فروش مکمل های غیرمجاز و درآمدهای ۱۰۰ میلیونی
5

فروش مکمل های غیرمجاز و درآمدهای ۱۰۰ میلیونی

  • اخبار بدنسازی
  • 14 دسامبر 14
  • محمدرضا امیدی
  • 1,124 بازدید
  • بدون دیدگاه

باشگاه های بدنسازی از لحاظ دریافت شهریه های غیرقانونی و بالاتر از حد مجاز به افراد ضرر می زنند. میزان شهریه هایی که در باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام مجاز از ثبت نام کنندگان اخذ می شود با آنچه در باشگاه های بدون مجوز در نظر گرفته شده، متفاوت است و طبیعتا باشگاه های مجاز هزینه بیشتری را تعیین می کنند.

تعرفه ثابت نیز در بسیاری از باشگاه ها محلی از اعراب ندارد و آنچه ​ میزان شهریه را تعیین می کند به اعتبار و وجهه باشگاه و البته عوامل دیگری همچون اعمال نظر مدیران و مربیان این باشگاه ها بستگی دارد. برخی​ باشگاه های بی نام و نشان و البته بدون امکانات آنچنانی ماهانه 30 هزار تومان از علاقه مندان دریافت می کنند. نرخ شهریه در برخی ​ باشگاه ها حتی پایین تر هم می آید و به سقف 20 هزار تومان می رسد. این در حالی است که باشگاه های پرامکانات با مربی و وسایل و تجهیزات پیشرفته 70 هزار تومان شهریه دریافت می کنند. اوضاع در باشگاه های پیشرفته تر باز هم متفاوت تر است. بهترین باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی کشور با بهترین امکانات و بهترین مربی ماهانه ۱۲۰ هزار تومان دریافت می کنند و علاوه بر این شهریه ثابت، 60 هزار تومان نیز بابت برنامه هایی که مربی ارائه می دهد، از مراجعه کنندگان دریافت می شود.
فروش مکمل های غیرمجاز و درآمدهای ۱۰۰ میلیونی
سود سرشار حاصل از فروش مواد نیروزا

با وجود شعارهای متعددی که در رابطه با جلوگیری از تاسیس باشگاه های بدون مجوز بدنسازی و پرورش اندام داده شده، به نظر می آید در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است. آنچه در شکل گیری روند سریع این باشگاه ها دخیل است به سود سرشاری که دلالان و افراد سوجو از خرید و فروش مکمل ها و مواد نیروزا به دست می آورند مربوط می شود.

بسیاری از باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام درآمدهای بسیار کلانی دارند که این درآمدها نه از میزان شهریه ای که ثبت نام کنندگان پرداخت می کنند که حاصل فروش مواد نیروزا و مکمل های غذایی مختلف است.

با ​ آن که جریمه های سنگینی در انتظار مسببان راه اندازی باشگاه های غیرمجاز است، اما آنها باز هم این خطر را به جان می خرند، چراکه می دانند با راه اندازی یک باشگاه، چه بی​مجوز ​و چه با مجوز، چنان سود سرشاری نصیب آنها می شود که قابل مقایسه با جریمه ای نیست که پرداخته اند.

جریمه های به اصطلاح بازدارنده ای که برای افرادی که باشگاه های بدون مجوز دایر می کنند، تاثیر چندان زیادی برای جلوگیری از این اتفاق نداشته است.

برخی​ باشگاه های بدنسازی رونق زیادی دارند، اما در مقابل، باشگاه های دیگری هم هستند که رونق خیلی بیشتری دارند! میزان کسب درآمد باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی بستگی به اعتبار و البته مربیانی که در این باشگاه ها کار می کنند، دارد.

برخی از این باشگاه ها در طول سال بیش از صد میلیون تومان درآمد دارند و برخی کمتر. نصرالله زاده، کارشناس پرورش اندام و بدنسازی در این باره گفت: درآمدی که باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی در طول یک سال به دست می آورند با یکدیگر فرق می کند و بستگی به نوع وسایل، مربی و حق الزحمه ای دارد که از ورزشکاران گرفته می شود.

در برخی​ باشگاه های لوکس و مجلل ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از ورزشکاران اخذ می شود، اما نباید فراموش کرد که درآمد اصلی این باشگاه ها از مبلغی که ورزشکاران به عنوان حق عضویت به باشگاه می پردازند، نیست. بخش زیادی از درآمد سالانه یک باشگاه به عرضه مکمل ها به ورزشکاران و برنامه هایی که مربیان به این افراد ارائه می کنند، بستگی دارد.

نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات