ماجرای حذف شدن مسعود ذات پرور در آرنولد کلاسیک ۲۰۱۵
3

ماجرای حذف شدن مسعود ذات پرور در آرنولد کلاسیک ۲۰۱۵

  • اخبار بدنسازی
  • 25 مارس 15
  • محمدرضا امیدی
  • 1,893 بازدید
  • بدون دیدگاه

دستهای پشت پرده باعث حذف مهدی ذات پرور.

گفته های زیر تقریبا هیچ منبع معتبری ندارد و هیچ یک را مسعود ذاتپرور تائید نمیکند.

 

 

 مدتی از به پایان رسیدن مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۱۵ آمریکا میگذرد و این مسابقات نیز برای ورزشکاران ایرانی میدان قدرت نمایی خوبی بود.

اما همچنان روایت حذف ورزشکار خوب و با اخلاق کشورمان بر سر زبان هاست.

به گزارش مکملها به نقل از تک اندام، مهدی ذات‌پرور ملقب به “مسعود” قهرمان و جوان خوش‌ آتیه گیلانی که قهرمانی چند دوره از مسابقات پرورش‌اندام را در کارنامه خود دارد…

برای شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک در کشور آمریکا حاضر شد اما ساعاتی قبل از برگزاری مراسم از سوی فدراسیون پرورش‌اندام ایران با محرومیت مواجع شد.

مسابقات آرنولد کلاسیک یکی از معتبرترین مسابقات پرورش‌اندام بوده و هر ساله برگزار می‌شود که مهدی ذات‌پرور با وجود پیشنهادهای زیادی که از سایر کشورها از جمله آمریکا داشت با محرومیت از حضور در این رقابت‌ها مواجه شد.

ماجرای این محرومیت را از “مجید ذات‌پرور” قهرمان و پیشکسوت پرورش‌اندام و پدر مهدی جویا شده که در قالب گفت‌وگویی کوتاه بخوانید.

لطفا در مورد موفقیت‌های “مهدی” صحبت کنید.

مهدی ۲ سال متوالی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قهرمان اول وزن و قد خودش در پرورش‌اندام کلاسیک شد. هر دو سال به عنوان قهرمان‌قهرمانان و ستاره مسابقات جهانی انتخاب شد . من به عنوان یک پدر افتخار کردم یک جوان برومند و تحصیلکرده به مانند مهدی دارم.

قضیه حذف مهدی از مسابقات پرورش‌اندام آمریکا از چه قرار بود؟

– این قضیه نیازمند برگشت به ماجرای پیش از اعزام مهدی در مسابقات است. در فدراسیون‌جهانی در (IOC) قانونی وجود دارد که بر اساس آن ورزشکاران قبل از مسابقات رسمی باید تست دوپینگ بدهند.حدود ۸ ماه قبل بدون هیچ اعلام و نامه‌ کتبی از طرف فدراسیون خواستار حضور مهدی برای انجام تست دوپینگ شدند.

چرا درخواست تست داده بودند؟

مهدی چون برای شرکت در مسابقات از نظر بدنی و آرمانی از شرایط مناسبی برخوردار بود و تجربه لازم را برای حضور در این مسابقات داشت، مسئولان خواستار انجام تست دوپینگ فقط از وی شدند.

ولی جواب تست مثبت اعلام شده…

مهدی پیش از این بیمار بود و بنا به تجویز پزشک‌متخصص از دارو استفاده می‌کرد، چون این تست بدون‌هماهنگی قبلی انجام شده بود جواب آن نیز مثبت اعلام شد.

آیا منظور شما رئیس فدراسیون است؟

– فدراسیون باید از قبل برای انجام آزمایش دوپینگ با مهدی هماهنگ می‌کرد. حتی بعد از اعلام نتیجه نیز مهدی هیچ اعتراضی نکرد. این موضوع ادامه پیدا می‌کند و تا مدت‌ها مهدی را در هیچ مسابقه‌ای در داخل و خارج و حتی آسیایی نمی‌بردند و متاسفانه مسئولان و مدیرکل تربیت‌بدنی و هیات پرورش‌اندام هم هیچ حمایتی از وی نکردند.

ماجرای سفر به امریکا چه بود؟ مگر محروم نبود؟

۳ ماه قبل مهدی به من گفت از آنجایی که پارسال به درخواست آمریکا رفتم و در مسابقات شرکت کردم و اول شدم، می‌خواهم در مسابقات آرنولد کلاسیک شرکت کنم که من در جواب گفتم برو و برای ایران و پرچم کشورت افتخار کسب کن. مهدی تلاش بسیاری کرد تا شرایط مالی و فیزیکی خود را مطلوب کند و در مسابقات حضور یافت.

تا اینکه نامه فدراسیون رسید؟

بله. درست در روز مسابقه نامه‌ای از طرف فدراسیون پرورش‌اندام ایران به مسئولان مسابقه مبنی بر اینکه مهدی ذات‌پرور به دلیل دوپینگ محروم است و حق حضور در مسابقات را ندارد ارسال می‌شود. در حالیکه خود آمریکا برای شرکت‌کردن و دادن ویزا و تبلیغات گسترده به مهدی پیشنهاداتی ارائه کرده بود. حالا سوال من این است کسی که مسئول یک فدراسیون است با هموطن خودش این کار را می‌کند؟!

بگذریم. آینده ورزشی مهدی را چگونه می‌بینید؟

– مهدی اکنون در آمریکا است .من از رئیس فدراسیون پرورش‌اندام هیچ گلایه‌ای ندارم؛ فقط کاش فرصتی به پسرم می‌دادند.

آیا مسئولان بعد از این اتفاق واکنشی نشان دادند؟

من از مسئولان عاجزانه تقاضا دارم پشت این قضیه باشند و از این سرمایه‌ملی دفاع کنند. من از تمام مسئولان خواهشمندم برای اینکه نشان دهیم دوستدار و حامی قهرمانان هستند به مهدی کمک کرده و به وی روحیه دهند.

حمایت هیات پرورش‌اندام گیلان از ذات‌پرور

رئیس هیات پرورش‌اندام گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ماجرای حذف «ذات‌پرور» از این مسابقات اظهار کرد: حمایت و پشتیبانی از تمام ورزشکاران‌گیلان وظیفه و رسالت هیات پرورش‌اندام این استان است.

شفق‌پور افزود: دو روز قبل از رفتن ذات‌پرور به آمریکا از ما کمک‌مالی و حمایت شهرداری را خواستار شد که مکاتبه‌های اولیه مبنی بر درخواست وی انجام شد.

وی با بیان اینکه ما بعد از چند روز از سفر مهدی به آمریکا با خبر شدیم، ادامه داد: اگر قضیه تجویز دارو از پزشک‌متخصص برای این ورزشکار درست باشد باید استعلام گرفته شود.

رئیس هیئت پرورش‌اندام گیلان متذکر شد: در صورت درست‌بودن جواب استعلام به یقین هیات پرورش‌اندام استان از مهدی حمایت کرده و از محرومیت خارج می‌شود.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
3/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات