آخرین مقالات :

۱۱ ماده غذایی افزایش دهنده سطح تستوسترون که از لحاظ علمی‌ تاثیر گذاری آنها ثابت شده است

بدون دیدگاه
1,906 بازدید
۱۱ ماده غذایی افزایش دهنده سطح تستوسترون که از لحاظ علمی‌ تاثیر گذاری آنها ثابت شده است

تستوسترون یک هورمون حیاتی در بدن محسوب میشود.علاوه بر اندام‌های جنسی‌ این هورمون روی بافت‌های زیادی در بدن تاثیر گذار است.تستوسترون نقش مهمی‌ در عضله‌ سازی، سلامت سیستم قلب و عروق و ایجاد تعادل هورمونی و همچنین تنظیم خلق و خو و میزان متابولیسم دارد.شما از طریق مصرف برخی‌ مواد غذایی که نقش حمایت کننده در تولید هورمون‌ها دارند میتوانید سطح طبیعی تستوسترون در بدن را حفظ کنید.یکی‌ از اصلی‌‌ ترین مواردی که شما نیازمند اصلاح آن در رژیمتان هستید میزان مصرف چربی‌‌های غذایی سالم است.

همه چربی‌‌ها بد نیستند.تولید تستوسترون متکی‌ به چربی‌‌هایی است که تشکیل دهنده ساختار آن هستند.هورمون‌های استروئیدی نظیر تستوسترون از اسید‌های چرب برای تشکیل واحد‌های سازنده خود استفاده میکنند.بدون مقادیر کافی‌ چربی‌‌ها میزان سطح هورمون تستوسترون گاهی‌ در مردان کاهش پیدا می‌کند که این امر در افرادی که گیاه خوار هستند یا از یک رژیم گیاهی استفاده میکنند به وفور مشاهده میشود.با استفده از مواد غذایی زیر میتوانید سطح تستوسترون خود را افزایش دهید :

 

۱) تخم مرغ (مخصوصا خام)

تخم مرغ یک منبع سرشار از کلسترول‌های خوب می‌باشد.این درست نیست که گفته میشود چربی‌‌های موجود در تخم مرغ برای سلامتی‌ بد هستند.تحقیقات نشان داده‌اند که کلسترول موجود در تخم مرغ نمیتواند باعث افزایش سطح کلسترل در بدن شود.همچنین باعث افزایش فشار خون نیز نمی‌شود.در حقیقت کلسترول موجود در تخم مرغ به عنوان یک پیش ماده برای تولید هورمون عمل می‌کند و از آنها برای تولید بیشتر تستوسترون استفاده میشود.

تخم مرغ همچنین یک منبع بسیار عالی‌ از پروتئین می‌باشد و دارای تمام آمینو اسید‌های ضروری مورد نیاز بدن در خود است.اگر میتوانید بهتر است که تخم مرغ را به شکل خام مصرف کنید.گرما باعث تجزیه و از بین رفتن برخی‌ مواد غذایی آن میشود.اسطوره قدیمی‌ بدن سازی در گذشته یعنی‌ وینس جیروندا از طرفداران بزرگ مصرف تخم مرغ به شکل خام بود.

Eggs are a great choice for boosting T levels

 

۲) صدف (دارای روی)

هر لیست غذایی تقویت کننده سطح تستوسترون بدون وجود صدف کامل نیست.صدف یکی‌ از محبوب‌ ترین مواد غذایی است که میتواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.سال‌های زیادی است که از آن به عنوان یک ماده غذایی افزایش دهنده میل جنسی‌ استفاده میشود.چیزی که صدف را تبدیل به یک ماده غذایی بسیار عالی‌ به منظور افزایش سطح تستوسترون کرده است وجود مقادیر بسیار بالای روی در آن است.دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی تقویت کننده سطح تستوسترون ویتامین دی، مس، سلنیوم و منیزیوم هستند که شما همگی‌ آنها را میتوانید در صدف یافت کنید.

 

۳) روغن زیتون/روغن نارگیل

روغن زیتون پایه اصلی‌ غذا‌های مدیترانه ای می‌باشد.سال‌ها تحقیقات نشان داده است که مردمی که در منطقه مدیترانه زندگی‌ میکنند افرادی سالم تر هستند و به ندرت مشکلات قلبی عروقی در آنها دیده میشود.همچنین مردان مدیترانه ای به این شهرت دارند که دارای فرزندان زیادی هستند و حتی در سنین پیری نیز بچه دار میشوند.روغن زیتون دارای چربی‌‌های غیر اشباع می‌باشد و میتواند به افزایش تولید تستوسترون کمک کند و مصرف طولانی‌ مدت آن میتواند قدرت باروری را تا سنین پیری حفظ کند.در یک تحقیق مشخص شد که پس از مصرف روغن زیتون به مدت ۲ هفته به عنوان منبع چربی‌ اصلی‌ میزان سطح تستوسترون در بدن به طور متوسط میتواند تا ۱۷% افزایش یابد.

روغن زیتون برای تاثیر گذاری به این شکل شگفت انگیز در افزایش سطح تستوسترون از چندین راه عمل می‌کند.روغن زیتون دارای تاثیرات ضد التهابی می‌باشد و همچنین یک آنتی اکسیدان بسیار خوب نیز محسوب میشود که میتواند سلول‌ها را در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ کند.اطمینان حاصل کنید که ۱-۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون تصفیه شده به سالاد خود اضافه می‌کنید.

روغن نارگیل نیز یکی‌ دیگر از روغن‌های سالم می‌باشد که شما باید بیشتر از آن استفاده کنید.بخش اعظم آن متشکل از چربی‌‌های اشباع می‌باشد اما نگران نباشید زیرا در تحقیقات زیادی مشخص شده است که چربی‌‌های اشباع موجود در روغن نارگیل باعث گسترش بیماری‌های قلبی عروقی نمیشوند.چربی‌‌های اشباع در واقع برای افزایش سطح تستوسترون در بدن کارامد هستند و میتوانند به سلامت عمومی‌ بدن کمک کنند.از دیگر مزایای روغن زیتون می‌توان به افزایش سرعت متابولیسم (چربی‌ سوزی)، افزایش سطح هورمون‌های تیروئید و بهبود عملکرد شناختی‌ اشاره کرد.

 

۴) کره

کره طبیعی و واقعی میتواند باعث افزایش سطح تستوسترون شود.همانند موردی که درباره روغن نارگیل گفته شد کره نیز غیر سالم نمیباشد در حالی‌ که بسیاری از افراد دوست دارند مخالف این موضوع فکر کنند.مارگارین و کره‌های بی‌ کیفیت میباشند که سطح هورمون‌های بدن را با اختلال مواجه میکنند زیرا آنها دارای سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۶ اکسید شده هستند.

کره واقعی دارای چربی‌‌های اشباع سالمی‌ می‌باشد که بدن میتواند از آنها در تولید هورمون‌های استروئیدی نظیر تستوسترون استفاده کند.از دیگر مزایای کره واقعی‌ می‌توان به وجود ویتامین‌های ک۲، ویتامین دی، ویتامین ای و ویتامین آ در آن اشاره کرد.این ویتامین‌ها همچنین در افزایش تولید تستوسترون در بدن نیز نقش دارند.همیشه از کره طبیعی با کیفیت بالا استفاده کنید.

 

۵) قهوه

بر اساس تحقیقات نوشیدن ۱-۲ فنجان قهوه قوی در روز میتواند به افزایش سطح تستوسترون کمک کند.این میزان برابر با ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز می‌باشد.مقادیر بیشتر از این در واقع ممکن است باعث افزایش سطح هورمون‌های استرس زا نظیر کورتیزول شود که بیشتر میتواند باعث ضرر رسانی برای بدن باشد.این موضوع میتواند باعث ورود بدن به شرایط کاتبولیسم و مهار رشد ماهیچه‌ها شود.میزان مصرف قهوه خود در روز را ۱-۲ فنجان حفظ کنید تا بتوانید از مزایای افزایش دهنده سطح تستوسترون آن بهره ببرید.افزودن کره به جای شیر در قهوه خود میتواند علاوه بر طعم بهتر باعث افزایش حداکثری سطح تستوسترون تنها با یک فنجان قهوه شود.

این ترکیب در واقع با عنوان قهوه ضد گلوله شناخته میشود و چیز جدیدی نیست.این ترکیب در واقع برای قرن هاست که توسط تبتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.این ترکیب در پایداری آنها و کمک به زندگی‌ در ارتفاعات هیمالیا کمک زیادی می‌کند.

Research has shown Coffee Consumption to be good for T levels

 

۶) بادام برزیلی (سلنیوم)

بادام برزیلی یک منبع طبیعی بسیار عالی‌ از سلنیوم و یک افزایش دهنده عالی‌ تستوسترون می‌باشد.بر اساس تحقیقات مصرف منظم سلنیوم میتواند به شکل قابل توجهی‌ باعث افزایش سطح تستوسترون بدن شود.همچنین به عنوان یک درمان کننده ناباروری نیز می‌توان به آن امید داشت.میزان سلنیوم بسیار زیادی که در بادام برزیلی وجود دارد باعث شده است که آن را در افزایش سطح تستوسترون کارامد بدانند.یک وعده ۱۰۰ گرمی‌ از بادام برزیلی تامین کننده ۲۷۳۹% از نیاز روزانه شما به سلنیوم می‌باشد که در این مقدار ۱۹۱۷ میلی‌گرم سلنیوم وجود دارد.

بادام برزیلی همچنین دارای یک نسبت مناسب از چربی‌‌ها نیز می‌باشد.۱۰۰ گرم آن دارای ۱۵ گرم از اسید‌های چرب اشباع و ۴۴ گرم اسید‌های چرب غیر اشباع می‌باشد.به شما توصیه می‌کنیم برای تامین طبیعی نیاز روزانه به سلنیوم روزی ۳-۶ عدد از بادام برزیلی استفاده کنید.

 

۷) کرفس

کرفس آنقد قوی می‌باشد که حتی بوی آن میتواند باعث افزایش سطح تستوسترون بدن شود! کرفس دارای ۲ استرول گیاهی بسیار مهم می‌باشد.نام این دو آندروستنول و آندروستنون می‌باشد.نام آنها خود نشان دهنده تاثیر مثبت آنها در تولید آندروژن‌ها می‌باشد.کرفس همچنین دارای فلاوونوید‌ها می‌باشد که به عنوان یک عامل ضد استروژنی عمل می‌کند.یک فلاوونوید به خصوص که این چنین عمل می‌کند لوتئولین نام دارد.از دیگر فلانووید‌ها می‌توان به آپیگنین اشاره کرد که یک تقویت کننده طبیعی تستوسترون می‌باشد.بهترین نتایج زمانی‌ حاصل میشود که کرفس را خام مصرف کنید.

 

۸) کلم بروکلی

بروکلی و دیگر انواع کلم‌ها حاوی ترکیبی‌ به نام (DIM) هستند.(DIM) یک ترکیب قدرتمند ضد استروژنی می‌باشد.(DIM) از طریق بهبود متابولیسم استروژن باعث کاهش سطح آن میشود و این اجازه را به بدن خواهد داد تا بتواند تستوسترون بیشتری تولید کند.افزایش سطح استروژن میتواند باعث مهار تولید تستوسترون و آزاد سازی آن در فرم آزاد شود.

 

۹) انگور

انگور یک منبع طبیعی و غنی‌ از رسوراترول می‌باشد.این ترکیب عموما به خاطر تاثیرات مثبت روی سیستم قلبی عروقی شناخته میشود اما همچنین میتواند باعث کمک به بهبود سطح هورمون‌ها و تولید اسپرم در بدن شود.رسوراترول یک نوع از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که میتوانند باعث حفظ سلول‌ها از سموم و رادیکال‌های آزاد شود.

 

۱۰) انار

این میوه گوارا سرشار از آنتی اکسیدانها می‌باشد که میتواند به بهبود سلامت اندام‌های جنسی‌ در مردان کمک کند و همچنین دارای یک ترکیب فعال می‌باشد که میتواند باعث بهبود عملکرد جنسی‌ نظیر نعوظ قویتر در مردان شود.انار باعث بهبود گردش خون در بدن و همچنین آلت تناسلی‌ میشود.ترکیبات فعال موجود در انار به عنوان یک گشاد کننده طبیعی عروق عمل میکنند.این عمل باعث راحتی‌ رگ های خونی و در نتیجه بهبود گرده خون در بدن میشود.

شما هم میتوانید این میوه را به شکل عادی و هم میتوانید آب آن را مصرف کنید.توصیه میشود به جای مصرف آب پرتغال در صبحانه مقداری آب انار مصرف کنید.در یک تحقیق مشخص شد که مصرف آب انار به صورت روزانه میتواند سطح تستوسترون را ۲۴% پس از ۲ هفته مصرف مداوم افزایش دهد.همچنین در این تحقیق مشخص شد که پس از مصرف آب انار فشار خون نیز کاهش خواهد یافت.

Pomegranates are a great option to help boost T Levels

در یک تحقیق بلند مدت نیز مشخص شد که نوشیدن آب انار میتواند باعث کاهش تشکیل پلاک‌ها به میزان ۳۵% در عروق خونی شود.این موضوع قطعا نشان دهنده نقش محافظتی انار برای سیستم قلبی عروقی می‌باشد.همچنین در این تحقیق بهبود سطح کلسترول نیز مشاهده شد زیرا انار میتواند باعث حفاظت از کلسترول‌های خوب در برابر اکسیده شدن شود.در یک تحقیق آزمایشگاهی همچنین مشخص شد که برخی‌ ترکیبات فعال موجود در انار می‌توانند فعالیت‌های ضد استروژنی داشته باشد.اگر به عنوان یک مرد تنها یک میوه را بخواهید در رژیم غذایی خود جای دهید آن میوه میبایست انار باشد!

 

۱۱) باقالی

(L-dopa) موجود در باقالی چیزی است که باعث میشود باقالی بتواند یک تاثیر مثبت روی افزایش سطح تستوسترون داشته باشد.(L-dopa) باعث افزایش سطح دوپامین در مغز میشود و همچنین قادر است سطح هورمون رشد را نیز افزایش دهد.افزایش سطح دوپامین برابر با افزایش سطح تستوسترون می‌باشد و افزایش سطح هورمون رشد برابر با افزایش حجم ماهیچه‌ها می‌باشد! (L-dopa) باعث تحریک تولید (GnRH) میشود که آنها نیز در ادامه باعث تحریک بیضه‌ها میشوند.(GnRH) باعث فعال سازی سلول‌های لیدیگ درون بیضه‌ها میشود که نتیجه آن بهبود تولید تستوسترون می‌باشد.

نویسنده : حسام رضائی
لینک کوتاه : https://mokamelhaa.ir/?p=8340
کپی برداری از سایت مکملها تنها با ذکر منبع و دادن لینک فعال به مطلب مجاز می باشد.
اخبار مرتبط
۲۸ روز رژیم چربی سوزی کار آمد

۲۸ روز رژیم چربی سوزی کار آمد

شما هر روزه سخت تمرین می‌کنید، وزنه‌های سنگین را جابجا می‌کنید و تمرینات سخت هوازی انجام می‌دهید.گرچه همه این موارد...

۰نظر ارسال شده است
شما هم نظری ارسال کنید

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال تلگرام

آخرین مقالات سایت

آرشیو >

پربازدیدترین

آرشیو >

ریکاوری

آرشیو >

مکملهای قبل تمرین

آرشیو >
اطلاعیه های مهم
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتقالب وردپرس