نقش استراحت و ریکا وری در بدنسازی,ریکاوری در بدنسازی,نقش ریکاوری در بدنسازی,مکمل ها دات آی آر,فروشگاه مکمل های بدنسازی,فروشگاه اینترنتی مکمل های بدنسازی,نقش خواب در بدنسازی,نقش استراحت در بدنسازی,نحوی ریکاوری در بدنسازی,نحوی دوره ریکاوری در بدنسازی,زود خوابیدن,بدنسازی حرفه ای
3

نقش استراحت و ریکا وری در بدنسازی

  • بدنسازی بانوان, برنامه تمرینی, رژیم غذایی و تغذیه, مقالات آموزشی
  • 24 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 1,266 بازدید
  • بدون دیدگاه

استراحت و ریکاوری دو عامل بسیار مهم و اساسی در بدنسازی است . اگر شما به اندازه کافی استراحت نکنید به زودی ورزش زده و خسته می شوید . ضمن این که توان عضلاتتان به میزان زیادی کاهش می یابد . همچنین اگر به ریکاوری و بازسازی ذخایر عضلات پس از تمرین اهمیت ندهید بدن شما پس از تمرین به سرعت وارد فاز کاتابولیک  ( تخریب بافت های عضلانی ) شده و عضلاتتان تحلیل رفته ، ضعیف و کوچک می شوند . و پتانسیل مناسب برای رشد را از دست می دهند .نقش استراحت و ریکا وری در بدنسازی,ریکاوری در بدنسازی,نقش ریکاوری در بدنسازی,مکمل ها دات آی آر,فروشگاه مکمل های بدنسازی,فروشگاه اینترنتی مکمل های بدنسازی,نقش خواب در بدنسازی,نقش استراحت در بدنسازی,نحوی ریکاوری در بدنسازی,نحوی دوره ریکاوری در بدنسازی,زود خوابیدن,بدنسازی حرفه ای

بنابراین برای دو فاکتور فوق اهمیت خاصی قائل شوید . پیشنهاد می شود که در روز حداقل ۱۰ ساعت بخوابید بخصوص برای خواب شب ( از ساعت ۱۱ شب به بعد )اهمیت ویژه ای قائل شوید چرا که این زمان مهمترین زمان برای جذب پروتئین و بازسازی عضلاتتان می باشد.

برای خود یک برنامه هفتگی و یک برنامه روزانه تنظیم کنید و در هفته دوروز استراحت نموده و هر روز حدود ۱۰ ساعت بخوابید . ضمن اینکه ثابت شده است که بهترین زمان تمرین برای یک بدنساز در طول روز بین ساعات ۳ تا ۶ بعد از ظهر می باشد.

برای اینکه بتوانید همواره پیشرفت کنید ، بایستی بدنی سالم داشته باشید چرا که بیماری ها ، آسیب دیدگی ها و مسایلی از این قبیل شما را از تمرین و تغذیه مناسب و در نهایت ساخت عضلات دور می کند و این که داشتن یک بدن سالم پتانسیل رشد عضلات شما را افزایش می دهد .

منبع : مجله Muscle & Fitness

خواص آب سیب
بخوانید
نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب