۵ مکمل نوتروپیک تقویت کننده مغز
4.3

۵ مکمل نوتروپیک تقویت کننده مغز

  • مکمل های بدنسازی
  • 26 آوریل 19
  • حسام رضائی
  • 1,773 بازدید
  • بدون دیدگاه

نوتروپیک‌ها مکمل هایی هستند که به منظور بهبود عملکرد ذهنی‌ طراحی شده‌اند. صحبت ما تنها در مورد انرژی و انگیزه حاصل از مصرف محرک هایی نظیر کافیین نمیباشد، اگرچه این محرک‌ها نیز در بهبود عملکرد ذهنی‌ کمک میکنند. برخی‌ نوتروپیک‌ها هستند که مصرف آنها ممکن است باعث بهبود زمان واکنش، تمرکز ذهنی‌، عملکرد شناختی‌ و ارتباط عصبی-عضلانی شود. اگرچه به نوتروپیک‌ها گاهی‌ اوقات “ دارو‌های هوشمند “ نیز گفته میشود، اما می‌توان گفت این نامگذاری غلط می‌باشد، زیرا که نوتروپیک‌ها به خودی خود نمیتوانند باعث بهبود هوش فرد شوند.

این مکمل‌ها تنها به عملکرد بهتر سیستم عصبی شما کمک میکنند. “ دارو‌های هوشمند “ همچنین تاثیر فیزیکی‌ که نوتروپیک‌ها میتوانند داشته باشند را ندارند. هنگامی که شما یک مکمل نوتروپیک را مصرف می‌کنید، ممکن است تاثیر فیزیکی‌ آن را احساس نکنید. چنین مکمل هایی برای مثال باعث ایجاد خارش خفیف پوست شما نمیشوند. اما نوتروپیک‌ها میتوانند ارتباط ذهنی‌ با بدن، ارتباط ذهنی‌-عضلانی و عملکرد فرد را بهبود دهند. در اینجا ۵ مکمل برای شما نام خواهیم برد که ارزش امتحان کردن به منظور بهبود عملکرد مغزی را دارند.

 

۱) نیتروسیگین

نیتروسیگین یک فرم از آمینو اسید آرژنین می‌باشد. تحقیق روی ورزشکاران ثابت کرده است که این نوتروپیک میتواند باعث بهبود عملکرد فرد در تکمیل وظایف ذهنی‌ دشوار شود. اگر در یک رشته ورزشی مشغول باشید و بتوانید استراتژی‌های ورزش خود را سریعتر و بی‌ نقص تر انجام دهید، در واقع میتوانید سطح بازی خود را ارتقا دهید. علاوه بر بهبود عملکرد ذهنی‌، نیتروسیگین دارای مزایای فیزیکی‌ نیز می‌باشد.

دوز مناسب : ۱.۵ گرم. محصولات ارائه شده برای این نوتروپیک میتوانند دارای دوز بین ۵۰۰ میلی‌ گرم تا ۱.۵ گرم در هر سروینگ باشند.

 

۲) کاگنیزین

کاگنیزین فرمی از سیتیکولین می‌باشد که در نهایت به استیل کولین تبدیل میشود. این مکمل نوتروپیک میتواند به عملکرد بهتر عصب‌های شما کمک کند. اگر شما بتوانید میزان سرعت برانگیختگی عصب‌های بدن خود را بهبود دهید میتوانید زمان واکنش، تمرکز ذهنی‌ و عملکرد شناختی‌ خود را نیز بهبود دهید.

دوز مناسب : ۲۰۰-۱۰۰۰ میلی‌ گرم

 

۳) کافیین و ال تیانین

کافیین یک محرک می‌باشد و ال تیانین نیز دارای اثر آرامش بخش است. ال تیانین همراه با کافیین مصرف میشود تا بتواند باعث بهبود عملکرد شناختی‌ شود، همچنین مصرف این دو با هم باعث کاهش اثر اضطراب و وحشت زدگی حاصل از مصرف کافیین به تنهایی‌ میشود. این ترکیب نوتروپیکی بدن و مغز شما را قادر میسازد تا در آرامش بیشتری قرار داشته باشند و در عین حال میتواند زمان واکنش، ظرفیت تحمل درد و قابلیت انجام کار بیشتر را بهبود بخشد. مصرف این ترکیب حین تلاش شما در جهت رسیدن به اهدافتان میتواند به تمرکز بیشتر و هدر روی کمتر انرژی کمک کند.

دوز مناسب :

کافیین : ۱۰۰-۲۰۰ میلی‌ گرم

ال تیانین : ۵۰-۲۵۰ میلی‌ گرم

 

۴) تیاکرین

تیاکرین یک آلکالوید می‌باشد. تیاکرین میتواند به عنوان یک محرک عمل کند، بدون اینکه عوارض جانبی خاصی‌ داشته باشد.این مکمل نوتروپیک میتواند باعث بهبود زمان واکنش و توانایی چند کار به صورت همزمان شود. تیاکرین میتواند با کافیین، نیتروسیگین یا کاگنیزین نیز مصرف شود. این مکمل ها در نوع عملکرد یکدیگر تداخلی ایجاد نمیکنند و همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که تیاکرین دارای یک رابطه سینرژیک با کافیین نیز می‌باشد.

دوز مناسب : ۱۲۵-۲۰۰ میلی‌ گرم

 

۵) ویتامین ب۱۲ و آهن

ویتامین ب۱۲ و آهن ریز مغذی هایی هستند که در گوشت یافت میشوند. آنها اساسا نوتروپیک نیستند، اما سطح مناسب آنها در بدن میتواند همانند اثر نوتروپیک‌ها باعث بهبود عملکرد مغز شود. خطر کمبود این دو ریز مغذی افراد گیاهخوار را بیشتر تهدید می‌کند و کار با وزنه و انجام ورزش‌های دیگر میتواند این کمبود را تشدید کند. از آنجایی که بدن شما به ویتامین ب۱۲ و آهن نیاز دارد، بعید است که مصرف آنها دارای عوارض جانبی باشد مگر اینکه بیش از حد از آنها مصرف کنید. این ریز مغذی‌های شبه نوتروپیک برای سیستم عصبی بدن مهم هستند. آنها باعث بهبود ارتباط بین سیستم عصبی و سیستم عضلانی بدن میشوند.

دوز مناسب :

ویتامین ب۱۲ : ۲.۴ میکروگرم

آهن : ۸ میلی‌ گرم برای مردان، ۱۸ میلی‌ گرم برای زنان

نویسنده:
حسام رضائی
امتیاز شما به این مطلب
4.2/5 - (8 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات