بررسی انواع مکمل‌های قبل از تمرین از خانواده C4 تولید کمپانی Cellucor
4.5

بررسی انواع مکمل‌های قبل از تمرین از خانواده C4 تولید کمپانی Cellucor

  • برسی تخصصی مکملهای بدنسازی
  • 28 دسامبر 18
  • حسام رضائی
  • 4,898 بازدید
  • 4 دیدگاه

شما هنگام خرید یک خودرو همیشه ویژگی‌‌های آن را مورد بررسی قرار میدهید. شما با تحقیقات کافی‌ در مورد آن دقیقا مطمئن خواهید شد که خودرویی که می‌خواهید آن را بخرید مناسب سبک زندگیتان خواهد عود. همین موضوع در مورد خرید یک مکمل قبل از تمرین نیز صدق می‌کند. هنگام خرید یک مکمل قبل از تمرین نیز شما باید لیبل محصول را بررسی کرده و مواد تشکیل دهنده آن را دقیقا بدانید. از جمله موادی که در مکمل‌های قبل از تمرین رایج می‌توان یافت عبارت است از :

کافئین: این ماده کلاسیک که آن را می‌توان در قهوه مصرفی صبحگاهی یافت کرد میتواند در افزایش انرژی شما قبل از تمرین کمک کننده باشد. مکمل قبل از تمرین (C4) در فرم‌های مختلف آن چیزی حدود ۱۳۵-۳۰۰ میلی‌ گرم در هر سروینگ کافیین دارد که این میزان برای قهوه یا نوشیدنی‌‌های انرژی زای استاندارد چیزی بین ۸۰-۱۵۰ میلی‌ گرم می‌باشد.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده در (American Journal of Health-System Pharmacy) بعد از مصرف، ۹۹% کافیین در ۴۵ دقیقه توسط دستگاه گوارش جذب میشود. به همین دلیل، تحقیقات در مورد تاثیرات کافیین روی عملکرد ورزشی بیشتر در حوزه دوندگی و دوچرخه سواری بوده است. مخصوصا، در یک تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۰ در (Journal of Sports Sciences) اینطور یافت شد که مصرف ۳ میلی‌ گرم کافیین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن میتواند عملکرد ورزشی در دوچرخه سواری را بهبود بخشد.

همچنین در دیگر تحقیقات مشخص شده است که مصرف کافیین میتواند باعث شفافیت ذهنی‌، بهبود زمان واکنش و افزایش تمرکز در تمرینات قدرتی‌ شود. این بهبود در سطح هوشیاری همچنین میتواند آستانه تحمل درد را نیز بالاتر ببرد.

 

کارنوزین بتا آلانین : ماهیچه‌های شما تشکیل شده از پروتئین هستند و آمینو اسید‌ها نیز تشکیل دهنده پروتئین هستند، کارنوزین بتا آلانین یک آمینو اسید قدرتمند می‌باشد که میتواند عضلات را در انجام یک تمرین پر فشار یاری کند. همچنین با ایجاد حس خارش خفیفی که در شما ایجاد می‌کند میتواند در واقع این پیام را به شما دهد که این ماده در حال اثر گذاری می‌باشد.

بتا آلانین یک آمینو اسید غیر ضروری می‌باشد، به این معنی‌ که بدن خود میتواند آن را تولید کند اما در برخی‌ مواد غذایی سرشار از پروتئین نظیر گوشت، مرغ و ماهی‌ نیز یافت میشود. بتا آلانین پیش ماده کارنوزین می‌باشد که میتواند یون های هیدروژن درون سلول‌های ماهیچه ای را پاکسازی کند. نتیجه این کار کاهش خستگی‌ عضلات می‌باشد و در نتیجه عضلات میتوانند طولانی تر و کارامد تر قادر به انقباض باشند.

بتا آلانین جز معدود موادی می‌باشد که در هر محصول سری (C4) برای افزایش عملکرد ورزشی وجود دارد، بنابراین اگر پس از مصرف احساس خارش خفیف در لب، صورت و نوک انگشتان داشتید، این یک عارضه جانبی بی‌ خطر بتا آلانین می‌باشد. بتا آلانین بهترین عملکرد خود را هنگام انقباض سریع عضلات بزرگ نشان میدهد نظیر دوندگی‌های سریع، کشتی‌، دوچرخه سواری پر فشار و تمرینات با وزنه قدرتی‌.

 

کراتین نیترات : شاید در مورد این کراتین قبلا چیزهایی شنیده باشید، اما قول میدهیم که این ماده تنها برای بدنسازان حجیم و تفکیک شده نمیباشد. کراتین را می‌توان به شکل طبیعی در استخوان و برخی‌ مواد غذایی خاص یافت که میتواند در افزایش قدرت و افزایش حجم عضلات به شما کمک کند. کراتین نیترات یک فرم پیشرفته و با حلالیت بیشتر از کراتین می‌باشد که میتواند به افزایش دم عضلانی بیشتر کمک کند.

 

آرژنین آلفا کتوگلوتارات : آرژنین آلفا کتوگلوتارات یک پیش ماده نیتریک اکسید می‌باشد که میتواند تولید نیتریک اکسید در بدن را افزایش دهد. نتیجه این امر کمک به افزایش دم عضلانی می‌باشد. آرژنین آمینو اسیدی است که در تخم مرغ، مرغ، آجیل ها، لبنیات و دیگر مواد غذایی یافت میشود. بدن در یک واکنش پیچیده آرژنین را به نیتریک اکسید تبدیل می‌کند. آرژنین همچنین در اوره نیز یافت میشود. اگرچه آرژنین ممکن است باعث بهبود گردش خون شود، اما هیچ شواهد قطعی‌ در مورد رابطه آرژنین و نیتریک اکسید و بهبود عملکرد ورزشی وجود ندارد.

 

تیاکرین : تیاکرین یک ماده غیر محرک افزایش دهنده سطح انرژی و تمرکز می‌باشد و از لحاظ ساختاری شبیه کافیین است. در تحقیقات انسانی‌ اولیه مشخص شده است که بدن به این ماده به آن سرعت کافیین عادت نمیکند بنابراین مقاوم شدن بدن به آن طولانی تر خواهد بود.

 

ان استیل ال تیروزین : ان استیل ال تیروزین یک فرم ال تیروزین با حلالیت بیشتر می‌باشد که میتواند باعث حمایت از تولید نورآدرنالین و دوپامین شود و در نتیجه میتواند از سلامت روانی‌ و شناختی‌ در طول فعالیت‌های استرس زا حمایت کند نظیر تمرینات فیزیکی‌ سنگین. تیروزین در بهبود حالات خلقی‌ دارای نقش می‌باشد که این امر ممکن است باعث بهره برداری بیشتر از تمرینات شود.

 

همه مکمل‌های قبل از تمرین یکسان نیستند

بسته به میزان مواد محرک در هر سروینگ، مکمل‌های قبل از تمرین در سطح‌های متفاوتی وجود دارد، در مجموع، مکمل‌های قبل از تمرین در ۳ دسته طبقه بندی میشوند :

سطح ۱ : میزان کم یا متوسط محرک. مناسب برای آنهایی که از یک نوشیدنی‌ انرژی زا یا یک فنجان قهوه در طول روز لذت میبرند.

سطح ۲ : میزان متوسط یا بالای محرک. مناسب برای آنهایی که از چندین نوشیدنی‌ انرژی زا یا چند فنجان قهوه در روز یا قبل از تمرین لذت میبرند.

سطح ۳ : میزان بسیار بالای محرک. مناسب برای آنهایی که از مکمل‌های قبل از تمرین چندین سال استفاده کرده‌اند.

 

(C4) رتبه ۱ فروش مکمل‌های قبل از تمرین در آمریکا

مکمل‌های قبل از تمرین با برند‌های زیادی وجود دارد اما (C4) در آمریکا برند شماره ۱ در این زمینه محسوب میشود. کمپانی سلوکور بیش از ۱ میلیارد سروینگ از انواع مکمل‌های (C4) تا کنون به فروش رسانده است. با عرضه محصولات مختلف در خانواده (C4) شما میتوانید آن محصولی که مناسبتان می‌باشد را یافت کنید. اما از کجا باید بدانید چه نوع (C4) ای را باید مصرف کنید؟ این موضوع بستگی به اهداف و مقاومت بدنتان به محرک‌ها دارد. در این قسمت انواع مکمل‌های (C4) را مورد بررسی قرار میدهیم.

بررسی انواع مکمل‌های قبل از تمرین از خانواده C4 تولید کمپانی Cellucor2

 

یافتن (C4) مناسب

c4 sport سی فور اسپورت

(C4 Sport) : این مکمل انتخابی مناسب برای ورزشکاران در همه سطوح می‌باشد! (C4 Sport) تامین کننده انرژی انفجاری می‌باشد و باعث بهبود عملکرد ورزشی میشود. همچنین این مکمل دارای گواهینامه (NSF) می‌باشد که مورد تایید بسیاری از آژانس‌های ورزشی بزرگ می‌باشد. با مصرف این مکمل میتوانید کاملا آماده وارد جلسه تمرین شوید.

 

سی فور ارجینال

(C4 original) : این مکمل برای افراد مبتدی و همچنین افرادی که خواهان ارتقای سطح تمرینی خود هستند یک گزینه عالی‌ محسوب میشود. این مکمل دارای مواد تشکیل دهنده مورد تایید و ثابت شده نظیر کارنوزین بتا آلانین و کراتین نیترات میبشد. (C4 original) ترکیبی‌ فوق‌العاده از مواد اولیه با کیفیت و طعم مناسب می‌باشد و میتواند باعث افزایش سریع انرژی، دم عضلانی و استقامت ماهیچه‌ها شود. به همین دلیل است که این مکمل بیشترین فروش را در آمریکا دارد!

 

سی فور ریپ

(C4 Ripped) : این مکمل نیز همانند هر مکمل خانواده (C4) میتواند باعث افزایش سریع انرژی شود، اما همچنین دارای فرمولی برای حمایت از کاهش وزن نیز می‌باشد. با وجود موادی نظیر عصاره دانه قهوه، ال کارنیتین تارتارات، عصاره کولئوس فورسکولی و (Capsimax® Cayenne)، مکمل (C4 Ripped) یک انتخاب عالی‌ برای افزایش انرژی و کمک به کاهش وزن می‌باشد.

 

سی فور اکستریم انرژی

(C4 Extreme Energy ) : برای آنهایی که به دنبال یک افزایش سطح انرژی جدی هستند مکمل (C4 Extreme Energy ) دارای ترکیبی‌ از ۳۰۰ میلی‌ گرم کافیین همراه ۳.۲ گرم کارنوزین بتا آلانین در هر سروینگ می‌باشد. (C4 Extreme Energy ) همچنین دارای هوپرزین‌ ای و عصاره ریشه راولفیا می‌باشد که میتواند باعث افزایش تمرکز و افزایش حداکثری سطح انرژی شود!

 

سی فور آلتیمیت

(C4 Ultimate) : این مکمل مناسب برای مصرف کنندگان حرفه ای مکمل‌های قبل از تمرین می‌باشد که خواهان محصولی با تاثیر بسیار بالا هستند. (C4 Ultimate) دارای ۳۰۰ میلی‌ گرم کافیین همراه ۳.۲ گرم کارنوزین بتا آلانین در هر سروینگ می‌باشد، همچنین در کنار آنها ۶ گرم سیترولین مالات نیز وجود دارد! این مکمل همچنین دارای نیتروسیگین، کراتین نیترات، بیتین و یک ترکیب بهبود دهنده عملکرد شناختی‌ می‌باشد.

 

چه زمانی‌ باید از مکمل قبل از تمرین استفاده کنم؟

به شکل معمول شما میتوانید ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از تمرین از مکمل قبل از تمرین خود استفاده کنید. برای دستور العمل اختصاصی میتوانید به بخش “ نوع مصرف پیشنهادی “ درج شده روی لیبل محصول خود مراجعه کنید.

سی فور

مصرف یک مکمل قبل از تمرین قرار نیست که شما را سریعا قادر سازد تا ۵۰۰ پوند لیفت بکشید یا ۵۰ مایل بدوید، بلکه کار یک مکمل قبل از تمرین آوردن شما به باشگاه و زمین ورزش می‌باشد. در گذر زمان، شما به تدریج مزایای مصرف یک مکمل قبل از تمرین را خواهید دید.

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.5/5 - (8 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین پر امتیازترین
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات