نظرات آکیم ویلیامز در رابطه با الهام گرفتن از رونی كلمن و دکستر جکسون
3

نظرات آکیم ویلیامز در رابطه با الهام گرفتن از رونی كلمن و دکستر جکسون

  • اخبار بدنسازی
  • 5 آوریل 21
  • محمدرضا امیدی
  • 107 بازدید
  • بدون دیدگاه

در این مقاله از مجله بدنسازی مکمل ها از نظرات آکیم ویلیامز می گوییم. او می گوید که در ابتدا چگونه قدرت رونی کلمن الهام بخش او بوده است. اما اکنون دوره ورزشی طولانی مدت دکستر جکسون الهام بخش او می‌باشد.

هر نسلی از نسل‌های پیشین خود الهام می‌گیرد. این مورد نه تنها در ورزش بلکه در زندگی‌ نیز صادق است. همه ما نسبت به آنچه به عنوان یک استاندارد تعیین شده، یا شاید اسطوره هایی که از خود استعداد خارق العاده ای نشان داده اند، واکنش نشان میدهیم. آیا الهام بخش شما آکیم ویلیامز و فیزیک بدنی اش می‌باشد؟ در آخرین مصاحبه اختصاصی (GI) با آکیم ویلیامز، او توضیح میدهد که چگونه رونی کلمن و دکستر جکسن الهام بخش اهداف بدنسازی او بوده‌اند.

آکیم ویلیامز در حال حاضر یکی‌ از قدرتمند‌ترین بدنسازان در رشته پرورش اندام شناخته میشود. اما همانطور که او پیش تر اعلام کرده، اخیرا بیشتر به جای تمرکز روی افزایش قدرت علاقه به اجرای تاکتیک هایی در جهت بهبود فیزیک بدنی اش دارد. البته این به آن معنا نیست که یکی‌ از این اهداف درست و دیگری غلط می‌باشد. بلکه تنها نشان دهنده این است که چگونه آکیم در طول دوره ورزشی خود تکامل یافته و تغییر کرده است.

 

الهام گرفتن آکیم ویلیامز از اسطوره ها

منطقی‌ به نظر می‌رسد که اگر افراد الهام بخش او در بدنسازی نیز تغییر کرده باشند. در طول گفتگو با آکیم، ما از او پریسیدیم که کدام بدنسازان الهام بخش او برای ورود به دنیای بدنسازی حرفه ای بوده‌اند. نه تنها این مورد، بلکه کدام بدنسازان بوده‌اند که او میخواسته به بدنی همانند بدن آنها برسد.

آکیم اشاره می‌کند که مشخصا در ابتدا رونی کلمن الهام بخش او بوده است. رونی قهرمان ۸ دوره المپیا می‌باشد. یک اسطوره بوده و در این ورزش رکورد دار می‌باشد. او قطعا الهام بخش افراد بسیار زیادی بوده است. آکیم ویلیامز نیز یکی‌ از این افراد می‌باشد. هنگامی که آکیم دریافت با چه وزنه‌های سنگینی‌ قادر به تمرین کردن می‌باشد، به تلاش بیشتر خود در لیفت کردن وزنه‌های سنگین همانند رونی کلمن ادامه داد.

اما اخیرا آکیم ویلیامز متوجه شده است که الهام بخش او بیشتر در این روز‌ها دکستر جکسون می‌باشد. اگرچه این امر تاثیری که رونی کلمن روی طرز فکر و دوره ورزشی آکیم داشته را نفی نمیکند، بلکه تنها به این معنی‌ است که آکیم اولویت‌های خود در چیزهایی که از بدنسازی به دنبال آنها می‌باشد را تغییر داده است.

دکتر جکسون توانست دوره بدنسازی حرفه ای خود را تا سن ۵۰ سالگی ادامه دهد. او بالاخره پارسال در ۲۰۲۰ تصمیم به بازنشستگی گرفت. نه تنها این مورد، بلکه دکستر توانست در طول این سال‌ها همیشه در رتبه‌های بالا قرار بگیرد. تا همین آخرین حضورش در رقابت المپیا، دکستر تقریبا همیشه جز ۱۰ نفر اول بوده است.

بخشی از این دستاورد دکستر جکسون به دلیل تمرکز کمتر روی کار با وزنه‌های سنگین تر و تمرکز بیشتر روی کار با وزنه‌های سبک تر اما با حجم تمرینی بیشتر می‌باشد. قطعا ژنتیک نیز در این معادله دارای نقش مهمی‌ است، اما از آن مهم تر این است که تمرکز دکستر روی تمریناتی بود که باعث افزایش طول دوره ورزشی اش میشد.

 

و این تاکتیک جواب هم داد. همانطور که اشاره کردیم، دوره ورزشی دکستر جکسون تا همین رقابت آخر کم نوسان و در سطح بالا حفظ شد. دکستر کسی‌ است که بیشترین عناوین بدنسازی را در طول تاریخ کسب کرده است. او برنده المپیا، آرنولد کلاسیک و نیویورک پرو می‌باشد که سه تاج بدنسازی تلقی‌ میشوند.

 

نظرات آکیم ویلیامز در مورد تفاوت الهام گرفتن از هر قهرمان

با این وجود، هرچه از عمر ورزشی آکیم ویلیامز سپری شده است، او بیشتر و بیشتر از دکستر جکسون الهام گرفته است. آکیم همچنان بدنسازی می‌باشد که از لحاظ ژنتیکی سایز بسیار بیشتری نسبت به دکستر جکسون دارد، او اگرچه همچنان تمرکزش روی ساخت بدنی بسیار حجیم نظیر رونی کلمن می‌باشد، اما همچنین می‌خواهد طوری به اهداف خود دست یابد که باعث کوتاهی‌ طول عمر ورزشی اش نشود.

آکیم دیگر تمرکز کمتری روی لیفت کردن وزنه‌های سنگین و شکست رکورد‌های شخصی‌ دارد. او دیگر کمتر روی قوی‌ترین بودن تمرکز می‌کند. در عوض می‌خواهد با روشی‌ جدید بیشتر روی بهبود شکل بدن خود تمرکز کند. اگر در این مسیر مجبور باشد کمی‌ از حجم خود را نیز کاهش دهد، مایل به انجام این کار می‌باشد. به جای یک اوج گیری سریع و سپس خارج شدن از دور، آکیم امیدوار است که همانند دکستر دوره ورزشی ای طولانی مدت و موفق داشته باشد.

البته، همانطور که آکیم ویلیامز اظهار داشت، هرگز دکستر جکسون دیگری نخواهیم داشت. اما آکیم قطعا میتواند با تمام توان در این مسیر حرکت کند. با توجه به پیشرفت‌های اخیر و کسب مقام‌های بالاتر، جالب است ببینیم که آکیم تا چه جایی از این مسیر را میتواند پیش رود.

 

دکستر جکسون

دکستر جکسون

 

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (2 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات