عوارض جانبی اکساندرلون
4.1

عوارض جانبی اکساندرلون

  • عوارض استروئیدها
  • 13 آوریل 19
  • محمدرضا امیدی
  • 10,546 بازدید
  • بدون دیدگاه

اکساندرلون یا همان آناوار یکی از پرمصرف ترین و به باور خیلی ها کم عوارض ترین داروهای مصرفی در بدنسازی میباشد که بسیاری از افراد چه آقا و چه خانم از آن استفاده میکنند امروز میخواهیم به برصی دقیق این استروئید بپردازیم.

عوارض مصرف قرص اکساندرلون

استروژنیک : یکی از اولین  عوارض جانبی اکساندرلون یا همان  آناوار دارای عوارض جانبی استروژنی نمیباشد. دلیل این امر عمدتا به واسطه ناتوانی این استروئید در تولید ترکیبات آروماتیک می‌باشد که مرتبط با تشکیل آب در بدن است. در نتیجه با مصرف آناوار بسیار بعید است که عارضه ای همانند بزرگی‌ سینه‌ها در مردان رخ دهد. از آنجایی که احتمال احتباس آب با مصرف آناوار صفر در نظر گرفته میشود، بنابراین با مصرف آن افزایش فشار خون نیز ایجاد نخواهد شد. این دو عارضه جانبی خطرناک زمانی‌ بروز میکنند که در بدن ذخایر آب فراوانی‌ احتباس شده باشند.

آندروژنیک : آناوار اکساندرلون به عنوان یک استروید آندروژنیک قوی شناخته نمی‌شود، اما همچنان احتمال بروز عوارض آندروژنیک با آن وجود دارد. در موارد نادر، آناوار میتواند باعث ریزش مو و ایجاد آکنه شود. در زنان این هورمون میتواند باعث رویش مو در مناطقی شود که قبلا موی در آن وجود نداشته است. از آنجایی که قدرت آندروژنیک آناوار نسبتا پایین می‌باشد انتظار میرود که این عوارض جانبی تنها در موارد بسیار خاصی‌ خود را نشان دهند.

در زنان، اگر عوارض جانبی آندروژنیک بروز کنند شدت آنها میتواند ملموس تر باشد. یک عارضه جانبی جدی آناوار میتواند بروز صفات مردانه در زنان باشد. این علائم میتوانند شامل کلفتی‌ صدا و افزایش سایز کلیتوریس باشد. اما احتمال رخ دادن این اتفاق پایین می‌باشد. در صورت بروز هم با قطع مصرف دارو این مشکلات سریع قابل حل هستند. در صورت بروز صفات مردانه به خانم‌ها پیشنهاد میشود که این علائم را نادیده نگیرند زیرا در صورت استفاده بلند مدت از این دارو ممکن است این صفات مردانه در آنها به شکل دائمی باقی‌ بمانند.

دیگر عوارض جانبی اکساندرلون

قلبی عروقی :بیشتر نگرانی‌ها در مورد مصرف آناوار به این قسمت بر میگردد. این هورمون به دلیل تاثیر خود روی سطح کلسترول شناخته میشود. هنگام مصرف، سطح کلسترول (HDL) در بدن به شدت کاهش پیدا می‌کند در حالی‌ که سطح کلسترول (LDL) افزایش پیدا می‌کند. این تغییرات قابل توجه هستند و به همین دلیل افراد باید هنگام انتخاب آناوار این موضوع را مد نظر قرار دهند. آنهایی که مشکل کلسترول دارند باید احتیاط‌های لازم را انجام دهند. اینگونه افراد تحت هیچ عنوانی نباید از آناوار استفاده کنند و همیشه باید از یک رژیم غذایی مناسب وضعیت خود بهره ببرند.عوارض جانبی اکساندرلون به همینجا ختم نمیشود.

به علاوه، بسیار ضروری است که مصرف کنندگان آناوار مصرف چربی‌‌های اشباع و همچنین شکر را به حداقل برسانند. همچنین چک کردن مداوم سطح کلسترول بدن برای جلوگیری از مشکلات بعدی بسیار ضروری می‌باشد. همچنین هنگام مصرف آناوار انجام فعالیت‌های هوازی نیز میتواند در حفظ سلامت فرد تاثیر گذار باشد. مصرف بیش اندازه قندها میتواند عوارض جانبی اکساندرلون را تشدید نماید

 

تستوسترون :اکثر مصرف کنندگان استروید‌ها دچار مشکل نوسان در سطح تستوسترون بدن خود هستند. اکثر این دارو‌ها باعث کاهش تولید تستوسترون در بدن میشوند. میزان شدت این سرکوب در هر استرویدی متفاوت می‌باشد و آناوار در این بین از بیشتر این استروید‌ها ایمن تر است. همچنین، هنگام مصرف آناوار، ضروری است که از دیگر هورمون‌های تحریک کننده تستوسترون نیز استفاده کنید. این یک کار پیشگیرانه برای اطمینان از حفظ سطح مناسب تستوسترون در بدن می‌باشد. البته سطح این کاهش تولید در هر فردی متفاوت می‌باشد. در برخی‌ افراد، سطح تستوسترون با مصرف آناوار میتواند تا ۵۰% کاهش پیدا کند. برای درمان عوارض جانبی اکساندرلون در باب کمبود تستوسترون بهتر است با پزشک مشورت کنید

 

سمیت کبد  :از دیگر عوارض جانبی اکساندرلون میتوان به سمیت کبد اشاره کرد   تمام استروئید‌های آنابولیک (C17-aa) به دلیل ایجاد کبد سمی شناخته میشوند. آناوار نیز جز همین دسته می‌باشد البته اثر آن در این زمینه خفیف تر است. مصرف آناوار میتواند باعث افزایش سطح آنزیم‌های کبد شود. البته این اتفاق زمانی‌ روی میدهد که دوز‌های مصرفی بسیار بالا باشند. دوز‌های درمانی اگرچه باز هم روی کبد تاثیر گذار هستند اما شدت آن بسیار کم است. نکته قابل توجه این است که اگرچه ممکن است سطح آنزیم‌های کبد افزایش پیدا کند، اما این امر لزوما به معنی‌ آسیب به این ارگان نمیباشد. کاری که آناوار می‌کند ایجاد استرس روی کبد است و در بلند مدت اگر مصرف آن کنترل شده نباشد میتواند باعث آسیب به کبد شود. برای جلوگیری از مشکلات کبدی حاصل از مصرف آناوار باید به نکات زیر توجه کافی‌ را داشته باشید :

عوارض جانبی اکساندرلون برای افراد خاص

  • فردی که میداند دارای مشکلات کبدی است باید به طور کل از مصرف آناوار و دیگر استروید‌های آنابولیک (C17-aa) دوری کند.
  • الکل در زمینه پیشرفت سیروز کبدی دارای نقش بسیار مهمی‌ می‌باشد. در نتیجه مصرف آناوار یا دیگر استروید‌های آنابولیک (C17-aa) همراه الکل میتواند برای سلامت فرد مصرف کننده بسیار خطرناک باشد.
  • یک نکته حیاتی دیگر این است که طول دوره مصرف آناوار حداکثر ۸ هفته می‌باشد و پس از آن فرد میبایست با دادن آزمایش سطح آنزیم‌های کبد خود را چک کند و اقدامات لازم را انجام دهد.
  • همچنین فرد میبایست مصرف سم زدا‌ها را نیز حین مصرف آناوار مد نظر قرار دهد تا از فشار روی کبد خود بکاهد.
خرید اکساندرلون

خرید اکساندرلون

برای خرید این استروئید میتوانید به وب سایت Mokamel.shop مراحعه کنید
  • تومان
سفارش محصول
نویسنده:
محمدرضا امیدی
امتیاز شما به این مطلب
4.1/5 - (9 امتیاز)

برچسب‌ها

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده تمام نظرات