مدعیان شماره یک رقابتهای 2014 بادی کلاسیک جهان
0.0

مدعیان شماره یک رقابتهای 2014 بادی کلاسیک جهان

  • اخبار بدنسازی
  • 12 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 765 بازدید
  • بدون دیدگاه

همین دوره مسابقات بادی کلاسیک قهرمانی جهان در حالی از امروز (جمعه 21 آذر) در دهکده ساحلی لانوسیا نزدیکی مادرید اسپانیا برگزار می شود که سایت فدراسیون جهانی در گزارشی تحلیلی چهره های سرشناس و مطرح دسته قدی پنجگانه این مسابقات را مورد تجزیه وتحلیل قرار داد و پیش بینی کرد قهرمانان و ورزشکاران حاضر در این رقابتها برای کسب مدالهای جهانی جدال سخت و نفس گیری خواهند داشت.

آنچه در ادامه در سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام می خوانید گزارش سایت IFBB از مسابقات بادی کلاسیک 2014 جهان است که از روز جمعه ( 21 آذر) آغاز می شود.

دسته 168- سانتی متر:

در این گروه قدی؛ سونگ وون قهرمان جهان در سال 2012 ازکره جنوبی، روح الله میرنورالهی قهرمان سال گذشته از ایران و کیکوان سئول نایب قهرمان سال گذشته جهان از کره جنوبی سه مدعی آسیایی این دسته وزنی برای نشان طلا هستند. جالب اینکه این سه ماه گذشته رقابت دیدنی در بازیهای ساحلی آسیا در تایلند داشتند که نورالهی موفق شد بالا تر از سونگ و کیکوان در آن رقابتها به مدال نقره دست یابد.

در این گروه روبرت هوروات فینالیست مسابقات جهانی 2013از کرواسی، ملیس سوسی یکی از 10 مرد برتر بادی کلاسیک جهان از استونی و قهرمانان از برزیل، ژاپن و اسپانیا حضور دارند.

دسته 171- سانتی متر:

جواد سلطانی از ایران با پشتوانه طلای جهان ( 2012 و 2013 ) و مدال زرین بازیهای ساحلی آسیا در تایلند (2014) یکی از بهترین ها و آماده ترین ها است. سلطانی در حالی مدعی شماره یک قهرمانی دسته قدی 171 سانتی متر به حساب می اید که دو قهرمان سالهای نه چندان دور جهان یعنی یون سئوک از کره جنوبی (قهرمان 2010 جهان) و لویجی دی کارلو قهرمان 2007 جهان از ایتالیا را پشت سر خود دارد. دنیس باشکاتوف از روسیه و ریپ رینارت از استونی فینالیستهای سال گذشته هستند که گوشه چشمی به مدال این رقابتها دارند.

فرناندو گورنالز از اسپانیا نفر سوم مسابقات جهانی 2009 و خسوس رودال قهرمان اروپا در سال 2014 دیگر نماینده کشور اسپانیا، دنیس بولینا قهرمان امریکای جنوبی از اکوادور و مارونگ قهرمان مسابقات جام بن ویدر از چین دیگر مدعیان این دسته وزنی خواهند بود.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مهدی پروانی دیگر ایرانی حاضر در این دسته وزنی است. او پس از قهرمانی در رقابتهای کشوری و حضوری موفق در جلسات بازبینی راهی آوردگاه جهانی شد.

دسته 175- سانتی متر

جیونگ ریو نفر اول جهان در سال 2012 از کره جنوبی، توماس بندو رانیس قهرمان سال 2014 اروپا و قهرمان آرنولد کلاسیک اروپا و آرتم پایاری دارنده برنز اروپا از روسیه سرشناس های این وزن محسوب می شوند، اما در این دسته کانگ چن از چین را نباید فراموش کرد، او کسی است که علاوه بر طلای جام بن ویدر، در بازیهای ساحلی آسیا در پوکت تایلند با سبقت گرفتن از جیونگ ریو کره ای بر سکوی اول ایستاد و زنگ خطر را برای همه بصدا درآورد.آنگولو رونکیولا نایب کقهرمان امریکای جنوبی از اکوادور و مجتبی ارزشمند به عنوان یک چهره و پدیده جدید از ایران هم از دیگر مدعیان این دسته بحساب می آیند.

نکته جالب توجه مبارزات این دسته، حضور دو قهرمان پیشکسوت جهان است؛ پتر بوآر دارنده طلای بالای 50 سال جهان از جمهوری چک و بوگودان نوواکوسکی قهرمان رده سنی 40 تا 49 سال جهان از لهستان. یعنی این دو شانسی برای موفقیت در استیج لانوسیا خواهند داشت!؟

دسته 180- سانتی متر

در این دسته که 20 شرکت کننده حضور دارند مدعی شماره یک بی تردید سرهی گئورنکوف از اوکراین است، قهرمان اروپا در سال 2013 که در آرنولوکلاسیک 2014 امریکا قهرمان قهرمانان معرفی شد. اندری اسمیت از روسیه را هم نباید دست گرفت، قهرمان آرنولد کلاسیک اروپا در سال 2013 .

علی امره نایب قهرمان سال گذشته جهان که این بار بجای ترکیه با پرچم آذربایجان در مسابقات شرکت می کند، به همراه مانوئل پلاشنه از اتریش، اسکار گونزالس و پاتریکو مارتین هر دو از اسپانیا، کریستیان مارتینز و ماتیاس مونته گورا هر دواز آرژانتین، راموس از برزیل، دایمانتاس از لیتوانی و پاول از لهستان دیگر مدعیان این دسته هستند.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، محمد مهدی رانی پور نماینده شایسته کشورمان در این دسته است که امید زیادی به موفقیت او می رود.

دسته 180+ سانتی متر

حضور سه قهرمان جهان یعنی آندری کوکارچوک اوکراینی (طلای جهان 2013)، لوبوس مالینکا از اسلواکی ( طلای جهان 2012 ) و ماتوس کولوسکی لهستانی ( طلای جهان 2011) مبارزه در این دسته بسیار دشوار و سخت می کند. بواقع این دسته قدی را باید گروه ستاره ها نامید.

کوکارچوک همان قهرمانی است که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی پرورش اندام جهان در برزیل پس از مهدی عیاری بر سکوی دوم وزن منهای 95 کیلو گرم ایستاد و نقره گرفت و حالا با کم کردن 8 کیلو از وزن بدنش خود را به اسپانیا رسانده است.

علاوه بر این مثلث طلایی، سرگئی خالپو قهرمان قهرمانان آرنولد کلاسیک اروپا از روسیه و دیگر هموطنش یوری لاینولد نفر سوم اروپا در سالهای 2013 و 2014، توماس کورنالوسکی دارنده نشان برنز بادی کلاسیک جهان و لیما کاستا از اسپانیا که مزایای میزبانی احتمالاً بمددش خواهد آمد، دیگر مدعیان این دسته هستند.

به گزارش سایت فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، شاهین فرید پور هم نماینده بادی کلاسیک کشورمان در این دسته قدی است که برای مبارزه در بالاترین سطح آمادگی خوبی دارد.

گفتنی است نهمین دوره مسابقات بادی کلاسیک جهان از امروز جمعه 21 آذر ماه با برگزاری آیین وزن کشی آغاز می شود و ملی پوشان کشورمان با هدایت رضا سلطانی، مدیر تیم های ملی فدراسیون و علی نعمتی 22 لغایت 23 آذر به مصاف حریفان جهانی خود می روند.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
امیتاز بدید

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات