بررسی مکمل پس از تمرین After Build از کمپانی MuscleTech
4.3

بررسی مکمل پس از تمرین After Build از کمپانی MuscleTech

  • مکمل های بدنسازی
  • 27 دسامبر 18
  • حسام رضائی
  • 2,977 بازدید
  • 1 دیدگاه

شرکت تولید کننده، مکمل (MuscleTech After Build) را به عنوان یک مکمل پس از تمرین با دوز‌های علمی‌ در سایت رسمی‌ خود معرفی‌ کرده است. در فرمول ساخت این مکمل اینگونه ذکر شده است :

  • ترکیب مواد اولیه بسیار خوب : آمینو اسید‌های شاخه دار، کراتین، بیتین و الکترولیت‌های کلیدی
  • ۴ گرم لوسین در هر سروینگ : آمینو اسید‌های شاخه دار که میتوانند فرایند سنتز پروتئین در عضلات را شروع کنند.
  • دوز‌های علمی‌ : مقدار هر ماده تشکیل دهنده مطابق با تحقیقات علمی‌ معتبر

در این اواخر از چه مکمل پس از تمرینی استفاده کرده‌اید که در آن واژه “build “ وجود داشته باشد؟ بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده، برای انتخاب نام مکمل‌های پس از تمرین خود از واژه “build“ به معنی‌ ساختن استفاده میکنند زیرا این دقیقا همان چیزی است که باید پس از انجام یک تمرین سنگین اتفاق بیفتد. شما در تمرینات عضلات خود را تحت استرس زیادی قرار میدهید و فیبر‌های ماهیچه ای در این وضعیت تجزیه میشوند. هنگامی که آخرین تکرار شما به پایان رسید باید در جهت ساخت دوباره بدن خود اقدام کنید.اکنون بیائید ببینیم مکمل (MuscleTech After Build) میتواند از پس این وظیفه سنگین بر بیاید یا خیر.

این محصول دارای بیشتر مواد مغذی حیاتی برای پس از تمرین و همچنین طیف کاملی از الکترولیت‌ها می‌باشد که بسیار عالی‌ است. نکته کانونی در مورد این مکمل وجود ۶ گرم آمینو اسید‌های شاخه دار در هر سروینگ می‌باشد که این موضوع نسبت بندی این سه آمینو اسید را به صورت ۴ : ۱ : ۱ در آورده است. این یعنی‌ مکمل (MuscleTech After Build) دارای ۴ گرم لوسین، ۱ گرم ایزولوسین و ۱ گرم والین در هر اسکوپ ۱۷ گرمی‌ می‌باشد.

این آمینو اسید‌های شاخه دار هستند که از طریق تحریک آزاد سازی یک پروتئین خاص به نام (mTOR) میتوانند فرایند سنتز پروتئین را بهبود دهند. آمینو اسید لوسین که برای بسیاری از افراد ناشناخته می‌باشد، میتواند همچنین به حفظ حجم عضلات کمک کند. این آمینو اسید همچنین از طریق آزاد سازی یک هورمون سرکوب کننده اشتها در هیپوتالاموس در مغز باعث کاهش وزن شما شود.

از آنجایی که در هر سروینگ این مکمل ۴ گرم لوسین وجود دارد، تولید کنندگان این مکمل یادآور شده‌اند که این دوز دقیقا همان مقداری است که در تحقیقات بالینی توانسته به افراد ۴۰% در افزایش قدرت ۵ تکرار حداکثر خود در طول ۱۲ هفته کمک کند. مطمئن هستیم که شما هم خواهان تجربه همین مزیت هستید. ادعا‌های کمپانی تولید کننده درباره این مکمل بسیار زیاد می‌باشد.

