می‌باشد. او تمرینات خود را در باشگاه اکسیژن کویت شروع کرد و بلافاصله به این ورزش علاقه شدیدی پیدا کرد. او یک نمونه بسیار عالی‌ از یک ژنتیک برتر همراه با سخت کوشی فراوان در باشگاه می‌باشد. شما نیز ممکن است مجبور باشید همراه با شغل خود جلسات بدن سازی را نیز به صورت ترکیبی‌ انجام دهید. اگر اینطور است پس ممدوح یک مثال بسیار عالی‌ می‌باشد تا درک کنید تنها اراده برای داشتن فیزیک بدنی فوق العاده میتواند چه دستاورد‌هایی برای شما داشته باشد.

نویسنده : حسام رضائی
لینک کوتاه : https://mokamelhaa.ir/?p=9158
کپی برداری از سایت مکملها تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.
اخبار مرتبط
بیوگرافی کای گرین

بیوگرافی کای گرین

بیوگرافی کای گرین “ برای انجام کاری قبل از آن مجبورید به آن فکر کنید. ذهن چیزی است که انجام آن...

رونی کلمن

رونی کلمن

رونی کلمن یکی از پرافتخارترین و حجیم ترین بدنسازان، و بر اساس بسیاری از نظرسنجی ها و به اعتقاد خیلی...

۰نظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید

5 × 4 =

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال تلگرام

آخرین مقالات سایت

آرشیو >

پربازدیدترین

آرشیو >

ریکاوری

آرشیو >

مکملهای قبل تمرین

آرشیو >
اطلاعیه های مهم
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوفروش ویلا و اجاره ویلاسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلافروش ویلا