ما نقد‌های زیادی را در مورد بسیاری از مکمل‌ها بررسی کرده ایم و مکمل‌های پس از تمرین زیادی را نیز امتحان کرده ایم :

  • لوسین کاملا یک آمینو اسید تاثیر گذار است
  • یک گرم ایزولوسین و والین موجود در هر سروینگ این مکمل دارای یک نقش مکملی خوب در کنار لوسین هستند
  • ایزولوسین میتواند به برقراری تعادل مثبت پروتئین و نیتروژن برای رشد بیشتر عضلات کمک کند
  • از طرف دیگر، والین میتواند به ترمیم عضلات، افزایش استقامت و تنظیم سیستم ایمنی کمک کند

ماتریکس رشد و ریکاوری مکمل (MuscleTech After Build) در هر اسکوپ تشکیل دهنده ۵ گرم آن می‌باشد. مهم‌ ترین ماده موجود در این ماتریکس وجود ۲ گرم گلوتامین در هر سروینگ می‌باشد. همانطور که میدانید، بسیاری دیگر از مکمل‌های پس از تمرین نیز دارای گلوتامین هستند، پس جای تعجبی در این باره نیست. اما از جمله مزایای گلوتامین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کمک به حفظ عضلات
  • افزایش سطح هورمون رشد
  • تقویت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • خنثی سازی رادیکال‌های آزاد

اگرچه وجود تنها ۲ گرم گلوتامین در هر سروینگ آنچنان قابل توجه نمیباشد اما همچنان همین میزان هم میتواند تفاوت‌های مناسبی را ایجاد کند.

همچنین در این مکمل ۲ گرم کراتین مونوهیدرات در هر سروینگ وجود دارد. ما این فرم از کراتین را دوست داریم زیرا ارزان‌ ترین و کارامد‌ ترین نوع کراتین در بازار می‌باشد و قطعا خوش حالیم که این فرم از کراتین در مکمل (MuscleTech After Build) نیز یافت میشود. یکی‌ از نقص‌های کراتین مونوهیدرات حلالیت ضعیف آن می‌باشد. به همین دلیل است که در این محصول یک گرم کراتین هیدرو کلراید نیز در هر اسکوپ یافت میشود.

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که این فرم از کراتین بسیار بهتر از کراتین مونوهیدرات میتواند حل شود. به عبارت دیگر، قرار دادن کراتین هیدرو کلراید در مکمل (MuscleTech After Build) میتواند حلالیت ضعیف کراتین مونوهیدرات را پوشش دهد. ما این موضوع را دوست داریم. جدایی از اینکه خواهان مصرف کدام فرم از کراتین هستید، مصرف آن را باید در کل مد نظر قرار دهید زیرا :

  • روی کراتین به دلیل مزایای فراوان آن در افزایش قدرت و توان عضلات و بهبود ریکاوری حین تمرین تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است.
  • با مصرف ۳ گرم کراتین به شکل روزانه به مدت یک ماه میتوانید از بیشترین مزیت‌های آن بهره‌مند شوید.

اکنون میدانیم با وجود ۲ گرم کراتین مونوهیدرات و ۱ گرم کراتین هیدرو کلراید، ما ۳ گرم کراتین در مجموع داریم. بنابراین میزان کراتین موجود در مکمل (MuscleTech After Build) به اندازه ای می‌باشد که بتواند شما را به یک سطح بالاتر ارتقا دهد. همین موضوع در مورد ماتریکس عملکرد و حجم عضلانی خالص این مکمل نیز صدق می‌کند که دارای ۲.۵ گرم بتین و ۱ گرم تاورین در هر سروینگ می‌باشد.

در سایت رسمی‌ ماسل تک از بیتین اینگونه یاد شده است “ یکی‌ از مهیج‌ ترین ترکیبات عضله ساز موجود در بازار “ . مزایای بیتین به قرار زیر است :

  • کمک به کاهش سطح هوموسیستین (که باعث تضعیف سیگنال دهی‌ انسولین و سنتز پروتئین عضلات میشود)
  • کمک به افزایش احتباس آب در سلول‌های ماهیچه ای
  • کمک به سنتز کراتین

همچنین کمپانی تولید کننده مدعی شده است که با وجود ۲.۵ گرم بیتین موجود در هر اسکوپ این مکمل شما قادر خواهید بود حدود ۳.۷۵ پوند عضله سازی خالص پس از ۶ هفته مصرف انجام دهید.

دومین ماده موجود در ماتریکس عملکرد و حجم عضلانی خالص این مکمل تاورین می‌باشد که میتواند به افزایش تمرکز، قدرت، استقامت و افزایش حجم سلول‌ها کمک کند. به علاوه تاورین همچنین میتواند به تنظیم سطح قند خون و بهبود ریکاوری کمک کند.

مکمل (MuscleTech After Build) همچنین دارای یک ترکیب هایدرا-ا‌الکترولیت خاص می‌باشد که در مجموع ۱۷۴.۲۶ میلی‌ گرم هر اسکوپ را تشکیل میدهد. ماده اصلی‌ این ترکیب سدیم کلراید به میزان ۶۳.۵ میلی‌ گرم در هر اسکوپ می‌باشد. این محصول همچنین دارای ۵۵.۵ میلی‌ گرم دی پتاسیم فسفات در هر سروینگ می‌باشد. پتاسیم میتواند به تنظیم فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. البته متاسفانه میزان پتاسیم موجود در مکمل (MuscleTech After Build) به هیچ وجه کافی‌ نمیباشد.

اما بسیار خوشحالیم که این مکمل دارای ۵۰ میلی‌ گرم آب نارگیل در هر اسکوپ می‌باشد. پس بهتر است که از مصرف نوشیدنی‌‌های ورزشی رایج دست بکشید زیرا احتمال آن بسیار زیاد است که محتوای آنها تنها رنگ‌های مصنوعی خوراکی باشد. به جای آن با مصرف آب نارگیل که دارای مقادیر زیادی از الکترولیت‌های ضروری می‌باشد تمرین خود را پشتیبانی‌ کنید. مکمل (MuscleTech After Build) همچنین دارای ۵.۲۶ میلی‌ گرم عصاره فلفل سیاه می‌باشد. این ماده در این سال‌های اخیر به دلیل قابلیت خود در افزایش جذب مواد مغذی مورد توجه بوده است. همچنین میتواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کند.

اکنون بیائید فرمول مواد تشکیل دهنده این مکمل را در کل یک مرور سریع بکنیم :

  • ۴۰ کالری : مکمل (MuscleTech After Build) آنچنان هم کم کالری نمیباشد اما میتواند به عضله سازی خالص شما کمک کند.
  • ۱ گرم کربوهیدرات : این مکمل یک منبع قابل توجه برای تامین کربوهیدرات نمیباشد.
  • بدون شکر : مکمل (MuscleTech After Build) دارای هیچ شکری نمیباشد. اما به هر حال تولید کنندگان در آن از اسسولفام پتاسیم استفاده کرده‌اند که یک شیرین کننده بدون کالری رایج در بسیاری از مکمل‌های بدنسازی می‌باشد. از آنجایی که سازمان غذا و دارو استفاده آن را مورد تایید قرار داده است پس در مورد آن بحث نمی‌کنیم.
  • ۶۵ میلی‌ گرم سدیم : میزان سدیم موجود در این مکمل به اندازه ای می‌باشد که از گرفتگی عضلات جلوگیری کرده و همچنین باعث افزایش فشار خون نشود.
  • ۲۰ میلی‌ گرم پتاسیم : این مکمل منبع قابل توجهی‌ از پتاسیم نمیباشد.
  • ۴ گرم لوسین : آنابولیک‌ ترین آمینو اسید که میتواند فرایند سنتز پروتئین را شروع کند. ۴ گرم از آن در هر سروینگ این مکمل بسیار عالی‌ است.
  • ۱ گرم ایزولوسین : این آمینو اسید میتواند به حفظ مثبت تعادل پروتئین و نیتروژن در بدن کمک کند.
  • ۱ گرم والین : این آمینو اسید میتواند به ترمیم عضلات، افزایش استقامت و تنظیم سیستم ایمنی کمک کند.
  • ۲ گرم گلوتامین : بیشترین آمینو اسید موجود در بدن که میتواند به حفظ عضلات، افزایش سطح هورمون رشد و تنظیم سیستم گوارش و سیستم ایمنی کمک کند.
  • ۲ گرم کراتین مونوهیدرات : قدیمی‌‌ ترین و کارامد‌ترین فرم کراتین. وجود ۲ گرم در هر سروینگ مطلوب نمیباشد اما هنگامی که با کراتین هیدرو کلراید ترکیب شود میتوانید از تمام مزایای آن بهره مند شوید.
  • ۱ گرم کراتین هیدو کلراید : این فرم از کراتین میتواند حلالیت ضعیف کراتین مونوهیدرات را پوشش دهد.
  • ۲.۵ گرم بیتین : بیتین میتواند به کاهش سطح هوموسیستین، افزایش احتباس آب در سلول‌های ماهیچه ای و سنتز کراتین کمک کند. همچنین سازندگان این مکمل مدعی هستند که با مصرف دوز به کار رفته بیتین در طول شش هفته قادر خواهید بود حدود ۴ پوند عضله سازی خالص کنید.
  • ۱ گرم تاورین : یک ماده پس از تمرین رایج که میتواند به افزایش حجم عضلات، استقامت، تمرکز و قدرت کمک کند.
  • ۶۳.۵ میلی‌ گرم سدیم کلراید : سدیم یا همان نمک یک الکترولیت مهم می‌باشد که میتواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. اما در مصرف آن نباید زیاده روی شود.
  • ۵۵.۵ میلی‌ گرم دی پتاسیم فسفات : پتاسیم میتواند به تنظیم فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند. متاسفانه مکمل (MuscleTech After Build) یک منبع قابل توجه برای تامین پتاسیم نمیباشد.
  • ۵۰ میلی‌ گرم آب نارگیل : آب نارگیل دارای الکترولیت‌های مهم از جمله پتاسیم می‌باشد که میتواند به ریکاوری بدن پس از یک تمرین سخت کمک کند.
  • ۵.۲۶ میلی‌ گرم عصاره فلفل سیاه : کمک به جذب مواد مغذی برای دریافت نتایج بهتر.

 

آنالیز فرمول ساخت مکمل (MuscleTech After Build)

پس از بررسی کامل مکمل (MuscleTech After Build) ما میتوانیم آن را یک مکمل تحسین برانگیز بنامیم. البته گفتیم تحسین برانگیز نه کامل. در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد. ما از ماتریکس آمینو اسید‌های شاخه دار آن که دارای نسبت بندی ۴ : ۱ : ۱ میباشد خوشمان آمد مخصوصا میزان لوسین موجود در آن. ۴ گرم لوسین و یک گرم ایزولوسین و والین باید به بتواند به عضله سازی، ترمیم بافت‌های ماهیچه ای و کاهش زمان ریکاوری شما کمک کند.

اما باید رو راست گفت که ۲ گرم گلوتامین و ۳ گرم کراتین در هر سروینگ بیشترین میزان مطلوبی نیستند که میتوانست در این مکمل وجود داشته باشد. البته معتقدیم که همین مقدار هم میتواند با کنار تمرین منظم، تغذیه خوب و استراحت زیاد نتایج قابل قبولی را برای شما به همراه داشته باشد. همچنین باید گفت افزودن کراتین هیدرو کلراید چیز خوبی‌ است، و این امر میتواند ضعف کراتین مونوهیدرات در زمینه حلالیت را پوشش دهد.

بیتین و تاورین دو ماده ثابت شده هستند که در هر مکمل پس از تمرینی جایگاه خود را دارند. قبلا در مورد مزیت‌های کلیدی آنها صحبت کردیم. وجود آنها در این مکمل آن را قدرتمند تر کرده است. خوشحالیم که تولید کنندگان در اینجا سدیم بیش از حدی را به کار نبرده اند اما می‌توانستند پتاسیم بیشتری را در محصول جای دهند. یک مزیت بسیار خوب این مکمل افزودن آب نارگیل به آن است. همچنین مکمل (MuscleTech After Build) دارای کالری، شکر و کربوهیدرات بسیار اندک می‌باشد. همچنین شفافیت شرکت کننده در ذکر مقادیر دقیق مواد تشکیل دهنده نیز قابل ستایش است. در این مکمل شما شاهد ترکیبات و ماتریکس‌های اختصاصی نیستید که مقادیر آنها ذکر نشده باشد.

 

مزایای مکمل (MuscleTech After Build)

  • کمک به بهبود ریکاوری عضلات
  • افزایش ذخایر آدنوزین تری فسفات
  • کمک به افزایش قدرت تا ۴۰% بیشتر
  • وجود ماتریکس برتر آمینو اسید‌های شاخه دار با نسبت بندی ۴ : ۱ : ۱
نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.3/5 - (9 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات